Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5485
Yo freaks!

Har nylig begynt på aduvanz. Foreløbig bivirking er makkapikk, nedsatt matlyst, og en typ angst følelse i kroppen. De 2 førstnevnte er forsovidt ikke noen problem for min del, men har dere noen erfaringer med hvor lenge denne angstfølelsen kan sitte i kroppen i startsfasen av medisinbruken? Eller er det stortsett noe som kommer for å bli?
Hvor lenge siden du startet, og hvilken dose står du på?
Jeg opplevde bivirkninger som: innsovningsproblemer, rastløshet, og smått med eufori.
Dette var under opptrapping og ca 2 uker etter, etter det har bivirkningene vært ubetydelige. Står på 70+30 mg om dagen.
Jeg startet på 30 i mai, og hadde ekstremt god effekt de første 2 ukene. Glad og motivert hele dagen. Som om noe bare løftet humøret uten at jeg jobbet for det. Analyseringen ble redusert. Effekten dabbet av noe, men jeg hadde det bedre med enn uten. I august så hadde det nesten ikke effekt og jeg økte til 50. Fikk litt tilbake de bedre dagene men ikke mye og de varte kortere. Tar det enda og har en angstfølelsen i kroppen. Jeg blir så rolig men en vet aldri når det faller. Det er som ei pille som løfter opp humøret og beroliger på samme tid, men så faller det igjen og jeg blir rastløs, analyserende og engstelig, men så kommer jeg meg opp igjen.

Matlysten ja... 1 time etter den er tatt bør jeg ha spist et stort måltid. Alt rett og slett kverket i det den starter. Skulle på kafe for en ukes tid siden til frokost faktisk... kjøpte meg ei iskule som jeg elsker, men i det jeg satte meg å spise, var ikke den isen annet enn fyll/næring. Ingen smak å nyte. Det å spise blir bare noe mega kjedelig du gjør fordi kroppen vil ha næring
Sist endret av Dreamliner91; 10. november 2020 kl. 10:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Psykonaut
Trådstarter
Første uka nå, starter med 30mg og skal mest sansynlig øke da jeg er en naturlig røslig kar. Akkurat dette med mindre matlyst ser jeg på som en bonus da jeg vanligvis forsyner meg 2 ganger! Foreløbig ikke kjent noen av de positive effektene de skal gi, om noe er jeg bare litt slapp. Men er vel gjerne sånn det kan være i starten. Det viktigste for min del er at de ikke fucker opp trening, så håper ikke fatigue blir en bivirkning jeg kjenner for mye til. Da slutter jeg ganske kjapt! Har planer om å gi det et forsøk og teste ut i 6mnd ca. Om det blir mere minus en pluss med tabelettene får jeg klare meg uten.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge du tar det fast så går det over men tar du pauser begynner du på nytt med bivirkningene
De fleste bivirkninger gir seg i.l.a noen uker, men kan øke midlertidig ved doseøkning. Alle sentralstimulerende/SS kan gi angst som bivirkning, men ofte verst i starten. Ved mye angstproblematikk kan ofte Strattera være bedre, men den kan gi enkelte andre bivirkninger og har ofte noe dårligere effekt enn SS.
Psykonaut
Trådstarter
Godt å høre! Skal a holde ut litt, er som en mini versjon av en speed nedtur Testet straterra tidligere, der var bivirkningene helt jævlig syntes jeg. De måtte jeg bare slutte på
Kan legge til at det mest negative med aduvanz er at dagene går ekstremt fort, og etter hvert så blir det bare irriterende. For min del er fagen liksom slutt kl 14, for da går det bare mot kveld igjen så er det i seng...
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Kan legge til at det mest negative med aduvanz er at dagene går ekstremt fort, og etter hvert så blir det bare irriterende. For min del er fagen liksom slutt kl 14, for da går det bare mot kveld igjen så er det i seng...
Vis hele sitatet...
Sitter på jobb nå, og dagen går like tregt som ellers! Dessverrr
Jeg opplever også å bli slapp av lave doseringer, på fleste typer stimulanter generelt. De positive effektene for meg begynte å komme fra 50mg å oppover. Legg merke til at ting som euforia forsvinner rimelig fort, men at ting som økt konsentrasjon og indre ro vedvarer. Aduvanz for meg har virkelig økt min livskvalitet betraktelig.
Jeg snakker kun ut ifra mine personelige erfaringer, å det er ikke sikkert din og andres erfaringer er samstemt med mine.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Passiv Vis innlegg
Jeg opplever også å bli slapp av lave doseringer, på fleste typer stimulanter generelt. De positive effektene for meg begynte å komme fra 50mg å oppover. Legg merke til at ting som euforia forsvinner rimelig fort, men at ting som økt konsentrasjon og indre ro vedvarer. Aduvanz for meg har virkelig økt min livskvalitet betraktelig.
Jeg snakker kun ut ifra mine personelige erfaringer, å det er ikke sikkert din og andres erfaringer er samstemt med mine.
Vis hele sitatet...
Trener du? Evt påvirker medisinene deg negativt/positivt på noen måte?
Sitat av Heyhoti Vis innlegg
Trener du? Evt påvirker medisinene deg negativt/positivt på noen måte?
Vis hele sitatet...
Ikke annet en at jeg går en god del på fjelleturer.
Jeg har hele livet slitt med mye uro, dette har kommet seg betraktelig. Fått økt konsentrasjon, detter ikke ut av samtaler like ofte eller at jeg må stårte på ny på et avsnitt når jeg leser bøker. Opplever at det hjelper endel mot den sosiale angsten min også.
Har egentlig ikke merket så mye til bivirkninger. Sleit litt med spising, og søvn under oppstart, men ikke noe som var betydelig.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Passiv Vis innlegg
Ikke annet en at jeg går en god del på fjelleturer.
Jeg har hele livet slitt med mye uro, dette har kommet seg betraktelig. Fått økt konsentrasjon, detter ikke ut av samtaler like ofte eller at jeg må stårte på ny på et avsnitt når jeg leser bøker. Opplever at det hjelper endel mot den sosiale angsten min også.
Har egentlig ikke merket så mye til bivirkninger. Sleit litt med spising, og søvn under oppstart, men ikke noe som var betydelig.
Vis hele sitatet...
Høres bra ut! Får satse på at jeg får samme opplevelse av de!