Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 9559
Hei. Jeg er en tidligere heroinist og brukte fast i 3år. Dro så i behandling og var rusfri i 3år. Jeg fikk meg leilighet, jobb og begynte å studere et vitenskapelig studie. Alt i livet mitt ser utad veldig bra ut, men jeg har de siste 2 årene brukt heroin gjerne i helger og alle ferier. Jeg holder meg unna alvorlig fysisk abstinens ettersom jeg ikke bruker mange dager i strekk. Bruker typisk 2. Altså starter på fredag og avslutter søndagkveld før jeg drar på skole å jobb mandag.

Jeg ser det at dette til slutt kommer til å være ødeleggende og jeg ønsker slutte, men klarer ikke la vær(vil ikke nok/for glad i heroin)

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Føler Lar eller døgn behandling begge blir et tilbake steg.
Hørt om noen som får nalokson sprøyte så heroin ikke funker på none mnd og dette høres egentlig ut som helt perfekt for meg. Noen som vet noe mer om dette prosjektet eller har andre forslag.

Beklager rotete skrevet tråd. Spør om dere lurer på noe God jul
Har ingen erfaring med heroin selv, men min situasjon er ganske lik din da jeg pleier å bruke oxy vær helg. Hva med om du begynner forsiktig å prøver å ruse deg annenhver helg i stede for vær helg? ha det som ett lite prosjekt nå i starten? Greia er at du må bytte ut rusen med noe morsomt å gjøre fordi det er ingen ting som er så kjipt som å ha planlagt en rusfri helg, men så blir du bare sittende der å sture og kjede deg når helga først kommer, det er da så utrolig lett å bare ty til "helge kosen"

En morsom aktivitet å bytte ut rusen med i helgene er ett must for at du skal klare det sprø du meg ihvertfall. Alt i alt så er det viljestyrke det koker ned til her i og med at du ikke er skikkelig hekta. Bare bestemme deg for at du skal ruse deg mer sjeldent og finn noe å gjøre.

Uansett så får du ha lykke til og en god jul
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som tidligere heroinist blir jeg ganske imponert over at du har klart å holde deg til det opplegget i to år. Jeg har liksom tenkt at det ikke er mulig å bruke det kun innimellom, men nå ble jeg nesten fristet til å prøve selv. Men får du ikke små abstineneser eller psykiske "abstinenser" ( nedstemthet, tiltaksløshet)?

Men jeg skjønner jo at du sikkert føler at det går feile veien siden du spør om det du spør om. Jeg vet ikke så mye om nalokson sprøyter og hvem som tilbyr dette. Kanskje fastlege? Du behøver jo ikke å si at du har begynt å bruke igjen, men feks si at du har så kraftig sug etter heroin at du vil gjøre det forebyggende. Da slipper du i det minste å miste lappen ( om du har den)
Ingen erfaring med stoff som heroin selv. Men visst du klarer å holde det kun til helgene så er du jo meget godt på vei til å slutte helt. Hva med å røyke weed I helgene istedenfor? Som nevnt ovenfor, så er det viktig å ha noe å gjøre. Hva med å legge en plan med ting å gjøre I helga? Prøv ut en ny hobby en gang I uken f.eks. Plutselig flyger kronene mot noe artig tidsfordriv istedenfor
Takk for svar.
For å bare klargjøre litt, så bruker jeg ikke hver helg. Det hadde aldri i verden kunne fungert stabilt for min del. Ruser meg kanskje en helg i mnd alt etter hvor ofte jeg reiser hjem fra studie sted. Er jeg der jeg bor til vanlig ruser jeg meg ikke og det at jeg avskiller rollene elev/narkoman geografisk gjør det enkelt.


