Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2370
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har de siste 16 årene hatt det utrolig tøft psykisk. Var veldig ung da alvorlige plager meldte seg, og jeg hadde ingen som kunne hjelpe meg å forstå og bearbeide det jeg slet med. Dette førte til mange år hvor jeg lidde i stillhet og problemene fikk utvikle seg og vokse. Skal ikke utbrodere så mye om hva det handler om i denne tråden.

Nå er jeg voksen og livet begynner å gå min vei. Ting løser seg og jeg har oppnådd mye. Problemet er at jeg har hatt det veldig, veldig tøft, og disse harde tidene vil ikke gi slipp. Det har blitt en del av personligheten og livet mitt, og jeg greier ikke å legge det fra meg og se fremover. Mao. preger det meg enda, tross i at jeg per dags dato ikke opplever noe som gjør livet særlig vanskelig. Det er sol ute, men jeg lever fremdeles inne i mørket. Jeg har gått mange år i behandling, vært innlagt flere ganger og vært medisinert.

Hadde et forsøk med mine tre nærmeste venner. Storparten av det jeg har opplevd har jeg ekstremt vanskelig for å prate om, og gjør det aldri i edru tilstand. Ingen av mine nærmeste vet halvparten om meg, selv om jeg er en åpen person på det som i dette tilfellet blir det overfladiske. Planen var at vi noen ganger skulle ta psilocybin sopp sammen, og tema for kvelden var å diskutere det jeg har vært plaget med, og jobbe oss gjennom det sammen.

Vi gjorde dette én gang, og det føltes fantastisk der og da. I tiden etter derimot følte jeg ubehag for å ha delt så mye, og neste gang vi skulle gjøre det, satte det seg en sperre. Det føltes ikke riktig og jeg var ikke komfortabel med å dele i det hele tatt.

Nå har jeg mulighet til å røyke changa. Har lest litt om det, men ikke nok enda. Er ute etter andres erfaringer - tror dere dette er noe som kan hjelpe meg? Jeg har mye erfaring med psykadelika og bruker det nettopp for å utvikle meg og få innblikk i meg selv osv. Men f.eks LSD og sopp gjør ikke nytten, jeg når ikke langt nok inn på en måte. Jeg skjønner ikke hvorfor livet har vært så tøft og hvordan jeg skal komme meg fra det. Håper changa kan hjelpe meg med dette.
Anonym bruker
"Flirende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Changa = DMT?

Er interessert i spørsmålet ditt og eventuelle svar.

Har lyst til å adde ketamin til spørsmålet ditt
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Changa = DMT?

Er interessert i spørsmålet ditt og eventuelle svar.

Har lyst til å adde ketamin til spørsmålet ditt
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det er changa DMT blandet med noen urter som forlenger rusopplevelsen. Jeg er på vei dit jeg muligens skal teste det, er der i morgen kveld. Skal da snakke med noen med peiling.

Ketamin har jeg faktisk testet selv, med det «oppdraget» jeg nevner her. Hadde en sinnsykt kul trip, det er den mest intense rusen jeg har opplevd. Likevel greide jeg ikke å relatere meg til det jeg opplevde. Etter trippen var jeg egentlig litt forvirra og forstod ikke helt hva jeg hadde opplevd, eller at det skulle være «svar» på noe av det jeg var usikker på - grunnen til at jeg tok det.

Ketamin var sinnsykt kult og digg, absolutt noe jeg anbefaler, og selv definitivt skal ta igjen. Men for min del ble det litt meningsløs moro da jeg ikke fikk den effekten jeg var ute etter. Men verdt det likevel for opplevelsen sin del.

Nå er svaret kun basert på min éne erfaring, noter deg det. Dessuten tok jeg en forholdsvis stor mengde, noe som kan være grunnen til at jeg sier som jeg gjør.
Changa er supert. Kjør på. Har utelukkende positive opplevelser på det.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Changa er supert. Kjør på. Har utelukkende positive opplevelser på det.
Vis hele sitatet...
Var litt vanskelig å finne norske trip-rapporter på det, og jeg er ikke så flink i engelsk. Kan du dele en av dine? Hva kan jeg forvente meg?

