Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1250
Har aldri hatt noe problemer med dette før. Men de siste dagene har kvaliteten på videoer endret seg og buffringproblemer i tillegg.

Youtube: Tar litt tid å laste filmer, altså at filmen stopper opp fordi den ikke har buffret ferdig.

Tv2 Sumo: Kvaliteten på filmen endrer seg hele tiden, fra dårlig til superbra kvalitet + at det stopper opp for å buffre.

Netflix: Samme problem som de to ovenstående.

Har ikke gjort noe særlig forandringer på pcen i det siste. Har kun oppdatert grafikkortdriveren for en uke siden.

Speccs:

Windows 7 64-bit
Prosessor: Intel Core i7 2.67GHz ~ 2.7GHz
Minne: 6gb ram
Grafikkort: ATI Radeon HD 4870


Noen som vet hva som kan være galt?

Edit: Har heller ikke problem med nettet. Ligger stabilt på 70 mbit/s
Sist endret av shonny; 25. februar 2013 kl. 15:49.
Må nesten være ett eller annet med nettet tror jeg.
Noe som stjeler mye av nettet og som bare ligger og lurer i bakgrunnen?
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Må nesten være ett eller annet med nettet tror jeg.
Noe som stjeler mye av nettet og som bare ligger og lurer i bakgrunnen?
Vis hele sitatet...
Null problem med nettet. Som sagt er linja helt stabil og nedlastninger går som normalt.
Sitat av shonny Vis innlegg
Null problem med nettet. Som sagt er linja helt stabil og nedlastninger går som normalt.
Vis hele sitatet...
Høres merkelig ut, for buffring kommer jo når videoen ikke blir lastet opp.
Og at det blir dårligere kvalitet på Tv2 går på det samme, den rekker ikke og laste ned så god kvalitet fordi den buffrer for treigt (?)
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Høres merkelig ut, for buffring kommer jo når videoen ikke blir lastet opp.
Og at det blir dårligere kvalitet på Tv2 går på det samme, den rekker ikke og laste ned så god kvalitet fordi den buffrer for treigt (?)
Vis hele sitatet...
Ikkesant. Tenker det jeg også.. Men dette burde jo gitt utslag når jeg tester hastigheten?

Oppdaterte flashplayer nå også, men det hjalp ikke.
dette er ikke ting jeg kan ordentlig men har hørt fra andre:

bruker du trådløst nett? om noen andre i nærheten nettopp har fått en trådløs router kan det bli forstyrrelser mellom din router og denne om de bruker samme frekvens. dette bør være mulig å gjøre om i routerinstillingene.
Sitat av Nero Vis innlegg
dette er ikke ting jeg kan ordentlig men har hørt fra andre:

bruker du trådløst nett? om noen andre i nærheten nettopp har fått en trådløs router kan det bli forstyrrelser mellom din router og denne om de bruker samme frekvens. dette bør være mulig å gjøre om i routerinstillingene.
Vis hele sitatet...
Bruker ikke trådløst nett. Derimot bruker jeg det til xboxen og der funker netflix helt fint uten problemer