Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 8840
Jeg har ikke tenkt til å ta avgjørelser bare basert på tilbakemeldinger her inne bare så det er sagt. Vil bare ha innspill.

Jeg har kommet over et par 50mcg fent plaster. Disse skal virke i 72 timer skjønner jeg. I følge en konverteringstabell fra Lovisenberg sykehus så tilsvarer et sånt plaster 120mg morfin over 24 timer.

Betyr det 120mg morfin delt på 24 timer er at 5mg morfin fris inn til kroppen hver time? Eller 120mg morfin hver time? Jeg tar ikke lett på dette og skal researche mye mer seff. Noen som vet hvordan det funker?
Anonym bruker
"Bred Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet bare at bestekompisen min døde av de. Han var en oppegående kar som dessverre var uheldig og gamblet feil med de. Vær jæææævlig forsiktig. Jeg vet du har hatt en del opiatproblemer, nodsquad så vær jævlig forisktig
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg har ikke tenkt til å ta avgjørelser bare basert på tilbakemeldinger her inne bare så det er sagt. Vil bare ha innspill.
Vis hele sitatet...
Fair, men det er lettere å hjelpe deg hvis man har tilgang på eksakt den samme infoen som du besitter. Dette er et såpass seriøst emne at det er greit å ikke måtte fylle inn hull med spekulasjoner og mer eller mindre (u)sunn fornuft... Kan du poste den aktuelle konverteringstabellen og litt mer info om plastrene?
Sist endret av Myoxocephalus; 5. mars 2021 kl. 13:58.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sant som du sier.

Dette er linken. Det står at den er veiledende:
https://lovisenbergsykehus.no/Docume...%20mai2019.pdf

Det er Durogesic 50 mikrogram/time depotplaster

Det er nok legemiddel i hvert plaster til å vare i 3 dager (72 timer) ( fra felleskatalogen)

Må legge til at jeg er LAR pasient fra før av og vant til 8 mg buprenorfin om dagen. Har ikke tatt dette på et par dager for å rett og slett kunne ruse meg litt. Så jeg har en ganske høy toleranse, i tillegg til at jeg er svær gutt på 199cm og 125 kg
Sist endret av NodSquad; 5. mars 2021 kl. 14:21.
Forskjellige tabeller gir litt forskjellige svar, mellom 110-120 mg orale morfinekvivalenter.

Slik som tabellene er konstruert, så er tallet du får den tilsvarende døgndosen.
Altså ca. 110mg morfin i løpet av et døgn, ikke per time.

Etter 12-14 timer, så jevner blodkonsentrasjonen av fentanyl seg, og forblir konstant resten av de 72 timene plasteret skal sitte på.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Så da hvis vi sier at dette stemmer så skal det ikke være noe problem for meg å bruke et plaster, når jeg allikevel har toleranse?

Jeg har alltid hatt høy toleranse for legemidler og rusmidler generelt.

Jeg kunne ta 100mg oxy helt uten toleranse og det var ikke noe problem. Men når det er snakk om fentanyl så må man sjekke, dobbeltsjekke og sjekke igjen at man ikke gjør noe feil.

Noen som vet noe om å klippe opp og evt putte det i munnen for å få et rush? Farlige greier, men om noen har testa så vil jeg høre
Sist endret av NodSquad; 5. mars 2021 kl. 14:33.
1 sånt depotplaster som blir sittende 3 dager tilsvarer å ta ca. 4mg buprenorfin sublingvaltabletter daglig.

Klippe opp for å ta i munnen har jeg ikke så mye peil på, men for guds skyld ikke prøv å løse opp og skyte...
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Har aldri skutt noe annet enn testosteron og vil ikke gjøre det heller? Vanskelig å fremstå oppegående når man snakker om fentanyl, men jeg er faktisk ikke dum og kommer ikke til å gjøre noe før jeg er sikker på hva keg gjør
Anonym bruker
"Bred Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
NEI OG NEI OG NEI! Ikke ta det i munnen, værsåsnill. Det var slik min kompis døde. Om du velger å gjøre det så greit, RIP på forhånd. Du er advart. Fy faen
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
NEI OG NEI OG NEI! Ikke ta det i munnen, værsåsnill. Det var slik min kompis døde. Om du velger å gjøre det så greit, RIP på forhånd. Du er advart. Fy faen
Vis hele sitatet...
Så du mener det IKKE er lurt å ta det i munnen, hehe. Nei det er ikke planen heller.

