Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 956
Hei
Jeg har en hp pavilion dv6750eo som jeg fikk ferdig levert med vista. Formaterte den fordi jeg heller vil ha xp. Problemet nå er at jeg ikke finner noe drivere til pcen, de jeg fikk med på cden funker kun hvis jeg har vista. Prøvde å laste ned ifra hp sin hjemmeside, men fikk bla. ikke oppgradert bios fordi den mente at det her var ikke oppgradering til min bios. SÅ tydeligvis er det noe som skurrer et sted.
Jeg har fantastisk lite peiling på pc, skal ærlig innrømme det, så setter veeeldig stor pris på alt av hjelp. Trenger denne bærbare pcen min til å fungere...

På forhånd takk for alt av hjelp.

si ifra hvis jeg må oppgi mer informasjon for at dere skal kunne hjelpe meg
Driverene du lastet ned fra HP sin hjemmeside er hovedkort-drivere + nettverksdrivere. Skjermkort drivere kan du laste nedfra laptopvideo2go. BIOS-driver ser jeg ikke helt hvor kommer inn i bildet, det lastes iallefall ikke ned sammens med HK-drivere.

E:
Kan laste ned BIOS-drivere derfra, men du kan ikke installere dem via Windows.

E2:
Er det kun BIOS-driveren du ikke får til? Det skal vel strengt talt ikke være nødvendig å oppdatere BIOS etter en XP installasjon. Er det andre ting som ikke funker som det skal?
Sist endret av Restyle; 6. oktober 2008 kl. 10:43.
Trådstarter
23 0
burde kanskje og si ifra at INGEN av driverene fra hp sin hjemmeside funker. kan ikke koble meg til internett eller installere et nettverk eller noe som helst, finner heller ingen trådløse nett, så tydeligvis er ikke nettverksdriverene installert. Når jeg flytter på et vindu ute i windows, så hakker det, hvis du skjønner hva jeg mener. så tror ikke skjermkort heller er installert. Selve quickplay knappene funker heller ikke.
takk for svar iallefall. beklager for manglende beskrivelse av problemet.
Hvis ingen av driverene på HP sitt nettsted fungerer har du kanskje lastet ned for feil modell?

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...roduct=3653444

De skal du ha for dv6750eo ihvertfall.
Er det her du har lastet ned driverene fra?
I tillegg kan du skjekke "enhetsbehandling", der ser du om driverene er installert og "up and running". Trykk WIN+Pause og velg enhetsbehandling.
Trådstarter
23 0
var der jeg lasta ned driverene ifra ja.
Når jeg gikk inn på enhetsbehandling så står det at network adapters er innstallert og funker. Men network controller er det et sånn gult spørsmåls tegn på. Det samme med Video controller (VGA compatible) den har og gult spørsmåls tegn... Må jeg laste ned spesifikke drivere til de da ? eller er jeg screwed uten vista ?

trenger du mer informasjon for å hjelpe meg ? eller skal jeg prøve å beskrive problemet en gang til ?
setter stor pris på alt av hjelp
Forstår jeg deg riktig har du prøvd å koble til internett både trådløst, og kablet? Hvis du kun har testet med trådløst, vil jeg annbefale deg til å teste med en TP-kabel.

Når det kommer til det faktum at _ingen_ av driverne fungerer, så er det noe som skurrer. Du sier det lyser ved et gult spørsmålstegn - har du noen mulighet inne i enhetsbehandling til å laste ned driver/oppdatere driver derfra?

I utgangspunktet kan det bli vanskelig å finne alle driverne hver for seg, spesifikke; men man finner alltids en løsning hvis man leter lenge nok. Har du restartet PCen etter installasjon av drivere? Kan være nødvending - dersom du ikke enda har testet det.
Trådstarter
23 0
har prøvd kablet og trådløst. har og restarta pcen. men tydeligvis så er ikke nettverksdriver instalert..
På den linken ligger det ingen xp-drivere. Den er dermed ikke xp-støttet fra hp sin side. Derimot kan det sikkert hentes drivere til hver komponent for dem som gidder det.

