Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2146
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
begynner og bli en stund siden men kom til og tenke på det idag hvor merkelig det er å sitte fast i en loop på lsd. husker at jeg satt og så på musikk videoer på youtube og at etterhvert så begynte det å gå opp for meg at jeg satt fast på en video og hadde ikke sjans til komme meg bort ifra den.
Det var som om alt jeg prøvde å trykke på spilte videoen om og om igjen en helt utrolig merkelig opplevelse men samtidelig veldig interessant i ettertid. Og i følge loggen så hadde jeg sittet og sett på videoen om igjen hvert minutt i 1 time. syns bare det er litt rart hvor grøt hjernen kan bli
Helt enig. I 2016 tok jeg 200ug Syre (første gang jeg tura), og mens de andre så på en trippy YouTube-video, spacet jeg helt ut og ble mer og mer forvirret. Havnet i en loop og det var egentlig ganske kjipt. Har fortsatt i senere tid at det gjelder å akseptere det som skjer, og vite at man snart er tilbake til seg selv. Denne opplevelsen var egentlig ganske jævlig, for perspektivet mitt på "tiden" ble satt opp ned og jeg skjønte mindre og mindre jo lenger det varte.
aksepter loopen, og la den spille seg ut. Det hjelper for min del.
En gang spiste jeg 1 dobbeldosert lapp, pluss omtrent 1/8 av en til samt 0.5 cubensis og siden jeg og kompis følte at vi hadde formen under kontroll (lol) røyka vi et par jointer før jeg bestemte meg for å lage en frossenpizza. Glemte å sette på timer og etter å ha gått fram og tilbake til ovnen x antall ganger begynte jeg å tro at jeg hadde blitt fanget i øyeblikket å vente på pizzaen.

Da falt inn i en slags ying yang psykose. Fikk for meg at all nytelse jeg opplever vil jeg bli nødt til å bote for med ubehag (og omvendt) og at jeg før eller siden kommer til å oppleve absolutt alt gjennom reinkarnasjon. Etterhvert ble jeg helt sikker på at jeg hadde ødelagt virkelighetsmaskinen og at det var noe jeg måtte gjøre for å fikse det. Husker det føltes som hele universet venta utålmodig på at jeg skulle bli ferdige med å loke og finne ut av det her, fordi universet hadde «hengt seg opp» på grunn av meg. Føltes ut som jeg var på nippet til å bli født på ny eller switche til en annen alternativ timeline/univers og at jeg måtte gjøre noe litt dramatisk for å kunne bryte gjennom. Det virket innlysende at den mest effektive måten å gjøre dette på var å hoppe ut av verandaen i tredje etasje, men det var heldigvis ikke noe jeg var stoka på. Hadde blitt ganske rabiat i tilstanden jeg var i og falt inn og ut av bevissthet så da jeg oppdaget at homien min holdt rundt meg for å roe meg ned trodde jeg at jeg kanskje hadde switcha til en dimensjon hvor vi var homofile. Siden jeg ikke ville hoppe ut av verandaen tenkte jeg kanskje at måten å komme meg gjennom dette på var å akseptere denne nye dimensjonen og jeg prøvde å kysse kameraten min gjentatte ganger (ikke spes populært haha). Når det ikke funka prøvde jeg å si flere nøkkelord (bare tilfeldig piss. Så rundt meg forvirra og sa bernie sanders sånn 20 ganger på rad) som jeg trodde ville løse opp knuta haha.

Det verste var å sakte men sikkert komme tilbake til meg selv fordi jeg fryktet at jeg kanskje hadde dratt strikken for langt og faktisk blitt gæren, men det ga seg selvfølgelig etter hvert og er til dags dato eneste psykosen jeg har opplevd.

Jeg tror at om jeg ikke hadde stressa med den pizzaen og bare kulan i sofaen og konsa på musikk og visuals så hadde det ikke tatt denne vendingen og sannsynligvis bare vært en fet hyperspace opplevelse, men men. Lærdommen for meg var ikke røyk joint før godt inn i landingsfasen på høyere doser og ikke begynn med masse dagligdags gjøremål når du er grisetura.

