Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 12351
De siste dagene har temaet "snik-islamisering" blitt et hett tema i nyhetene, når Siv Jensen går ut i media og advarer det norske folk om at vi må være forsiktige så Islam ikke kommer å tar oss. Hun nevner som sikkert mange har hørt situasjonen i Malmö, som igjen visstnok ikke skulle være slik som hun fremstilte det.

Så godt som alle partiene har tatt avstand fra FrPs meninger her, også høyre. Høyre er for meg et konservativt parti, men så utrolig annerledes fra FrP, og her ser man det godt, at Høyre faktisk har verdier i sitt syn, mens FrP kommer med halvrasistiske uttalelser. Høyre tok altså helt avstand fra Sivs uttalelser.

Så for et lite øyeblikk siden så så jeg denne siden: http://www.facebook.com/group.php?gi...8496115&ref=mf , og jeg ble mildt sagt sjokkert.
1. Gruppa har over 22 000 medlemmer.
2. Den er utrolig støtende for muslimer, og rasistisk på mange måter
3. Massevis av medlemmer som støtter dette, og medlemmer som skriver på diskusjonen der. "Vi er ikke rasistiske, vi vil bare ha Norge norskt" og utrolig mange medlemmer sier seg enig.

Da må jeg spørre meg selv, hvilket land er det vi lever i, når så mange mennesker faktisk støtter dette? Jeg ville satt pris på en liten diskusjon her, og jeg vil gjerne lære litt mer om dette, men er litt vanskelig når jeg ikke har fått med meg alt. Dere som er uenige med meg, kom gjerne med en liten debatt, så får vi sett deres synspunkter også.
Jeg har ikke lyst på noe "Malmö" i Norge, men jeg gidder ikke bry meg iogmed at det der ikke blir å skje! Hvis det blir et problem så blir det til å bli nye lovgivninger som gjør at vi ikke kan få så mange inn.
Hei, vil bare åpne med at jeg for et par dager siden la inn et innlegg ganske likt ditt, men posten ble slettet grunnet veldig mange korte, useriøse og urelaterte svar. Så jeg vil bare oppfordre alle til å enten skrive seriøst eller finne seg en annen tråd, da jeg selv synes dette er et meget interesant tema.

Men til saken; Jeg mener også Siv Jensen for lengst har gått for langt i sine nok så rasistiske meninger. Jeg tror også Sivs taktikk bygger på det å skremme folk til å stemme på frp. For sier man at noen vil komme til å ta over landet, og fremstiller seg selv som en potensiell redningsmann, så får man ofte stemmer av uvitende tilskuere.

For å svare på på "Høyre faktisk har verdier i sitt syn, mens FrP kommer med halvrasistiske uttalelser.", så vil jeg jo si at selvfølgelig kommer FrP med både rasistiske uttalelser og helt på jordet begrunnelser over hvorfor de mener som de mener. Men jeg vil allikavel si at Per Kristan Foss sinn uttalelse om at Siv minner om Hitler og har politikk som har fellestrekk med jødeforfølgelsespolitikken til Hitler under 2 verdenskrig er på mange måter for drøy. Jeg mener ikke at den er helt gal, men det blir bare så sykt userriøst å si det, han burde heller ha tatt andre eksempler. Nå sier ikke jeg at Siv ikke driver en kampanje mot å drive innvandrere ut av Norge, og skape et hat mot dem blant det norske folk, men den uttalelsen burde han holdt seg for god til.

Facebookgruppa er helt vanvittig skremmende, og viser hvor mye uvitenhet det er blant det norske folk. Og ikke minst hvor mange som faktisk støtter FrP i sine meninger! Men for øyeblikket har jeg for dårlig tid til å skrive mer, så for komme tilbake til tråden senere i dag.
Jeg har vært medlem av den facebookgruppen der nesten ifra starten av.

Hvorfor ?

Fordi det stadig blir prøvd å gi grupper særbehandling, i denne omgang er det muslimene som er i farta, med hijab i politiet, alkoholfrie dager og diverse annet kødd. Så på nyhetene at det var en skapning i Oslo som skulle starte et nytt innvandringsparti, som skulle kjempe for hijab i politi og egne sykehjem/gamlehjem for muslimer, så de slipper å mingle seg med oss andre.

Jeg mener at våre nye landsmenn må tilpasse seg norge som det er og har vært, istedet for å prøve å lage sine egne normer og regler i Norge.
** Grisebilde
Etter flere henvendelser fra muslimer måtte ledelsen ved sykehuset i Kristiansand fjerne bildet av en gris på barneklinikken ved sykehuset.

Å nei, ikke gisse, måtte de brenne!


** Imamutdanning
Ap-politiker Abdelmajid Jerad (Ap) tok tidligere denne måneden til orde for at Norge bør ha en egen imamutdanning. Også forstanderen i Det Islamske Forbundet Basim Ghozlan har tidligere krevd dette.

Kan ikke dette være en god ting med tanke på å demme oppom spredningen av ekstreme meninger og radikale tendenser, da Imamer har veldig stor påvirkningskraft?


Jeg ser at flere av forslagene er ganske gamle, og mange av dem virker som om de bare er ment som stemmesankere, en taktikk som jo er meget fjern for FrP.
Om det er denne listen og noe som skjedde i sverige som er "bevisene" på snik-islamiseringen av norge så er FrP like paranoide som jeg er, når jeg sier at deres og andre høyreradikale vestlige partiers bruk av nasjonalistisk retorikk, er tidlige tegn på at vesten holder på å gli inn i et orwellisk mareritt.
Den lista vg presenterte idag er virkelig skremmende å lese. At Norge i det hele tatt bruker tid å penger på å ta opp slikt er...ja, rett og slett utrolig. Har vi null verdier igjen i dette lander?

"Sykehus i Kristiansand måtte ta ned et bilde av en gris i barneavdelingen". Seriøst? Hva faen?

Holder det virkelig ikke å komme til et av verdens rikeste land, få ting kasta etter seg, og likevel skal vårt land bli som deres.

Jeg blir kvalm, provosert og mektig lei alt det pisset.

Stem FRP, seriøst...noe må skje.
Sist endret av tafsern; 25. februar 2009 kl. 11:29.
Se hvor langt det er komt i Oslo allerede, innen 10 år, så er Oslo's innbyggere mer enn 75% innvandrere.
Jeg har ikke noe imot innvandrere generelt, da innvandrere kan være alt i fra engelskmenn til japanere.
Problemet jeg har er derimot at jeg ikke liker når innvandrerne tar med sin ukultur (sier ikke at all deres kultur er forferdelig, men noe av den passer ikke inn i et moderne vestlig samfunn IMO.) til vårt land, og nærmest krever at vi skal tilpasse oss dem, og ikke motsatt eller en mellomting. Slik kan det ikke fungere. Her får de komme inn i vårt flotte land, nyte godt av godene våres, men i tillegg vil de "overta" driften av landet. Jeg trodde de kom til landet vårt for å kommes seg bort fra jævelskapet i sitt eget hjemland (sikter da spesifikt mot midtøsten innvandrere). Men istedet tar de bare med seg og viderefører denne jævelskapen her i vårt flotte land, og nå begynner det snart å få fotfeste. Om vi ikke tar handling NÅ, er det snart for sent. Er bare glad Bergen ikke er blitt like gale som Oslo enda, men det vil skje, og det ganske snart...
Sitat av A-H Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=547399

Jeg syns den lista der var litt skremmende.
Vis hele sitatet...
Faen meg 100% enig. Skjønner det innmari godt at folk melder seg inn. Spør du meg er det ikke snikislamisering engang det ER islamisering.