Tenker å ta forholdsvis høy dose (relativt til at det er første gang). Har erfaring fra mange typer rusmiddel og høy toleranse. Dessuten takler jeg det å være rusa veldig godt, er åpen for og liker det som kommer, liksom. Uansett hva jeg tar eller hva som skjer. Også er jeg litt «go hard or go home»-type.
mtp å løse opp i problemer/traumer vil jeg ikke anbefale dmt/changa. Kort og intens rus.
Vil du gå i dybden vil jeg anbefale iboga. Hvis du vil gå i dybden.... bare min personlige mening..
Virker som du har ålreite venner som bryr seg om deg, gratulerer med det. Det er fantastisk.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av iamafreak Vis innlegg
mtp å løse opp i problemer/traumer vil jeg ikke anbefale dmt/changa. Kort og intens rus.
Vil du gå i dybden vil jeg anbefale iboga. Hvis du vil gå i dybden.... bare min personlige mening..
Vis hele sitatet...
Kan du utdype hvorfor? Har du testet iboga selv, og er det generelt tilgjengelig i Norge? Tenker du changa ikke er å anbefale grunnet den korte virketiden?

Sitat av Picard Vis innlegg
Virker som du har ålreite venner som bryr seg om deg, gratulerer med det. Det er fantastisk.
Vis hele sitatet...
Takk! Har bygget meg et godt nettverk med ulike ressurser, hvor vi alle fokuserer på å stille opp for hverandre med alt vi måtte trenge. Vi har en enorm kjærlighet og omsorg for hverandre, det er fantastisk. Utrolig givende å kunne hjelpe mine nærmeste venner med alt jeg kan, og samtidig, i den situasjonen jeg selv er i, kunne lene meg litt på og rådføre meg med de.
Har testet mye av det vanlige innen psykadelika.
For personlig vekst, traumebehandling, ikke for gøy..
For meg fungerte iboga best...
Men alle er forskjellige. Må lese deg opp på det i tilfelle...det er en spesiell medisin.
Lite vanlig her til lands tror jeg. Må nok bestille fra utlandet.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dropp changa. 80% av alle jeg kjenner til som har tatt det har blitt rare i hodet etterpå..
Skal du ta dmt så ta ayahuasca under veiledning fra en sjaman men ayahuasca er top level så det er heller noe man tar som siste steget etter 20 år med psykiske problemer og ha jobbet mye mentalt, følelsesmessig og helst mye med meditasjon, yoga og selvransakelse i mange år før veien dit og ikke noe man tar som en quick fix etter å ha slitt i 16 måneder..
Anonym bruker
"Flirende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dropp changa. 80% av alle jeg kjenner til som har tatt det har blitt rare i hodet etterpå..
Skal du ta dmt så ta ayahuasca under veiledning fra en sjaman men ayahuasca er top level så det er heller noe man tar som siste steget etter 20 år med psykiske problemer og ha jobbet mye mentalt, følelsesmessig og helst mye med meditasjon, yoga og selvransakelse i mange år før veien dit og ikke noe man tar som en quick fix etter å ha slitt i 16 måneder..
Vis hele sitatet...
Kan du utdype mer om "...blitt rare i hodet etterpå..."
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dropp changa. 80% av alle jeg kjenner til som har tatt det har blitt rare i hodet etterpå..
Skal du ta dmt så ta ayahuasca under veiledning fra en sjaman men ayahuasca er top level så det er heller noe man tar som siste steget etter 20 år med psykiske problemer og ha jobbet mye mentalt, følelsesmessig og helst mye med meditasjon, yoga og selvransakelse i mange år før veien dit og ikke noe man tar som en quick fix etter å ha slitt i 16 måneder..
Vis hele sitatet...
Gjerne utdyp. Og jeg skrev 16 år, ikke 16 måneder.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dropp changa. 80% av alle jeg kjenner til som har tatt det har blitt rare i hodet etterpå..
Skal du ta dmt så ta ayahuasca under veiledning fra en sjaman men ayahuasca er top level så det er heller noe man tar som siste steget etter 20 år med psykiske problemer og ha jobbet mye mentalt, følelsesmessig og helst mye med meditasjon, yoga og selvransakelse i mange år før veien dit og ikke noe man tar som en quick fix etter å ha slitt i 16 måneder..
Vis hele sitatet...
Dine anekdotiske bevis stemmer ikke med mine.
Kjenner mange som har røyket både freebase dmt og changa i mange ganger. Ingen har blitt "rare i hode". Personlig synes jeg faren for å bæde/få panikk, er større på psykedelika som sopp og lsd.