kan få mindre psykiske abstinenser slik det blir spurt om her, dersom jeg har tatt veldig mye de to dagene eller gjør det lengre. Dårligere konsentrasjon, mer var på kulde og varme og mindre energi. Trener jeg de dagene og får utløst naturlig endorfin er jeg helt fin
Sist endret av DrPerception; 25. desember 2018 kl. 23:29.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan inntar du det da? Røyker, injiserer eller snorter?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan inntar du det da? Røyker, injiserer eller snorter?
Vis hele sitatet...
Injiserer alltid
Bruk pengene du ellers ville ha brukt på heroin en helg, på å gjøre noe som gir deg en ny opplevelse eller noe annet flott. Gjør dette annenhver helg.
Viss du kun bruker en helg i mnd i gjennomsnit og du har klart dette i to år så skjønner jeg virkelig ikke problemet, det er jo omtrent enhver heroinist sin fantasi og kunne klare å kontrollere bruken på denne måten ( meg inkludert)



Sitat av Relevant Vis innlegg
Bruk pengene du ellers ville ha brukt på heroin en helg, på å gjøre noe som gir deg en ny opplevelse eller noe annet flott. Gjør dette annenhver helg.
Vis hele sitatet...
Jeg må bare le av sånne råd som dette altså, som kommer fra velmenende folk, men som allikevel ikke har noen anelse om hva det handler. Heroin rusen er bedre en den flotteste opplevelsen du noen gang kan kjøpe deg for penger. Selv om TS hadde fulgt dette rådet skal jeg love deg at det eneste han hadde tenkt på er at han angret på at han ikke kjøpte den smellen istedenfor
Sist endret av Violet; 27. desember 2018 kl. 18:51.
Hva med å ikke reise hjem igjen på en stund? Hvis bruken henger sammen med en geografisk plass / folk kan det jo være lurt å holde seg hjemme. Heng med noen av dine medstudenter i helgene i stedet. Syns det er imponerende av deg å innse at dette ikke er et forbruk som kommer til å funk i lengden og gjøre noe med det.
Sitat av Violet Vis innlegg
Jeg må bare le av sånne råd som dette altså, som kommer fra velmenende folk, men som allikevel ikke har noen anelse om hva det handler. Heroin rusen er bedre en den flotteste opplevelsen du noen gang kan kjøpe deg for penger. Selv om TS hadde fulgt dette rådet skal jeg love deg at det eneste han hadde tenkt på er at han angret på at han ikke kjøpte den smellen istedenfor
Vis hele sitatet...
Det handler om å begynne en plass. Vende seg til at opplevelser uten om rus kan være vell så givende. Om du skal tenke sånn som du gjør så kunne man like godt bare gitt opp hele greia å rusa seg i stykker med engang da.
Sist endret av Alge; 27. desember 2018 kl. 19:24.
Gratulerer med å ha kommet så lang med bruken din og nå være klar for å endre livet ditt enda mer til det bere. Sjekk ut iboga/ ibogain! Mange som har greid å kurere opitavhengighet med iboga.
Eller kanskje kambo kunne gitt deg en renselse og en fresh start. Det tilbys i Oslo og Bergen av det jeg vet. Eller kanskje du kunne byttet ut med kratom. Vet ikke helt om det er noe bedre men..(?) kan bli avhengig av det også, men man slipper abstinenser.
Sitat av Alge Vis innlegg
Det handler om å begynne en plass. Vende seg til at opplevelser uten om rus kan være vell så givende. Om du skal tenke sånn som du gjør så kunne man like godt bare gitt opp hele greia å rusa seg i stykker med engang da.
Vis hele sitatet...
Klarer du å annvende denne tankegangen selv da? Er det derfor du tar Oxy vær helg?

