Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1616
Hei, lurer på om noen her har noe erfaring med Dräger 5000 og pepper??
Jeg inntok oralt en 40/50mg fallskjerm i går rundt klokken 16.00, umulig og si om det var reint men var nok litt meta også..

Det jeg lurer på er egentlig om jeg fortsatt er "uskikket" og kan bli straffet under en evt sjekk av Blå langs veien..
Jeg har en hjemme test (spyttest) med cutoff på 50 ng/ml den viste negativ typ 12timer etter de 50mg'ne..
Er dette da en upålitelig test eller stemmer det?
Vil nødig være en av de som setter seg i bilen rusa, og i mitt hode kan jeg jo umulig være rusa etter 42t når det var en enkelte inntak på såpass lite ..

Og om det viser positivt på spyttprøva dems (som jeg ikke veit cutoff på men tror det er 50ng/ml)
Så viser vell en blodprøve veldig liten promille og ikke nok til å miste lappen??

Mange spørsmål og stuk, håper på noen gode svar
Skal ut å kjøre i morgen formiddag ^^
ingen erfaring, men etter no google søk ser det ut til max ca 4 dager i spytt.
du er ikke rusa enda, så å kjøre ville jeg personlig godt god for om d r som du sier, men tar snuten deg i spyttest og d r positivt r u relativt fucked vil jeg tro.

nekter stoppe med rus så har konsekvent ikke tatt lappen og solgte bilen jeg hadde, forhåpentligvis kan andre her gi mer utfyllende svar, bra du passer på å ikke kjøre rusa!
Bør vel gå bra det, men har lest at det kan spores i opp til 3 dager avhengi av forwkjellige faktorer. Personlig erfaring tilsier at man er safe en god stund før det som er oppgitt på nett, men dette vil nok variere fra person til person

Gir det først utslag spiller ikke konsentrasjonen noen rolle, lappen ryker uansett. Du mister jo lappen blir du tatt for rusmidler uavhengi om du kjører bil eller ikke.
Sitat av flyndra90 Vis innlegg
Bør vel gå bra det, men har lest at det kan spores i opp til 3 dager avhengi av forwkjellige faktorer. Personlig erfaring tilsier at man er safe en god stund før det som er oppgitt på nett, men dette vil nok variere fra person til person

Gir det først utslag spiller ikke konsentrasjonen noen rolle, lappen ryker uansett. Du mister jo lappen blir du tatt for rusmidler uavhengi om du kjører bil eller ikke.
Vis hele sitatet...
Det kan jo ikke stemme, flere jeg kjenner som har blitt stoppa for røykings mens den kjørte, fikk positivt og måtte bli med på legevakta til blodprøve for å se konsentrasjon i plasma fullblod, og fikk tilbake lappen men bot for bruk ..
Men om man tror at personen røyker eller tar andre greier vær dag eller ofte så er man jo ikke edruelig nok til å ha førerrett/førerkort ..

Sånn trodde jeg det var i vært fall, og med det tenker jeg at konsentrasjonen kan umulig være høy nok OM dem skulle finni noe "traces"
Kan jo få falsk positive spesielt på amf pga ekstremt mange preparater som inneholder lignende substanser ..

Sitat av flyndra90 Vis innlegg
Bør vel gå bra det, men har lest at det kan spores i opp til 3 dager avhengi av forwkjellige faktorer. Personlig erfaring tilsier at man er safe en god stund før det som er oppgitt på nett, men dette vil nok variere fra person til person

Gir det først utslag spiller ikke konsentrasjonen noen rolle, lappen ryker uansett. Du mister jo lappen blir du tatt for rusmidler uavhengi om du kjører bil eller ikke.
Vis hele sitatet...
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
ingen erfaring, men etter no google søk ser det ut til max ca 4 dager i spytt.
du er ikke rusa enda, så å kjøre ville jeg personlig godt god for om d r som du sier, men tar snuten deg i spyttest og d r positivt r u relativt fucked vil jeg tro.

nekter stoppe med rus så har konsekvent ikke tatt lappen og solgte bilen jeg hadde, forhåpentligvis kan andre her gi mer utfyllende svar, bra du passer på å ikke kjøre rusa!
Vis hele sitatet...
Er med deg der, 25 nå å tok lappen tidligere i år pga redsel for å tråkke skikkelig i salaten og derfor engster jeg meg ganske mye over det også, så burde jo bare holde meg unna det meste :P
Men får et illebefinnende i ny og ned da vettu xD

40/50mg er jo ikke store dosa så burde jo forsvinne ganske fort og de spytt testene jeg har TROR jeg har samme cut off som dräger 5000 (50mg/nl) men om noen kunne bekrefte det hadde det jo vært gull..

Spytt testen blir jo brukt som en indikator før besøk til legevakt/utvidet blodprøve..
Så er mange mange som har testa positivt på spytt uten å mista lappen, den blir tatt i typ 14 dager frem til prøve svarene er klare og er verdiene under grenseverdiene satt av Folkehelseinstituttet så får man den tilbake i posten..
Gjerne rett meg om jeg sa noe feil der men mener det er sånn det er .. :P

Noen som har noen andre innsigelser??
Mye kontroller om dagen og skal kjøre ganske langt så hadde vært godt om noen hadde noen erfaring på emne eller viste noe om hvordan verdiene kommer til og være i forhold til grenseverdiene satt av Folkehelseinstituttet og snuten..
Kan jo umulig omgjøres til noe promille av katastrofale følger når det har gått 42 timer + at det ikke har vært inntatt noe som helst annet på lang tid..

Setter pris på alt av svar )
Sist endret av Panzerpadda; 9. august 2019 kl. 17:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Puss tenna godt... Tut å kjør
Sitat av Sondre Vis innlegg
Puss tenna godt... Tut å kjør
Vis hele sitatet...
Haha, dem pusses godt vettu ^^,
Fort gjort å bli litt paranoid, men går nok bra *Bank i forumet*
Og en bordet for sikkerhetskyld *Bank Bank*

Noen andre som har tatt seg tiden til å lese boka oppi her å har noen tanker rundt dette?
Sist endret av Panzerpadda; 9. august 2019 kl. 17:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Panzerpadda Vis innlegg
Haha, dem pusses godt vettu ^^,
Fort gjort å bli litt paranoid, men går nok bra *Bank i forumet*
Og en bordet for sikkerhetskyld *Bank Bank*

Noen andre som har tatt seg tiden til å lese boka oppi her å har noen tanker rundt dette?
Vis hele sitatet...
Famous last words

Sitat av Panzerpadda Vis innlegg
Haha, dem pusses godt vettu ^^,
Fort gjort å bli litt paranoid, men går nok bra *Bank i forumet*
Vis hele sitatet...
Famous last words
Sist endret av Mokkasinen; 9. august 2019 kl. 22:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Famous last words



Famous last words
Vis hele sitatet...
Indeed.. Mista trua igjen Istad.. Får se om det blir noe av den 3-4 timers kjøreturen eller om jeg dropper det .. :P