Bonus: En av de jeg delte kollektiv med var tilstede i leiligheten og når han forlot stua en stund mens jeg lå og bæda trodde jeg at han alltid bare hadde vært et «figment of my imagination» lmao
Sitat av Oslomann(26) Vis innlegg
jeg kanskje hadde dratt strikken for langt og faktisk blitt gæren
Vis hele sitatet...
Klassisk den her. Kjenner jeg savner å trippe når jeg leser det selv om det er jævlig kjipt når man står oppi det.
Reality-remakes-realtimeEdits-possession
For mange år siden hadde jeg min første badtrip/loop på lsd som for veldig mange andre ikke kom så alt for lenge etter en joint. På dette tidspunktet hadde jeg vel ca 10 syretripper bak meg. Akkurat mange nok til og bli overmodig, men litt for få til og bli klok av skade! Learning by doing i guess.

Uansett, den forgie trippen vi hadde før denne var ganske skuffende. Vi hadde da tatt 3 lapper uten å oppnå ønsket effekt. Vet ikke hvorfor akkurat denne trippen føltes så mild, men en tripp er aldri lik sies det. Så neste gang vi skulle kjøre på bestemte vi oss for å doble dosen til 6 lapper. Merket jo relativt kjapt at dette sparka som faen, men på en bra måte. Trippen var helt fenomenal! Musikk føltes fantastisk, og visualsa var helt insane! Spesielt når man kikka seg selv i speilet, jeg så faktisk ut som et troll! På det ene punktet hadde jeg latterkrampe som var 20-30 minutter lang, meget kos!

Men så bestemte vi oss for å mekke sammens noe meget bra grønt. Vi fyrer nedpå denne og kjenner jo at trippen delevis forsterker seg, og at man begynte å loke noe jævlig. Vi står på gulvet å styrer rundt da jeg plutselig blir ekstremt forvirret og desorientert. Jeg skjønte ikke hvor jeg var eller hva som skjedde. Realitetsbildet forsvant et kort øyeblikk. Det var et par sekunder jeg var sikker på at foten min slo rot i gulvet og ble til en slags stubbe, helt spacet. Dette kikkstartet en hælvetes badtrip som føltes kom helt ut av det blå uten oppbygging eller noe! *Knips* så var hælvete løs.

Jeg får satt meg i sofaen mens en følelse av ekstrem angst skyter gjennom kroppen min som elektriske impulser. Jeg kan fysisk kjenne angsten som lyn nedslag i kroppen. Jeg prøver desperat å komme meg ut av denne tilstanden, men som kjent gjør dette saken mye mye værre. Det var et preg av røde farger i stua vi satt, og dette gjorde ikke følelsen av at jeg skulle til hælvete noe bedre. Fargen rød blusset opp i alt jeg så. Det kommer til det punltet at jeg tror kroppen min holder på å løse seg opp, og uten at jeg faktisk ser at dette skjer er følelsen av at det skjer så sterk at jeg nesten så det alikvel, det var en insane bodyload. Umulig å forklare, den som vet den vet. Kompisen jeg satt med begynte også og se litt ut som en demon. Til slutt er det hele så intenst at jeg tenker nå går alt til hælvete uansett. Det kan ikke bli værre, det er ikke vits å slåss mot det lenger, bare la det ta meg, det som skjer, det skjer... Og med det får jeg litt kontroll igjen, jo mere jeg ga faen jo mere slapp angsten.
Men så blusser det opp et nytt problem, jeg går inn i en loop å glemmer dette fantastiske trikser med og bare slippe taket. Så hele seansen starter på nytt! Når jeg endelig kommer til samme konklusjon gang nr 2 og angsten slipper smeller det til med ei ny runde. Varte vel ca 1t vil jeg tro, men føltes mye mye lenger ut. Røyket heldigvis den yayen noen timer uti trippen!

Men det kom også noe lærdom ut av denne trippen som jeg har tatt med meg inn i alle trippene i årene etter.

- Ikke bland hasj og lsd/sopp.
- Kommer det antydninger til en bad trip så ikke slåss mot det. Legg deg ned lukk øya og bli med på reisen.
- Altid ha på musikk slik at man har noe annet å rette fokus på om ting blir intenst.

En loop er ikke altid lett å komme seg ut av. Men det hjelper og la vær og prate og fokusere på musikken. Når en sang er ferdig kommer den neste og da har man noe som bryter litt ut av loopen hvertfall!

