Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3107
Hei, jeg kom hjem fra en femdagers tur til Amsterdam for en uke siden og der hadde jeg flere opplevelser med cannabis som jeg betrakter som ekstraordinære i forhold til hva jeg har opplevd her i Norge. Om det skulle være av interesse har jeg tidligere tatt LSD, Psilocybe cubensis, 2c-b, DMT (røyket), ketamin, MDMA, cannabis. Jeg har diagnosen ADHD-PI, og har tidvis depressive faser. Har slitt mer og mer med generell angst de siste årene.

Jeg planla egentlig å skrive en lengre rapport fra førstepersonsperspektiv med hendelsesforløp slik jeg har gjort med en tidligere rusrapport her, men det blir for innviklet å forklare alt ryddig føler jeg.

Min tidligere erfaring med cannabis er at det er at det generelt sett er et relativt ubrukelig rusmiddel, hvor perspektivet ditt blir litt annerledes, du smiler uten helt å vite hvorfor og du spiser masse. Jeg har vært i Amsterdam en gang tidligere hvor jeg fikk tak i noe Northern Lights som var betraktelig bedre enn noe annet jeg på den tiden hadde fått tak i, så jeg var gira på å utvide horisonten min på om det virkelig var så stor forskjell på strains eller ei. Jeg følger med på mye nytt som skjer innen psykedelika og narkotikaforskning, og jeg kom over en artikkel for en god stund siden som gikk inn på at den prosentvise andelen THC er nødvendigvis ikke det eneste som har noe å si på hvordan rusen oppleves. For det første har man jo alle de andre cannabinoidene som er med som støttespillere til THC, og for det andre har man alle de ulike terpenene som ikke bare gir duft og smak, men også påvirker nevrokjemien i stor grad. Personlig skal jeg innrømme at jeg ble skeptisk når jeg først leste det, og at om det i det hele tatt var mulig å skille mellom strains så var det nyanseorskjeller, ikke så omfattende som Leafly ville ha det til.

Strainsene jeg prøvde i Amsterdam, med kommentar:

OG Kush

Hadde håpt å finne denne siden jeg har hørt mye om den. GreenHouse leverer varene! Luktet veldig granskog med innslag av litt søt, jord-aktig aroma. Når jeg røyket den ble jeg ganske fornøyd, satt lenge og stirra på en kunstutstilling som hang i coffeeshoppen jeg ikke hadde oppdaga de andre dagene jeg hadde vært der. Behagelig stone, følte ikke at jeg smeltet inn i stolen/omgivelsene som jeg vanligvis gjør med indicaer, veldig manageable kan man si. Påvirket meg på en behagelig måte i hodet, satt å tenkte masse på at han fyren som eide hostellet måtte være en trivelig type som utstyrte sengene våre med silkelaken i stedet for vanlige laken, på tross av at det var et billighostell. Overraskende fokusert i tankene, vanligvis glemmer jeg hele tiden tankesporet jeg er i og blir veldig forvirret av det, men det var ikke snakk om denne gangen. Hadde egentlig planlagt å røyke mer av den men det var andre strains som var mer interessante, hadde dessuten ikke allverdens tid. Konsensus er at det funker bra som en allroundstrain.

Super Silver Haze

Har aldri vært borti noe så oppløftende og energisk som dette, hver gang jeg røyket det så var det som om verden ble en parodi på hva jeg forbinder med en bra "solskinnsdag", hvor alt går på skinner og jeg føler meg bra med meg selv og verden. Ekstremt klar og fokusert i hodet, på grensen til at jeg vil påstå at jeg var mer klar enn vanlig om jeg ikke røyket mye av den. Veldig interessant. Musikk ble helt enestående, intenst vakkert, på grensen til at jeg vil sammenligne det med andre psykedelika jeg har prøvd. Røyket desverre ikke nok av den alene (kombinerte den som regel med CBD Red Angel) til å si noe mer utfyllende om den. Rater den som en alternativ kopp espresso med litt ekstra effekter

Northern Lights #5 x Haze Mist

Samme som over, fikk veldig "solskinnsvibber" av den, gikk rett og slett rundt og tittet på ting mens jeg tenkte "man for en bra dag jeg har nå", hjalp en del på angst. Ble fort litt for snål i hodet av den om jeg tok mer enn et par trekk though, så jeg var var på å ikke røyke for mye. Lignet en god del på SSH bare at den var mindre energisk og mer behagelig, forskjellen var for meg at denne lignet mer på den følelsen man har mens man ligger i senga etter å nettopp ha våknet mens SSH er mer frisk luft som blåser i håret mens du står på en klippe ved havet. Godt mulig denne har mer indica i seg.