Men,når det er sakt. er det ikke slik at du kommer til å kunne snakke med vennene dine om problemene dine når du røyker høyere doser changa.
Du kommer ikke til å kunne si noe i det heletatt. Det er sinsykt intenst og tar du nok blir du skytt ut i en annen verden og er ikke tilstede der du fysisk oppholder deg i det heletatt.

Det kan være du får noen åpenbaringer under turen som hjelper deg. Og det kan absolutt hjelpe, men det er ingen garanti for det.
Du brude lese deg godt opp før du teste dette. Da det er noe helt annent en vanlige doser sopp osv.
Virkestoffet i changa er dmt, bare med noen andre urter blanda inn.
Så du kan ta en titt på dmt tråden her på freak om du ikke har gjort det alt:

https://freak.no/forum/showthread.php?t=93632
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Dine anekdotiske bevis stemmer ikke med mine.
Kjenner mange som har røyket både freebase dmt og changa i mange ganger. Ingen har blitt "rare i hode". Personlig synes jeg faren for å bæde/få panikk, er større på psykedelika som sopp og lsd.

Men,når det er sakt. er det ikke slik at du kommer til å kunne snakke med vennene dine om problemene dine når du røyker høyere doser changa.
Du kommer ikke til å kunne si noe i det heletatt. Det er sinsykt intenst og tar du nok blir du skytt ut i en annen verden og er ikke tilstede der du fysisk oppholder deg i det heletatt.

Det kan være du får noen åpenbaringer under turen som hjelper deg. Og det kan absolutt hjelpe, men det er ingen garanti for det.
Du brude lese deg godt opp før du teste dette. Da det er noe helt annent en vanlige doser sopp osv.
Virkestoffet i changa er dmt, bare med noen andre urter blanda inn.
Så du kan ta en titt på dmt tråden her på freak om du ikke har gjort det alt:

https://freak.no/forum/showthread.php?t=93632
Vis hele sitatet...
Målet er ikke å prate med vennene mine heller, det merka jeg ikke funka for meg. Målet er å prate med meg selv og finne ut av greier. Har hatt positiv effekt både av sopp og lsd, og tenker changa kan være et naturlig skritt videre. Hva tenker du?

At hen mener folk blir «rare i hodet» handler sikkert om at de har gjort omveltninger i livet sitt grunnet ting de har oppdaget ila. en sånn tur. Mine erfaringer er at slikt stort sett(!!) alltid er positivt for en selv som person, selv om det kan virke rart for andre. Ikke så enkelt for alle å forstå dette.

Takk for svar!
Det er sikkert verdt et forsøkt det, hvis det er noe du har tenkt igjennom og ønsker å prøve. Vet om flere som har fått store åpenbaringer. Så det er muligheter der Men, les igjenom det mentalmelt har skrevet i dmt tråden ihvertfall først
Er endel linker til rapporter der også.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Det er sikkert verdt et forsøkt det, hvis det er noe du har tenkt igjennom og ønsker å prøve. Vet om flere som har fått store åpenbaringer. Så det er muligheter der Men, les igjenom det mentalmelt har skrevet i dmt tråden ihvertfall først
Er endel linker til rapporter der også.
Vis hele sitatet...
Takk Får vel en del info om det i kveld når jeg kommer frem. Ut fra det jeg har lest så langt er det noe jeg ønsker å teste, virker verdt forsøket. Og selv om jeg ikke får ønsket effekt, kommer jeg likevel til å få en kul rusopplevelse tenker jeg.

Er ikke redd for å bad-trippe. Vil være omringet av folk med åresvis av erfaring, pluss at jeg har en unik egenskap når det kommer til rus. Jeg inntar et stoff som kommer til å gjøre mye rart, noe av det vil kanskje være ubehagelig eller forvirrende. Men, jeg tenker alltid at det er jo denne effekten jeg ønsker, og tar imot med åpne armer. Om det skjer noe jeg ikke forstår eller føler ukomfortabelt, er dette noe jeg utforsker videre for å forstå hvorfor jeg opplever nettopp dette. Det er stort sett en grunn til det meste.