Men hvis et slikt 50mcg/t plaster utgjør 120mg morfin i døgnet ca, så vil jo jeg tåle 120mg morfin på en gang pga toleransen min. Er det noe jeg har glemt å tenke på her?

Nei faen det skal jo være på i 3 døgn. Så det blir rundt 360mg det. Det blir i overkant. Godt å tenke og lese seg godt opp ja.
Sist endret av NodSquad; 5. mars 2021 kl. 18:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette er kun trygt å bruke, slik det er nevnt på pakningen.
Hvis du er i LAR, frykter du ikke at dem finner ut at du tar dette da? Hvis jeg har skjønt det riktig, så kan du miste LAR plassen, om du blir tatt for å ha inntatt noe slikt uten å ha fått det utskrevet.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Nei faen det skal jo være på i 3 døgn. Så det blir rundt 360mg det. Det blir i overkant. Godt å tenke og lese seg godt opp ja.
Vis hele sitatet...
Du balanserer på et tynt tau her.
Hver forsiktig, ikke dø!
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Dette er ikke noe jeg har bestemt meg for. Jeg prøver å hente så mye informasjon som mulig. Ikke bare her, men jeg kjenner sykepleiere på palliativ avdeling og sånt.

Jeg leverer ikke urinprøver på LAR. Jeg har egentlig veldig god rusmestring så de lar det gå. Jada jada, jeg vet hvordan det høres ut. En gang i blant trenger jeg en liten utblåsning. Jeg fikk tak i disse plastrene, og tenkte å se hvor sikkert jeg kunne gjennomføre dette her da.

Jeg har ikke noe dødsønske
( lenger) og det kan hende jeg bare driter i det. Jeg bare slenger ut tanker her. Hvis jeg skulle bruke plasteret slik det skal, så sliter jeg litt med å se at det skal være så farlig med den toleransen og bakgrunnen jeg har.
120 ish morfin i døgnet er jo ikke veldig mye for en med toleranse.
Jeg skriver her blant annet for å se om det er noe jeg overser eller ikke har tenkt på.
R.i.p 23.04.2021
Mulig rusen er mer intens og lit annerledes , vanskelig og si. Får håpe noen som har prøvet fent kan svare. Jeg vile vært uber forsiktig med og eksperimentere før jeg viste åssn rusen kicker.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Kan klistre på hele jeg og det vil gå helt fint. Som jeg har sagt så er 50 mikrogram fent tilsvarende 120mg ish morfin utløst over 24 timer. Det tåler jeg helt fint.

Jeg skal ikke prøve noe andre inntaksmetoder. Det blir for farlig
Sist endret av NodSquad; 5. mars 2021 kl. 23:14.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Kan klistre på hele jeg og det vil gå helt fint. Som jeg har sagt så er 50 mikrogram fent tilsvarende 120mg ish morfin utløst over 24 timer. Det tåler jeg helt fint.

Jeg skal ikke prøve noe andre inntaksmetoder. Det blir for farlig
Vis hele sitatet...
Høres ut som du er fast bestemt. Rapporter imorgen da, så vi vet at du er i livet.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ah shit, beklager for å ha skrevet om klipping av plasteret, visste ikke at det kan føre til "dumping" av en større dose. Takk til mods som slettet dumskapen min.
Har du en kompis med nalaxon tilgjengelig blir det hele mye tryggere
Anonym bruker
"Bred Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
er du i live, nod?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Jada jeg er i live. Ble ganske stein, tok det av etter 3 timer. Må innrømme jeg ikke klarte helt å nyte det når det står fentanyl på overarmen min. Jaja, da har man gjort det og.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Bra du kom med en oppdatering, høres fornuftig ut at du tok det av etterhvert.

Følte du rusen nærmet seg å bli for mye av det gode etter 3 timer?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Bra du kom med en oppdatering, høres fornuftig ut at du tok det av etterhvert.

Følte du rusen nærmet seg å bli for mye av det gode etter 3 timer?
Vis hele sitatet...
Det var litt annerledes enn heroin og oxy som jeg er vant til. Klarte ikke slappe helt av fordi jeg rett og slett hadde noia. Ble dopa, men ingen eufori.