Sitat av CaptainP Vis innlegg


** Imamutdanning
Ap-politiker Abdelmajid Jerad (Ap) tok tidligere denne måneden til orde for at Norge bør ha en egen imamutdanning. Også forstanderen i Det Islamske Forbundet Basim Ghozlan har tidligere krevd dette.

Kan ikke dette være en god ting med tanke på å demme oppom spredningen av ekstreme meninger og radikale tendenser, da Imamer har veldig stor påvirkningskraft?
Vis hele sitatet...
Akkurat det er jeg enig i og, men alt det andre kan bare dra til h*******.
Sist endret av Carlsberg; 25. februar 2009 kl. 11:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av A-H Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=547399

Jeg syns den lista der var litt skremmende.
Vis hele sitatet...
Hvis dette er alt FrP kan komme med som beviser på "snikislamisering" så må jeg nesten bare le. Det er så dumt at jeg nesten tviler på at det er ment seriøst. Men det er det vel, og den løgnaktige retorikken skremmer meg. FrP bruker bevisst ordet 'krever' selv om ingen har krevd noe, de unnlater å nevne informasjon og de skriver bevisst på en slik måte at det fremstår som om muslimer som gruppe krever alt dette fra staten. Eksempelet med "islam-bank" er betegnende i så måte. Måten FrP beskriver dette er løgnaktig. Ingen muslimer har krevd sharialån, ingen muslimer har krevd at staten skal stå for dette. Enkelte muslimer ønsker sharialån og enkelte finansinstitusjoner undersøker mulighetene for det. Problemet? Videre så skriver de at det er snakk om rentefrie lån, dette for å skape inntrykk av at muslimer ønsker at staten skal tilby dem rentefrie lån. Det er selvsagt ikke tilfelle. For det første så er det i tilfelle private finansinstitusjoner som vil tilby disse lånene og for det andre så vil lånene i praksis ikke være rentefrie.

Og eksempelet med bønnerom på en drosjesentral, hva er problemet med at en stor gruppe på en arbeidsplass ønsker at arbeidsgiver legger til rette for dem? Det er helt vanlig i det norske arbeidslivet.

Sorry, men denne lista er noe av det mest absurde jeg har sett.
Siv Jensen er den eneste politikkeren som tørr å stå fram med sine meninger. Og hun har jo rett. Innvandrere har ingen rett til å forandre lovverket her i landet. Om de ikke er fornøyd, så kan de dra tilbake til Afrika eller Midt-Østen og leve sine "lykkelige" liv der hvor de får viljen sin.

Sitat av VG.no
** Kjønnsdelte svømmebasseng
I et møte med daværende kommunalminister Erna Solberg i 2004 krevde Norsk Muslimske Ungdom at det ble innført kjønnsdelt svømmeundervisning ved norske skoler, og at det etableres egne dusjer.
Vis hele sitatet...
Eneste jeg kan være enig i, er egne dusjer. Ikke alle ungdom liker å dusje sammen med andre og det gjelder alle, ikke bare muslimer. Særlig i puberteten.

Men resten av listen på VG viser bare at noen mennesker er gal og burde blitt banket opp.
Sist endret av Mexxy; 25. februar 2009 kl. 11:58.
Det er da ikke unikt at grupper innen samfunnet kommer med krav om at det skal legges til rette for at også deres synspunkter og verdier skal ha en plass i samfunnet. Enhver interessegruppe vil komme med krav som kan sees på som mindre gode i ettertid. Vi lever da i et demokrati gjør vi ikke? Det betyr at slike forslag også vil fortsette å bli presentert i fremtiden både av muslimer selv og de som er livredde for dem...

Sitat av Muradi Vis innlegg
Siv Jensen er den eneste politikkeren som tørr å stå fram med sine meninger. Og hun har jo rett. Innvandrere har ingen rett til å forandre lovverket her i landet. Om de ikke er fornøyd, så kan de dra tilbake til Afrika eller Midt-Østen og leve sine "lykkelige" liv der hvor de får viljen sin.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med ingen rett? Her er det snakk om norske innbyggere med norskt statsborgerskap som tilfeldigvis tror på en gitt religion
Sist endret av laksen; 25. februar 2009 kl. 11:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av laksen Vis innlegg
Hva mener du med ingen rett? Her er det snakk om norske innbyggere med norskt statsborgerskap som tilfeldigvis tror på en gitt religion
Vis hele sitatet...
Hva mener du? At jeg kan gå til arbeidsgiveren min å bestemme min egen lønn? At jeg kan gå til nrk å si at jeg ikke vil betale lisensen? Tåpelig...
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hva mener du? At jeg kan gå til arbeidsgiveren min å bestemme min egen lønn? At jeg kan gå til nrk å si at jeg ikke vil betale lisensen? Tåpelig...
Vis hele sitatet...
Nei men du er i din fulle rett til enten å fremsette kravet ditt direkte eller kontakte representanter i stortinget som kan fremme forslag overfor stortinget.

Edit: Siden det var snakk om lovverk og ikke lisensavgifter/lønn/etc
Sist endret av laksen; 25. februar 2009 kl. 12:03.
Sitat av laksen Vis innlegg
Hva mener du med ingen rett? Her er det snakk om norske innbyggere med norskt statsborgerskap som tilfeldigvis tror på en gitt religion
Vis hele sitatet...
Nei, nei og atter nei! Jeg vil ikke leve i et samfunn hvor det er kjønnsdelt svømming, hvor kvinner ikke har like rettigheter som menn, og hvor religion styrer hverdagen våres. Desverre, men det aksepterer jeg ikke og det synes jeg at du kan respektere, akkurat som du respekterer at muslimer ikke vil se bilder av nassenøff og krever at politikvinner ikke skal arrestere menn som begår drap.
** Alkoholfrie dager
Leder i Internasjonal Helse og Sosialgruppe, Fahim Naeem krever at norske myndigheter må innføre alkoholforbud på puber, diskotek og restauranter noen dager i uken, fordi det er forbudt for muslimer å drikke.

** Offentlige muslimske høytider
ApsYousef Gilani, SVs Akhtar Shaundry og Høyres Afsan Rafiq gikk for tre år siden sammen om å kreve at muslimer må få fri for å feire sine høytidsdager.

** Islam-bank
Ifølge islamsk tro er det forbudt å ta økonomisk risiko og det er heller ikke tillatt å kreve rente på lån. Derfor krever stadig flere muslimer at Norge får egne banker for muslimer der det ikke tas renter på lånte penger.


