Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4639
Først vil jeg si at jeg var stor fan av
http://www.ambrosiasw.com/assets/images/badges_products/uplink.png
...

Og til de som ikke forstår dette bildet, så var det en gang i 2001 et hackespill som het Uplink, utviklet av samme folka bak nåtidens Prison Architect.
Dette spillet var snålt og merkelig avhengighetsskapende.
Det beste jeg oppnådde der var å stjele flere millioner fra en bank, men ble tatt av myndighetene.
Uansett hvor hardt jeg gikk ut mot å overskrive loggfiler og havarere maskiner, så nubet jeg ut på et eller annet punkt, men satt igjen med en fet sluttscore.

Savnet av multiplayer var høyt, men nå har jeg endelig funnet et verdig alternativ.
Jeg har vært borti et par tre andre spill som lovet en slags "Uplink+multiplayer"-opplevelse, men endte bare opp i bøtter med klisjeer, mongolide mekanikker, et gui fra helvete som tøffet seg ved å vise deg ener og nuller.
Så fant jeg endelig Dark Signs (http://www.darksigns.com/)
http://www.darksigns.com/logofinal2.png

Først og fremst, så ligner det egentlig ikke Uplink i det hele tatt.
Bort med drag&drop, inn med konsoll og basic gui.
Det første som forbauser meg, er at man må være tilkoblet internett for å spille.
Spillere kan herje med hverandre og fiktive nettsider. Hell, de kan til og med lage nettsider selv.
De kan også lage egne programmer i form av skripts, og det er litt spesielt, siden alle programmene du starter med er skripts.
Det vil si at du er ikke begrenset til å bare modifisere maskinvare som man kjøper via nett, men også all programvare - alt fra ping til gui.

Jeg er så overveldet av alle features at jeg vet ikke hva mer jeg skal si.
Legger igjen en morsom oppdagelse da jeg skulle besøke google.com: http://i.imgur.com/bG1ZJEN.png?1
Hadde vært morsomt om noen prøvde å lage bitcoin... i Dark Signs...
Eller om atx hadde kjøpt og driftet servere... eller satt opp freak.no
(btw freak.no er ledig)
Hvordan er det å lære dette? Må man kunne diverse koding/"hacking" fra før av? Eller er det bare å hoppe rett i det og man lærer etterhvert?
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Det finnes en 15-delt tutorial.
Har tatt en håndfull av de, og de er veldig gode og passer for hvem som helst, til og med nybegynnere.
Alt forklares på en rigtig grei måte.

Siden det er "Dark Sign Script", så burde man på ingen måte kunne noe koding fra før.
Skriptet ligner no jævlig mye på cmd/batch i syntaks(skrivemåte), men benytter også funksjoner og masse annet krøll.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Det finnes en 15-delt tutorial.
Har tatt en håndfull av de, og de er veldig gode og passer for hvem som helst, til og med nybegynnere.
Alt forklares på en rigtig grei måte.

Siden det er "Dark Sign Script", så burde man på ingen måte kunne noe koding fra før.
Skriptet ligner no jævlig mye på cmd/batch i syntaks(skrivemåte), men benytter også funksjoner og masse annet krøll.
Vis hele sitatet...
Kanskje noe å se på senere
Virker ganske så fett torr jeg skal se på dette når jeg kommer hjem
Du har et spill som heter Hacker Evelution ( The Black Book Edition )

Dette har også blitt tatt opp i en tidligere tråd:

http://freak.no/forum/showthread.php?t=247051
Så tøft ut. Må sees på etter eksamen.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Har nå brukt litt tid på "mining".
Det vil si at jeg setter maskinen til å scanne random ip-adresser for å finne noen som er i live.
Tror denne programvaren ble lagd av en amatør, slik at den du miner for får kartlagt servere. Kanskje det er slik søkemotorene får dataen sin, jeg vet ikke, men tror det kan være så mangt.
Etter 8000 "scans" fikk jeg $7 hahah, men aner ikke hvordan pengene kom inn på kontoen min.

Jeg får fortsette å utforske... Det er så mye rart å utforske, at jeg blir svimmel
Prøvde å registrere freak.no, men ".no" er ikke gyldig så da ble det freak.com

Edit: Passordet til freak.com er "freak.no"

Edit 2: Her er noen proxyer som alle er på port 101
securetalk.com
218.11.12
livepainter.com
221b.com
141.223.212
Det er passord på de, men du klarer å cracke de enkelt
får ikke startet spillet. Det bare kræsjer. prøvd og laste ned på nytt og med admin.
nope
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
It seems reinstalling .net fixed the problem.
http://www.darksigns.com/forum/viewtopic.php?id=222
Jeg bare gjetter løsning på problemet ditt visualn00b. Håper du finner ut av det.

Hvordan går det med freak.com 10100? Jeg ser du arbeider med den, så jeg "donerte" $100 til deg så fint nettsiden spurte lol.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
It seems reinstalling .net fixed the problem.
http://www.darksigns.com/forum/viewtopic.php?id=222
Jeg bare gjetter løsning på problemet ditt visualn00b. Håper du finner ut av det.

