Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2087
«Vi er gravid» er tydeligvis en greie.
Venninnen til damen nekter mannen å snuse og å drikke en eneste øl nå når de planlegger barn.
Nå mener dama at hun syns det bare skulle mangle og det gjaldt meg og om vi engang skulle ha barn. Jeg sa at jeg skal og ville ha roe ned, og at jeg ikke ville drikke foran henne. 17 mai og bursdagen min skal jeg selvfølgelig få ha guttekveld. Nei, ikke en dritt. Hva tenker dere? Jeg hadde nektet. Sa hun kan få push present istedet
Ikke få barn med gærne kvinnfolk.
Er dere 14 år? Ville i såfall ha venta litt med og få barn da.
Dette lukter av at dama di ønsker å bruke en fremtidig graviditet som brekkstang for å forme deg slik hun ønsker.
Tipper hun kommer til å kreve at du etterkommer de samme kravene også når barnet er født, når hun er hjemme i permisjon, under din egen permisjon +++.

Hva blir det neste hun nekter deg, eller krever at du gjør?

Man må leve selv om man blir foreldre.

Jeg ville aldri fått barn med noen med slike krav. Aldri.
Herrigud, det er jo sinnsvakt tenkt.
Dama er gravid nå. Jeg drikker og snuser så mye jeg bare vil. Men jeg merker jo godt at jeg ikke blir så veldig fristet til å dra ut på byen når hun sitter alene hjemme høygravid. Det er også et faktum at de blir jo ofte fortere slitne når de er gravide, dermed er kanskje ikke guttekveld hjemme hos deg en god idé.
Altså tenker det går jo an å ta hensyn, ikke like mye alko og ikke dra ut like ofte. Å være gravid er nok ikke det aller letteste!

Nååår det er sagt, er det nulltoleranse og de nekter deg det, så mener jeg dama burde få en reality-check. Å være en god partner går begge veier mener jeg, og hvis noen nekter partneren sin noe som helst vil jeg påstå at det nesten alltid er toxic oppførsel
Sitat av danmann Vis innlegg
«Vi er gravid» er tydeligvis en greie.
Venninnen til damen nekter mannen å snuse og å drikke en eneste øl nå når de planlegger barn.
Nå mener dama at hun syns det bare skulle mangle og det gjaldt meg og om vi engang skulle ha barn. Jeg sa at jeg skal og ville ha roe ned, og at jeg ikke ville drikke foran henne. 17 mai og bursdagen min skal jeg selvfølgelig få ha guttekveld. Nei, ikke en dritt. Hva tenker dere? Jeg hadde nektet. Sa hun kan få push present istedet
Vis hele sitatet...
Hvis du noensinne planlegger barn eller et langvarig forhold med noen, så er det helt essensielt å lære seg å snakke sammen om uenigheter. Din fagre viv sier noe som for deg virker totalt rablende irrasjonelt. Du har da flere muligheter. En av de er å avskrive det som idioti fra sprø kjerringer og gå på nettet etter sympati mens du hårdnakket holder på ditt og planlegger hvordan du skal slippe unna med å være en stabeis. Det er det du gjør nå, og hvis jeg ikke tar skammelig feil håndterer hun disputten akkurat likedan.

En annen fremgangsmåte som du med fordel kan vurdere å gjøre er å spørre henne om hvorfor hun føler at dette er nødvendig, og hvorfor hun føler det så sterkt - og så lytte til hennes forklaring med et åpent sinn. Altså, faktisk prøve å forstå hvorfor hun tenker slik, og ikke bare vente trippende på uklare utsagn som lett kan vris til billig retorisk ammunisjon i en pågående verbal skuddveksling. Og selvsagt, hun må gjøre det samme for deg.

Dere trenger ikke å endre mening om saken. Men dere må være helt sikker på at du har forstått hva den andre egentlig mener og hvorfor man mener det. Hvem vet, kanskje du har misforstått noe, og hun egentlig har et godt poeng der en plass? Eller, hvis det faktisk er fullstendig tussete, kanskje det er lettere å overbevise henne om ditt syn hvis dere har en felles forståelse av saken? Eller, kanskje dere faktisk ikke blir enige om hva som er riktig, men at dere klarer å komme frem til et kompromis begge kan leve med?