Blir litt som å se skrekkfilm på kino. Jeg har valgt å se filmen, og faren for å bli skremt er tilstede. Det er bare å lene seg tilbake og nyte showet
Hvis du vil ta psykedelika sammen med folk du samtidig vil kunne løse opp i problemene dine ville jeg heller kanskje gått for MDMA. sopp og syre kan gjøre deg ekstremt selvbevisst og jeg ble ikke overrasket over å høre at du i ettertid fikk sperrer av det.

Changa er som flere allerede har påpekt ikke noe å ta for å prate, i hvert fall på store doser som du snakker om, jeg får i det hele tatt problemer med å forstå konseptet språk når jeg blir skutt ut av kroppen min.

Alle har sitt favorittpsykedelika i terapeutisk øyemed, MDMA og ketamin har hjulpet meg langt mer enn sopp og syre foreksempel, men det kan være helt motsatt for andre. Trikset er i grunn å ikke bevisst prøve å lete etter et svar, la svaret komme av seg selv hvis du ikke legger så mye i det i forkant så pleier det å komme naturlig, samme hva du tripper på. Og hvis svaret ikke skulle dukke opp så kan det skylles mange ting, kanskje den ville vise deg noe annet akkurat da, eller så bruker du ikke de rette verktøyene. Jeg kjenner jo ikke deg så det er for meg umulig å vite, men Ayahuasca er det mange som får mye ut av hvis de sliter skikkelig, det er dog en av de tinga jeg aldri har testet selv, enda.
Sist endret av equimanthorn; 17. juni 2021 kl. 15:53.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Hvis du vil ta psykedelika sammen med folk du samtidig vil kunne løse opp i problemene dine ville jeg heller kanskje gått for MDMA. sopp og syre kan gjøre deg ekstremt selvbevisst og jeg ble ikke overrasket over å høre at du i ettertid fikk sperrer av det.

Changa er som flere allerede har påpekt ikke noe å ta for å prate, i hvert fall på store doser som du snakker om, jeg får i det hele tatt problemer med å forstå konseptet språk når jeg blir skutt ut av kroppen min.

Alle har sitt favorittpsykedelika i terapeutisk øyemed, MDMA og ketamin har hjulpet meg langt mer enn sopp og syre foreksempel, men det kan være helt motsatt for andre. Trikset er i grunn å ikke bevisst prøve å lete etter et svar, la svaret komme av seg selv hvis du ikke legger så mye i det i forkant så pleier det å komme naturlig, samme hva du tripper på. Og hvis svaret ikke skulle dukke opp så kan det skylles mange ting, kanskje den ville vise deg noe annet akkurat da, eller så bruker du ikke de rette verktøyene. Jeg kjenner jo ikke deg så det er for meg umulig å vite, men Ayahuasca er det mange som får mye ut av hvis de sliter skikkelig, det er dog en av de tinga jeg aldri har testet selv, enda.
Vis hele sitatet...
Takk for innspill! MDMA har jeg tarr flere ganger, aldri fått den effekten av det som jeg tror kan hjelpe meg nå.

Den selvbevisstheten med sopp var medregnet da vi la denne planen. Har spist sopp mange ganger før og vet at da greier jeg å gå inn i meg og sette ord på og forstå mye av det som plager meg - og greie å legge en plan for å komme meg ut av det. Det har hjulpet meg mye tidligere.

Det var her snakk om magiske trøfler. Jeg stod helt fast, og visste ikke hvordan jeg skulle gå frem for å bli kvitt det aller mørkeste av plagene mine. De jeg tok det med er mine aller beste venner, er ingen jeg stoler mer på. Greia er bare at jeg må være ekstremt påvirket for å snakke om disse plagene. Så planen var at jeg skulle ta store mengder trøfler og bli ganske på trynet, men samtidig ha evnen til å sette ord på å dele problemene mine i håp om at vi skulle løse det sammen. Vi er alle veldig pratsomme på sopp, og har kultur for å sette oss ned å løse verdensproblemer og dele dype ting (noe jeg «introduserte» de for). Problemet er bare at det er alltid jeg som lytter og gir svar til andre på psykadelika, aldri motsatt. Og nå fant jeg jo ut at jeg ikke har den evnen..

