Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  186 50481
Sitat av Taurean Vis innlegg
rett og galt
Vis hele sitatet...
Det du skriver impliserer at det er fundamentalt galt å ta betalt for sex. Det er det ikke alle som er enige i, og det er i det minste åpent for diskusjon.
Trådstarter
ok, takk for all respons. må legge til at 1) ja, jeg kunne trengt pengene, selv om jeg har nok vesker og sko, har jeg også en del utgifter som jeg sliter med. 2) skulle selvsagt hatt pengene først, og selvsagt klarert hva som var ok og ikke, ikke minst brukt prevansjon. 3) jeg har sagt ja til å møte ham for kaffe og en prat i neste uke, midt på lyse dagen, før jeg sier ja eller nei.
Hvis man gjør noe man ikke syns er motbydelig eller ekkelt så er det ikke noe problem.. Er veldig mange damer som er forkledde horer.. Blant annet så leste jeg i Dagbladet her om dagen hvorfor det er flere skilsmisser nå enn før, Og det var fordi kvinnfolka nå hadde råd til det.. Ergo så er det tusenvis av kvinnfolk som kun er sammens med mannen sin på grunn av penger.. De ligger med mannen sin som de er drittlei på grunn av penger.. Og det er mest sannsynlig de samme damene som har mest fordommer mot det du vil gjøre nå. Så lenge du ikke har noen kjæreste og er fri, så gjør det din egen moral tillater deg..;-)
Sitat av jt89 Vis innlegg
ok, takk for all respons. må legge til at 1) ja, jeg kunne trengt pengene, selv om jeg har nok vesker og sko, har jeg også en del utgifter som jeg sliter med. 2) skulle selvsagt hatt pengene først, og selvsagt klarert hva som var ok og ikke, ikke minst brukt prevansjon. 3) jeg har sagt ja til å møte ham for kaffe og en prat i neste uke, midt på lyse dagen, før jeg sier ja eller nei.
Vis hele sitatet...
Du bør jo stille deg selv spørsmålet; hvorfor skal noen betale 10 000 for å ligge med deg?

En good-looking fyr som har råd til å punge ut så mye for et ligg kan velge og vrake i luksushorer, og sannsynligvis har han ikke noe problem med å få seg noe gratis heller.

Det kan selvsagt være han bare tenner litt ekstra på å kjøpe sex av en "normal" jente, men det kan også tenkes at det er en catch ved det hele. Kanskje du ikke er så gammal?
Ser ikke hva som er så gale med det på prinsipielt nivå. Å ha et "one night stand" med en fremmed etter en kveld på byn er sosialt akseptert, men hvis man derimot får penger for å ha et "one night stand" med en fremmed så er det liksom helt forferdelig galt på alle nivå. Latterlig. Opp til hver enkelt hvordan de føler om det, og hvis det ikke føles galt så ER det ikke det.
Sist endret av Don Veto; 9. november 2012 kl. 12:44.
Orker ikke lese hele tråden, men ja det er et godt sexmarked i Oslo.
10.000kr for et ligg er riktignok merkelig høyt.
Jeg har en venninne som er 88 modell. Henne har solgt sex i snart 2 år. Hun tar mellom 2000-2500 for vanlig sextreff på 1 time.

Det "urettferdige" med dette er at henne har tatt kontakt med skatteetaten da henne ønsker å skatte av inntekten, men de ønsker ikke ta imot penger som kommer ifra "ulovlig virksomhet" i dems øyne. Så henne setter pengene rett inn på konto uten videre konsekvenser.

Henne har idag en bil til 400.000 uten lån og leilighet med 1/3 av verdi i lån.
Å hore seg ut for penger er verdens eldste yrke, og i omskrevet forstand også helt sosialt akseptabelt.

Hva andre synes er riktig eller galt er egentlig irrelevant: gjør hva du vil. Kan du leve med å selge deg for cash? Hvor mye? 10.000? 9500? 8000? 4000? 1000? Femhundre? Fire pils og et par tre komplimenter?
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Orker ikke lese hele tråden, men ja det er et godt sexmarked i Oslo.
10.000kr for et ligg er riktignok merkelig høyt.
Jeg har en venninne som er 88 modell. Henne har solgt sex i snart 2 år. Hun tar mellom 2000-2500 for vanlig sextreff på 1 time.