Slik du fremstiller det virker det ikke som om noen av dere er spesielt gira på å hverken forstå den andre, objektivt vurdere sitt eget standpunkt eller forhandle om løsninger hvis det blir nødvendig.
Det er et jævlig dårlig utgangspunkt for å stifte familie.
Må si jeg skjønner det godt. Se for deg at du går gravid sjæl med smerter og begrensninger og partnern din skal fly på byen og til venner uten noen omlegginger av livet eller hensyn til kjæresten, drikke og røyke og snuse når gravidhormonene gjør at du får hodepine av vanlige lukter som salami og snus og spyr av stress og smaksessensen av humle som ølet partnern din har drukki er lagd av og som eimer i flere dager etterpå.

Kommer til å bli mye krangling med den innstillinga di. Slår meg ikke at dama di eller venninda hennes er gærne men at du høres for umoden ut til å få kid og må sette deg litt mer inn i voksenlivet og basic respekt i et forhold. Det er tungt å gå gravid og selvom man ikke går med magen selv ser jeg det som en selvfølge å være med å støtte, inspirere, hjelpe og holde partner med selskap. Ikke veldig inspirerende eller takknemlig å la hu i stikken hjemme. For noen par funker det men det er heller unntaket og ikke regelen, få har et godt parforhold på den måten.

Wikipedia: A push gift is any type of present loved ones give to a woman who has recently given birth to a child. There is no conclusive evidence that the present was invented by the jewelry industry to sell more goods,[1] "It's an expectation of moms these days that they deserve something for bearing the burden for nine months, getting sick, ruining their body. The guilt really gets piled on."[1] Other sources trace the development of the present to the increased assertiveness of women, allowing them to ask for a present more directly, or the increased involvement of the men in pregnancy, making them more informed of the pain and difficulty of pregnancy and labor.

I boka kvinner er fra Venus og menn er fra mars påpekes det den store misforståelsen menn har om at kjærlighet vektlegges i materielle gaver og penger. Det er feil, hjelper ikke med en 'push present' om du ikke er nok fysisk og emosjonelt støttende. Å ta hensyn til en (gravid) partner er en nødvendighet, pilsinga er ikke det.
Sist endret av celtseus; 11. mars 2019 kl. 05:36.
"Vi er gravide" er definitivt en greie ja. Å være gravid er i beste fall ekstremt slitsomt, og ofte midlertidig helt invalidiserende. Skulle bare mangle om ikke den medskyldige strakk seg rimelig langt for å lette byrden.

Personlig synes jeg det høres urimelig ut å kreve totalavhold. Men det er ikke sikkert det var helt slik hun mente det heller. Når folk stiller urimelige krav så er det ikke alltid kravet det handler om, men at man trenger en bekreftelse på at partneren virkelig er der for en. Måten du snakker om den sprø venninna hennes på og hvor teit greia med "vi er gravide" er, gir henne kanskje grunn til å tvile på det.
Trådstarter
6 0
takk for svar!
Sist endret av danmann; 11. mars 2019 kl. 09:29.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Kommer til å bli mye krangling med den innstillinga di. Slår meg ikke at dama di eller venninda hennes er gærne men at du høres for umoden ut til å få kid og må sette deg litt mer inn i voksenlivet og basic respekt i et forhold. Det er tungt å gå gravid og selvom man ikke går med magen selv ser jeg det som en selvfølge å være med å støtte, inspirere, hjelpe og holde partner med selskap. Ikke veldig inspirerende eller takknemlig å la hu i stikken hjemme. For noen par funker det men det er heller unntaket og ikke regelen, få har et godt parforhold på den måten.
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg på ingen måte at TS hadde store planer for å gå ut og drikke seg dritings hver helg og røyke 4 20 pakker om dagen. Jeg tror heller han reagerte på måten dette ble tatt opp på.