Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1417
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei lurer på hvilket medikament som er mest effektiv mot angst. bruker benzo daglig nå og har gjort det i to år. har prøvd sobril,valium,rivotril,xanor, bruker nå rivotril og xanor daglig. men er det noen andre medikamenter som man kan bruke i mindre doser så det varer lenger og ikke blir like dyrt? feks. rc benzo eller andre rusmidler? kan få fingrene mine på et flaske clonazolam er det verdt det? gjerne fortell litt om hva dere bruker mot angst.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Angst suger som faen, men nå er du inne i benzo-verdenen med xanor og rivotriler, og da får du egentlig ikke heftigere. Da er det isåfall like greit å bare øke dosen. Men det er jo et kjipt spor å havne i, på flere plan. I tillegg så får man ikke faktisk kurert angsten noe, og ved å stuke den vekk i et hjørne så får den fred og ro til å vokse seg større i tillegg. Det som faktisk har hjulpet meg personlig med angsten min var å trø ut av komforsonen, flytte, bli kjent med nye folk - og LSD hjalp meg veldig. Men det er langt ifra sikkert at det gjør noe bedre for deg, kanskje det også kan gjøre ting verre. Uansett, masse lykke til. Det vil ordne seg om du tar de gode stegne som er nødvendig for dette.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil heller råde deg til å trappe ned, heller isolere deg et år eller to om angsten plager deg, mens du avvenner deg pillene. Nå har du max toleranse og er pillenarkoman, da kurerer du aldri angsten bare bedøver den.
Klarer du å bli rusfri eller hvertfall ned til normalt toleransenivå så kan du etterhvert jobbe med og bli kvitt angsten og.
Flubromazolam og clonazolam finnes i flytende form rundt om.
Anonym bruker
"Analog Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøve å trappe ned medikamentbruk først og fremst, deretter jobbe med psyken - enten på egenhånd (eksponering), psykolog /psykiater eller andre former for terapi.

Har selv gått i samme felle som deg og kan bare si at det ikke er noe kjekt den dagen du er tom for piller, eller toleransen din har økt. Abstinensene fra benzpdiazepiner er ikke noe jeg unner noen. Ikke bare det - angsten kan forverres til de grader.

Er ikke gøy å være avhengig av et medikament for å kunne fungere i hverdagen, men likevel tror jeg det er noen som klarer seg bedre med, dersom andre former for terapi ikke har ført frem. Benzo bør være en siste utvei.

Dersom du trapper ned og går noen dager uten i blant, vil det være mye bedre.
Clonazolam (og flubromazolam) er ikke verdt det. Begge bygger toleranse grisefort og toleransen har hos noen brukere vist seg å være tilnærmet permanent eller ekstremt langvarig. Terapeutisk misbruk/selvmedisinering med disse to er derfor en dårlig idé og ikke noe du burde satse på hvis planen er å fortsette.
Benzo er jo uansett kun effektivt mot angst i noen få måneder.