Har ingen planer om å utbrodere og diskutere plagene mine på changa. Håpet er å gå inn i meg selv og finne svar der selv.

Har som tidligere nevnt tatt ketamin én gang, uten ønsket effekt. Skal snart ta det for gang to. Er det noe du mener jeg burde gjøre/tenke på forhånd for å få en opplevelse som kan gi meg svar på det jeg ståe fast i?
Jeg tror changa ikke er helt ideelt for det formålet nei, altså det skjer så mye på en gang på så kort tid at det blir vanskelig å dvele ved noe som helst. Tidsbegrepet er jo også ganske forskrudd så changa går gjennom alt og ingenting og hvis du prøver å ta tak i noe håndfast så vil jeg si det forstyrrer flowen, trikset er å slappe av og bare go with the flow. Trust me, det kan være veldig vanskelig de første gangene (jeg sleit skikkelig) men klarer du det som vil skje etter hvert så vil du i alle fall sitte igjen med en gedigen lykkerus etterpå, selvom det som skjedde der og da var så mange ting på en gang at du ikke har sjans til å huske halvparten en gang. Changa er ikke et tenkepsykedelika, det er like fullverdig som en sopp eller syretripp men komprimert så det kan jo hende du finner ut noe underbevisst der men det er umulig å si hvor mye av det som sitter igjen etter du begynner å lande.

Når det kommer til ketamin for meg foreksempel foretrekker jeg å ta det alene hvis jeg skal ta det terapeutisk. Ispedd masse random tull så gir den meg ofte gode råd på ting, og hvis jeg er i en shitty periode gir den meg et positivt syn på ting igjen, blir balansert og fin, skikkelig tilfreds og rolig, helt i harmoni med meg selv. Det kan vare til dagen etterpå, men trikset med Ketamin er at det bare er et verktøy som dytter deg i gang, resten må du gjøre selv, skjønt ketbruk over et par dager gjør jo desto mer for å regulere meg i alle fall.

Ja, man kan kanskje være fortrolig og sånn de første gangene på sopp, men psychedelics is kind to beginners som de sier. Jo mer du tripper jo strengere kan den bli med deg, og at den påpeker for deg at å brette ut om problemene dine er etter mitt syn veldig i soppens ånd, all den tid det er den som styrer trippen til det fulle, i motsetning til syre hvor man styrer ting lettere på egen hånd. Men hvis dere faktisk klarer å være så åpne på sopp til en hver tid så all ære til dere, men måten du skriver på og fordi jeg selv er erfaren får meg til å tenke at det kanskje ikke er ideelt for det formålet i lengden. Du trenger ikke svare på spørsmålet hvis ikke du vil, men hva slags effekt ønsket du av MDMA? De aller fleste, og særlig de som er fortrolig med hverandre fra før får jo pratet ut om alt som er direkte jævlig på det. Klarte du ikke forholde deg åpen eller kunne snakke om ting?

Ja, glemte å svare på det siste spørsmålet ditt, men å planlegge hva man skal gå gjennom er lite produktivt når man tripper, uansett hvilket stoff du tripper på. En generell positiv innstilling om at dette kommer til å løse seg kommer man dog langt med, tross i at man kan være pissnervøs.
Sist endret av equimanthorn; 17. juni 2021 kl. 16:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vil underbygge det equimanthorn har skrevet. Ketamin, sopp og MDMA egner seg bedre til selvutforskning enn freebase DMT/changa.

MDMA er flott for å kunne åpne seg skikkelig opp til de man er nær, avlaste trykket og få støtte, omsorg og ferske innspill utenfra. Hvis dere treffer Stemningen™. Av og til skjer det ikke, som du, TS, har erfart. MDMA kan også være terapeutisk når man tar det alene, men selv da avhenger det av din egen stemning, omgivelser og hvor klar du er for å ta tak i ting. LSD/sopp sammen med MDMA øker sannsynligheten for selvgranskning. Kan være verdt det å forsøke å tenke over det vonde mens MDMAs eufori strømmer gjennom deg, se på det med nye briller og dermed ta makten fra traumene dine.