Det "urettferdige" med dette er at henne har tatt kontakt med skatteetaten da henne ønsker å skatte av inntekten, men de ønsker ikke ta imot penger som kommer ifra "ulovlig virksomhet" i dems øyne. Så henne setter pengene rett inn på konto uten videre konsekvenser.

Henne har idag en bil til 400.000 uten lån og leilighet med 1/3 av verdi i lån.
Vis hele sitatet...
så heldig henne er.
Ringte henne virkelig til skattetaten for å skatte av pengene henne hadde mottatt via prostitusjon?
Virker ikke som at henne er særlig smart.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Bullshit. Når vi kommer til en sum, så hadde tilogmed du tatt en pikk oppi rumpa Taurean.
Det gjelder alle mennesker i hele verden, spørsmålet er egentlig bare hvor grensa di ligger.

500? 10,000? En million?

Og til trådstarter, så er dette ekstremt lett tjente penger. Ti tusen for å ha det gøy? Med en 40 åring som du syntes var hyggelig! Hadde han vært 80 år gammel og motbydelig så hadde det vært en litt annen sak derimot. Vær smart, go for it. Sørg for at du får pengene på forhånd.
Vis hele sitatet...
Nei, her jeg er ikke enig - dersom du ikke bryr deg om penger - og de finnes! - eller du har et fullstendig fanatisk religiøst syn som overbeviser deg om at pikk i toer'n medfører evig pinsel i helvete, så er det ikke sikkert at noen pengesum ville være nok., om det så var snakk om forsvarsbudsjettet til USA. Hvis du modererer det til "en eller annen form motivasjon eksisterer", så kanskje. F.eks kan jeg godt tro at en rabiat fanatiker kanskje kan være villig til å gjøre det frivillig hvis det medførte at at ungeflokken var garantert inpass i paradis eller noe. På den annen side, så er det så mange milliarder mennesker på kloden at det kan godt tenkes at det finnes ett enkelt individ som aldri, for noen som helst grunn overhode.

Sånn, ferdig med å oppføre meg som en matematiker.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 17:46.
Sitat av jt89 Vis innlegg
ok, takk for all respons. må legge til at 1) ja, jeg kunne trengt pengene, selv om jeg har nok vesker og sko, har jeg også en del utgifter som jeg sliter med. 2) skulle selvsagt hatt pengene først, og selvsagt klarert hva som var ok og ikke, ikke minst brukt prevansjon. 3) jeg har sagt ja til å møte ham for kaffe og en prat i neste uke, midt på lyse dagen, før jeg sier ja eller nei.
Vis hele sitatet...
Men leste du ikke innlegget mitt?? Neida. Hehe.
Det høres i alle fall ut som en fornuftig måte å gjøre det på, tatt i betraktning at du vurderer det. Det skal du ha.

Kan jeg stille noen spørsmål? Du kan svare om du vil :-)
1. Er dette noe du også til en viss grad har interesse av, ikke bare økonomisk, men seksuelt?
2. Hvorfor ble du fornærmet når du i grunn kanskje ser på tilbudet som helt fair?
3. Ble du litt smigret av at noen ville betale *hele* 10 000 kroner for å bruke kroppen din, og påvirker det beslutningen din?
4. Var mannen sin status, du nevnte visittkort, påvirkende for hva inntrykk han ga av seg, og (om du ble smigret) var dette en del av at du valgte å ta kontakt igjen?

Personlig så tror jeg nok at han tenner litt på å klare å overbevise, ja, om så ved hjelp av penger - vanlige unge jenter til å selge sex. En vanlig hore vet man gjerne at har vært overalt på alt, men en vanlig jente blir dermed nesten som en "jomfru" - i alle fall innenfor prostitusjon.
Sitat av Knask Vis innlegg
Neivel.
Og du er ikke interessert i å komme med noen argumenter for dine synspunkter heller...?
Vis hele sitatet...

En mannlig gateprostituert som får 1000 kroner for en blåsejobb har INGENTING å gjøre med om det finnes et luxusmarkedet for kvinnelige prostituerte på Oslos vestkant.