3 punkter som skremmer meg at de faktisk tar opp i politiken i Norge, om "vi" (som i Norges regjering) skulle være så dum-snille at vi lar disse folka få sine egne banker, egne "alkoholfrie" dager på utesteder osv. Så er det jo ingen tvil om at Norge vil bli Noriq om ikke lenge, det er faktisk skremmende å se hvor lavt vi kan synke i vårt eget fedre land.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Nei, nei og atter nei! Jeg vil ikke leve i et samfunn hvor det er kjønnsdelt svømming, hvor kvinner ikke har like rettigheter som menn, og hvor religion styrer hverdagen våres. Desverre, men det aksepterer jeg ikke og det synes jeg at du kan respektere, akkurat som du respekterer at muslimer ikke vil se bilder av nassenøff og krever at politikvinner ikke skal arrestere menn som begår drap.
Vis hele sitatet...
Vel, da tror jeg du må flytte til en annen planet? Vi lever i en verden full av kvinnediskriminering og religion styrer en enorm del av verden. Dessuten er det massevis av kvinnediskriminering i Norge. Religion styrer store deler av hverdagen vår fra før av.
Sitat av A-H Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=547399

Jeg syns den lista der var litt skremmende.
Vis hele sitatet...

Vet du hva? DET ER AKKURATT DET DE PRØVER PÅ!
Skjønner dere ikke at for å klare å få stemmer for noe rasistisk, må man fremme frykt for den gruppen mennesker, og få folk til å hate dem mest mulig. Det er derfor de kaller det en "Skremme-liste".

Men jeg kan se meg litt irritert på de få personene som faktisk ødelegger ryktet til alle muslimene som flytter til landet. Men så har det mye med hvor stor oppmerksomhet dette faktisk får i media, samme kan vi se i Amerikanske aviser som blåser opp saker som fremmer hat mot menneskene som bor i midtøsten.

Uansett hvor lite dere ser på dere selv som rasister; å hate, eller forakte noen på bakgrunn av deres fødested og religion er rasistisk.
Sitat av tjobo Vis innlegg
** Alkoholfrie dager
Leder i Internasjonal Helse og Sosialgruppe, Fahim Naeem krever at norske myndigheter må innføre alkoholforbud på puber, diskotek og restauranter noen dager i uken, fordi det er forbudt for muslimer å drikke.

** Offentlige muslimske høytider
ApsYousef Gilani, SVs Akhtar Shaundry og Høyres Afsan Rafiq gikk for tre år siden sammen om å kreve at muslimer må få fri for å feire sine høytidsdager.

** Islam-bank
Ifølge islamsk tro er det forbudt å ta økonomisk risiko og det er heller ikke tillatt å kreve rente på lån. Derfor krever stadig flere muslimer at Norge får egne banker for muslimer der det ikke tas renter på lånte penger.


3 punkter som skremmer meg at de faktisk tar opp i politiken i Norge, om "vi" (som i Norges regjering) skulle være så dum-snille at vi lar disse folka få sine egne banker, egne "alkoholfrie" dager på utesteder osv. Så er det jo ingen tvil om at Norge vil bli Noriq om ikke lenge, det er faktisk skremmende å se hvor lavt vi kan synke i vårt eget fedre land.
Vis hele sitatet...
Herregud. Jeg skrev nettopp om dette med "islam-bank", og det virker som om du går 5 på. Igjen, det er ingen som har krevd noen "islam-bank", det er heller ingen som har foreslått at staten skal stå for sharialån. Er det problematisk om eksisterende banker tilbyr lån tilpasset muslimer, såkalte sharialån? Burde det være forbudt? Eller er det slik at FrP har lurt deg til å tro at "flere og flere muslimer" krever at staten skal opprette en egen bank for muslimer med gratis lån?

Når det gjelder høytider så ser jeg virkelig ikke problemet. Utgangspunktet til de tre politikerne var at mange muslimer ønsker fri på Id, deretter diskuterte de mulige løsninger. De krevde ingenting. Det er engang slik at Norge er blitt et flerkulturelt samfunn, det innebærer at mange vil ha fri på sine helligdager. En løsning med et par "flyttbare" helligdager burde da passe bra for alle? Selv kunne jeg gjerne tenkt meg å jobbet på himmelspretten og heller utvidet påskeferien med en dag.

Angående alkoholfrie dager så er det et tullete forslag, men jeg kan ikke se at noen har krevd noe som helst, bare foreslått noe, som riktignok var tullete.
Skal vi plukke den lista fra hverandre og se hva som faktisk "truer og krenker det norske folk."
** Mindre ytringsfrihet
Som en følge av de såkalte Muhammed-karikaturene tok advokat og Venstre-politiker Abid Raja til orde for at Norge måtte få en ny blasfemiparagraf som beskyttet mot det som kan oppfattes som religiøst krenkende. Regjeringens forslag om å gjenopplive paragrafen var et knefall for dette kravet.
Vis hele sitatet...
FRP var FOR blasfemiparagrafen. Det er også ett faktum at kristne organisasjoner også ønsket en slik paragraf, og FRP skal jo bygge landet på kristne verdier.

** Egen eldreomsorg for muslimer
Høyres Afshan Rafiq og Aps stortingsrepresentant Saera kahn foreslo i 2005 at innvandrere måtte få egen eldreomsorg som var tilpasset deres kultur. De to ville ha egne muslimske avdelinger på sykehjemmene.
Vis hele sitatet...
FRP er igjen enig med at eldreomsorgen må bli bedre og de ønsker og privatisere deler av den. Hvorfor er de da imot at muslimer skal få drive sykehjem basert på sine verdier?
** Halal-mat i fengsler
I 2002 krevde lederen i innvandrerrådet i Drammen og daværende Ap-politiker, Yousef Gilani, at muslimske fanger måtte få kjøtt slaktet og tilberedt på muslimsk vis. I etterkant har flere muslimer, deriblant har Venstres stortingskandidat i Akershus Abid Raja, krevd det samme.
Vis hele sitatet...
Det her er ærlig talt ikke ett argument en gang. Skal vegetarianere tvinges til å spise kjøtt? Skal ikke jøder få kosher mat? Her er det snakk om å tvinge folk til å trosse religionen og livssynet sitt.
** Alkoholfrie dager
Leder i Internasjonal Helse og Sosialgruppe, Fahim Naeem krever at norske myndigheter må innføre alkoholforbud på puber, diskotek og restauranter noen dager i uken, fordi det er forbudt for muslimer å drikke.
Vis hele sitatet...
Dette var ett forslag fra en interesseorganisasjon. Det ble stemt ned. Har ikke muslimer lov til å foreslå noe? Hva om blåkors hadde sagt det samme?
** Offentlige muslimske høytider
ApsYousef Gilani, SVs Akhtar Shaundry og Høyres Afsan Rafiq gikk for tre år siden sammen om å kreve at muslimer må få fri for å feire sine høytidsdager.
Vis hele sitatet...
Jaja, så vil de ha fri noen dager. Gi dem det sier jeg. Det er ikke lenger kun kristne her i landet og noen ønsker seg fri for å feire sine helligdager. La dem jobbe det inn andre dager i året. Jeg er sikker på at det skal gå ann å finne en løsning her.
** Kjønnsdelte svømmebasseng
I et møte med daværende kommunalminister Erna Solberg i 2004 krevde Norsk Muslimske Ungdom at det ble innført kjønnsdelt svømmeundervisning ved norske skoler, og at det etableres egne dusjer.