Tankene ble invadert av fentanyloverdoser man har hørt om og jeg tenkte at det hadde vært jævlig kjipt å bare slutte å puste mens we’re the millers går i bakgrunnen. Nei, jeg likte det ikke egentlig.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I følge helsedirektoratet er 50mg fentanyl tilsvarende 160mg morfin/døgn. Til andre som leser, man går på tynn line om man tenker på å prøve dette da man ikke vet hvordan man selv reagerer og tabeller kan vise ulikheter.

https://www.helsedirektoratet.no/vei...rteringstabell
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En mulighet kan være å feste plasteret i en tråd oppi i taket stramt nok til at det blir røkka av når man nodder ut? /s

Uansett, bra det gikk bra, dette er tydeligvis for viderekomne opiatister. Hvor lenge sitter effekten i etter at plasteret er fjerna?
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En mulighet kan være å feste plasteret i en tråd oppi i taket stramt nok til at det blir røkka av når man nodder ut? /s
Vis hele sitatet...
Beklager, skjønner ikke om du er seriøs eller ikke. Er du seriøs?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det eneste jeg kan si er at fentanyl plaster oftere enn ikke gir overdose.
Vis hele sitatet...
Selv om jeg tok det av etter 3 timer så kan jeg ikke helt se at det skal være så farlig som man kan få inntrykk av når man har toleranse.

Selv om tabellene spriker litt når det kommer til hvor mye plasteret utløser så er 120,160 eller selv 200mg morfin i døgnet ikke sååå forbanna mye med høy toleranse.

Når man hører ordet fentanyl så er det lissom «du dør» og det ekke mulig å gjøre det «trygt» på noen som helst måte. Er det virkelig sånn? Nå skal ikke jeg drive å reklamere for trygg fentanyl bruk, men jeg er ikke enig i at jeg var i livsfare her.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Selv om jeg tok det av etter 3 timer så kan jeg ikke helt se at det skal være så farlig som man kan få inntrykk av når man har toleranse.
Vis hele sitatet...
Selv om det ikke er noe å leke med uansett, så er det vel ikke først og fremst ved "riktig" bruk
de virkelige faremomentene dukker opp.

Når det kommer forkledd som noe annet derimot..
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Nå er jo ikke skyting et alternativ her. Bare klistra det på og kjente det ganske godt etterhvert.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Beklager, skjønner ikke om du er seriøs eller ikke. Er du seriøs?
Vis hele sitatet...
Hva tror du skråstreken og s-en betyr? Det var IKKE et seriøst forslag, nei.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lekte mye med de greiene der way back. Husker ikke styrkene på plastrene men klaska på oss og kokte opp og skøyt også. Men det som er med når man koker opp og skal trekke opp kan dosene bli skjevt fordelt. Så det hele endte med at en av oss fikk mye mere enn oss andre og gikk rett i bakken. Prøvde alt vi kunne og ringte 113 men h*n stod ikke til og redde.
Fentanyl er farlig godt. Men det er også det det netopp er.. Farlig ! Beste og gjøre med det er og bare droppe det.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Rart. Smart som jeg er så tenkte jeg å prøve igjen med det andre plasteret jeg har. Klistra på det rundt 1030 i dag og kjenner ingenting. Kanskje bitte litt, men ikke noe i forhold til i går. Hadde noe rivotril og lyrica innabords i går og da. Kanskje det var mer det jeg kjente i går da.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Flirende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner flere som klipper de opp og legger under tunga. Størrelsen varierer etter toleranse, men førstegangsbruk og null toleranse ca størrelsen av en lillefingernegl. Det er ingen fare. Alle rusmidler er farlig tar man for mye.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner flere som klipper de opp og legger under tunga. Størrelsen varierer etter toleranse, men førstegangsbruk og null toleranse ca størrelsen av en lillefingernegl. Det er ingen fare. Alle rusmidler er farlig tar man for mye.
Vis hele sitatet...
Det er særdeles dristig å sammenligne Fentanyl, et opiat-analog som er 50-100 ganger mer potent enn morfin, med faremomentene til andre rusmidler. Det er kort og godt noe av det dummeste jeg har lest på lenge.
Anonym bruker
"Flirende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og så hva om det er 50-100 ganger sterkere enn morfin? Det betyr at man må dosere ned tilsvarende. Og nei, jeg er ikke uenig i at det er livsfarlig…om man ikke vet at man får det i seg, eller ikke aner hva man holder på med. Da ryker du fort. Men her snakket vi om et legemiddel, strengt kontrollert, og man vet akkurat hva det inneholder. Det var det jeg mente da jeg sa ingen fare. Hvis man bruker huet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og så hva om det er 50-100 ganger sterkere enn morfin? Det betyr at man må dosere ned tilsvarende. Og nei, jeg er ikke uenig i at det er livsfarlig…om man ikke vet at man får det i seg, eller ikke aner hva man holder på med. Da ryker du fort. Men her snakket vi om et legemiddel, strengt kontrollert, og man vet akkurat hva det inneholder. Det var det jeg mente da jeg sa ingen fare. Hvis man bruker huet.
Vis hele sitatet...
Problemet er at feilmarginene dine krymper. Det krever helt enkelt mye mer av deg å beregne og måle opp riktig når mengdene er bittesmå og marginale feilsteg er fatale. Alle er enige om at dersom alt gjøres riktig, så blir det ikke feil - det er an tautologisk nødvendighet, og forferdelig lite relevant.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kompis, her på freak har jeg kun opplevd at folk har lite forståelse å er mer interessert i å være moral politi å fortelle historier om alt som kan gå galt.