Sitat av jt89 Vis innlegg
i forrige uke var jeg ute på et litt finere utested på oslos beste vestkant. der fikk jeg et tilbud om titusen kroner for å bli med en relativt kjekk mann hjem (40-50 år). jeg ble litt fornærmet og avslo tilbudet, men i ettertid har jeg tenkt mye over dette. jeg mener, er det virkelig et marked for dette i en liten by som oslo? og i så fall, hva tenker folk om dette? må innrømme det nesten frister med tanke på at jeg er student med tohundre kroner på kortet.
Vis hele sitatet...
Dette er ganske vanlig på flere steder, bortsett fra at det er damene som tilbyr sine tjenester. 10 000 kr er en god pris i forhold til de tilbudene bekjente har mottatt fra kvinner bla. på Bar Tjuvholmen.
Sist endret av Pledrik; 9. november 2012 kl. 12:57.
Sitat av spelley Vis innlegg
så heldig henne er.
Ringte henne virkelig til skattetaten for å skatte av pengene henne hadde mottatt via prostitusjon?
Virker ikke som at henne er særlig smart.
Vis hele sitatet...
Henne har vært i kontakt med skatteetaten, og henne prøvde å registrere et firma i Br.reg. Henne gjør ingenting ulovlig iforhold til regelverket. Det er lov til å selge sex, men ikke lov å kjøpe. Dersom kjøper blir tatt vil han få et forelegg på 25.000kr (i oslo, resten av landet er forelegget på 12.000 mener jeg).

Uansett så har henne prøvd å skatte av pengene etter best mulig evne, men når staten ikke ønsker "skitne" penger, hva skal man gjøre.
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Henne har vært i kontakt med skatteetaten, og henne prøvde å registrere et firma i Br.reg. Henne gjør ingenting ulovlig iforhold til regelverket. Det er lov til å selge sex, men ikke lov å kjøpe. Dersom kjøper blir tatt vil han få et forelegg på 25.000kr (i oslo, resten av landet er forelegget på 12.000 mener jeg).

Uansett så har henne prøvd å skatte av pengene etter best mulig evne, men når staten ikke ønsker "skitne" penger, hva skal man gjøre.
Vis hele sitatet...
syntes nesten at henne burde gå til avisen og si at henne ikke får lov til å skatte av pengene hennes.
Sitat av Zlatter Vis innlegg
Hvis man gjør noe man ikke syns er motbydelig eller ekkelt så er det ikke noe problem.. Er veldig mange damer som er forkledde horer.. Blant annet så leste jeg i Dagbladet her om dagen hvorfor det er flere skilsmisser nå enn før, Og det var fordi kvinnfolka nå hadde råd til det.. Ergo så er det tusenvis av kvinnfolk som kun er sammen med mannen sin på grunn av penger.. De ligger med mannen sin som de er drittlei på grunn av penger.. Og det er mest sannsynlig de samme damene som har mest fordommer mot det du vil gjøre nå. Så lenge du ikke har noen kjæreste og er fri, så gjør det din egen moral tillater deg..;-)
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har missforstått artikkelen i Dagbladet, eller ihvertfall essensen i hva de mener med at kvinner skiller seg oftere pga penger. Det har ingen ting med at de gifter seg for penger. Det er fordi de nå kan skille seg, fordi de ikke er avhengig av mannens inntekt.

Å se på alle jenter som golddiggers er et trist mindsett som jeg syntes grenser til det patetiske. Jeg har enda til gode å date en jente som ikke tilbyr seg å betale 50-100% av mat/kino/kaffe etc.

TS; Om mannen er en du kunne tenkt deg å ha en ONS med anyways, så ser jeg ingen god grunn til å ikke takke ja til 10K som en fin bonus, det er mer enn de fleste av oss studenter lever på i måneden =) Bare passe på å ikke si det til hvem som helst, som du ser ovenfor her, så finnes det fortsatt gutter som er utrolig trangsynt, vanligvis bunner det ut i egen usikkerhet og lav selvfølelse, men det kan vi ta i en annen tråd.
Sist endret av SkyMarshal; 9. november 2012 kl. 13:10.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Dette er ganske vanlig på flere steder, bortsett fra at det er damene som tilbyr sine tjenester. 10 000 kr er en god pris i forhold til de tilbudene bekjente har mottatt fra kvinner bla. på Bar Tjuvholmen.
Vis hele sitatet...
Det finnes et veldig lukket lukusprostituert miljø i Norge. Jeg har hørt at noen av kvinneeliten i Norge selger, men det er mindre utveksling av penger og mer reiser, smykker og andre gjenstander. Dette er igjen påstander jeg ikke har fått bekreftet.