Ved Møllergata skole i Oslo har rektor, etter press fra foreldre og etter velsignelse fra Oslo kommune, innført kjønnsdelt svømmeundervisning.
Vis hele sitatet...
Det er nok av norske fjortissjenter som nekter å bade sammen med gutter så hvorfor er det så ille når muslimer vil det? Der jeg kommer fra hadde vi ikke en eneste muslim, men vi badet og dusjet hver for oss. Det viktigste er at barna lærer seg å svømme og om man øker deltagelsen i svømmetimene ved å skille på gutter å jenter så go for it.

** Bønnerom på arbeidsplassen
I fjor gikk Somalisk Drosjeforening til Oslo Drosjeeieres Innkjøpslag fordi muslimske taxisjåfører ikke fikk gjennomslag for kravet om et eget bønnerom i taxidepotet på Gardermoen.
Vis hele sitatet...
Igjen en ikke sak. Hva med alle rom som brukes til masasjerom, stillerom, hvilerom og andre hms-relaterte saker. Hva er galt med å gi de ett rom der de i ro og fred kan få be bønnen sin uten å sjenere andre?

** Shariadomstoler
SV-politiker Reza Rezaee krevde for to år siden et prøveprosjekt med shariadomstoler i familesaker.
Vis hele sitatet...
Det er en sannhet med modifikasjoner.
SV-politiker Reza Rezaee vil ha et samarbeid mellom islamsk råd og domstolene for å gjøre det lettere for muslimske kvinner som er gift med tvang til å få skilsmisse.

Det er heller ikke snakk om muslimske domstoler. Det kan sammenligne med Beth Din, Ecclesiastical court og det å gå til presten for å spørre om råd i sivile saker. Den kommer ikke til å få noe makt til å straffe folk og det kommer til å bli frivillig å gå dit.
What would jesus do?
** Grisebilde
Etter flere henvendelser fra muslimer måtte ledelsen ved sykehuset i Kristiansand fjerne bildet av en gris på barneklinikken ved sykehuset.
Vis hele sitatet...
Igjen en ikke sak. Er det virkelig viktig at grisen henger på veggen der vi vet at muslimer til tider er nødt til å oppholde seg?
** Islam-bank
Ifølge islamsk tro er det forbudt å ta økonomisk risiko og det er heller ikke tillatt å kreve rente på lån. Derfor krever stadig flere muslimer at Norge får egne banker for muslimer der det ikke tas renter på lånte penger.
Vis hele sitatet...
Igjen så motsier FRP seg selv. Som ett liberalistisk parti som står for individets frihet i markedet skal de nekte Norske banker og gi ut lån tilpasset muslimer?
** Imamutdanning
Ap-politiker Abdelmajid Jerad (Ap) tok tidligere denne måneden til orde for at Norge bør ha en egen imamutdanning. Også forstanderen i Det Islamske Forbundet Basim Ghozlan har tidligere krevd dette.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er dette dumt? Er det ikke positivt for Norge at man får imamer som ikke nødvendigvis har gått den gamle skolen i sitt hjemland? Vil det ikke virke positivt på integreringen at man får teologiutdanningen i hjemlandet av andre nordmenn?
Sist endret av Mith; 25. februar 2009 kl. 12:22.
anbefaler en dokumentar på youtube om Rosengård
http://www.youtube.com/watch?v=BtFOBXNQxrs
Mith, at du ikke ser enkeltheten og de logiske prinsippene i ting, skal du selvfølgelig få ha. Du har mange gode argumenter, men følte enkelt og greit at jeg mistet all respekt når du faktisk gadd å støtte det å ta ned grisebildet. DET ER EN GRIS! Virkelig, visst det er slik at vi skal rydde vei for disse menneskene som ikke tåler å se en liten gris på et bilde i barneavdelingen på et sykehus engang, så er det jo noe forferdelig galt i samfunnet våres.

Alle har vel hørt historien om pannekaken som ruller ut av pannen når de var små?

"Det er Asbjørnsen og Moe som nedtegnet dette kjente eventyret. Det handler om en pannekake som nekter å la seg spise av moren, gamlefar og alle ungene som alle venter på at den skal bli ferdigstekt. Pannekaken spretter istedet ut av pannen, triller avgårde og nekter alle den møter å spise den. Helt til den treffer grisen..."

Jeg foreslår at du, med alle dine fantastiske meninger, skriver om denne historien til noe muslimene tåler å høre. Denne fortellingen må de gremmes noe grusomt over. En gris som spiser en pannekake?? Hvordan skal dette ende.. la oss bytte grisen ut med en av de tøydukkene de bruker som selvmordsbombere på barnetv i Irak. Jippi!!
Sist endret av tafsern; 25. februar 2009 kl. 13:13.
Mith, at du ikke ser enkeltheten og de logiske prinsippene i ting, skal du selvfølgelig få ha. Du har mange gode argumenter, men følte enkelt og greit at jeg mistet all respekt når du faktisk gadd å støtte det å ta ned grisebildet. DET ER EN GRIS! Virkelig, visst det er slik at vi skal rydde vei for disse menneskene som ikke tåler å se en liten gris på et bilde i barneavdelingen på et sykehus engang, så er det jo noe forferdelig galt i samfunnet våres.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er ikke om jeg støtter det å ta ned bildet av en gris. Spørsmålet er hva i helvetet har det med snik-islamisering av Norge å gjøre?

Selv muslimer er nødt til å bruke sykehus, er det da feil at man unngår å male griser på veggene der man vet at muslimene må være? Er det virkelig så viktig å ha bildet av en gris på veggen? Blir de norske barna behandlet dårligere om de ikke får se griser når de er sammen med barn av andre kulturer? Kan de ikke ha det hjemme, eller i en bok på sykehuset?

Det er uansett snakk om en liten filleting og det handler til syvende og sist om å jenke seg litt og ikke la en gris ødelegge for intrigeringen. Om man må fjerne alle grisene på norske sykehusvegger for at muslimer ikke skal føle seg støtt så ser jeg ikke noe problem med det, men jeg tviler sant og si på at det er nødvendig.
Det er snakk om ett enkelt tilfelle der det har blitt spurt om bildet av grisen kan fjernes, så dra FRP det inn og blåser det noe så jævlig ut av proporsjoner at det ikke er morsomt en gang.