Jeg har tullet med fent i 10 år, personlig liker jeg ikke fant så godt som fks heroin.
Men de jeg kjenner som er oppegående med full jobb som driver med dette ler av freak forum. Fordi ingen her har så veldig god peiling, gå på reddit, der vil du få svar og gode respektive svar.

No ofrene folkens, men alle tror at fentanyl er såå farlig. Sykehus har brukt dette i år tier.

Du må selvfølgelig ha en vekt til gjerne 3-10k

Å vite % av stoffet ditt. Mye som selges er 40-70% rent.

Går du ut i fra det å får en batch på 90-99% er du død.

Kjenner du folk med tilgang til et laboratorium er alt slik veldig kunstig. Fent er populært blant mennesker innen medisin som jeg har fått sjokk over.

Du er på god vei, jeg hadde mine første 100g liggende i 4-5 måneder før jeg kom over en bekjent jeg følte hadde kunnskap lest meg opp. 97% på engelske forumer å amerikanske.
Freak forum haddejeg aldri stolt på, for sier noen en ting her. Mener 2 noe annet. Spesielt om disse stoffene
Anonym bruker
"Flirende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Problemet er at feilmarginene dine krymper. Det krever helt enkelt mye mer av deg å beregne og måle opp riktig når mengdene er bittesmå og marginale feilsteg er fatale. Alle er enige om at dersom alt gjøres riktig, så blir det ikke feil - det er an tautologisk nødvendighet, og forferdelig lite relevant.
Vis hele sitatet...
Har ingen problem med å se poenget ditt. Men er man så loka at man putter et helt plaster i munnen, så bør man absolutt holde seg langt unna disse. Det er jo mange som ikke eier hemninger, og fentanyl er definitivt ikke for dem! Jeg har ingen egen erfaring, ser bare hva noen kjente har som praksis.
Anonym bruker
"Flirende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som en liten side historie hadde jeg en kompis som gjerne brukte 3 om dagen sublingualt. Han ble bare frisk, ikke rusa. Det skal sies at han hadde vært junkie i over 20 år, så toleransen var nok grei.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kompis, her på freak har jeg kun opplevd at folk har lite forståelse å er mer interessert i å være moral politi å fortelle historier om alt som kan gå galt.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte er dette å være moralpoliti? Jeg har ikke sagt at man er et dårlig menneske fordi man lefler med farlige stoffer. Ei heller har jeg forsøkt å appellere til samvittigheten eller malt tåretunge bilder av gråtkvalte familiemedlemmer som henger over kista eller noe slikt piss.

Jeg reagerer bare på feilinformasjon. Så vidt jeg kan se har Dodecha gjort akkurat det samme. Du må se ting i kontekst! Se her, la oss tråkle oss noen innlegg tilbake:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner flere som klipper de opp og legger under tunga. Størrelsen varierer etter toleranse, men førstegangsbruk og null toleranse ca størrelsen av en lillefingernegl. Det er ingen fare. Alle rusmidler er farlig tar man for mye.
Vis hele sitatet...
Dette er... Ikke veldig nyansert. Her gir Flirende Kerberos inntrykk av at fentanyl er like lett å bruke riktig eller galt som akkurat alle andre stoffer. Det er grovt misvisende utspill som ikke bør stå uimotsagt, og Dodecha påpekte det åpenbare:
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er særdeles dristig å sammenligne Fentanyl, et opiat-analog som er 50-100 ganger mer potent enn morfin, med faremomentene til andre rusmidler. Det er kort og godt noe av det dummeste jeg har lest på lenge.
Vis hele sitatet...
Bemerk at Dodecha ikke vifter med pekefingeren - han bare kaller idioti for idioti. Og det stemmer jo! Flirende Kerberos innrømmer selv at det var litt uheldig formulert. Eller, som du selv sier lenger ned i innlegget ditt:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du må selvfølgelig ha en vekt til gjerne 3-10k

