Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3512
Jeg spraya en liten dusj pepper spray i klasse rommet.. alle begynnte å hoste som et helvete... vi måtte bytte klasserom... rektor kom med en luft inspektør.. hva kan skje viss jeg blir tatt? det er ulovelig å ha pepperspray i norge?
Pepperspray som du kjøper her i landet er ikke ulovlig i Norge, men det finnes sterkere typer (USA) som er forbudt her. Det kan likevel hende det strider mot skolereglementet.
Jo, pepperspray som du kjøper hvor som helst er strengt ulovlig i Norge. Du får ikke kjøpt det lovlig. Det du får kjøpt i Norge er en latterlig forsvarsspray som lukter vondt og svir litt, og som man blir grønn eller blå på huden av i 3-10 dager.
hmm.. personlig tror jeg ikke at du blir tatt... var det noen som så deg spraye pepperspray a?
Du får nedsatt, er du under 15 så blir det ikke noe rulleblad som du bekymrer deg mest for tenker jeg!
Sagt om "peppersprayen" fra safecare.no;

Reporter fra TVNorge som testet sprayen foran kamera og "gikk rett i bakken", TVN Aktuelt 19.06.05

"Åhhh, fy fae.... i svarte helv... som det svir. For helv... jeg garanterer dere at denne virker."


-Den kan da ikke være -så- dårlig?
får nok mer en nedsatt kanskje du blir utvist i 3 dager eller mer
Trådstarter
19 3
jeg kjøpte den i tyskland.. det var noen som vet at det var meg men men.. det var rått da.. først begynte han som satt nermest å hoste å sa at det sve.. degt spredde seg litt etter litt til slutt til læreren. folk trodd dem ble gassa
Sist endret av xtreme; 31. januar 2007 kl. 22:46.
Safecare kaller det jo selv for "pepperspray", i hermetegn. Det er ikke lovlig å være i besittelse av pepperspray og langt mindre bruke den uten spesiell tillatelse. Så vidt jeg veit er det kun politi, militæret og i noen enkelte tilfeller vektere som kan ha pepperspray i Norge.

Safecares spray fungerer sikkert til en viss grad den, men noen pepperspray-effekt vil det helt sikkert ikke være med den. Det kan de av oss som faktisk har testa ordentlig pepperspray skrive under på. Virkelig pepperspray med capsicum er et smertehelvete uten sidestykke og er uten tvil det værste jeg har kjent av smerte noen gang. Selv lå jeg med pusteproblemer og rauta ned i en bøtte i en time, mens snørr, guffe og fandens oldemor randt ut av alle tenkelige hull på kroppen. Anbefales (ikke)!

Når det gjelder reaksjoner fra skolen avhenger det sikkert av hva slags spray det faktisk dreier seg om, om den er lovlig i Norge eller ei. En form for straff kan du vel uansett regne med om du skulle bli tatt.

Edit: Snakk om ekte vare om den er kjøpt i Tyskland regner jeg med!
Sist endret av Mr Anders; 31. januar 2007 kl. 22:52.
Sitat av xtreme
jeg kjøpte den i tyskland.. det var noen som vet at det var meg men men.. det var rått da.. først begynte han som satt nermest å hoste å sa at det sve.. degt spredde seg litt etter litt til slutt til læreren. folk trodd dem ble gassa
Vis hele sitatet...
Så folk så deg med en boks det kom gass utav? du er fucked... garantert rektor og nedsatt. tilpass til deg i grunnen, hva faen tenkte du på? Vet ikke helt hvor strenge skoler er på slikt, men er det ulovlig kan de nok sikkert TRUE med anmeldelse for dette.

Nichotin: du er og blir en syk faen! Men om halve klassen har sett ham spraye så er det litt vanskelig å snakke seg utav det. Da får han isåfall grine seg til at alle mobber han og bare sier dette for å lage problemer.
Sist endret av Lille My; 1. februar 2007 kl. 10:34.
Nekt og atter nekt. Har du ikke blitt tatt til nå kan du alltids argumentere med at personen som evt. angir deg bare prater BS.

Har vært borti dette selv, da vi sprayet pepperspray ved to anledninger. Første gangen i overetasjen på bussen vi satt i da vi var i Polen, og andre gangen midt i korridoren i spisepausen. Noen hundre hostende elever, en halvkvalt lærer og noen "Eh. Bevis, takk?" seinere og jeg fikk allikevel gå på skoleballet den kvelden
Som sagt før, du kan nok vente deg litt muntlig refs, og/eller nedsatt ordenskarakter om du blir tatt. Meeeen det blir du selvfølgelig ikke! Må lære deg og dekke over sporene dine
Sitat av kyrre12
Sagt om "peppersprayen" fra safecare.no;

Reporter fra TVNorge som testet sprayen foran kamera og "gikk rett i bakken", TVN Aktuelt 19.06.05

"Åhhh, fy fae.... i svarte helv... som det svir. For helv... jeg garanterer dere at denne virker."


-Den kan da ikke være -så- dårlig?
Vis hele sitatet...

Jeg og en kamerat kjøpte en sånn "pepperspray" for å teste om den faktisk virka... Så vi spraya på oss selv, fikk litt vondt i øya. Den funka ikke 1 eller 2 gangen, var først på den 3 gangen den funka... Den "peppersprayen" er ikke verdt 10 kr. Kameraten min ble forresten anmeldt av snuten når dem fant den på rommet hans.

Og ja, har blitt spraya med ekte pepperspray av en tett kar så jeg har noe og sammenligne med også...
Spraye pepperspray i klasserommet? Du er nå smart også da Hehe, hva var pointet egentlig?