Ser du ikke hvor dumt hele griseargumentet er?
Sitat av Mith Vis innlegg
Ser du ikke hvor dumt hele griseargumentet er?
Vis hele sitatet...
Det begynner i det små. Til slutt blir vel grisekjøtt ulovlig i Norge. Om vi vil ha en gris malt på veggen, så må vi for faen få lov til det! Jeg aksepterer ikke at vi må forandre på alt fordi at innvandrere skal føle seg vel. Om de ikke er fornøyd, så kan de reise tilbake der de kom fra.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det begynner i det små. Til slutt blir vel grisekjøtt ulovlig i Norge. Om vi vil ha en gris malt på veggen, så må vi for faen få lov til det! Jeg aksepterer ikke at vi må forandre på alt fordi at innvandrere skal føle seg vel. Om de ikke er fornøyd, så kan de reise tilbake der de kom fra.
Vis hele sitatet...
Barnslig trass kaller jeg ett slik argument til en slik fillesak.
Ovenfor folk med slike holdninger er jeg enig med Sponheim. Hva dere aksepterer eller ikke bryr jeg meg ikke om, dere har ingenting dere skulle sagt i en slik debatt. Dere representerer en ekstrem minoritet og har holdninger vi prøvde å kaste på dør i '45.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det begynner i det små. Til slutt blir vel grisekjøtt ulovlig i Norge. Om vi vil ha en gris malt på veggen, så må vi for faen få lov til det! Jeg aksepterer ikke at vi må forandre på alt fordi at innvandrere skal føle seg vel. Om de ikke er fornøyd, så kan de reise tilbake der de kom fra.
Vis hele sitatet...
Det går an å vise toleranse og storsinn i ENKELTtilfeller, det vil uansett aldri komme en lov som forbyr bilder av griser på offentlige sykehus. Hvis du helt seriøst frykter en slik lov kan du ikke ha særlig innsikt i hvordan man fatter lovbestemmelser. Mulig det blir en uformell norm å ikke tegne griser på sykehus fordi man er klar over hvilke negative effekter dette kan ha på enkelte, men ikke mer enn det.

Det er forresten en normal psykologisk reaksjon det å motsette seg endringer, og denne følelsen oppleves ubehagelig. Dette betyr ikke at endringer nødvendigvis er noe negativt.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Defqon Vis innlegg
Jeg har ikke lyst på noe "Malmö" i Norge, men jeg gidder ikke bry meg iogmed at det der ikke blir å skje! Hvis det blir et problem så blir det til å bli nye lovgivninger som gjør at vi ikke kan få så mange inn.
Vis hele sitatet...
Sånn for å sette det litt på spissen så er det vel litt sent, når det allerede har blitt ett problem :-)
Folk har tydeligvis store fordommer.
Frykten lever hvertfall for alvor i det norske folket.
Må si meg enig i at det ikke er noe hold i den snik-islamisering-lista. Men det er jo en selvfølge at med flere muslimer i Norge, vil vi se flere av deres verdier i samfunnet med tiden. Skal ikke være som det var sør i USA(slavetiden) hvor negre ikke hadde stemmerett og hadde ingen ting å si i landet. Virker nesten som om det er ønske til veldig mange i Norge. Bevare det "flotte" vi alltid har hatt, som har vært overrepresentert av kristne verdier.
Jul og påske har ingen betydning for meg igrunn. Jeg ser på det kun som ferie og mye god mat.
Troende muslimer bruker hvertfall høytiden til noe "viktig".

Virker jo som om folk "støtter korstog-tiden" og skal nå ta en ny runde på muslimene som lever i Norge.
Hva er det "dere" ønsker av muslimene egentlig? At de skal bli kristne? Begynne å feire de "vanlige" høytidsdagene istedenfor det de ser på som høytidsdager?
At de ikke skal holde på troen sin, fordi de vokser opp i et nytt land? At gamle tradisjoner skal nå byttes ut fordi de bor et annet sted? Alt det de har lært(det foreldrene++ deres sier er riktig), nå bare tull og ikke viktig/riktig lenger?
Det er en selvfølge at når det finnes så mange muslimer i Norge som det gjør i dag så ønsker de også å se litt av sine verdier rundt om i samfunnet. De betaler skatt på samme måte som vi gjør. Ingen vil bli tvunget til å bli muslim uansett hvor islamisert det blir.

At det er mange som går på nav og sosialen er jo heller ikke så rart.
Hvem vil ansette utlendinger som ikke kan norsk og som "halvparten av norges befolkning frykter"?
At vi har ubrukelige regler som sier at vi ikke kan kaste ut ulovlige invandrere som har oppholdt seg i Norge over 3 år er politikerne på verdensbasis sin feil. Det blir ikke bedre av at de ikke kan få seg jobb på lovlig vis og må ty til kriminelle handlinger for å overleve.
Vi bor fortsatt på samme planet, så kansje folk skulle fokusere på å ta litt mer vare på hverandre istedenfor den endeløse rivaliseringen.
At skolen er og har vært med på å lage fordommer er også en realitet.

Svømming hadde vi også adskilt på skolen. Det var ikke påbud fra muslimer, men ønske fra lærerne. Fordi det var lettere å drive "undervisning" med kun jenter og kun gutter.

Islam-bank/privat bank?
Alkoholfrie dager, ja jøss. Det kommer til å skje
Ser heller ikke det store problemet med å fjerne et bilde av gris på veggen. Representerer grisen noe viktig for oss? Den er hvertfall ikke slik kua er for indere. Kan de ikke henge opp et bilde av en baby istedenfor eller noe. passer bedre inn hvertfall.
Må også vite at de fleste muslimene som er i Norge i dag, er norske. Slik samfunnet er så har alle lov til å komme med forslag som skal bli bedre for landet og da kommer det folkevalgte "demokratiet" inn.
Demokratiet fungerer likt nå som det alltid har gjort. Da får flere engasjere seg i politikken da, istedenfor å henge seg på "frp-lasset" og tro at Norge skal bli fullt av hvite mennesker i gatene igjen.

Surkål, ribbe og kjøttkaker er ikke det som selger best i butikkene lenger!
Samfunnet endrer seg hele tiden med årene som går. Hvis man ikke har forstått det, så blir det kansje litt vanskelig å takle fremtiden?
Sist endret av Inspecta_Deck; 25. februar 2009 kl. 14:34.
Gruppen har skiftet navn til "NEI TIL MER RELGIØS STYRING AV NORGE".

Setter en ti-kroning på at enten oppretter eller admin av gruppen har blitt truet.

Eller noen som vet hvorfor gruppenavnet ble skiftet ?
Sitat av Mith Vis innlegg
Skal vi plukke den lista fra hverandre og se hva som
Jaja, så vil de ha fri noen dager. Gi dem det sier jeg. Det er ikke lenger kun kristne her i landet og noen ønsker seg fri for å feire sine helligdager. La dem jobbe det inn andre dager i året. Jeg er sikker på at det skal gå ann å finne en løsning her.
Vis hele sitatet...
Dette er helt ok, da det sikkert er bedre for dem og jobbe feks første juledag, og heller ta fri når det er id.

Det er nok av norske fjortissjenter som nekter å bade sammen med gutter så hvorfor er det så ille når muslimer vil det? Der jeg kommer fra hadde vi ikke en eneste muslim, men vi badet og dusjet hver for oss. Det viktigste er at barna lærer seg å svømme og om man øker deltagelsen i svømmetimene ved å skille på gutter å jenter så go for it.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg imot, da jeg ikke liker kvinnesynet om at menn ikke skal se kvinner osv. Jeg gikk på skole med 3-4 muslimer og de klarte og dusje/svømme helt fint sammen alle andre. Har en mistanke om at det er noen litt ekstreme foreldre som mener at dem skal dusje hver for seg.

