Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 476
Yo freaks!

Jeg begynner å bli mett av dage når det kommer til musikklistene mine på spotify! Har hørt så mye på psy-trance og 60-70 talls rock den siste perioden at det ikke gir meg den samme gleden som før i trippen, dessverre! Så nå kunne jeg tenkt meg å ta et dypdykk i den instrumentale verdenen! Problemet my fellow freaks er at jeg stort sett lever innenfor rock og psy-trance sjangeren så jeg behøver noen tips! Et eksempel jeg mener er feks som gruppa: 2Cellos, som covrer kjente låter, men bare instrumentalt! Er altså ikke på jakt etter noe særlig vokal!
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
astrix
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
astrix
Vis hele sitatet...
Litt lei psy musikk, trenger noe instrumentalt
Liker du rock og vil vibe på tripp kan du sjekke ut:
Kikagaku Moyo
Casa Sui
Tangerine Stoned
Naxatras
My Sleeping Karma
Earthless
Sons Of Nibiru
Electric Octopus

Disse skal ha ingen eller veldig minimalt med vokal.

Ellers er jo ambient elektronika min vei når det skal tas drøgs: Carbon Based Lifeforms, Androcell, AES DANA, Solar Fields, Random Rab, Radar Detector, U.O.K, Zero Cult,...
Sist endret av moret; 10. november 2020 kl. 14:34.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Liker du rock og vil vibe på tripp kan du sjekke ut:
Kikagaku Moyo
Casa Sui
Tangerine Stoned
Naxatras
My Sleeping Karma
Earthless
Sons Of Nibiru
Electric Octopus

Disse skal ha ingen eller veldig minimalt med vokal.

Ellers er jo ambient elektronika min vei når det skal tas drøgs: Carbon Based Lifeforms, Androcell, AES DANA, Solar Fields, Random Rab, Radar Detector, U.O.K, Zero Cult,...
Vis hele sitatet...
Har ikke hørt om noen av de før, så det lover bra! Skal sjekkes ut, takk!
Hvis du er lei av å dyrke de psykedeliske klisjeer kan du f.eks tenke på et spill du liker stemningen i.
Høre på musikk fra det spillet.
Eksempler kan være: The Elder Scrolls IV Oblivion, Minecraft, Mass Effect, The Legend of Zelda Breath of the Wild.
Jeg hørte på musikk fra World of Warcraft sist jeg trippet med mine venner, og det var hyggelig og magisk, selv om noe av fokuset naturlig gled ut i finne den sterkeste krigeren på gata i Tokyo, på youtube.

Er selv ikke spesielt opptatt av spill, men musikken der har en fordel i våre dramaturgisk utporsjonert med mange forskjellige stemninger.

Du kan også tenke på en film du liker musikken til, hør på musikken til den filmen, se hvem som har skrevet musikken, og se om det er andre sanger av samme komponist som faller i smak.

All bra musikk er bra (bedre) musikk på LSD, Psylocibin osv.