Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4543
Nå vet jeg ikke mine arme råd. Spotify var til lite hjelp om så noe i det hele tatt


Jeg installerte Private Internett Acses som VPN leverandør. Fungerte forsåvidt drit bra til tross jeg halvverte hastigheten på nettverket. Jeg har 500/500 linje og ble strupet til 350/350 men la oss være ærlige. Det er fiber fra altibox og 350 mbit/s er mer enn nok for de aller fleste.

Men kom ikke inn på Spotify uansett hva jeg foretok meg.

Så jeg fant ut at da avinstallerer jeg PIA og lot windows tilbakestille nettverksconfig.

Fremdeles samme feil.

Så la avinstallerte jeg Spotify. Lastet ned på nytt og installerte. Samme feil på nytt!!

Flushet dns etc i CMD, nei!


Hva overser jeg her?
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Jeg ser meg nødt til å deaktivere VPN når jeg starter Spotify. Etter at den har åpnet kan jeg aktivere VPN og Spotify holder seg på nett.
Sitat av Mekkern Vis innlegg
Jeg ser meg nødt til å deaktivere VPN når jeg starter Spotify. Etter at den har åpnet kan jeg aktivere VPN og Spotify holder seg på nett.
Vis hele sitatet...
Jeg har skjønt at spotify nektet vpn å kjøre men du kan sette opp som proxy via vpn provider

Men i PIA kan du velge hvilke apper som kan kjøres utenom VPN. Ingenting fungerte.

Hva slags VPN har du?
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av 420master Vis innlegg
Jeg har skjønt at spotify nektet vpn å kjøre men du kan sette opp som proxy via vpn provider

Men i PIA kan du velge hvilke apper som kan kjøres utenom VPN. Ingenting fungerte.

Hva slags VPN har du?
Vis hele sitatet...
NordVPN.
Sitat av Mekkern Vis innlegg
NordVPN.
Vis hele sitatet...
Da blir det hvertfall en ny test med PIA og en smekk på lanken!!

Hadde aktivert bitlocker på 3 diskene jeg har! Og på spilldisken måtte jeg skru på auto pålogging. Men når jeg deaktiverte bitlocker helt på c: så kom jeg rett inn gitt!! Fy faen detta har jeg kødda med lenge nå!