Jeg har selv vært hektet på heroin, men har ikke rørt det på 12 år. Og tro meg å bli rusfri handler ikke om å "fylle på med positive opplevelser" istedenfor rus. Nettopp fordi hjernen din er så kjemisk hacket av dopet at den vil mye heller har heroinen enn det som for vanlige mennesker er "positive opplevelser". De positive opplevelsene betyr ikke en dritt for en heroinavhengig hjerne ( eller en hjerne som har blitt vant til å få heroin annenhver helg). Det tok meg tre mnd med avholdenhet for å i det hele tatt bli i stand til å føle noe annet en tomhet og russug, de mest fantastiske opplevelsene hadde ikke endret på det, nettopp fordi hjernen ikke produserer lykkestoffer på samme måten som normale hjerner gjør. Og ja, dette er skrudd måte å tenke på, men guess what, det er sånn tankegangen blir, hvorfor tror du ellers at tusenvis av mennesker ruser seg vekk fra familie, jobb, bosted, verdighet, tenner??

For å få bukt med avhengigheten må man begynne en helt annet plass en å simpelthen tenke positivt å prøve å gjøre "straite" ting.

Og for å si det så kan jeg tenke meg minst 20 gøye ting jeg heller vil gjøre en å sette et skudd med heroin, men det er nå, det var ikke sånn den gangen jeg ruset meg. Jeg og fikk mangen av disse vellmenende rådene av folk rundt meg som ikke hadde peiling; bli forelsket, begynn med en gammel hobby, reis til et annet sted, bli hektet på ekstremsport, bla bla bla...
Sist endret av Violet; 27. desember 2018 kl. 20:05.
Sitat av Violet Vis innlegg
Klarer du å annvende denne tankegangen selv da? Er det derfor du tar Oxy vær helg?
Vis hele sitatet...
Til tider så anvender jeg den tankegangen selv ja, det er de gangene jeg sitter å hjemme å sturer og kjeder meg jeg tyr til rus. Når jeg henger med straite venner, og finner på morsomme ting med dem så klarer jeg meg helt fint uten rus faktisk. Jeg er inneforstått med at ting virker veldig flatt og kjedelig med en nedregulert hjerne, men ondt avler ondt og det er viktig å begynne å gjøre andre ting enn å ruse seg selv om det kan virke utrolig kjedelig i starten.

Bryte den onde sirkelen å gjøre andre ting, så blir ting litt mer fargerikt og betydningsfullt etter en stund når hjernen har kommet seg tilbake til normalen og man har vendt seg til med å ikke bare sitte å sture. Si hva du vill men jeg står på mitt.

Når det er sagt så er dette utrolig OT da det virker som om dette ikke er TS tilfelle i det hele tatt
Sitat av Alge Vis innlegg
Til tider så anvender jeg den tankegangen selv ja, det er de gangene jeg sitter å hjemme å sturer og kjeder meg jeg tyr til rus. Når jeg henger med straite venner, og finner på morsomme ting med dem så klarer jeg meg helt fint uten rus faktisk. Jeg er inneforstått med at ting virker veldig flatt og kjedelig med en nedregulert hjerne, men ondt avler ondt og det er viktig å begynne å gjøre andre ting enn å ruse seg selv om det kan virke utrolig kjedelig i starten.

Bryte den onde sirkelen å gjøre andre ting, så blir ting litt mer fargerikt og betydningsfullt etter en stund når hjernen har kommet seg tilbake til normalen og man har vendt seg til med å ikke bare sitte å sture. Si hva du vill men jeg står på mitt.

Når det er sagt så er dette utrolig OT da det virker som om dette ikke er TS tilfelle i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Ja du får se om du klarer å slutte å bruke Oxy helt med den teknikken du beskriver da, men tror du lurer deg selv temmelig godt med å tro at å henge med straite kompiser og finne på ting skal hindre deg i å synke lengre ned i avhengigheten. Du går jo alltid tilbake til Oxyen, gjør du ikke? Hadde du snakket om hvilket som helst annet drog så ja kanskje, men ikke når det gjelder opioder, jeg kjenner ingen som har kommet seg helskinnet ut av å flørte med det, og jeg kjenner til maaange.

