Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4564
Hei. Har hatt problem med å få kontakt med mine kameraer på huset i mange år. Det fungerer på Lan, men ikke fra Wan. Dette er H.264 HD DVR. Har det samme systemet i Spania, som fungerer, men ikke i Norge. Har skiftet DVR, men samme problem. Det fungerte for en del år siden, men ikke nå lengre. Jeg har brukt Telenor nå nettet, men de ville ikke hjelpe. Er det noen skarpe hoder der ute som kan hjelpe?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
H.264 HD DVR er en ganske generisk betegnelse som ikke sier stort mer at dette er kamerautstyr som kan lagre video i et veldig mye brukt format.

Vi trenger nøyaktig modell av kamerautstyret/videoenhet og hva slags router du har. Om du vet de interne IP adressene til kameraene/videoenhet er det noe vi også trenger å vite for å kunne hjelpe best mulig.
Trådstarter
7 0
Routeren er en genexis modell:Pure-ED500. Dvr er Avtech EZD5109, HD CCTV 8CH DVR. Denne har IP: 10.0.0.77 OG PORT 81
Vi har Telenor fiber igjennom NexGenTel. Tidligere hadde vi Telenor og kobberkabel med samme resultat.
Ikke koble sånt utstyr rett på nettet med mindre du vil at halve verden skal kunne se deg. Slike systemer er kjent for å være absurd dårlig laget og hvis de i det hele tatt har noen form for autentisering bygget inn kan du gjerne komme deg rundt det lett. Du trenger bare gjøre et par søk på Shodan så finner du masse åpne webkameraer, gjerne på plasser du aldri hadde trodd, som i stua til folk eller på operasjonssalen til et sykehus.
Trådstarter
7 0
Sitat av Deezire Vis innlegg
Ikke koble sånt utstyr rett på nettet med mindre du vil at halve verden skal kunne se deg. Slike systemer er kjent for å være absurd dårlig laget og hvis de i det hele tatt har noen form for autentisering bygget inn kan du gjerne komme deg rundt det lett. Du trenger bare gjøre et par søk på Shodan så finner du masse åpne webkameraer, gjerne på plasser du aldri hadde trodd, som i stua til folk eller på operasjonssalen til et sykehus.
Vis hele sitatet...
Det er helt uinteressant for andre.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av paxus Vis innlegg
Det er helt uinteressant for andre.
Vis hele sitatet...
Og? Slike angrep er automatiserte. Før du veit ordet av det er den brukt til å sende spam e.l.
Sitat av paxus Vis innlegg
Det er helt uinteressant for andre.
Vis hele sitatet...
Uansett ganske arrogant å anta du vet hva som interesserer andre. Mine interesser er det bare så vidt jeg selv klarer å holde styr på.
Mange leverandører har startet med cgn (carrier grade nat), noe som fører til at du ikke får offentlig ip på din router. Da fungerer ikke portforwarding. Vet ikke om Telenor har startet med det enda, men vet flere leverandører som har det.