Jeg fikk tilbud engang på tjuvholmen selv. Prisen var vel 5000, men jeg måtte også skjemme henne ut hele kvelden. For meg virket henne som en trofékone som hadde en mann som reiste mye.
Trådstarter
Sitat av Herbman Vis innlegg
Men leste du ikke innlegget mitt?? Neida. Hehe.
Det høres i alle fall ut som en fornuftig måte å gjøre det på, tatt i betraktning at du vurderer det. Det skal du ha.

Kan jeg stille noen spørsmål? Du kan svare om du vil :-)
1. Er dette noe du også til en viss grad har interesse av, ikke bare økonomisk, men seksuelt?
2. Hvorfor ble du fornærmet når du i grunn kanskje ser på tilbudet som helt fair?
3. Ble du litt smigret av at noen ville betale *hele* 10 000 kroner for å bruke kroppen din, og påvirker det beslutningen din?
4. Var mannen sin status, du nevnte visittkort, påvirkende for hva inntrykk han ga av seg, og (om du ble smigret) var dette en del av at du valgte å ta kontakt igjen?

Personlig så tror jeg nok at han tenner litt på å klare å overbevise, ja, om så ved hjelp av penger - vanlige unge jenter til å selge sex. En vanlig hore vet man gjerne at har vært overalt på alt, men en vanlig jente blir dermed nesten som en "jomfru" - i alle fall innenfor prostitusjon.
Vis hele sitatet...
1. Ja, eller, jeg vet ikke. Har tenkt på hvordan det kunne være da.
2. Greia var vel at vi i grunn satt og hadde en god samtale, snakket om Dante og litteraturstudier og han syntes jeg virket interessant fordi jeg kunne dette, ble vel heller overrasket da han tilbudte meg cash. Jeg mener, jeg syntes fyren var allright fra før av.
3. ?
4. Ja, altså jeg har googlet ham da. Han virker veldig allright. Kanskje han har for mye penger til at ti tusen har noen som helst betydning for ham. Jeg vet ikke.

Var dette ok?
Sitat av spelley Vis innlegg
syntes nesten at henne burde gå til avisen og si at henne ikke får lov til å skatte av pengene hennes.
Vis hele sitatet...
Kan jo henne at avisen vil trykke det

Sitat av jt89 Vis innlegg
1. Ja, eller, jeg vet ikke. Har tenkt på hvordan det kunne være da.
2. Greia var vel at vi i grunn satt og hadde en god samtale, snakket om Dante og litteraturstudier og han syntes jeg virket interessant fordi jeg kunne dette, ble vel heller overrasket da han tilbudte meg cash. Jeg mener, jeg syntes fyren var allright fra før av.
3. ?
4. Ja, altså jeg har googlet ham da. Han virker veldig allright. Kanskje han har for mye penger til at ti tusen har noen som helst betydning for ham. Jeg vet ikke.

Var dette ok?
Vis hele sitatet...
Er i bunn og grunn bare du som vet om dette vil gå bra eller ei.
Hvis du ikke tror du kommer til å sitte med noen form for emosjonelle skader i ettertid, ser jeg ingen grunn til å ikke hoppe på det, bokstavlig talt.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det du skriver impliserer at det er fundamentalt galt å ta betalt for sex. Det er det ikke alle som er enige i, og det er i det minste åpent for diskusjon.
Vis hele sitatet...
Man kan være enig eller uenig, men det -er- galt. Ingen ønsker barna sine å vokse opp med en sånn tilværelse. For meg er det der man finner ut hva som virkelig er rett og galt. Og det er best at flest mulig innser det før det er "for seint".

Hva så om ho det skrives om nå har så mye velstand? Hvordan forklarer ho det til barna i framtida? Høres ikke bra ut.
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Henne har vært i kontakt med skatteetaten, og henne prøvde å registrere et firma i Br.reg. Henne gjør ingenting ulovlig iforhold til regelverket. Det er lov til å selge sex, men ikke lov å kjøpe. Dersom kjøper blir tatt vil han få et forelegg på 25.000kr (i oslo, resten av landet er forelegget på 12.000 mener jeg).

Uansett så har henne prøvd å skatte av pengene etter best mulig evne, men når staten ikke ønsker "skitne" penger, hva skal man gjøre.
Vis hele sitatet...
Når du skatter av pengene dine, så bruker staten mesteparten på administrasjon, og mye av det som blir til overs på ting du trolig ikke selv mener er etisk riktig - krigføring, jage narkomane, utrede prosjekter alle vet aldri vil bli bygget, osv. Noen av pengene brukes dog på en bra måte.