Men ja, det ser jo ut til at TS har funnet oppskriften på det umulige spør du meg...kansje jeg skal prøve noe tilsvarende bare for å se om jeg kan motbevise min egen teori
Sitat av Violet Vis innlegg
Men ja, det ser jo ut til at TS har funnet oppskriften på det umulige spør du meg...kansje jeg skal prøve noe tilsvarende bare for å se om jeg kan motbevise min egen teori
Vis hele sitatet...
Leste en forknings-artikkel som viste at de fleste heroin brukere faktisk er av og til brukere slik.

Kunne gjerne tenke meg å finne denne artikkelen igjen, da jeg ikke leste godt nok om de ikke har tatt høyde for om personene går burpenorfin eller andre opiatere ti vanlig.
Var gjort i autralia om jeg husker riktig.

Anbefaler dog ikke for folk å undervurdere heroin avhengighet av den grunn. Jeg har lang erfaring, har vært i en god rus behandling, studerer dette og ikke minst var nykter 3år før jeg begynte å ta det av og til igjen.

Som dere ser er ikke utfallet noe å ønske uansett om jeg kan gjøre det relativt problemfritt av og til.

Sitat av Alge Vis innlegg
Humm.. Vil ikke tomrommet bli enormt om du ikke bytter ut en aktivitet med en annen? Hvordan klarte du å slutte med heroin da?
Vis hele sitatet...
Jeg aldri klart slutte. tar av og til

Regner med du tenker på da jeg var rusfri i 3år?

Dro på avrusing. Ble syk og dårlig som forventet. Gått igjennom det sikkert 20 ganger. Har litt tips og triks, men så lenge du ikke bruker noen andre opiater og biter tenna sammen, så er du frisk og fin om 1 ukes tid.

Gikk på nav den tiden og de ville ha med ut derfra etter 2 uker. Det ville betydd bruk igjen, da ingenting rundt i min livsituasjon var endret. Sa at skulle de ha meg ut derfra måtte det gjøres med makt. Kom aldri noe politi for å hente meg og avrusingen betalte av egen lomme. Var der i 4mnd som var ventetiden for å komme inn på behandling.

Var så i behandling 1år og ettervern enda 1år. Lærte utrolig mye om meg selv og ble aldri den samme etter behandlingen. Før tok jeg aldri ansvar og var ekstremt uærlig med meg selv, mens nå er de egenskapene spesielt, ting jeg ikke kan fordra.
Sist endret av DrPerception; 27. desember 2018 kl. 22:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du prøvd å sette på noen Norspan så du får svak opiat feng på reseptorene og slipper å bli dårlig ?
Er jo ikke noe rus i dem, men det holder jo unna det værste ?
Sitat av Nortroll Vis innlegg
Har du prøvd å sette på noen Norspan så du får svak opiat feng på reseptorene og slipper å bli dårlig ?
Er jo ikke noe rus i dem, men det holder jo unna det værste ?
Vis hele sitatet...
Sliter ikke med abstinens. Abstinens er også noe jeg vil skal være der i høyest mulig grad for det gir en oversikt på avhengighet/toleranse utvikling og en "straff" når du går for langt. Litt som å bli fyllesyk om du har drukket for mye, noen lærer av det drikker mindre neste gang og andre ikke.
Jo,men du kan jo ta å sette på noen norspan og trappe ned og ut det du føler er problemet, hvis abstinensene ikke er det du bryr deg om.
Er du liksom på jakt etter en "magisk" knapp som gjør at du aldri har lyst til å kjenne følelsen av rusen så tror jeg ikke den finnes med mindre du bestemmer deg bare for at du lar den følelsen bli en ting i fortiden. Så vidt jeg har forstått av Subutex\Temmere og Norspan så vil de jo alle sørge for at det blir kjipt å bruke heroin,med naksolon eller ikke. Får liksom ikke helt forståelsen av hva du egentlig sliter med. Du vil slutte, men klarer ikke blir det som at du ikke har stahet og stolthet nok til å si : Nå er det nok ?. tenker siden du ikke har abstinenser og ikke vil inn i LAR osv.
Sitat av Nortroll Vis innlegg
Jo,men du kan jo ta å sette på noen norspan og trappe ned og ut det du føler er problemet, hvis abstinensene ikke er det du bryr deg om.
Er du liksom på jakt etter en "magisk" knapp som gjør at du aldri har lyst til å kjenne følelsen av rusen så tror jeg ikke den finnes med mindre du bestemmer deg bare for at du lar den følelsen bli en ting i fortiden. Så vidt jeg har forstått av Subutex\Temmere og Norspan så vil de jo alle sørge for at det blir kjipt å bruke heroin,med naksolon eller ikke. Får liksom ikke helt forståelsen av hva du egentlig sliter med. Du vil slutte, men klarer ikke blir det som at du ikke har stahet og stolthet nok til å si : Nå er det nok ?. tenker siden du ikke har abstinenser og ikke vil inn i LAR osv.
Vis hele sitatet...
Synes det virker som du har forstått. Nei, jeg kommer aldri til nok er nok. Gjort det med mange andre rusmidler, men ikke med heroin. Allefall ikke gjort enda.