CBD Red Angel

Du vet den følelsen du får når du røyker en kraftig indica, og du smelter inn i sofaen som smør i en varm stekepanne? Forestill deg at du får den samme ruseffekten på en indre knute av angst og emosjonell bagasje som du bærer inne i deg hver dag. Det var det denne strainen gjorde for meg. Jeg husker etter at jeg røyket den uten å blande den med bla SSH (anbefales også) at jeg innså at jeg er mer normal nå enn jeg har vært på lenge. Jeg er totalt avslappet uten å være på noen som slags måte sløv eller fjern, bare en veldig smooth avslappethet og til min overraskelse selvtillit. Det var som om jeg fikk en helt ny aksept for meg selv, hvem jeg er og hvorfor det er helt greit å være meg selv. Dette gjorde at jeg spontant begynte å se folk i øynene når jeg passerte dem på gata, og frekvensen ble økt i sosiale interaksjoner. Jeg aner ikke om folk gjør dette automatisk uten å tenke over det i stor grad, men for meg var dette helt nytt iallefall. Jeg har prøvd å trent på det på egenhånd men det er en vane jeg fort glemmer. Jeg fikler mye med skjegget mitt, eller andre ting for den saks skyld, men dette forsvant i stor grad også. Har aldri opplevd før å stå i ro mens jeg feks. ventet på tur uten å bytte ståstilling/dra meg i skjegget/gjøre en haug med random piss med fingrene, men nå står jeg bare der og venter

Når jeg snakker med folk er det og som natt og dag sammenliknet med hvordan jeg vanligvis snakker. Et sitat jeg liker godt er ifra Haruki Murakami's bok "Norwegian Wood" hvor hun mentalt syke jenta sier noe sånt som at hun alltid føler at hun jager de ordene hun egentlig vil bruke for å forklare noe rundt en påle, men hun klarer aldri helt å få tak på dem. Dette føler jeg i stor grad gjelder meg selv og, siden jeg har en tendens til å å ofte si ting jeg ikke mener, eller si ting jeg mener men kommuniserer det helt feil. Dette forsvant i stor grad etter å ha røyka Red Angel, i stedet for å snuble over ord og halvkokte formuleringer på hva jeg prøver å si greier jeg rolig og selvsikkert å ha en steady flow i hva jeg sier, tar mye mer pauser i mellom ordene enn jeg vanligvis gjør uten å tenke over det. Dette kan og forklares utifra at jeg bare følte meg ekstremt selvsiker og komfortabel, da dette påvirker andre aspekter av personligheten også. Jeg gikk mer rakrygget og, føltes godt.

Det var og sykt enkelt å bli fokusert på ting, alt annet i verden kunne bli skubbet til side. Jeg greide for eksempel å lese flere artikler uten å åpne facebook/reddit uten grunn, noe som er vanskelig for meg, og når jeg gikk rundt å fotograferte bygninger og mennesker var det som om jeg fikk en mye dypere forståelse og interesse for hvordan komposisjon og lys fungerte i bildene jeg tok. Det var som om hva enn gjorde så ble jeg sugd inn i det.

Jeg merker at jeg ikke greier helt å formulere hvor positivt jeg opplevde dette som, jeg tror det nærmeste jeg kommer for å forklare den opplevelsen jeg hadde er at det var som å kombinere MDMA, post-LSD mindfullness, "jeg fikk nettopp nummeret til en skikkelig sexy jente"-selvsikkerhet og paranoiafri cannabis sativa som ikke påvirket tankegangen nevneverdig.

Røyket ekskluivt denne strainen de siste to dagene før jeg stakk hjem, og jeg husker at jeg gikk rundt lamslått over hvor fantastisk jeg følte meg, ikke ulikt den euforiske fascinasjonen man får på psykedelika når man typ spiser frukt. Ante virkelig ikke at jeg kunne føle meg så komfortabel med meg selv.

Jeg gir denne strainen to tomler opp. Medisin for sjelen.

Goji OG

Veldig lik OG Kush, men mer heady. Luktet ganske funky (røde bær), hadde røyket mer hadde jeg hatt et par dager til. Ville ikke ta vekk fra all SSH/Red Angel røykingen jeg heller kunne fylle tiden med.

Khufu Kush

Lik Goji'en, ble ganske sulten av den though.


Håper at noen fikk noe ut av å lese rapporten! Ser at jeg burde hatt med meg en dagbok, memory bias skygger sikkert for mye.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fet Røykerapport man! vet ihvertfall jeg skal prøve CBD Red angel når jeg er i amstern!
Flott rapport!
Kan det ha noe med settingen og plassen du var på som gjorde opplevelsen så bra?
Sitat av elakmdma Vis innlegg
Flott rapport!
Kan det ha noe med settingen og plassen du var på som gjorde opplevelsen så bra?
Vis hele sitatet...
Fult mulig! Er meget gira på å skaffe cannabis med lik mengde cbd her i norge for å etterprøve, men det er jeg rimelig sikker på gatedealerne ikke fører her i byen i alle fall.
Skulle ordnet en tråd med reviews av strains som er på det norske deepweb-markedet!
Sitat av Stalin123 Vis innlegg
Skulle ordnet en tråd med reviews av strains som er på det norske deepweb-markedet!
Vis hele sitatet...
Finnes flust av norske reviews på darknet om norske vendorer.
Det er en grunn til at den ligger der.