Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4137
fant ingenting da jeg søkte så jeg lager ett nytt emne.

vil gjærne høre deres meninger om hva som skjer når en ustoppelig kraft møter ett urørlig objekt.
Vel, ettersom det ikke kan testes i praksis ville jeg si at den ustoppelige kraften ville prelle av/bli sendt i en annen retning.
Jeg har mer tro på at det urørlige objektet ødelegges, og derfor slipper kraften forbi.
Hadde en ustoppelig kraft fantes, ville ikke et ustoppelig objekt vere a finne, og visa versa. En umulig likning ettersom de to faktorene ikke kan vere realitet pa samme tidspunkt.
Er det bare jeg som føler det er litt world of warcraft vibber her?

Men tror meitemark har ett poeng. Da ville ikke den ustoppelige kraften stoppet og det urørlige objektet ville heller ikke rørt seg.
Sist endret av Az0g; 15. januar 2009 kl. 04:16.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Kakemann har vel korrekt. Dersom det finnes en ustoppelig kraft, så kan det ikke finnes noe urørlig objekt iom at kraften som kom først er ustoppelig og blir ikke stopper at objektet.

Men hva om objektet knuses? Teller det som å flytte? Som meite sier, hva med at kraften bare endrer vei? Men hva om man sender kraften i en "enveisgate" og den ikke har noe annet sted å gå enn rett frem, siden at bak den er det mer ustoppelig kraft som må stoppes for å bytte vei?
Sitat av Kakemann Vis innlegg
Hadde en ustoppelig kraft fantes, ville ikke et ustoppelig objekt vere a finne, og visa versa. En umulig likning ettersom de to faktorene ikke kan vere realitet pa samme tidspunkt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Er vel en del fysikk som baserer seg på at det må finnes en motsatt kraft av alt.
Man kan aldri definere en ustoppelig kraft, da det alltid vil finnes en like stor motkraft. Dette blir beskrevet av Newtons tredje lov.

http://no.wikipedia.org/wiki/Newtons_bevegelseslover

Veldig teoretisk, men er det man må forholde seg til.
Da sier det Bang! Og så fortsetter den ustoppelige kraften gjennom objektet som står urørlig.
No problemo
Det var vel ikke en forutsetning at det urørlige objektet var en smultring?
De to kan ikke eksistere på en gang. Det ene motsier det andre.
Hvis man for eksempel omringet den ustoppelige kraften med urørlige objekter så har ikke den ustoppelige kraften noe sted å gå, så å forandre retning vil ikke være noen løsning heller.
Sist endret av bo1e; 15. januar 2009 kl. 10:12.
Sitat av bo1e Vis innlegg
Det var vel ikke en forutsetning at det urørlige objektet var en smultring?
De to kan ikke eksistere på en gang. Det ene motsier det andre.
Hvis man for eksempel omringet den ustoppelige kraften med urørlige objekter så har ikke den ustoppelige kraften noe sted å gå, så å forandre retning vil ikke være noen løsning heller.
Vis hele sitatet...
Den kan ikke skifte retning uansett, siden det innebærer at den må stoppe opp først.
Sitat av Joshiwo Vis innlegg
Den kan ikke skifte retning uansett, siden det innebærer at den må stoppe opp først.
Vis hele sitatet...
Ikke hvis det urørlige objektet er en bue.
Da kan den ustoppelige kraften sakkes litt ned, men ikke stoppe opp.
Sitat av Hardcore Vis innlegg
Ikke hvis det urørlige objektet er en bue.
Da kan den ustoppelige kraften sakkes litt ned, men ikke stoppe opp.
Vis hele sitatet...
Om den kan sakke ned, så kan den også (i teorien) stoppe opp.
Det er jo helt klart hva som skjer.

Summen av krefter er jo lik 0, så en stor eksplosjon ville skje. Chuck Norris ville ridd inn i bildet på en cowboy hest, Rambo og Frank Aune ville hatt en intensiv kamp da jorden selvdestruerte og ble sugd inn i et svart hull. Resultatet hadde blitt at jorden hadde blitt halvert, og alle som bodde der ville blitt grønfarget.

Hva som angår selve kraften som møter objektet vil dette skape et blått lys, som vil gjøre at det regner gele.
Jeg tror at kraften ville blitt overført til objektet, men siden objektet er urørlig vil bare kraften bli sendt ut igjen, til alle retninger.
Det var slik vi fikk Big Bang da folkens
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Hegepuppemasør Vis innlegg
Det var slik vi fikk Big Bang da folkens
Vis hele sitatet...
Her er fysikken på topp hører jeg.
Vil ikke to like krefter oppheve hverandre?
det går bare ikke, begge kan ikke eksistere, sier jo seg selv, hvis det skal bli en eksplosjon, vil det bety at det urørlige objektet blir rørt eller at kraften blir spredt om, og det vil da bety at den vil skifte vinkel, men da må den sakke opp, altså som en annen her sa, vil den da i teorien også kunne stoppe.
Hmm... Sett at Objektene har en evne til å løse seg opp på atomisk nivå?

Se på det som en porøs stein av sand/grus som treffer en rist. Da vil "atomene" ommgå hverandre og gå rett gjennom hverandre..

Mao: Det ustoppelige objektet vil filtres _gjennom_ det urørlige objektet.
(Ser at det urørlige objektet kommer "i atomisk bevegelse", hvis det ikke er rom for atomene fra Det ustoppelige objektet til å fritt passere gjennom/forbi)
Den ustoppelige kraften går selvfølgelig rundt det urørlige objekte.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Hehe flashback!!!

Første jeg tenke på når jeg så ustoppelig kraft og urørlig objekt, var World of Warcraft!!!
Før Burning Crusade, så var et av de bedre våpnene kalt "The Unstoppable Force", en hammer med gode kvalitetet. Motparten til den, var da "The Immovable Object" som var da et skjold.