Hvordan går det med freak.com 10100? Jeg ser du arbeider med den, så jeg "donerte" $100 til deg så fint nettsiden spurte lol.
Vis hele sitatet...
Det fungerte utmerket! Takker og bukker! litt å sette seg inn i, men flere komandoer som er lik som o CMD. Eks "cls"
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hvordan går det med freak.com 10100? Jeg ser du arbeider med den, så jeg "donerte" $100 til deg så fint nettsiden spurte lol.
Vis hele sitatet...
Var ikke meningen å tigge penger fra freak medlemmer. Den spør bare etter penger hvis man skriver feil passord. Det er faktisk noen som har betalt. Passordet er forresten "freak.no", ikke "shitface" Hvis den ikke kobler seg automatisk til chat rommet, så er navnet "nFF".
Når jeg prøver å registrere konto, så for jeg bare følgende error.

Kode

ERROR 104: Try a Different Email Address ( )
Epost adressen jeg prøver å bruke er en Gmail adresse.
Oppdatering angående freak.com:
- Har nå skrevet mitt eget "chatroom" så du trenger ikke koble til pm.net sitt nFF rom lengre
- Passordet er fortsatt "freak.no", skriver du feil så skjer det ingenting bortsatt fra at jeg logger passordet du skrev + brukernavn. Du kan eventuelt betale 100$ til meg hvis du ønsker det.
- Trenger hjelp til å finne ut hvordan jeg kan printe ut hver database verdi fra samme seksjon på forskjellige linjer. (200$ belønning)
- Trenger hjelp til å teste siden for hacking, hvis du finner noen hull, venligst ikke ødelegg siden
donerte 100$ jeg å :P
heter "leet" ingame da
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Spilte i hele går, virkelig artig! (og ødeleggende for eksamensfokuset).

Sitat av 10100 Vis innlegg
Oppdatering angående freak.com:
- Trenger hjelp til å teste siden for hacking, hvis du finner noen hull, venligst ikke ødelegg siden
Vis hele sitatet...
Man kan connecte direkte til freak.com 1001 for å unngå login.
Sitat av MrMrtn Vis innlegg
Man kan connecte direkte til freak.com 1001 for å unngå login.
Vis hele sitatet...
Da er det fikset! Måtte dessverre fjerne alle meldingene som var i chatten, men alt virker nå.
Hvis dere ønsker å komme rett til chatten uten å skrive passordet på freak.com så må dere skrive "$inputc = freak.no" og deretter "connect freak.com 1001"
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sånt tips til de som ikke gjør det allerede: Når dere skriver egne scripts syntes i allefall jeg at det er bedre å redigere i Notepadd++ eller liknende codeeditor. Det finnes også egne themes til blant annet npp og sublime text for å skrive DS-kode!

Vil også anbefale å lære seg det å kode først som sist. Det å skrive egne scripts sparer masse tid, og tiden investert i kodingen får du igjen med å automatisere feks. xmissions.
Sitat av MrMrtn Vis innlegg
Sånt tips til de som ikke gjør det allerede: Når dere skriver egne scripts syntes i allefall jeg at det er bedre å redigere i Notepadd++ eller liknende codeeditor. Det finnes også egne themes til blant annet npp og sublime text for å skrive DS-kode!

Vil også anbefale å lære seg det å kode først som sist. Det å skrive egne scripts sparer masse tid, og tiden investert i kodingen får du igjen med å automatisere feks. xmissions.
Vis hele sitatet...
Har du funnet noe dokumentasjon til DS? Det eneste jeg har funnet til nå er de få forum postene, men de hjelper ikke så mye.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av 10100 Vis innlegg
Har du funnet noe dokumentasjon til DS? Det eneste jeg har funnet til nå er de få forum postene, men de hjelper ikke så mye.
Vis hele sitatet...
Altså, ingame-editoren har dokumentasjon på de fleste funksjonene man kan bruke (men har merket at dokumentasjonen er litt dårlig innimellom). Forumet er egentlig det "beste" stedet å se, samt å kjøpe/lese kode skrevet av andre ingame.
Ellers er det mye prøving og feiling.

Det var forøvrig snakk om å lage en wiki, men den ble (ironisk nok) hacket/spammet ned.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Veldig vanskelig å finne artikler om spillet ja.
Håper noen mekker en Wiki ASAP.

Vel, jeg har en nøtteknekker til dere som spiller, og resten av freak.no for den slags skyld

Det omhandler Award-oppdraget "Trillion Dollar Trail" (The trail begins with a small fee)
Selv om det er dårlig betalt, har jeg hengt meg litt opp i denne nøtteknekkeren:
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Puslespillet begynner med at man scanner åpne porter på en server (Ja, ip-adressen i denne verden er tre oktetter istedetfor 4)
På 194.249.25 er port 90 åpen, som hinter videre til 127.125.42
På 127.125.42 er port 721 åpen, som hinter videre til 16.168.1
På 16.168.1 er port 555 åpen, som hinter videre til 2449.1336.1002 (=249.136.102)
På 249.136.102, er port 800 åpen, som hinter videre til 29/63/33
Jeg kan ikke forstå hvilken adresse jeg kan dra ut av 29/63/33?