Å vite % av stoffet ditt. Mye som selges er 40-70% rent.

Går du ut i fra det å får en batch på 90-99% er du død.
Vis hele sitatet...
Ja, dersom du skal veie opp selv trenger du vesentlig bedre utstyr enn ei kjøkkenvekt. Kuker du til med prosentene dine dauer du. Motsier dette på noe som helst tenkelig vis poenget mitt? Er det noe annet tilgjengelig rusmiddel som fordrer et tilsvarende kontrollregime for sikker bruk?

Det er fullt mulig å drikke seg ihjel på sprit også, men dersom du forventer 40% vodka og får 96% hjemmebrent - dauer du? Eller bemerker du at den var hissigere enn forventa, drikker litt mindre og fester videre? Stoffer som kan ta livet av deg i latterlig små mengder er vanskeligere å bruke riktig. De krever mer av brukeren. Det er et uomtvistelig faktum og noe du selv etter eget utsagn er enig i! Når noen gir inntrykk av at det er like tut & kjør som alt annet, så tar man helt enkelt feil og må forvente en korreksjon. Det er resultatet av en fri og åpen samtale. Det er ikke moralisme. Å tolke all uenighet og kritikk som moralisme er faktisk enda mer idiotisk enn å påstå at fentanyl er harmløst.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men de jeg kjenner som er oppegående med full jobb som driver med dette ler av freak forum. Fordi ingen her har så veldig god peiling, gå på reddit, der vil du få svar og gode respektive svar.

Kjenner du folk med tilgang til et laboratorium er alt slik veldig kunstig. Fent er populært blant mennesker innen medisin som jeg har fått sjokk over.

Du er på god vei, jeg hadde mine første 100g liggende i 4-5 måneder før jeg kom over en bekjent jeg følte hadde kunnskap lest meg opp. 97% på engelske forumer å amerikanske.
Freak forum haddejeg aldri stolt på, for sier noen en ting her. Mener 2 noe annet. Spesielt om disse stoffene
Vis hele sitatet...

Søk gjerne informasjon på flere plasser. Erowid har ganske mye bra. Reddit er en nokså uspesifikk henvisning, for stilen varierer en del mellom subredditer. Det er ikke spesielt vanskelig å finne en runkering som jubler deg opp og frem og hyller de mest tankeløse innfall i panegyriske vendinger, og akkurat det kan være risikabelt hvis man leter etter objektiv og saklig informasjon. Skråsikre pralhanser som bretter ut om hvor flinke de er og hvor lenge de har gjort ditten og datten uten å trå i baret finner man alle steder - dessverre også her på freakforum (ja, du er en av de!) Men for all del, det finnes mye kompetanse på reddit også. Man må bare evne å skille skitt og kanel, der som her.
Sist endret av Myoxocephalus; 8. juni 2021 kl. 02:08.
Anonym bruker
"Flirende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner jeg lagde en shitstorm her. Ville bare fortelle trådstarter at å klistre dem på huden er totalt waste. Men jeg skal holde kjeft om temaet heretter.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner jeg lagde en shitstorm her. Ville bare fortelle trådstarter at å klistre dem på huden er totalt waste. Men jeg skal holde kjeft om temaet heretter.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som ønsker at du skal holde kjeft. Du har jo åpenbart erfaringer med dette legemiddelet, og vil kunne være en ressurs sådan.

Du må bare lese igjennom hva som er blitt skrevet av de andre brukerne før du svarer i en ny tråd. Da vil du ha oversikt nok til å være på bølgelengde med resten av gjengen! =)
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Det er ingen som ønsker at du skal holde kjeft. Du har jo åpenbart erfaringer med dette legemiddelet, og vil kunne være en ressurs sådan.

