Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3424
Kommer opp evig med Captcha som går i det uendelige selvom jeg trykker riktig.

Det står: "Our systems have detected unusual traffic from your computer network. This page checks to see if it's really you sending the requests, and not a robot. Why did this happen?"

Til slutt får jeg ikke flere forsøk og det står bare "Try again later" . Og så er det samme visa om igjen.


Bruker Surfshark og dette skjer kun hos google. Bing og alle andre nettsteder fungerer helt fint.
Hadde samme problemet med NordVPN. Endret protokol til OpenVPN (TCP) og velger deretter «Dedicated server» når jeg kobler til ny server.

Grunnen til at det skjer er fordi Google fanger opp at mange brukere av samme server (og IP) bruker Google samtidig. Da bruker de Captcha for å sile ut da det ser ut som en «robot».
Kjent problemstilling ved bruk av VPN-tjenester at du får samme dårlige rykte som alle andre som bruker den IP-adressen. Og ja, de som misbruker diverse tjenester bruker ofte VPN, så da blir du lumpet inn i samme gruppe som de. Du kan prøve andre destinasjoner/IP-adresser etc, men utenom det er det ikke mye du kan gjøre med saken.