Legger ved en artikkel jeg fant.

http://www.erlik.no/en-sproyte-i-man...sander-rusfri/

Det er dette prosjektet jeg nå tenker jeg ønsker prøve, men vet ikke hvor jeg tar kontakt.
Sitat av Nortroll Vis innlegg
Har du prøvd å sette på noen Norspan så du får svak opiat feng på reseptorene og slipper å bli dårlig ?
Er jo ikke noe rus i dem, men det holder jo unna det værste ?
Vis hele sitatet...
Dette er jo en grov misforståelse, en person uten toleranse for opioder ( dette inkluderer helgebruk av heroin da det ikke bygger seg opp noe nevneverdig av toleranse) vil bli veldig ruset av buprenorphine, som er virkestoffet i norspan, subutex og temmere. Mange som blir hektet på heroin begynner nettopp på temmere eller subutex. Det gjorde jeg selv. Så om TS hadde begynt på norspan e.l og tatt dette daglig så ville han blitt fysisk avhengig i tillegg.

Mange skjønner ikke at selv om buprenorphine brukes som "medisin" for heroinavhengige så betyr ikke det at det ikke kan benyttes som rusmiddel. Det gir like mye rus som heroin for en som ikke er fysisk avhengig av heroin og abstinensene på b.p varer lengre en heroin.


TS: Henvend deg til fastlegen din, det er den eneste personen som kan hjelpe deg med dette. Ikke si at du bruker heroin men at du har et kraftig sug og ønsker å være føre var.
Tja, er vel delte meninger om det, har lest her på forumet noen som sammenligner Norspan med en paralgin, og selv sett opiatnaive sette på et plaster for smerte og bli langt fra ruset av det, dog det funker på smerte, og for meg som går på Oxycontin+Oxynorm med Lyrica som booster daglig så har jeg en rotasjon innom plaster i ny og ne for å unngå økning i doseringene grunnet toleranse bygging.
Nå tok jeg aldri steget inn i heroinens klør, jeg var borti det som ung, røykte og sniffet litt av det, men det ble liksom ikke noe mer ut av det. Så kanskje jeg var heldig der, selv om livet plasserte meg i smertehelvete i et senere kapittel...
Sitat av Nortroll Vis innlegg
Tja, er vel delte meninger om det, har lest her på forumet noen som sammenligner Norspan med en paralgin, og selv sett opiatnaive sette på et plaster for smerte og bli langt fra ruset av det, dog det funker på smerte, og for meg som går på Oxycontin+Oxynorm med Lyrica som booster daglig så har jeg en rotasjon innom plaster i ny og ne for å unngå økning i doseringene grunnet toleranse bygging.
Nå tok jeg aldri steget inn i heroinens klør, jeg var borti det som ung, røykte og sniffet litt av det, men det ble liksom ikke noe mer ut av det. Så kanskje jeg var heldig der, selv om livet plasserte meg i smertehelvete i et senere kapittel...
Vis hele sitatet...
Dette handler ikke om delte meninger, det handler om rein kjemi og hvordan buprenorphine fungerer i hjernen din, det kalles ikke substitusjons medisin for ingenting. Og at folk kan sette på et plaster når de faktisk HAR smerter og ikke føle en nevneverdig rus er ikke rart i det hele tatt. Smertepasienter med sterke smerter sier også at de ikke opplever å blir ruset av rein morfin.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvordan går det Ts? Bruker du fortsatt heroin innimellom?
▼ ... over en uke senere ... ▼
I ditt sitt tilfelle så hadde vel naltrexone tabletter sikkert fungert kanskje får det på resept hos fastlegen, man må ta det hver dag, videre ville jeg søkt hjelp hos poliklinisk.