Så. Hvis du har oenger og øsnker å skatte av de av _moralske grunner_, men skatteetaten ikke vil ta i dem - kan du ikke da bare donere bort en passende prosentandel til et ekte godt formål? Da vet du at alle pengene kommer dit de skal.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 17:46.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
[...] Når du skatter av pengene dine, så bruker staten mesteparten på administrasjon, [...]
Vis hele sitatet...
Vær snill å legge frem kilde for dette.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Man kan være enig eller uenig, men det -er- galt. Ingen ønsker barna sine å vokse opp med en sånn tilværelse. For meg er det der man finner ut hva som virkelig er rett og galt. Og det er best at flest mulig innser det før det er "for seint".

Hva så om ho det skrives om nå har så mye velstand? Hvordan forklarer ho det til barna i framtida? Høres ikke bra ut.
Vis hele sitatet...
Nå fremstår du jo bare som moralens vokter. Det er ikke opp til deg å definere hva som er galt for andre. Du må gjerne ha annerledes meninger, men jeg ser ingen grunn til å trykke det på andre når det for trådstarters del er helt frivillig.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Når du skatter av pengene dine, så bruker staten mesteparten på administrasjon, og mye av det som blir til overs på ting du trolig ikke selv mener er etisk riktig - krigføring, jage narkomane, utrede prosjekter alle vet aldri vil bli bygget, osv. Noen av pengene brukes dog på en bra måte.
Vis hele sitatet...
Dette høres ut som rent pisspreik. Kom gjerne med kilder som backer opp dette.
Hallo?? Spill kostbar, si 20k så gjør du det.
Kan gjøre mye gøyt for 20k
Sitat av Taurean Vis innlegg
Man kan være enig eller uenig, men det -er- galt. Ingen ønsker barna sine å vokse opp med en sånn tilværelse. For meg er det der man finner ut hva som virkelig er rett og galt. Og det er best at flest mulig innser det før det er "for seint".

Hva så om ho det skrives om nå har så mye velstand? Hvordan forklarer ho det til barna i framtida? Høres ikke bra ut.
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker ikke at mine fremtidige barn skal sitte i kassen på kiwi, kuke rundt i en vekteruniform eller vaske gulv heller, for den saks skyld. Å jobbe handler tross alt for de fleste her i verden om å gjøre noe man ikke ville gjort ellers, mot godtgjørelse i form av penger man kan bruke til å kjøpe andres tjenester.

Det er kun indoktrinerte konservative verdier som kan legges til grunn for ditt standpunkt, ikke noe logisk resonnement. Hvorfor er det mer nedverdigende å suge kuken til noen for penger enn å vaske bremsesporene til vedkommende? Hvorfor er det mindre nedverdigende å vaske en 80 år gammel pleietrengendes penis enn det er å bli pult av barnebarnet?

Når en i tillegg tar høyde for at alle eksemplene brukt her har en timelønn på 150-200 skattepliktige kroner og en prostituert har det tidobbelte (minst) skattefritt så må man, slik jeg ser det, ha hodet ganske langt opp i bakdelen sin for å påstå at ingen kan være komfortabel med å ta dette yrkesvalget.
Sist endret av Tøffetom; 9. november 2012 kl. 13:46.
Selv ville jeg sagt at det ikke er verdt det.

Dog, jeg har ett ganske konservativt syn på seksualitet. (Som egentlig er nogenlunde rart mtp. Mine ganske liberale syn på mye annet)

EDIT: skriver ikke utdypende atm, da jeg er på mobilen. Om det ønskes en bedre forklaring på mine syn må dere vente til jeg er tilbake ved datamaskinen min.
Sist endret av Freddy_fred5; 9. november 2012 kl. 14:04.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg glemte å nevne moral, selvrespekt og å vite forskjell på rett og galt. Slike ting man lærer videre til ungene. Tror egentlig du er enig i det.



Lett å skrive, men jeg tror nok ikke hvem som helst krysser de grensene. Kan skrive under på at jeg -ikke- hadde gjort det... penger er ikke alt. Dessuten finnes det andre måter å tjene store cash på ^^
Vis hele sitatet...
Ok, se for deg dette scenarioet.
Jeg står foran deg, med 100 millioner kroner CASH. Som du hadde fått, helt lovlig uten å betale skatt eller noe. Livet ditt hadde praktisk talt vært komplett, du kunne gjøre alt du noen gang hadde drømt om. Du kunne reist over hele verden, sikret barna dine en fremtid, donert pengene til rødekors/whatever.

