Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2218
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Har tenkt meg på Europe tur med noen venner til sommeren så jeg lurte på om noen har noen erfaringer med InterRail?

http://www.nsb.no/reisemaal/reisepla...4589-2679.html

(beklager hvis tråden er i feil forum)
Interrail er gøyalt, men anbefaler å ha med et par kortstokker, og noe lesestoff på toget for du blir sittende der en god stund. Noen hurtigtog må du betale litt ekstra på for å ta, men til gjengjeld så går det mye fortere. Vi reiste rundt i Europa i en måned og opplevde aldri at toget ble forsinket, men den eneste gangen vi skulle ta fly for å komme hjem så ble flyet innstilt to ganger hehe.

Du får en kul opplevelse, men husk å planlegg en noe lunde reiserute før dere stikker avgårde så slipper dere alt for mye unødvendig krangling om hvor dere drar.

Anbefaler å ta inn på hostels visst dere vil leve billig. God tur
Sitat av Thriller Vis innlegg
Interrail er gøyalt, men anbefaler å ha med et par kortstokker, og noe lesestoff på toget for du blir sittende der en god stund. Noen hurtigtog må du betale litt ekstra på for å ta, men til gjengjeld så går det mye fortere. Vi reiste rundt i Europa i en måned og opplevde aldri at toget ble forsinket, men den eneste gangen vi skulle ta fly for å komme hjem så ble flyet innstilt to ganger hehe.

Du får en kul opplevelse, men husk å planlegg en noe lunde reiserute før dere stikker avgårde så slipper dere alt for mye unødvendig krangling om hvor dere drar.

Anbefaler å ta inn på hostels visst dere vil leve billig. God tur
Vis hele sitatet...
Hejsa. Du må undskylde at jeg bruger Dansk, men jeg kan ikke finde et dansk forum der kan hjælpe mig. Håber du forstår!

Har få spørgsmål:

Havde du nogle problemer med turen?
Hvor gemte du din rygsæk?
Hvor sov du henne? Hotel? Udenfor i et telt?
Hvor meget kostede det dig til sammen?
Hvad spiste du og hvor? (resturant eller mad på dåse?)
Hvor rejste i henne?
Kan du anbefale nogle byer?


Mange tak
Hei, vi reiste alt for mye rundt omkring så ble sittende mye på tog, men vi var innom polen, ungarn, tyskland, italia, spania, england, skottland, nederland, frankrike, belgia (ikke i den rekkefølgen).

Vi var tre stykker som reiste, og vi bodde for det aller meste på hostels ilag med andre. Hadde ryggsekken liggende der, men ikke så mye verdisaker i den. Noen hostels opererte med lås på skaper, mens andre igjen ikke hadde noe. Vi hadde ikke noe problem med tyveri på hostelene og folk var hyggelige.

Vi spiste for det meste på restauranter, og det vi spiste varierte litt alt fra junkfood til lokale retter.

Tilsammen brukte vi rundt 20 000 kr på turen, men bortsett fra at vi bodde billig, så var vi ikke så veldig spare fokuserte.

Alle landene har noe å tilby så det komme litt an på hva du er ute etter. I polen og ungarn var alt mye billigere så du sparer en del på å reise til østeuropeiske land. Saltgruvene i Krakow er et syn som er verd å få med seg. Venezia var gøy å få opplevd, mens utelivet i Barcelona var utrolig gøy og Amsterdam vet du nok hva har å tilby.
Jeg må ærlig talt si at en av de plassene jeg trivdes best var Salisbury i England en liten by som vi reiste til for å se Stonehenge. En turistplass, men du får også litt av den rolige småbygd følelsen med å bo på en kro, og den vi bodde på (100m fra togstasjonen) var folk utrolig hyggelige. Vi var bare kort tid på alle plassene så jeg synes ikke jeg har nok peiling til å si hva stedene har å tilby.

Hadde ingen store problemer på turen. Det var en i Italia som hadde litt lyst å rane meg, og jeg ga litt faen i undergrunnsystemet i spania noe som endte i en liten bot.

Litt morsomt er det at jeg gikk å dro på et svært telt som vi bare brukte en gang Teltet gjorde sekken min så bred at jeg alltid gikk å dunka borti folk av og på de smale togene og undergrunnene, og jeg satte meg fast i en billettstasjon i en undergrunn XD
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Trådstarter
Sitat av Thriller Vis innlegg
Hei, vi reiste alt for mye rundt omkring så ble sittende mye på tog, men vi var innom polen, ungarn, tyskland, italia, spania, england, skottland, nederland, frankrike, belgia (ikke i den rekkefølgen).

Vi var tre stykker som reiste, og vi bodde for det aller meste på hostels ilag med andre. Hadde ryggsekken liggende der, men ikke så mye verdisaker i den. Noen hostels opererte med lås på skaper, mens andre igjen ikke hadde noe. Vi hadde ikke noe problem med tyveri på hostelene og folk var hyggelige.

Vi spiste for det meste på restauranter, og det vi spiste varierte litt alt fra junkfood til lokale retter.

Tilsammen brukte vi rundt 20 000 kr på turen, men bortsett fra at vi bodde billig, så var vi ikke så veldig spare fokuserte.