Det prøveprosjektet du snakker om forresten tror jeg ikke eksisterer lenger, og den sprøyta er vel ikke godkjent i norge fordi norske forskere mener bastant på at det ikke er nok forskning på det at den fungerer optmialt nok, på en eller annen merklig måte..
Sist endret av Imawesome; 30. april 2021 kl. 18:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Injiserer alltid
Vis hele sitatet...
Hvor mye bruker du om dagen de dagene du bruker?
Hey DrPerception.

Du later til å ha sansen for Heroin. Har du noen gang prøvd Buprenorfin (Subutex)?
Hvordan føles Buprenorfin for deg kontra dop?
Om du føler at du sliter med dop, har du vurdert å bli med på et opplegg der du f.eks får Buvidal ukentlig/månedlig, eller Sub daglig?
Jeg følte meg hvertfall utrolig mye mer stabil på Sub enn Hero.

Grunnen til at jeg spør er at jeg selv har vært hektet på Subutex og røyket dop de gangene det var umulig for meg å få tak i Subutexen jeg trengte.

Heroin, både røyket av folie og sniffet fjernet naturligvis abstinenser, men jeg likte overhodet ikke følelsen av dop bedre enn følelsen jeg fikk av riktig dose Buprenorfin.
Jeg synes også den korte varigheten var en enorm pain in the ass, for da svingte formen så utrolig opp og ned.
Med Subutex holdt det for meg med dosen min med Sub én gang i døgnet, eventuelt dosen min fordelt på morgen og kveld.

Jeg er nysgjerrig på min avsmak for Heroin versus Subutex, ettersom så og si alle som har erfaring med noen av delene foretrekker dop.
Sist endret av krystallkongen; 6. mai 2021 kl. 02:24.
På generell basis.

Innleggelse/ Lar er ikke et steg tilbake. Rusmesteinger er basert på to steg fram og 1,5 tilbake, kanskje 3 steg tilbake i perioder. Ingen skam i det, selv om det kan oppleves som nederlag.
Jeg er på min 3 dag idag. Neurontin og lsd har tatt det verste av abstinenser. Men det er jævlig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Neurontin funker bra mot abstinenser.

[quote=tommen82;3691539]På generell basis.

Innleggelse/ Lar er ikke et steg tilbake. Rusmesteinger er basert på to steg fram og 1,5 tilbake, kanskje 3 steg tilbake i perioder. Ingen skam i det, selv om det kan

[quote=Kissawong.;3691751]
Sist endret av Kissawong.; 22. mai 2021 kl. 10:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har selv hvert hekta på minus og benzo ganske lenge.. Har sakt nei til LAR i 4år fordi dette skulle jeg klare selv.. Innså ifjor at jeg ikke klarer det og søkte meg inn i LAR, får nå 128mg buvidal i mnd. Har null abstinenser og ingen russug lenger.. Hvert helt rusfri siden oppstart og har ingen plan om å havne på kjøret igjen. Hehe men er jo ikke sikkert det er likt for alle.. Man blir jo ikke rusfri sånnsett jeg er jo hekta på buprenorfin men har slutta med alt sidemisbruk ��