Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3703
hey. når jeg logga på Steam idag så jeg at jeg hadde fått en CS:GO beta versjon, pluss en til som jeg kan sende til en venn.

Noen flere som har fått det? Er bare ett par uker siden jeg fyllte ut ett nettskjema der jeg måtte krysse av på alt mulig rart, bl.a hva jeg synes var best av cs 1.6 og source.

Noen som har testa det ennå, hva synes dere?
Det er nok random at de sender ut.
"heldig gris" er det fett?
fra 1.6 til source hvordan er source til GO?

win-R:
steam://takesurvey/2/
Trådstarter
Jøss, føler meg alene her nå :P hehe..

Spillet har ikke akkurat imponert meg. cs 1.6 er fortsatt mye bedre, men jeg er klar over at det fortsatt er i beta stadiet og at de vil forandre på ting etterhvert.

Jeg spilte en såkalt quick match, eller..random public server om du vil, havnet først på ett brett som het Office, som var mer eller mindre helt likt som Office brettet i cs. så spilte jeg nuke, som så noe mer annerledes ut men fortsatt samme gamle de_nuke.

Mobiliteten var helt forferdelig. Føles nesten som å spille Battlefield, eller noe sånt no der man liksom har en 50kilos sekk på ryggen. Jeg kan ikke forstå at folk ikke vil ha bunnyjump, det er jo bare morro.

Det er mange av de samme våpnene, dog forskjellige modeller av de. Tror m249 er borte da
Lydene på våpnene er like dårlig som i de fleste andre moderne FPS spill, alle høres helt like ut med forskjellig takt. Her har de mye å gjøre. Lydene generelt var ganske dårlig, og fysikken var også kjedelig i forhold til cs. kaster man en granat i veggen detter den ganske slapt ned på bakken, ikke samme spretten som i cs. vet heller ikke om det går ann å haxxe mellom vegger. (jeg har forresten aldri spilt cs source, innbiller meg at det er for noobs. hah)

Siktekornet var veldig overgjort da, holdt i massevis med siktekornet fra 1.6 synes jeg, men kanskje det finnes innstilinger for det.

Alt i alt synes jeg spillet virker helt greit så langt, men 1.6 er fortsatt en million ganger bedre. Jeg håper virkelig de ender med ett resultat det renner like mye dopamin av som 1.6.

Noen random screenshots:

http://i.imgur.com/2AECQ.jpg
http://i39.tinypic.com/35d5jdu.jpg
http://i42.tinypic.com/qrwvbt.jpg
http://i41.tinypic.com/16897us.jpg

dyrt å endre størrelse på bilder har jeg hørt
Sist endret av nso; 26. mars 2012 kl. 16:38.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Det er nok random at de sender ut.
Vis hele sitatet...
Tror de skrev noe om at de sendte dem ut til "gamle" steam accounter
Norskehesten
Alden's Avatar
fikk du en mail at du hadde fått beta eller bare lå den i bibloteket ditt... jeg venter i spenning selv på en beta try
Trådstarter
Når jeg åpnet steam for å ta en runde med 1.6 så fikk jeg beskjed om det på ett eller annet vis
Om man ønsker invite via det spørreskjemaet så er det lurt å bruke, om man har, en PC med litt uvanlig hardware. Dette er fordi de tar inn folk med mest mulig forskjellig hardware. Jeg gjorde dette ved å bruke laptopen, og fikk invite relativt tidlig.

Når det gjelder spillet er det ikke mye å skryte av akkurat nå...

Recoil er umulig å styre mye pga at skjermen ikke beveger seg sammen med våpnet, noe som har vært vanlig tidligere (video). Det å tappe er også ganske meningsløst da de første skudda går til hytt og pine, disse burde egentlig gå helt rett (video).

Movement er som du sier, helt på trynet. Man føler seg som en overvektig gubbe på rulleskøyter. At man ikke kan gjøre mer enn 2 hopp uten å miste farten eliminerer også muligheten til å kunne bevege seg raskt, effektivt og kreativt.
(Han her viser det veldig godt med en video)

Andre småting som når man skyter/slasher med kniven i veggen, så kommer det et HAV av røyk/støv! Feks, med 1 slash i bar, så er hele rommet røyklagt.
Og den beryktede tåka... De har fjernet litt i det siste, men fortsatt er det noe igjen, heeelt unødvendig å ha med. Gjør det ikke noe mer realistisk å ha masse tåke overalt! Til og med inne er det tåke!