Ketamin har gitt meg midlertidig pusterom (1-2 uker), men ingenting varig. Det er fortsatt en av mine favoritter fordi den er ganske casual i forhold til sopp, så den er enklere å ty til. Jeg pleier å få mest ut av ketamin hvis jeg først inntar LSD eller 2C-B, da endrer ketamin karakter og blir mer alvorlig, røsker mer i sjela. Blandet det en gang med DMT, men det ble for mye å tygge på, så anbefales ikke. Bakdel med ketamin er snodig toleranse som ikke gir seg lenge.

Sopp er det jeg har hatt mest nytte av. Endret livet mitt. Her er det snakk om innsikter og endringer i livssyn som varer i måneder og år, men det kan koste hvis nødvendig respekt ikke utvises. Du som er relativt fersk vil sannsynligvis dra mye nytte av det så lenge soppen fortsatt er snill med deg. Nøkkelen er å øke dosen gradvis og ta det alene, ikke være distrahert av andre mennesker og ha et tillitsforhold til soppen (høres kanskje sprøtt ut, men det finnes få ting som er farligere innen psykedelika enn mistillit til sopp mens man er på sopp).

DMT/changa handler som regel ikke om deg, det handler om alt annet enn deg Egner seg dårlig for selvutforskning, men ypperlig for å få et nytt syn og nysgjerrighet for livet. DMT er det stoffet som ga meg flest nye spørsmål og overbevisste meg om at det finnes noe større enn den verden vi lever i. Men som sagt - jeg lærte ikke noe nytt om meg selv. Det føles rensende og utrolig flott når man kommer tilbake fra reisen, og man er sikker på at NÅ, NÅ har jeg skjønt det og livet blir aldri den samme. Helt til det har gått ett par dager og opplevelsen vaskes ut (DMT er notorisk kjent for å ikke la deg huske så mye)
Changa er et blast uten noe særlig potensial for det du søker. Interessant nok, men skal du ha terapeutisk trip på DMT er det nok Ayahuascha som gjelder.

Hvis LSD eller sopp ikke "tar deg langt nok" så tar du for lite. Både LSD og sopp tar deg langt lengre enn du i din villeste fantasi kan forestille deg om du øker dosering.

Ville også satsa på introvert observering om terapeutisk effekt er målet, ikke sitte å snakke med noen. Da er vel heller Mdma tingen som enkelte nevner her
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er sopp du har hatt en meningsfull opplevelse med, changa hits er en rimelig fortettet og kaotisk opplevelse. Hvorfor ikke heller ta en høyere dose sopp? Kanskje litt mdma samtidig
Sist endret av meaculpaUIO; 17. juni 2021 kl. 20:18.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Jeg vil underbygge det equimanthorn har skrevet. Ketamin, sopp og MDMA egner seg bedre til selvutforskning enn freebase DMT/changa.

MDMA er flott for å kunne åpne seg skikkelig opp til de man er nær, avlaste trykket og få støtte, omsorg og ferske innspill utenfra. Hvis dere treffer Stemningen™. Av og til skjer det ikke, som du, TS, har erfart. MDMA kan også være terapeutisk når man tar det alene, men selv da avhenger det av din egen stemning, omgivelser og hvor klar du er for å ta tak i ting. LSD/sopp sammen med MDMA øker sannsynligheten for selvgranskning. Kan være verdt det å forsøke å tenke over det vonde mens MDMAs eufori strømmer gjennom deg, se på det med nye briller og dermed ta makten fra traumene dine.

Ketamin har gitt meg midlertidig pusterom (1-2 uker), men ingenting varig. Det er fortsatt en av mine favoritter fordi den er ganske casual i forhold til sopp, så den er enklere å ty til. Jeg pleier å få mest ut av ketamin hvis jeg først inntar LSD eller 2C-B, da endrer ketamin karakter og blir mer alvorlig, røsker mer i sjela. Blandet det en gang med DMT, men det ble for mye å tygge på, så anbefales ikke. Bakdel med ketamin er snodig toleranse som ikke gir seg lenge.

Sopp er det jeg har hatt mest nytte av. Endret livet mitt. Her er det snakk om innsikter og endringer i livssyn som varer i måneder og år, men det kan koste hvis nødvendig respekt ikke utvises. Du som er relativt fersk vil sannsynligvis dra mye nytte av det så lenge soppen fortsatt er snill med deg. Nøkkelen er å øke dosen gradvis og ta det alene, ikke være distrahert av andre mennesker og ha et tillitsforhold til soppen (høres kanskje sprøtt ut, men det finnes få ting som er farligere innen psykedelika enn mistillit til sopp mens man er på sopp).