Alle landene har noe å tilby så det komme litt an på hva du er ute etter. I polen og ungarn var alt mye billigere så du sparer en del på å reise til østeuropeiske land. Saltgruvene i Krakow er et syn som er verd å få med seg. Venezia var gøy å få opplevd, mens utelivet i Barcelona var utrolig gøy og Amsterdam vet du nok hva har å tilby.
Jeg må ærlig talt si at en av de plassene jeg trivdes best var Salisbury i England en liten by som vi reiste til for å se Stonehenge. En turistplass, men du får også litt av den rolige småbygd følelsen med å bo på en kro, og den vi bodde på (100m fra togstasjonen) var folk utrolig hyggelige. Vi var bare kort tid på alle plassene så jeg synes ikke jeg har nok peiling til å si hva stedene har å tilby.

Hadde ingen store problemer på turen. Det var en i Italia som hadde litt lyst å rane meg, og jeg ga litt faen i undergrunnsystemet i spania noe som endte i en liten bot.

Litt morsomt er det at jeg gikk å dro på et svært telt som vi bare brukte en gang Teltet gjorde sekken min så bred at jeg alltid gikk å dunka borti folk av og på de smale togene og undergrunnene, og jeg satte meg fast i en billettstasjon i en undergrunn XD
Vis hele sitatet...
Takker for super svar! (Dansken er forresten en av de jeg skal reise med)

Bare lurte litt på en ting, er det vanskelig å finne hostels rundt omkring? Vi kommer nok ikke til å planlegge så mye slikt, satster på å finne noe billig mens vi er der (Amsterdam f.eks, siden vi skal være der noen dager)
Du finner alltids et hostel i Amsterdam, men det er vanskeligere fra torsdag til søndag. Noe som resulterer i et dyrere og dårligere rom enn hvis dere drar der en vanlig ukedag.
anbefaler å booke hostel på nettsider ala www.hostelworld.com eller www.hostels.com . Kjipt å bruke masse tid på å gå rundt å lete etter hostel når dere kommer til en ny by. I tillegg kan dere bo på de feteste hostelene, ikke så artig å bo på et kristent, hvor du typisk må være inne før kl.23. I byer som barcelona og amsterdam er det veldig ofte fullt på mange hostel. Vi låste bare sekkene inne i skap enten på togstasjoner eller på hostelene. Ikke dumt å ta med egen hengelås.

Jeg vil også anbefale å dra til øst-europa - praha, budapest osv. Der er alt sykt billig og fet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har et par spørsmål angående interrail.

Hvordan er det å reise i juli? Er dette "høysesong" for interrail, eller er det litt off season?
Hvor lang tid vil du anbefalle at man har til rådighet?
Vil du anbefalle et stort reisefølge, eller gjerne bare deg og en kompis?

Setter stor pris på erfaringer
Sitat av minigolf Vis innlegg
Jeg har et par spørsmål angående interrail.

Hvordan er det å reise i juli? Er dette "høysesong" for interrail, eller er det litt off season?
Hvor lang tid vil du anbefalle at man har til rådighet?
Vil du anbefalle et stort reisefølge, eller gjerne bare deg og en kompis?

Setter stor pris på erfaringer
Vis hele sitatet...
høysesong er det nok hele sommeren :P reiste selv i 1 mnd ifjor og det var oversakende mange amerikanere på 6 mnd reisepass ^^
Tid til rådighet? spørs helt an på hva du har tenkt deg, men jeg vil anbefale 1 mnd (altså maks) pass, jeg dro med en kompis og det var dritkos kanskje ikke dra i en gruppe på 3, hvor de har en tendens til at den ene kan føle seg meh, skal en kalle det? ja, du skjønner vel :P

når en er kun 2 stk så får en også tid til å titte mer! mindre å prate om, mer å se på!

frankrike kan du glemme å komme deg gjennom uten å ha ordnet billetter hjemmefra! *helvettes drittland å være i* siden de fleste franskmenn tar tog istedet for fly
vi hadde vel 16 reisedager utav 30 totalt, det var uten å planlegge noe som helst først. dro til neste stasjon og tittet på hvor de forskjellige togene gikk, også dro vi med det som passet oss, behagelig tempo og en chillææn tur! Hahaha
Freak Trooper
Joey's Avatar
Posten min er stikk motsatt av den enerlighter skrev, men det får gå!

Var på interrail i fjor og var vekke i hele juni (altså en måned). Synes det var litt for kort tid og ga ikke mye rom for spontane turer og andre ting som ikke låg på den planlagte ruten. Jeg ble ihvertfall ikke lei på slutten. Ville anbefalt opp til to måneder. Vet det høres mye ut men jeg og hun jeg reiste med møtte flere folk som reiste alt i fra 3 måneder til 1 år og de hadde ikke noe problem å fylle tiden. Og det tar tid å reise med tog, så vil du gjerne slappe litt av og bli kjent på en plass. Kanskje du møter noen fine jenter som du vil henge med? Forbanner meg den dag i dag at vi ikke hadde mer tid i Budapest for hun som jobbet på hostelet vi bodde va dritsøt og vi hadde en god tone

Vi reiste i juni, som sagt, og da var det ikke så veldig mange andre backpackere ute, så tror høysesongen begynner i juli og strekker seg mot september uten at jeg kan si det for sikkert.

Jeg reiste med ei god vinnende som gikk ganske greit, men vi fant ut at 3 stk måtte være det ideelle for når man blir sliten av å reise og være med andre generelt sett er det godt å få litt avstand og da kan en person være litt alene mens de to andre finner på ting sammen. Er også ganske praktisk med 2-4 personer. Føler at alt over vil bli et logistisk helvette med sitteplasser på tog, restaurant osv..
Sist endret av Joey; 8. april 2010 kl. 02:02.