Mens de driver å fikser opp i dette ubrukelige spillet, så anbefaler jeg å sjekke ut Counter Strike: Pro Mod.
Når er jeg overhodet ingen cs fantast, men jeg har da spilt min del cs 1.6. Problemet med slike spill er at de er umulig å remake. Det er flere måter man kan (prøve å) gjøre dette på.

1. Man kan utelukkende pusse opp grafikken. Men da får man kjeft for å bare relansere et gammelt spill til ny pris. Det kan også godt hende det er umulig å pusse det opp til dagens standard uten å ødelegge mye av det som i sin tid gjorde CS så populært.

2. Man kan lage noe slikt som dette ser ut til å bli, men da blir bare puristene sure.

3. Man kan bygge videre på cs-modellen men med forandringer. Men disse forandringene vil utvilsomt gå i retning cod/BF3. Noe alle som liker cs enten allerede spiller og ikke trenger flere av. Eller ikke spiller, men som fortsatt spiller CS istedet.

De har jo prøvd før (cs source) å lage en revamp av serien. Jeg skjønner godt at de ønsker dette siden det vil være god butikk å få den gamle kjernen 1.6'ere til å kjøpe det på nytt. Jeg tror dessverre ikke dette lar seg gjøre.
UI'n var sweet da.
Trådstarter
gikk visst ann å skifte til "classic" crosshair (ikke at det synes så godt på bildet men)

http://i44.tinypic.com/nv63d4.jpg
Sist endret av ali88; 25. mars 2012 kl. 01:18.
Er det secundary fire og sånt på mange våpen? Melee angrep på mer enn kniven osv.
Lurer egentlig mest på hva right click gjør på de fleste våpnene x)
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Er det secundary fire og sånt på mange våpen? Melee angrep på mer enn kniven osv.
Lurer egentlig mest på hva right click gjør på de fleste våpnene x)
Vis hele sitatet...
Hadde ikke spillet krasjet når jeg prøver å frapse kunne jeg lagd en liten demo.. Men nei, heldigvis er det ikke noe rightclick funksjon på de fleste våpnene. zoomer man med f.eks AUG ser det dog litt mer fancy ut enn med gamle cs, som om man faktisk ser gjennom en scope
Er det et valg i innstillingene for å holde inne høyre museknapp for å zoome, ikke bare et klikk. Vet ikke om jeg hadde likt det i CS egentlig, men det fungerer godt på COD og BF. Og hvordan er det med QQ-switching med AWP?
Jeg har cs-go.
er bare til å laste det ned
Sist endret av wtf1337; 26. mars 2012 kl. 09:14.
Synes jo mer realistisk fps'ene prøver å bli, jo mer ligner de på hverandre.
I mange tilfeller går det at det skal være realistisk forran det at det skal være morro, dessverre blir nye spill som ikke er realistiske nok slaktet i kritikken og da blir det bare sånn.
Det er en hårfin balansegang derfor tror jeg de fleste nye fps'er ser ut som dette, prikk likt BF3 og COD.
Sist endret av Cheese; 26. mars 2012 kl. 09:59.
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Jeg har cs-go.
er bare til å laste det ned
Vis hele sitatet...
laste ned hva og hvordan?
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Cheese Vis innlegg
Synes jo mer realistisk fps'ene prøver å bli, jo mer ligner de på hverandre.
I mange tilfeller går det at det skal være realistisk forran det at det skal være morro, dessverre blir nye spill som ikke er realistiske nok slaktet i kritikken og da blir det bare sånn.
Det er en hårfin balansegang derfor tror jeg de fleste nye fps'er ser ut som dette, prikk likt BF3 og COD.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at hverken BF3 eller COD prøver å være realistiske så har du rett. De prøver å simulere følelsene bak amerikanske krigsfilmer og Hollywood "realisme".
Problemet er med andre ord ikke realisme, men det at alle storsatsningen de senere årene har hatt samme tematikk, samme grafiske stil og samme dårlige storyline. De prøver altså å etterligne seg sjøl fordi det selger massevis av spill.
Har sett på noen få CS:GO "let's play" videoer og liker ganske godt det jeg ser. Noen som har en invite til overs? Send gjerne hitover, hehe ^^
Nå er ikke jeg noen CS fanatiker, men håper det slår til med CS:GO.
Jeg vokste opp med CS, men var ikke helt 'inne' i CS scenen og nå så er jo 1.6 relativt dødt.
Blir ikke spilt like mye i konkurranser og slikt.