At det er gult spørsmålstegn betyr at driveren ikke er riktig installert eller ikke installert i det hele tatt

Om du skal finne drivere noe sted så er det her det er mest sannsynlig å finne dem
Trådstarter
23 0
mange takk
Det som pleier å være med laptoper som er forhåndsinstallert vista på, er at de kun funker som de skal med vista, og mulig Linux.
IOM at du installerte XP, så finnes der ikke drivere til det, siden laptopen er laget for Vista.
du kan alltids ta en titt her. http://forum.pcmech.com/showthread.php?t=197507
om det ikke hjelper, så tror jeg at jeg er tom. Men du kan prøve med drivere fra "lillebroren" til pcen din.
Ellers så er det noe med skjermkortet, at det ikke vil funke som det skal. Skjermkort som er med Vista instalasjon er DX 10 kompitabelt, og det er ikke noe XP støtter. Så da vil skjermkortet være litt på skakke, om du skjønner hva jeg mener. Prøv deg litt frem, om det ikke funker, så poster du hvilke komponenter du har. Komponentene er de som står på enhetsbehandling.
jeg trenger vel info om følgene:
-Skjermkort
-Nettverkskort (Kablet og Trådløs)
-Lydkort
-evt. andre ting som ikke funker.

Håper du får det til. Det er et kjent problem og installere XP på preinstalled Vista maskiner..
@PepsiCo:
Hva mener du med ikke XP-støttet?
I følge linken min skal det være mulig å laste ned drivere til den eksakte PCen han har, for både XP og Vista.
Trådstarter
23 0
skjønte ikke så veeldig mye av den siden, en kort forklaring hadde vært fantastisk
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...oduct=3653444#
der er i allefall alle driverene til XP for maskinen din. Last ned for:
-Trådløs og kablet nettverkskort
-Skjermkort
-lydkort

Etter det er installert, så skal det meste fungere som det skal..
Trådstarter
23 0
har prøvd derifra allerede, men det funker jo som sakt ikke :/
Dette er ikke hardware-drivere. Skriver hva dem gjør i parantes

HP Quick Launch Buttons (Sier segselv, støtte til hurtigknapper)
Synaptics Touchpad (Støtte for touchpader generelt)
HP Wireless Assistant (Applikasjon til å styre wlan/BT, ikke drivere)
WinFlash for HP Notebook System BIOS (Program til bios-flashing)
HP Update and HP Software Update (Oppdateringsprogram)
HP Software Update (Samme som over)
HP Quick Launch Buttons Critical Security Update (sier segselv)
LightScribe Host Software (Lightscribe-støtte for cder)
Trådstarter
23 0
aha, så jeg må altså lete meg igjennom det som er på den andre siden du ga meg link til ?
Jeg ville lastet ned alle dem pakkene og extractet dem i en mappe, lagt dem på minnepenn og satt i pcen. Og så søkt etter drivere i den mappa. Vil tro den ihvertfall finner en god del ihvertfall
Trådstarter
23 0
skal teste det nå. tusen takk for all hjelp folkens, setter ufattelig stor pris på det. meg er fattig student og har ikke råd til å levere det her inn til en kar som skal ha et par millioner for å fikse det
HP pavilion ja,

Jeg ringte til HP -> FØR <- jeg formaterte laptoppen til en venn. De fortalte at akkurat den modellen av pavillion IKKE støttet XP dvs at det bare finnes Vistadrivere til den modelllen.


Nå husker ikke jeg modellen i farta, men en ide kan jo være å ringe HP norge og spørre om det er støtte for XP på din maskin.

Hvis de ikke støtter XP, så sliter du nok med å finne driverer. Tviler på om noen andre enn HP gidder å skrive driverer til maskinene deres.

Ett alternativ er jo å kjøpe en macintosh maskin. De kjører både XP, Vista og OS X kjempebra og driverne til XP og Vista er MEGABRA.


Lykke til
Trådstarter
23 0
jaja, viste seg at jeg må installere vista, ingen av driverne funker til xp.
takk for hjelpa iallefall