Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2709
Hei. Vurderer sterkt å begynne på siv.ing-linjen energi og miljø på NTNU etter førstkommende sommer. Noen her som har erfaring med denne linjen? Jeg er veldig opptatt av elkraft, men har overhodet ikke lyst til å lære om miljøet i fem år. Jeg er opptatt av miljøet, men er ikke interessert i å gå i klasse med kun folk som ikke snakker om noe annet enn klima. Er det mange slike folk der? Prøver å ikke være fordomsfull, men det er kun miljøhipstere der jeg er nå. Det hadde vært fint å gå i klasse med andre folk også.

Vurderer også bygg- og materialteknologi.
Sitat av Oliver PS Vis innlegg
Hei. Vurderer sterkt å begynne på siv.ing-linjen energi og miljø på NTNU etter førstkommende sommer. Noen her som har erfaring med denne linjen? Jeg er veldig opptatt av elkraft, men har overhodet ikke lyst til å lære om miljøet i fem år.
Vis hele sitatet...
Har du sett på emneplanen for studiet? Det er så absolutt en teknisk linje, som vel stammer fra det gamle elkraft-studiet, bare med nytt og moderne navn.
1. år:
  • IT grunnkurs
  • Energi og miljø, intro
  • Kjemi
  • Matematikk 1
  • Matematikk 2
  • Matematikk 3
  • Elektriske kretser
  • Ex.Phil.
2. år:
  • Matematikk 4
  • Fysikk
  • Kretsanalyse
  • Termodynamikk 1
  • Fluidmekanikk
  • Prosedyre- og objektorientert programmering
  • Infrastruktur for energitransport
  • Elektromagnetisme
3. år, gitt valg av retning "Elektrisk energiteknikk og smarte nett":
  • Elektriske maskiner
  • Teknologiledelse
  • Statistikk
  • Reguleringsteknikk
  • Miljøanalyse og industriell økologi
  • Ett av: ("Datamaskiner og digitalteknikk", "Energi fra vind og havstrøm", "Operasjonsanalyse")
  • To av: ("Overspenninger og overspenningsvern", "Energiplanlegging", "Elektroinstallasjoner", "Kommunikasjonsteknologi for SmartGrid")
4. år, gitt valg av retning "Elektriske kraftsystemer":
  • Elektriske kraftsystemer
  • Minst ett av: ("Høyspenningsisolasjon", "Kraftelektronikk")
  • Valgfritt: ("Industriell sikkerhet og pålitelighet", "Lineær systemteori", "Vannkraftverk og vassdragsteknikk")
Videre er det så mye valgfritt at det blir vanskelig å dekke alt.
Med muuulig unntak av ett eneste lite emne om miljøanalyse, så virker det da som du kan komme deg gjennom mastergraden din i "Energi og Miljø" uten å plages altfor mye av det hersens miljøet og dets hipstrete fanatikere.

Sitat av Oliver PS Vis innlegg
Jeg er opptatt av miljøet, men er ikke interessert i å gå i klasse med kun folk som ikke snakker om noe annet enn klima. Er det mange slike folk der? Prøver å ikke være fordomsfull, men det er kun miljøhipstere der jeg er nå. Det hadde vært fint å gå i klasse med andre folk også.
Vis hele sitatet...
Det er veldig store kull, så du velger dine egne venner. "Klasse"-følelsen som du er vant til fra grunnskolen og VGS kan du vinke farvel til. Dette gjelder ikke minst for Bygg- og miljøteknikk som har kjempestore kull. Videre er det så mange grupper og verv og aktiviteter å henge fingrene i i Trondheim, at du kommer til å overleve sosialt uansett hvor mange miljøaktivister du får i "klassen".