DMT/changa handler som regel ikke om deg, det handler om alt annet enn deg Egner seg dårlig for selvutforskning, men ypperlig for å få et nytt syn og nysgjerrighet for livet. DMT er det stoffet som ga meg flest nye spørsmål og overbevisste meg om at det finnes noe større enn den verden vi lever i. Men som sagt - jeg lærte ikke noe nytt om meg selv. Det føles rensende og utrolig flott når man kommer tilbake fra reisen, og man er sikker på at NÅ, NÅ har jeg skjønt det og livet blir aldri den samme. Helt til det har gått ett par dager og opplevelsen vaskes ut (DMT er notorisk kjent for å ikke la deg huske så mye)
Vis hele sitatet...


PUssig du skulle nevne dette med å ta LSD eller 2CB og ketaminens tydelig endring for deg. Jeg hadde en lignende periode hvor ketaminen var streng som faen mot meg, det var tiden rett før jeg skulle flytte hjem fra studiestedet og jeg var i dyp økonomisk shit utenfor min kontroll. Da kunne den være ganske beinhard før den avtok, før den i stedet valgte meg å gi meg en skikkelig klapp på skulderen og en forsikring om at det kom til å gå bra, det gjorde det jo.

Ja herregud, sopp forandra meg og, til det bedre vil jeg si, men mer på den måten at det åpna sinnet mitt og alle de klisjeene der, både sopp og LSD har lært meg enormt mye, sorry hvis jeg gav inntrykk av at jeg ikke likte dem, men kanskje det er jeg som overtenker. Grunnen til at de to andre funker bedre nå for meg i hvert fall er liksom at nå har jeg åpna sinnet og sett mye av det som er å se, selvom det alltid blir en årlig trip med the classics, sopp de siste åra. Det må alltid til!

Ja, leste den rapporten din faktisk og ble dypt fascinert og tenkte meg at det her tør selv ikke jeg. Helt til Torsdag hvor jeg endte opp på en helt spontan chillekvveld hvor det både var Ketamin og changa. For det første var ketaminen potent som faen så jeg forsvant ganske greit inn i den verdenen, og plutselig så patter jeg på en joint jeg med en gang skjønner at ikke var weed eller hasj, men changa. De prøvde ikke å lure meg, det var bare jeg som misforsto, og siden ket tross alt gjør deg litt dyssosiativ så tenkte jeg hvorfor ikke? Jeg passa imidlertid hpå å ikke ta altfor lange trekk hele tida, men det var tydelig hva jeg hadde fått i meg fra første stund. Akkurat da hadde det tilfeldigvis skjedd mye drit i forkant så den komboen var akkurat det jeg trengte da, følelsen var ubeskrivelig men bare eufori fra ende til annen heldigvis. Men at det var sterke saker jeg på ingen måte anbefaler til folk som ikke vet hva de gjør hersker det. liten tvil om.

Ja, og øk dosen etter hvert! Psykedelika handler litt om utfordring også, og du trenger ikke ta heroiske doser men å konstant holde seg på samme lave dose holder seg ikke i lengden. Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har prata med som er fortørna over hvorfor alt føles ut som det samme. Når mitt opplagte svar da blir forslag om å øke dosen blir de alltid overraska, selvom de nettopp sa de følte alt føltes likt ut. Jeg husker dog lite av detaljene, men som sagt var det akkurat det jeg trengte da og utrolig rensende for sjela!

Og tripping alene er faktisk undervurdert, nå er jeg i en periode hvor jeg helst vil ha noen der men jeg gjorde det masse i gamledager, både på sopp, syre og MA et par ganger tilogmed. Kan absolutt ha mye for seg terapeutisk!
Sist endret av equimanthorn; 17. juni 2021 kl. 21:24.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er/var i samme situasjon som deg. Om ikke MDMA har reddet livet mitt, så har det i hvert fall gjort livet enklere. Det har dog tatt rundt 20 tripper med MDMA, gode venner og rett setting. Har liksom fått maksimalt utbytte av MDMA nå så de siste par årene når jeg har trippet på MDMA har det "bare" vært som MDMA er for andre mennesker uten tunge ting i bagasjen.