Det her er ærlig talt ikke ett argument en gang. Skal vegetarianere tvinges til å spise kjøtt? Skal ikke jøder få kosher mat? Her er det snakk om å tvinge folk til å trosse religionen og livssynet sitt.
Vis hele sitatet...
Skal fanger tvinges til og være innelåst 24/7? Kan de ikke bare få gå rundt på gata? Hele poenget med fengsler er vel at man mister noen av rettighetene sine, da man har gjort noe straffbart. Må virkelig le når jeg ser de tøffe bgjeng-gutta, som når familie osv er i nærheten plutselig blir så "muslimske". At de kanskje ikke får praktisert relgionen sin fult ut i fengselet, er noe de burde tenkt på før de gjorde noe ulovlig. Sånn sett er jeg imot vegetarmat også. Hva hvis det plutselig kommer en relgion som sier at du må være hjemme i stua di og be 2 ganger i døgnet, skal vi sleppe folka ut fra fengselet 2 ganger daglig kanskje?
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Gruppen har skiftet navn til "NEI TIL MER RELGIØS STYRING AV NORGE".

Setter en ti-kroning på at enten oppretter eller admin av gruppen har blitt truet.

Eller noen som vet hvorfor gruppenavnet ble skiftet ?
Vis hele sitatet...
Usedvanlig lite gjennomtenkt navnebytte siden de har ett kors helt øverst på bildet sitt.
Jeg skjønner hvorfor dette temaet kommer opp nå, det er snart valg og FRP har panikk fordi de raser nedover på meningsmålinger.

Her i trangvik har vi i mange år hatt kjønnsdelt gym, svømming, ingen feiring av jul og påske i skolens favør, ingen provoserende bilder av noe slag på offentlig tilgjengelige steder med mere.

Ingen har noen sinne hevet røsten grunnet ovenfor nevnte, før nå.

Selvfølgelig skal vi være romslige og vise respekt for mennesker som kommer fra andre kulturer og har andre religioner enn oss, det er det som er og har vært Norsk kultur alltid.

Om muslimer blir i flertall og islam blir dominerende, so what, det har ingen som helst hensikt å kjempe mot det uunngåelige, vi får heller inrette oss etterhvert som samfunnet forandrer seg.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Dette er jeg imot, da jeg ikke liker kvinnesynet om at menn ikke skal se kvinner osv. Jeg gikk på skole med 3-4 muslimer og de klarte og dusje/svømme helt fint sammen alle andre. Har en mistanke om at det er noen litt ekstreme foreldre som mener at dem skal dusje hver for seg.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det bør være opp til skolene hvordan de vil gjøre dette. I noen klasser kan det være fornuftig å kjønnsdele svømmeundervisning fordi jentene opplever ubehagelig seksuell fokusering fra gutter eller av helt andre årsaker. Det kan også være riktig å kjønnsdele om foreldrene nekter ungene sine å delta i kjønnsblandet svømming. Det er veldig synd, men det viktigste er at barna lærer å svømme, ikke at de lærer å svømme sammen med det andre kjønn.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Skal fanger tvinges til og være innelåst 24/7? Kan de ikke bare få gå rundt på gata? Hele poenget med fengsler er vel at man mister noen av rettighetene sine, da man har gjort noe straffbart. Må virkelig le når jeg ser de tøffe bgjeng-gutta, som når familie osv er i nærheten plutselig blir så "muslimske". At de kanskje ikke får praktisert relgionen sin fult ut i fengselet, er noe de burde tenkt på før de gjorde noe ulovlig. Sånn sett er jeg imot vegetarmat også. Hva hvis det plutselig kommer en relgion som sier at du må være hjemme i stua di og be 2 ganger i døgnet, skal vi sleppe folka ut fra fengselet 2 ganger daglig kanskje?
Vis hele sitatet...
Hypotetisering rundt oppdiktede religioner med absurde regler ser jeg ikke på som fruktbart. Saken her er at innsatte er i statens forvaring, staten har ansvar for dem og da skulle det bare mangle at de får tilpasset diett, om det så er snakk om halal-mat eller vegetarmat. Å nekte vegetarianere eller muslimer tilpasset diett mener jeg er ekstrastraff.
Sitat av commie Vis innlegg
Jeg synes det bør være opp til skolene hvordan de vil gjøre dette. I noen klasser kan det være fornuftig å kjønnsdele svømmeundervisning fordi jentene opplever ubehagelig seksuell fokusering fra gutter eller av helt andre årsaker. Det kan også være riktig å kjønnsdele om foreldrene nekter ungene sine å delta i kjønnsblandet svømming. Det er veldig synd, men det viktigste er at barna lærer å svømme, ikke at de lærer å svømme sammen med det andre kjønn.
Vis hele sitatet...
Da bør heller den ene eleven få svømme alene en annen gang, eller få droppe hele svømmeundervisninga. Blir for dumt om en eller to elever skal gjøre sånn at hele klassen må dele opp undervisninga.


Hypotetisering rundt oppdiktede religioner med absurde regler ser jeg ikke på som fruktbart. Saken her er at innsatte er i statens forvaring, staten har ansvar for dem og da skulle det bare mangle at de får tilpasset diett, om det så er snakk om halal-mat eller vegetarmat. Å nekte vegetarianere eller muslimer tilpasset diett mener jeg er ekstrastraff.
Vis hele sitatet...
Da får vi være uenige her. Jeg synes ikke det er noen ekstrastraff at man ikke får noen særrettigheter i ett fengsel. Når man har blitt dømt til en fengselsstraff, så må man skjønne at man mister noen fundamentale rettigheter. Vil også tro de allerede har begått haram når de har gjort noe ulovlig, og skjønner ikke hvorfor halalmat skal være så viktig etter det.

Når det gjelder folk som sitter i varektekt, så bør man dog vurdere det da de ikke har blitt dømt ennå.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Skal fanger tvinges til og være innelåst 24/7? Kan de ikke bare få gå rundt på gata? Hele poenget med fengsler er vel at man mister noen av rettighetene sine, da man har gjort noe straffbart. Må virkelig le når jeg ser de tøffe bgjeng-gutta, som når familie osv er i nærheten plutselig blir så "muslimske". At de kanskje ikke får praktisert relgionen sin fult ut i fengselet, er noe de burde tenkt på før de gjorde noe ulovlig. Sånn sett er jeg imot vegetarmat også. Hva hvis det plutselig kommer en relgion som sier at du må være hjemme i stua di og be 2 ganger i døgnet, skal vi sleppe folka ut fra fengselet 2 ganger daglig kanskje?
Vis hele sitatet...
Hele poenget med fengsel er vel at man er innelåst og ikke kan ferdes fritt rundt om i samfunnet. Det er vel straffen?
b-gjeng-gutta spiser nok ikke svin selv om familien ikke er tilstede. At de respekterer foreldrene sine er vel ikke en kriminell handling? Det er jo en viktig sak for dem å ikke spise svin, så hvorfor skal de tvinges til å spise svin selv om de har gjort noe galt? Fordi di har vært slem og skal misten noen rettigheter? De har allerede mistet de fleste.
Synes det er fint de har vegetarmat i fengslene også. Det er billigere enn kjøtt hvertfall