Alt i alt en erfaring rikere! Ville ikke vært foruten!
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må si meg enig der. Looping er merkelige greier. Får det alltid på litt høyere doser. En gang satt jeg helt fast i en loop hvor jeg låste opp telefonen, for så å hoppe tilbake i tid å gjøre det samme om og om igjen. Ble til slutt bevisst på det og klarte å bryte ut av loopen. En annen gang hoppet jeg frem og tilbake fra sted til sted på noe som kjentes ut som sekunder. Plutselig var jeg ute, så i neste sekund var jeg inne osv. Endret seg hele tiden. Kjentes ut som jeg hoppet frem og tilbake i tid. En annen gang var jeg to steder på samme tid.

LSD er svært merkelig. Jeg blir like overrasket hver gang.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
begynner og bli en stund siden men kom til og tenke på det idag hvor merkelig det er å sitte fast i en loop på lsd. husker at jeg satt og så på musikk videoer på youtube og at etterhvert så begynte det å gå opp for meg at jeg satt fast på en video og hadde ikke sjans til komme meg bort ifra den.
Det var som om alt jeg prøvde å trykke på spilte videoen om og om igjen en helt utrolig merkelig opplevelse men samtidelig veldig interessant i ettertid. Og i følge loggen så hadde jeg sittet og sett på videoen om igjen hvert minutt i 1 time. syns bare det er litt rart hvor grøt hjernen kan bli
Vis hele sitatet...


Det siste der slutter aldri å overraske meg. Man får liksom såå innsikt men klarer så vidt å vite hvilken vei på krana jeg skal snu for å få varmtvann haha
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har også blitt sittende fast i loops en del ganger, som regel etter å ha røyket grønt. Husker jeg og et par kompiser skulle gå over en bro i skogen som kanskje var 30-40 meter lang. Hver gang vi nærmet oss halvveis var vi overbeviste på at vi allerede hadde gått i MANGE år og at vi bare måtte snu før det gikk til helvete. Og etter og ha gått tilbake noen meter kom samme tanken igjen, og vi snudde og til den andre veien igjen.

Jeg husker jeg spurte "har vi ikke allerede snudd én gang nå?" og kompisen min svarte "nei, tror ikke det, men er ikke sikker". Og slik holdt vi på frem og tilbake hele tiden. Jeg vet ikke hvor lenge vi egentlig holdt på (sikkert bare 10 minutter eller noe), men det føltes som vi hadde gått frem og tilbake i tusenvis av år. Eller egentlig lenger, for konseptet med tid ble plutselig fjernet helt ut av kalkulasjonen.

Vi begynte å freake litt ut, for vi innså nå at vi var fanget i en loop for alltid. Og vi hadde selvsagt også helt glemt at vi var på LSD, men når kompisen min endelig kom på at det kanskje var grunnen og at vi bare loka, løsnet tankene litt på meg og han andre også. Da tok det ikke lang tid før vi kom oss over broen uten noen problemer. Men før å komme tilbake til huset vi var i måtte vi selvsagt krysse broen igjen. Nå fikk vi ikke den samme loopen, men broen så ut til å være flere hundre meter lang. Men siden vi nå var mer klare over situasjonen bestemte vi oss bare for å gå uten å snu oss og bruke tiden det tok og da gikk det veldig greit.

Det er helt merkelig hvor mindfucked man kan bli på psykedelisk. Jeg kan ikke si at jeg digger å bli så ruset, men i ettertid er det jo en morsom historie å tenke tilbake på. Og de loopene varer som regel ikke så lenge, selv om det bokstavelig talt føles om en evighet mens det pågår.

Jeg vil påstå at man egentlig ikke har vært skikkelig trippa dersom man ikke har vært "fanget i evigheten" et par ganger. Veldig rar følelse, men interessant i etterkant.
Fikk tankeloop en gang da jeg skulle prøve å sove på come-down på LSD. Var helt forjævlig, var som å ha hakk i plata. Freaka ordentlig ut, og trodde det skulle vare for alltid. Det var en tanke som varte i sånn type 2 sekunder (f.eks "hm, skal jeg ha salami på brødskiven min?"), som bare gikk konstant i topplokket. Tror det varte i 10-15 minutter.