Du må bare lese igjennom hva som er blitt skrevet av de andre brukerne før du svarer i en ny tråd. Da vil du ha oversikt nok til å være på bølgelengde med resten av gjengen! =)
Vis hele sitatet...
Godt sagt!
Mulig jeg var litt vel krass innledningsvis, men siden dette eksperimentet faktisk holdt på å koste trådstarter livet, så steiler jeg litt når folk fremstiller fentanyl som relativt uproblematisk hvis det bare gjøres riktig - det er liksom den biten om å "bare gjøre det riktig" som ikke nødvendigvis er så bare-bare likevel, selv blant oppegående og sindige folk med mye erfaring med opiater.

Edit: Gratulerer med syvårsdagen på forumet, NodSquad!
Sist endret av Myoxocephalus; 10. juni 2021 kl. 20:20.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Har holdt meg unna slikt tull siden da. Det er som jeg har nevnt bare en sjelden gang jeg sprekker og da bare for en dag eller to.

Takk myoxo. For 7 år siden var jeg suicidal og skulle bare ruse bort alle sparepengene før jeg satte siste dose og tok kvelden. Nå er jeg ganske stabil i LAR og har et brennende ønske om å hjelpe ungdom som er i risikosonen. Etter min første nestenoverdose med oxy ble jeg medlem av freak for å tilegne meg mest mulig kunnskap om rusmidler. Det har nok på et eller annet nivå hjulpet meg med å holde meg i live.

Hepp hepp for 7 år
Kult at du tok det opp her å likte sitatet ditt med "Med en gang noen sier fentanyl her på forumet her så skriker folk død"

Det er som du sier, ikke så farlig når du har et fentanyl plaster fra apotek hvor dosen er 100% korrekt og lett og regbe seg fram til , første gang jeg kjøpte fentanyl hadde jeg det liggende i nesten 1 år før jeg tørte å prøve det, å finne riktig måleenhet å mennesker uten fordommer å prate med dette om var det vannskligste.
Er jo en grunn til at sykehus alltid har brukt det, stoffet er meget trygt under kontrollerte former.

Folk må åpne øynene litt for fentanyl å sette seg inn i det, ikke ha denne moralske hatet for det, at vi enda ikke har fått en fentanyl bølge eller kartafentanyl (som er 100x sterkere en fentanyl igjen) er bare flaks. Det har jo ødelagt land, se på USA.

Sverige har hatt / har en opoid bølge som ødelegger. Flere personer fra DW har blitt arrestert, 2 stykker ble faktisk tiltalt og dømt for mord etter å ha solgt til en ung mann som døde.

Jeg er ingen fentanyl fanatiker som synes dette burde være tilgjenlig, men problemet her er at det allerede er tilgjenlig, å vi kan se til andre land hvor fort og sterkt det tar over for andre substitutter.

Vær åpen og les dere opp å prøv å ikke virk så hyklerske. (Sier ikke dette om alle , for guds skyld)

Men for mange så snakker dere så pent om heroin, oxy , benzo , kokain etc som også er utrolig dødelige i for store doser.

Men med en gang noen nevner fentanyl da kommer mange frem med bøddel hammeren å er både dommer , påtaleansvarlig å gud vet ikke hva.
Forstår ikke hvorfor det er sånn på freak, mye bare til flashback hvor utrolig åpent og nøytrale dem er i forhold til oss nordmenn.

Uansett, bra det gikk bra med deg TS å er du på det 7 året uten heroin. Gratulerer , la det fortsette slik
Sitat av HanDuVet Vis innlegg
Kult at du tok det opp her å likte sitatet ditt med "Med en gang noen sier fentanyl her på forumet her så skriker folk død"

Det er som du sier, ikke så farlig når du har et fentanyl plaster fra apotek hvor dosen er 100% korrekt og lett og regbe seg fram til , første gang jeg kjøpte fentanyl hadde jeg det liggende i nesten 1 år før jeg tørte å prøve det, å finne riktig måleenhet å mennesker uten fordommer å prate med dette om var det vannskligste.
Er jo en grunn til at sykehus alltid har brukt det, stoffet er meget trygt under kontrollerte former.

Folk må åpne øynene litt for fentanyl å sette seg inn i det, ikke ha denne moralske hatet for det, at vi enda ikke har fått en fentanyl bølge eller kartafentanyl (som er 100x sterkere en fentanyl igjen) er bare flaks. Det har jo ødelagt land, se på USA.