Det jeg liker med CS og som flere av mine oldskool CS venner liker er det at når du skyter på hodet så treffer du hodet.
Slik som utviklingen har gått nå i form av andre spill så skal det være så realistisk og korrekt som mulig. Og misforstå meg rett de spillene er ikke dårlig, elsker selv BF3, men det jeg likte med CS var at det var enkelt og gøy.
Selv nerdet jeg COD:UO og det var det beste spillet jeg har spilt, men de klarte å drepe seg selv med å slippe ut nye spill og hytt og gevær.

Så om det klarer å holde seg den til gode gamle CS standarden, men med en liten oppussing av grafikken så kan det blir spennende.
Sitat av Alden Vis innlegg
laste ned hva og hvordan?
Vis hele sitatet...
Bukta
Det er så trist at CS har blitt så dårlig. (IMO.)

1.6 vil alltid være det jeg synes er best, og etter Source mistet jeg helt smaken for CS.

Takk, Valve!
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Bukta
Vis hele sitatet...
Fett å spille mot bots eller?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har skaffet meg CS:GO key, legg til Erlend3510 på steam.
Åå så heldig! Har over 3000 timer played, men får ingen go key
Sitat av Nath Vis innlegg
Nå er ikke jeg noen CS fanatiker, men håper det slår til med CS:GO.
Jeg vokste opp med CS, men var ikke helt 'inne' i CS scenen og nå så er jo 1.6 relativt dødt.
Blir ikke spilt like mye i konkurranser og slikt.

Det jeg liker med CS og som flere av mine oldskool CS venner liker er det at når du skyter på hodet så treffer du hodet.
Slik som utviklingen har gått nå i form av andre spill så skal det være så realistisk og korrekt som mulig. Og misforstå meg rett de spillene er ikke dårlig, elsker selv BF3, men det jeg likte med CS var at det var enkelt og gøy.
Selv nerdet jeg COD:UO og det var det beste spillet jeg har spilt, men de klarte å drepe seg selv med å slippe ut nye spill og hytt og gevær.

Så om det klarer å holde seg den til gode gamle CS standarden, men med en liten oppussing av grafikken så kan det blir spennende.
Vis hele sitatet...
Nåja, dødt og dødt.
http://bildr.no/image/1148483.jpeg

Håper på beta selv, lyst til å prøve, men det blir nok ikke kjøp med mindre det faktisk er bedre enn de foregående, which I doubt.
Sist endret av vellum; 4. april 2012 kl. 09:06.
Sitat av vellum Vis innlegg
Nåja, dødt og dødt.
http://bildr.no/image/1148483.jpeg

Håper på beta selv, lyst til å prøve, men det blir nok ikke kjøp med mindre det faktisk er bedre enn de foregående, which I doubt.
Vis hele sitatet...
Tips: Aldri bruk bildr til å hotlinke bilete på forum. Det går ikkje. Bruk https://imma.gr/ .

Nokon som kan samanlikne CS:GO med 1.6 og Source? Eg har alltid likt 1.6 best grunna hit-detection, bevegelsesfysikk og granatfysikk. Korleis er recoil i forhold til 1.6 og Source? Kva er nytt? Korleis er hopping, kan ein bunnyjumpe, surfe, russerhoppe? Er granatkastinga som i Source eller 1.6? Kan ein skyte gjennom veggar som i 1.6, eller berre tynne tredører og kasser som i Source?
Noen flere som har fått beta eller har en ekstra invite på lur? Har meldt meg på for lenge siden, dog ikke fått noe svar enda og jeg ser at det begynner å bli en del på friendslist som spiller nå.