Det eneste kravet, var at du trengte å suge en penis. Thats it. Ingen hadde fått vite om det. Hadde du, ærligt talt sagt nei til en slik deal?
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Ok, se for deg dette scenarioet.
Jeg står foran deg, med 100 millioner kroner CASH. Som du hadde fått, helt lovlig uten å betale skatt eller noe. Livet ditt hadde praktisk talt vært komplett, du kunne gjøre alt du noen gang hadde drømt om. Du kunne reist over hele verden, sikret barna dine en fremtid, donert pengene til rødekors/whatever.

Det eneste kravet, var at du trengte å suge en penis. Thats it. Ingen hadde fått vite om det. Hadde du, ærligt talt sagt nei til en slik deal?
Vis hele sitatet...
Det er vel vesentlig forskjell på 10 000 kroner og 100 000 000 kroner.
Sitat av Broiler Vis innlegg
Det er vel vesentlig forskjell på 10 000 kroner og 100 000 000 kroner.
Vis hele sitatet...
poenget var at tauraen sa han ikke hadde en pris, han prøver å vise at alle har en pris. Enkelte har den bare vesentlig høyere.
Juicekongen: Selv om man måtte skatte halvparten av 100`` hadde det nok gått greit for det. Hvorvidt jeg hadde donert resten til Røde Kors er en annen sak
Sitat av Knask Vis innlegg
Hadde en dame som jeg syns var attraktiv tilbudt meg ti lapper for å ha sex med henne hadde jeg gjort det lett.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner faktisk en som i sine yngre dager tjente greit pa a selge sex til eldre damer.
Det var et enormt marked der ute, men det var mye mer lukket enn normal prostituering.

Men ja, legg ut noen foletrader neste gang du er pa byen, sa far du nok napp.
En ting som kan være greit å ta med i tankeprosessen er hvor du kunne finne på å møte på kunden/kundene igjen.
Plutselig møter man på noen man tidligere har tatt betalt av for sex i en karrieresituasjon senere i livet. Plutselig kan slike episoder koste deg mer enn 10 raske laken vil være verdt nå.

Ikke nødvendigvis noen stor sjangse for at det blir relevant, men kan være lurt å ta med i vurderingene.
Ble tilbudt samme smørje i sommer. Mann i dress, visittkort, hadde eget firma, masse penger og hadde problemer med å få utgiftene til å strekke til. Ble selvfølgelig smigret og ikke minst tent av det hele. Men etter mange runder med meg selv avslo jeg tilbudet. Ikke fordi at samfunnet har skapt et kollektivt umoralsk syn på dette, men nettopp det at jeg ikke kjente vedkommende. Hva om han filmer under akten? Hva om han presse deg etter dette og du ender opp med å ikke komme ut av situasjonen dere har skapt? Vil du være fortrolig med det?
Sitat av Bolverk Vis innlegg
Å hore seg ut for penger er verdens eldste yrke, og i omskrevet forstand også helt sosialt akseptabelt.

Hva andre synes er riktig eller galt er egentlig irrelevant: gjør hva du vil. Kan du leve med å selge deg for cash? Hvor mye? 10.000? 9500? 8000? 4000? 1000? Femhundre? Fire pils og et par tre komplimenter?
Vis hele sitatet...
Er det ikke det en one-night stand går for hver helg?
Sist endret av KjemikalieX; 9. november 2012 kl. 14:58.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Man kan være enig eller uenig, men det -er- galt.
Vis hele sitatet...
Dette utsagnet grenser til direkte selvmotsigende. Det finnes ingen absolutt fasit på rett og galt, bare normer og lover innad i samfunnet. I vårt samfunn, her i Norge, er det å ta betalt for sex "frowned upon", men ikke galt, som i ulovlig. At du mener at det er fundamentalt galt veier ikke tyngre enn at jeg mener det ikke er det.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Ingen ønsker barna sine å vokse opp med en sånn tilværelse.
Vis hele sitatet...
At du ikke ønsker det, er ikke det samme som at ingen ønsker det. Hvis traådstarter hadde vært min (voksne) datter hadde jeg ikke hatt noe større problem med at hun hadde sex med en eldre mann for penger, enn at hun hadde sex med en eldre mann kun for sexens skyld.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Er det ikke det en one-night stand går for hver helg?
Vis hele sitatet...
Er litt mer som skal til for å få en one-night-stand. Gutten må innha personligheten til dette, og ikke misnt _rett_ oppførsel under fylla. For jenta er det enklere, men hun må også utstråle en viss.... kåthet.. ellers så blir det uinteressant. Ingen gutt gidder å ha en prippen jente med seg/ved seg på byen.

