Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1818
Hallo og god kveld mine kjære freaks.

Jeg hadde tidligere en tråd om at jeg ville kjøpe fra Ralph Lauren.com, men de shipper ikke til Norge så trengte hjelp med å finne ut hvordan. Nå har jeg funnet ut hvordan, men har også hørt at det blir latterlig dyrt uansett pga frakt. Så jeg slenger bare på et eksempel som jeg håper noen kan hjelpe å finne ut: om jeg kjøper en genser til 1000 på salg, hva blir det med frakt osv? Dette er da siden jeg bruker: http://www.usapostboks.com/shop-usa.php

Tusen hjertelig takk for all hjelp.
er el kun de som sender som veit hva frakta vil utgjøre? den vil jo variere ihht størrelse/vekt. og om de tar et ekstra gebyr for "handling". noe som amerikanerne er glade i å gjøre.

Forøvig er det vel og toll på klær. så blir jo knasende dyrt i lengden..

1000 + frakt + toll + mva + fortollingsgebyr

så kan jo fort ende opp med et plagg som koster det dobbelte


http://www.toll.no/no/handle-pa-inte...a-klar-og-sko/

men, for å ta et eksempel da.

om plagget koster 1000 og frakta ca 350

så blir regnestykket sånn ca slik

1350+ 144 + 373,50 + 165 = 2032,50


totaltsum ink frakt + 10.7% toll + merverdiavgift + forollingsgebyr (postens sats)


good luck
Sist endret av DSlhm; 10. juli 2015 kl. 20:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Eat to bite?
Curver's Avatar
Hei!
Vil bare tipse deg om et fraktselskap som jeg er veldig fornøyd med etter å ha bestilt noen bildeler fra statene. Ble ikke så mye dyrere heller så sjekk prisen hos dem

https://jetcarrier.com/
Det som er veldig kjekt med jetcarrier er at du kan bruke deres adresse i USA når du bestiller varer, slik at det for nettbutikken ser ut som du er en innenlands kunde. Endel nettbutikker i USA sender ikke varer til Norge. Jetcarreier løser det problemet. Og du kan hente varene dine i Halden.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Det som er veldig kjekt med jetcarrier er at du kan bruke deres adresse i USA når du bestiller varer, slik at det for nettbutikken ser ut som du er en innenlands kunde. Endel nettbutikker i USA sender ikke varer til Norge. Jetcarreier løser det problemet. Og du kan hente varene dine i Halden.
Vis hele sitatet...
Sikkert litt dumt spørsmål, men er det kun i Halden man kan hente varene, eller kan man få de tilsendt hvor som helst i landet?
Uvaksinert 👍
de sender varene til deg, men de kan hentes hvis du har lyst til det. Har du tid til å vente så er båtfrakt det billigste men tar da ca 4 uker. De bruker bla. postnord (hente på bla. Rimi) for å sende det videre etter at det har komme i land i Norge.

Pass på med flyfrakt, det kan bli fryktelig dyrt hvis avsender pakker noe i en stor eske. Selv om klær er lett så kan det fort bli litt størrelse på selve pakken og da blir det plutselig fryktelig dyrt.
Sist endret av daffe; 20. juli 2015 kl. 13:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av lyselilla Vis innlegg
Sikkert litt dumt spørsmål, men er det kun i Halden man kan hente varene, eller kan man få de tilsendt hvor som helst i landet?
Vis hele sitatet...

Joda de sender varene hjem til deg om du ønsker det, men for de som har dårlig tid eller bor i nærheten så sparer en litt på å hente selv. Jetcarrier har flyttet fra Tistedalen til Berg før Halden. Det ligger på det industriområdet der bilforhandlerne ligger. 3-4 km fra E6 tenker jeg.