Når det gjelder straff... Hvor lenge er det siden du gjorde det? Hvis det har gått noen dager har du nok ikke mye å frykte, med mindre noen sladrer på deg. Og hvis de gjør det... Veit ikke helt hva som kan skje, men det verste er vel bare nedsatt karakter og brev med hjem eller noe hvis du er under 15?

Hva slags pepperspray var det forresten?
Trådstarter
19 3
Det var på mandag... jeg blir 15 i april.. det var egentlig ikke meningen... men det funket jo..
xtreme: Det verste som skjer: Noen sladrer og om du ikke kan snakke deg ut av situasjonen får du nedsatt oppførsels karakter, og foreldrene dine blir varslet.

Mitt råd er som nichotin, nekt til det motsatte er bevist. Du tjener ikke en dritt på å stille med åpne kort - tvert imot. Og om noen skulle sladre, så har du alltids mer igjen av peppersprayen antar jeg?

Sitat av uncleG
Pepperspray eller CS gass?
Vis hele sitatet...
Dette kan ikke sammenlignes. Er tydelig merket om det er pepperspray eller tåregass. Om det er CS-gass kan du vente deg litt mer bråk enn ved pepperspray om du blir tatt da det er langt mer alvorlig. CS-gass er faktisk kreftfremkallende.
Sist endret av nikita; 1. februar 2007 kl. 23:05.
Dere må gjerne opptre saklig under posting. Poster som ikke opptrer saklig vil kunn eksistere i et kortere tidsrom før de forsvinner på mystisk vis.

Edit:
Jeg vil også anbefale spessielt trådstarter å heve nivået på skriftspråket. At du bare er 14 betyr ikke at du behøver bruke opp alle punktumene i verden.

Now, proceed. ONTOPIC, takk.
Sist endret av Golder; 2. februar 2007 kl. 00:01.
dette blir egentligt for dumt og diskutere her. Blir som og diskutere: jeg og noen kompiser drev og tullet og ringte på dører og stakk av. kommer vi til og bli anmeldt? ja så dum er denne tråden
Sitat av ScoopeX
dette blir egentligt for dumt og diskutere her. Blir som og diskutere: jeg og noen kompiser drev og tullet og ringte på dører og stakk av. kommer vi til og bli anmeldt? ja så dum er denne tråden
Vis hele sitatet...
Det er på langt nær det samme, da pepperspray faktisk er ulovlig å ha her i Norge, i motsetning til fingre, føtter og ringeklokker.

Trådstarter: Luftinspektør? wtf? Tror ikke skolens "luftinspektør" klarer å påvise at det har vært brukt pepperspray her, så bare nekt på at du gjorde det, og tru de som så deg med ennå mer spray hvis de tyster. Problem solved.
Sitat av Bjølg
Trådstarter: Luftinspektør? wtf? Tror ikke skolens "luftinspektør" klarer å påvise at det har vært brukt pepperspray her, så bare nekt på at du gjorde det, og tru de som så deg med ennå mer spray hvis de tyster. Problem solved.
Vis hele sitatet...
Tja om jeg var rektor og elever rapporterte om gass av noe slag som fikk det til å renne av øyne osv.. så hadde jeg tatt det alvorlig. Ingen skal leke med noe sånt tatt med hjemmefra, ingen burde kunne få tak i noe sånt fra kjemilabben... kan være alt mulig rart.

Burde jo være en måte å sjekke hva som ble sprayet, at de tok prøver osv når dere ble sendt ut. Slik at de kan finne ut om det er noe stjelt fra labben eller en pøbel som deg som ahr noe med hjemmefra .
Og klarer de å spore opp at det er pepperspray, så blir det garantert grundigere undersøkelse, slik at de kan få tak i den som gjorde det så han ikke gjør det ingen, ingen liker folk som leker med pepperspray innendørs.
Tåpelig gjort spør du meg. Men du har nok ikke mye å bekymre deg for. Om det skulle gå så langt at noen kommer og mistenker deg så nekter du helt til det motsatte er bevist. Skulle noen komme til å sladre på deg så har du vel mer pepperspray igjen? Jeg hadde dog blitt rimelig irritert om en i klassen sprayet pepperspray rundt i rommet slik at jeg ville fått vondt i øynene og begynt å hoste osv:P Prøv å ikke gjør det igjen. Finn heller lufteanlegget til skolen din :P
hehe! Fikk meg en veldig god latter da jeg leste igjennom tråden..
Fikk nesten lyst på en selv Men, som sagt.. Nekt til det motsatte er bevist.
▼ ... noen uker senere ... ▼
nekt og nekt. Men nå har det seg slik att jeg tenkte jo med en gang på og spraye inn i et vent annlegg når jeg leste denne tråden. men bli ikke gassen/sprayen blandet ut fort da?? siden jeg allerede står i fare for og bli utvist fra skolen så driter jeg i om jeg blir det nå.
Trådstarter
19 3
jeg satt i ene enden av klasseromet og spraya en liten dusj et par menutter etter på begynte de som satt nærmest meg å hoste så spredde det seg. men på skolen vår er det et bygg for vært trinn, så for min dek kan jeg bare spraye 3-5 ganger så mye så vill hele bygget bli "forgifta".
Heh ;0 det er ikke helt slik det fungerer men om du allikevel skulle kjenne trangen til å få en heftig utvisning og sanksjoner fra foreldrene dine så for guds skyld ta med et kamera og dokumenter det hele. ^.^ Fuck School lIzm