Sverige har hatt / har en opoid bølge som ødelegger. Flere personer fra DW har blitt arrestert, 2 stykker ble faktisk tiltalt og dømt for mord etter å ha solgt til en ung mann som døde.

Jeg er ingen fentanyl fanatiker som synes dette burde være tilgjenlig, men problemet her er at det allerede er tilgjenlig, å vi kan se til andre land hvor fort og sterkt det tar over for andre substitutter.

Vær åpen og les dere opp å prøv å ikke virk så hyklerske. (Sier ikke dette om alle , for guds skyld)

Men for mange så snakker dere så pent om heroin, oxy , benzo , kokain etc som også er utrolig dødelige i for store doser.

Men med en gang noen nevner fentanyl da kommer mange frem med bøddel hammeren å er både dommer , påtaleansvarlig å gud vet ikke hva.
Forstår ikke hvorfor det er sånn på freak, mye bare til flashback hvor utrolig åpent og nøytrale dem er i forhold til oss nordmenn.

Uansett, bra det gikk bra med deg TS å er du på det 7 året uten heroin. Gratulerer , la det fortsette slik
Vis hele sitatet...
Folk pleier ikke å være forsvarlig når de skal innta rus, det som er problemet. Hadde folk brukt det som det blir forskrevet av leger så hadde det ikke vært et problem, men i mange tilfeller så skjer jo rusingen i en cocktail sammen med mange andre stoffer. Har også hørt om folk som glemmer de har det på og dermed overdoserer seg med annet i etterkant.

Du ser jo et perfekt eksempel på dette i tråden når TS prøvde å regne ut hvor mye fentanylplasteret inneholdt, men glemte at dette var over tre dager så dosen ville bli tre ganger så høy som først utregnet.
Lowest common denominator er ofte en fin leveregel når man snakker om ting som potensialet kan ta livet til en person.
Sist endret av Jorg; 10. juni 2021 kl. 15:53.
Personlig er jeg livredd fentanyl - ikke pga styrken, jeg kan dele de i 5x5mm-biter uten særlig pes og innta de "buccalt" som det så pent heter det å bare la det være i kjeften, unngår å svelge spyttet.

Avhengig av plaster-størrelse seff - men slike biter av et 100uq/h-plaster fungerer utmerket for meg når jeg tar meg en sprekk fra lar&subutex.

Da blir det litt som å spise en *sett inn korttidsopiat her* og funken er på 6-ish timer elns. Og avhengig av hvor mye det evt tygges på mens det er i munnhulen - så får jeg funk på en halvtime/time.

*merknad1* Det er mange produsenter, og flere forskjellige størrelser på fentanyl-plaster, det som funker for meg kan være død for deg.

(Ikke egentlig mtp. at en slik bit inneholder ca 100uq fentanyl som tilsvarer 10mg morfin - men you get the picture ; jeg leste meg opp i fuckings dagesvis før jeg valgte den som favoritt-inntaksmåte.

*merknad2* Det at jeg er med i lar og sjelden har tid å vente til subutexen har forlatt systemet, gjør at jeg må innta en god del mer og merker en god del mindre de første dagene på en sprekk. Du uten toleranse som leser dette, tåler serr ikke mange slike biter før du risker å kveles i oppkastet ditt.

*merknad3* En mindre kjent greie med fentanyl er at de fleste...erfarne fjellfolk innenfor opiater, myself included, synes ikke fenta gir like mye eufori som oxy/heroin/morfin - og det er (ifølge flere brukere på bluelight) langt lettere å nodde av og stryke med i jakten på euforien med Fentanyl enn på *alle andre hel-agonister*

Og joda, vi kan enes om at dette sikkert er maks uansvarlig av meg - og jeg er likevel så forbanna kontrollfreak at jeg heller tar noe jeg har en viss formening om styrke, enn ukjent pulver i ukjent styrke når jeg først skal sprekke

Narkisen i meg mener det er waste å sette plasterne på huden hvis rus skal oppnås - og langt mer kontroll på graden av rus-påvirkning med mitt feilbruk enn å vente 24 timer før en dose du kanskje kunne halvert først kicker inn.... Og om det blir for mye, så nytter det døyten å røske av plasteret med heller siden shitten kan sitte i huden leeenge, og man er garantert 24-ish timer til med maks-funk når det først funker.