Det er uaktulet om/hvis/hva det kommer en sånn religion. En sånn religion kommer ikke uansett.
Det finnes en religion i Amerika(temple420) som er en blanding av jøder og kristne som røyker weed til sermonier i templet sitt :P Men det er ikke lov å røyke weed i usa selv om en religion har lov til det.
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Hele poenget med fengsel er vel at man er innelåst og ikke kan ferdes fritt rundt om i samfunnet. Det er vel straffen?
b-gjeng-gutta spiser nok ikke svin selv om familien ikke er tilstede. At de respekterer foreldrene sine er vel ikke en kriminell handling? Det er jo en viktig sak for dem å ikke spise svin, så hvorfor skal de tvinges til å spise svin selv om de har gjort noe galt? Fordi di har vært slem og skal misten noen rettigheter? De har allerede mistet de fleste.
Synes det er fint de har vegetarmat i fengslene også. Det er billigere enn kjøtt hvertfall

Det er uaktulet om/hvis/hva det kommer en sånn religion. En sånn religion kommer ikke uansett.
Det finnes en religion i Amerika(temple420) som er en blanding av jøder og kristne som røyker weed til sermonier i templet sitt :P Men det er ikke lov å røyke weed i usa selv om en religion har lov til det.
Vis hele sitatet...
Ja hovedpoenget med fengselstraff er jo at man er innelåst, men du har jo en masse andre ting man nektes/får begrenset tilgang til. Full praktisering av relgion er slik jeg ser det en rettighet man mister. Svin er det meget viktig for dem å ikke spise ja, og dette kan ganske enkelt unngås med at det blir opplyst om hva som er i maten. Halal mat er dog litt værre, da det må kjøpes inn, lages separat med forskjellig utstyr. Og hele poenget med det bgjeng greien var, jo at hvis de de kan bryte "budene" i koranen ved og rane/voldta/skyte en person, så kan de jo også bryte "budet" ang halal mat?
hovedpoenget med fengselstraff er at man skal lære seg og ikke bryte regler, ikke at man skal være innelåst.

Men jeg forstår virkelig ikke hva problemet med dette er. Det er snakk om å utvide fengselkjøkkenet med noen få varer. Vi er et av verdens rikeste land, dette skulle ærlig talt ikke være noe vi sløser bort tid på å diskutere?
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Ja hovedpoenget med fengselstraff er jo at man er innelåst, men du har jo en masse andre ting man nektes/får begrenset tilgang til. Full praktisering av relgion er slik jeg ser det en rettighet man mister. Svin er det meget viktig for dem å ikke spise ja, og dette kan ganske enkelt unngås med at det blir opplyst om hva som er i maten. Halal mat er dog litt værre, da det må kjøpes inn, lages separat med forskjellig utstyr. Og hele poenget med det bgjeng greien var, jo at hvis de de kan bryte "budene" i koranen ved og rane/voldta/skyte en person, så kan de jo også bryte "budet" ang halal mat?
Vis hele sitatet...
Men i Norge er religion veldig "viktig". Og alle skal få lov til å praktisere hvilken som helst religion. Da må vi endre på grunnloven da.
Ja greit for meg at de ikke får halal mat, men synes ikke de skal bli "lurt" til å spise svin. Det er heller ikke vanskelig å gi de noe annet de dagene det blir servert gris.
Ja selvfølgelig Men de er ikke så smarte da vettu =p
Jeg synes at hele dette opplegget kun demonsterer hvor effektivt organisert religion er til å kontrollere og utnytte mennesker. Personlig vil jeg se et land med total ytringsfrihet og få restriksjoner på hvordan hver person skal velge å få leve sitt liv, så fremt han/hun ikke direkte skader noen andre. Det er forresten forskjell på ytring av synspunkter og sjikanisering.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Uansett hvor mye islamisering det blir er det forsatt ingen som tvinger deg til å bli muslim.
Men jeg mener skoler og andre offentlige ting burde være så nøytral som mulig når det gjelder religion, uansett om det gjelder kristendom, islam, buddhisme og gud-vet-hva, så burde alt offentlig være nøytralt.

Det virker som mange nordmenn er "redd"for å miste mye av den kristne kulturen, dette finner jeg merkelig. Spesielt min generasjon nordmenn er mindre religiøs enn mine foreldre. Det er ikke mange av dagens ungdommer som feirer jul for å hedre Jesus fødsel, de feirer den for pakker, god mat og ferie med familie/venner. Jeg vet også om få folk som faktisk feirer påsken som en kristen tradisjon, den uken er også blitt en fri uke med god mat, fjelltur og påskeegg (kun fordi det smaker godt).

Derfor skjønner jeg ikke hva vi nordmenn er redd for å miste, for borte er egentlig tradisjonene så og si blandet ungdommen allerede, og det er uten muslimenes hjelp.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Jeg har vært medlem av den facebookgruppen der nesten ifra starten av.

Hvorfor ?

Fordi det stadig blir prøvd å gi grupper særbehandling, i denne omgang er det muslimene som er i farta, med hijab i politiet, alkoholfrie dager og diverse annet kødd. Så på nyhetene at det var en skapning i Oslo som skulle starte et nytt innvandringsparti, som skulle kjempe for hijab i politi og egne sykehjem/gamlehjem for muslimer, så de slipper å mingle seg med oss andre.

Jeg mener at våre nye landsmenn må tilpasse seg norge som det er og har vært, istedet for å prøve å lage sine egne normer og regler i Norge.
Vis hele sitatet...
Hei, ser at du støtter Israel (profilbildet ditt). Synes du da det er greit at Israel kan invadere Palestina, men du synes ikke det er greit å la noen personer her til lands få litt egenbehandling grunnet religion? Okei, sorry OffTopic men måtte bare spørre..

Jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor nordmenn skal gjøre det så vanskelig for muslimske jenter å få seg jobb. Det er da ikke verdens undergang om 10-20 stykker har på Hijab når dem jobber som politi.
Et grisebilde på sykehuset har like mye/lite der å gjøre som en hijab har på hodet til en politikvinne. Enten så får vi tillate at offentlige bygg/personell kan dekorere/bekle seg støtende for andre folkegrupper, eller så får vi si at det offentlige ikke skal provosere noen religiøst eller politisk. Nå får dere selvmotsigende anti-hijab-pro-grisebilder folk velge, enten eller. Litt konsekvente får vi nå være, synes jeg.
Sist endret av emphi; 25. februar 2009 kl. 17:44.
Burde det da komme en regel om at det ikke er lov til å ha reklameskilt (av den store typen, som man ikke kan unngå å se) ved siden av veiene, med bilder av griser? Muslimene må jo også kjøre bil, de har jo et like stort behov for å kjøre på E-6 som det vi "ikke-muslimer" har...

Dette er jo selvsagt en tanke som er satt helt på spissen, og det representerer ikke mitt syn på denne saken, men det er jo dette noen her mener kan bli konsekvensen av "grisen på sykehuset"-saken.
Kan jo vise litt skjønn da. De slutter ikke å selge gris i butikkene fordi muslimer handler der...
Sitat av Randalv Vis innlegg
Burde det da komme en regel om at det ikke er lov til å ha reklameskilt (av den store typen, som man ikke kan unngå å se) ved siden av veiene, med bilder av griser? Muslimene må jo også kjøre bil, de har jo et like stort behov for å kjøre på E-6 som det vi "ikke-muslimer" har...

Dette er jo selvsagt en tanke som er satt helt på spissen, og det representerer ikke mitt syn på denne saken, men det er jo dette noen her mener kan bli konsekvensen av "grisen på sykehuset"-saken.
Vis hele sitatet...

Jeg ser ikke helt hvordan du mener at et reklame billboard ved en vei er en offentlig bygning?

Men nei, jeg tror ikke det kommer til å skje. Hvorfor skulle det skje? Jeg kan ikke si jeg har hørt at muslimene har en plan om å utrydde grisen?
Er jo akkurat det som er poenget mitt, denne "snik-islamiseringen" på sykehuset-med-grisen er jo akurat den samme greia som når vi ikke vil at politikvinner skal flakse rundt med hidjab. Poenget er jo at offentligheten skal være religionsnøytral og ikke støtende.

Det er jo en grunn til at det ikke henger kors på sykehusene, til tross for at norge er et kristent land, og det er en grunn til at vi pr def ikke har noen religiøse symboler på politiuniformen (rent utover kongemerket, men det er jo fean meg et norsk symbol, uten noen direkte religiøs betydning).
Sitat av Pipa Vis innlegg
Hei, ser at du støtter Israel (profilbildet ditt). Synes du da det er greit at Israel kan invadere Palestina, men du synes ikke det er greit å la noen personer her til lands få litt egenbehandling grunnet religion? Okei, sorry OffTopic men måtte bare spørre..

Jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor nordmenn skal gjøre det så vanskelig for muslimske jenter å få seg jobb. Det er da ikke verdens undergang om 10-20 stykker har på Hijab når dem jobber som politi.
Vis hele sitatet...
Synes du det er stas og ha bildet av en mann som har sagt, "I don't need proof to execute a man. I only need proof that it's necessary to execute him!". Og selv har henrett folk (blandt annet enn 12 åring hvis jeg ikke husker feil) som avatar ?

Vi gjør da vitterlig ikke det vanskeligere for muslimske jenter som arbeidstakere. Jeg skriver vi fordi du skriver at det er nordmenn som gjør det. Det er vel heller noen få nordmenn som tar denne avgjørelsen som bryter mot meningen med en uniform. Og heller ikke alle muslimske jenter bruker hijab. Så hvis de føler at de ikke kan jobbe som politi uten plagget sitt bør de kanskje se seg etter en annen jobb.

Og jeg må nesten spørre trådstarter om hva en halvrasistisk mening faktisk er for noe. Siv Jensens retorikk inneholder en del "vi og dem", den ser jeg. Men rasisme ? I mine ører forsvarer hun religionsfrihet og de ikke vil tillate særkrav for noen enkeltgrupper.

Da må jeg spørre meg selv, hvilket land er det vi lever i, når så mange mennesker faktisk støtter dette?

I et land der vi nesten kan si det vi vil og i et land religion burde bli mindre og mindre viktig i mine øyne.

Og Per Kristian Foss burde vel tenke seg litt om før han uttaler seg om hvem som kan bli potensielle folkemordere.

Disclaimer: Jeg ønsker ikke å bli assosiert med Frp. Er jo voldsomt hyklersk av Siv Jensen og snakke om religionsfrihet og samtidig være for blasfemi-paragrafen.
Sist endret av St.Vitus; 25. februar 2009 kl. 20:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Snikislamisering er et morsomt begrep, disse forslagene er ikke for å snik-gjøre noe, dette er jo åpen tilrettelegging for mennesker som mener og tror noe annet enn de majoriteten av nordmenn gjør.
Dette er et utrolig useriøst utspill av FRP, og desverre var det ikke dette som tok troverdigheten fra de, det skjedde lenge siden. Det er nok sant det som står på denne listen har blitt lagt ut som forslag både det ene og det andre stedet, men det har ingenting å si fordi vi lever i et demokratisk samfunn, der majoriteten bestemmer. MAO dette vil ikke gå igjennom. Det er nok av lovforslag fra den radikale kristne og ateistiske siden også, uten at jeg skal slenge opp eksempler som kræsjer vel så mye med våre verdier som noe på denne listen gjør.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Synes du det er stas og ha bildet av en mann som har sagt, "I don't need proof to execute a man. I only need proof that it's necessary to execute him!". Og selv har henrett folk (blandt annet enn 12 åring hvis jeg ikke husker feil) som avatar ?

Vi gjør da vitterlig ikke det vanskeligere for muslimske jenter som arbeidstakere. Jeg skriver vi fordi du skriver at det er nordmenn som gjør det. Det er vel heller noen få nordmenn som tar denne avgjørelsen som bryter mot meningen med en uniform. Og heller ikke alle muslimske jenter bruker hijab. Så hvis de føler at de ikke kan jobbe som politi uten plagget sitt bør de kanskje se seg etter en annen jobb.

Og jeg må nesten spørre trådstarter om hva en halvrasistisk mening faktisk er for noe. Siv Jensens retorikk inneholder en del "vi og dem", den ser jeg. Men rasisme ? I mine ører forsvarer hun religionsfrihet og de ikke vil tillate særkrav for noen enkeltgrupper.

Da må jeg spørre meg selv, hvilket land er det vi lever i, når så mange mennesker faktisk støtter dette?

I et land der vi nesten kan si det vi vil og i et land religion burde bli mindre og mindre viktig i mine øyne.

Og Per Kristian Foss burde vel tenke seg litt om før han uttaler seg om hvem som kan bli potensielle folkemordere.
Vis hele sitatet...


Okei, for å svare på det første: Ja, jeg synes det er bedre å støtte en mann som har blitt et symbol på revolusjon, enn et folk som invaderer og stenger inne mennesker som har rett til å bo der dem bor. Uansett; det er en del ting jeg ikke støtter av det Che Guevara gjorde, han drepte mange mennesker og gjorde en del gale ting. Men OT:

Altså, det jeg mener er; hvem bryr seg egentlig om dem har hijab på hodet eller ikke? De blir ikke mindre kvalifisert til jobben som politi for det.

Og Siv Jensen er en rasist. Hun skaper enorm fremmedfrykt og hat mot muslimer, og hun er også veldig god til å vinkle ting hennes vei.
Jeg vil heller spørre hva slags folk som bor i dette landet? Når så mange irriterer seg grønn over at noen få kvinner skal få lov til å kle seg med hijab.

Hvis Siv Jensen vinner valget på grunnlag av fremmedfrykten hun har produsert, så har hu faen meg gjort en god jobb! Men jeg kommer aldri, aldri, til å stemme FrP!
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Vel, da tror jeg du må flytte til en annen planet? Vi lever i en verden full av kvinnediskriminering og religion styrer en enorm del av verden. Dessuten er det massevis av kvinnediskriminering i Norge. Religion styrer store deler av hverdagen vår fra før av.
Vis hele sitatet...
Det er bortimot det mest ignorante argumentet jeg noengang har lest.

Fordi at urett forekommer så skal man godta det?

1. Han sier at urett forekommer andre steder i verden.
2. Han vil ikke ha det hit.
3. Du mener at han bør flytte til en annen planet fordi han ikke tolererer urett?

Hvor er logikken din?

Jeg sier ikke at urett ikke forekommer i Norge, for det gjør det, men ikke på langt nær i samme grad som i land hvor religion har sterkere fotfeste. Rart det der.