Trass i at det virker som det tjukt av onenight-stands i Norge, mener jeg det er veldig steds -og situasjonsbetinget. Mye lettere på en varm junidag der folka er frie, enn en utekveld på en lørdag i november.


For øvrig synes jeg det er rart at trådstarter spør om det er et marked for det i en liten by som Oslo. For det første, hverken i sexmarkedet eller i innbyggertall er Oslo særskilt liten, til og med sammenlignet med Europa. En annen ting som noen i tråden nevnte delvis, var at pga mye penger hos nordmenn vasser det i norske menn som er villige til å kjøpe sex/seksuelle tjenester.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
At du ikke ønsker det, er ikke det samme som at ingen ønsker det. Hvis traådstarter hadde vært min (voksne) datter hadde jeg ikke hatt noe større problem med at hun hadde sex med en eldre mann for penger, enn at hun hadde sex med en eldre mann kun for sexens skyld.
Vis hele sitatet...
Jeg tipper Taurean mener "normale", eller "ordentlige folk" her, når han nevner at _ingen_ ønsker det. ALtså "ingen ordentlige" folk ønsker at ungene skal drive med dette.

Jeg er dog ikke helt enig med ham, det finnes nemlig plenty med eksempler i verden og ikke minst tidligere i historien der kjøp av seksuelle tjenester var langt mer sosialt akseptert enn det er her&nu i Norge.
Sist endret av aeon_illuminate; 9. november 2012 kl. 15:43.
Sitat av mafakka Vis innlegg
Ble tilbudt samme smørje i sommer. Mann i dress, visittkort, hadde eget firma, masse penger og hadde problemer med å få utgiftene til å strekke til. Ble selvfølgelig smigret og ikke minst tent av det hele. Men etter mange runder med meg selv avslo jeg tilbudet. Ikke fordi at samfunnet har skapt et kollektivt umoralsk syn på dette, men nettopp det at jeg ikke kjente vedkommende. Hva om han filmer under akten? Hva om han presse deg etter dette og du ender opp med å ikke komme ut av situasjonen dere har skapt? Vil du være fortrolig med det?
Vis hele sitatet...
Lite vedkommende kan presse med etterpå siden han selv vil inrømme at han har betalt for sex, noe som er straffbart. (http://www.lovdata.no/all/tl-20050520-028-029.html#316) litt annen sak om han klarer å filme det, men det burde ikke være så vanskelig å sikre seg imot å bli filma.
Ser ikke noe galt i å bytte sex mot penger! folk har jo vennesex eller onenightstands hele tiden, hva er galt i å ta imot penger?

Bare husk å bruk kondom og få penger på forskudd! å selge sex er ikke uten risiko kan fort bli utsatt for vold og voldtekt!

og sykdommer smitter lettest fra gutt til jente så igjen be dem plastre den inn!

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg

Trass i at det virker som det tjukt av onenight-stands i Norge, mener jeg det er veldig steds -og situasjonsbetinget. Mye lettere på en varm junidag der folka er frie, enn en utekveld på en lørdag i november.
Vis hele sitatet...
onenight stands er like lett overallt til enhver tid.. men lettere på bygda enn i byene, må jobbe litt mere får det på byen i storbyene, men går alltid hjem med napp!
jenter er like kåte som oss gutta gitt
Sitat av mafakka Vis innlegg
Ble tilbudt samme smørje i sommer. Mann i dress, visittkort, hadde eget firma, masse penger og hadde problemer med å få utgiftene til å strekke til. Ble selvfølgelig smigret og ikke minst tent av det hele. Men etter mange runder med meg selv avslo jeg tilbudet. Ikke fordi at samfunnet har skapt et kollektivt umoralsk syn på dette, men nettopp det at jeg ikke kjente vedkommende. Hva om han filmer under akten? Hva om han presse deg etter dette og du ender opp med å ikke komme ut av situasjonen dere har skapt? Vil du være fortrolig med det?
Vis hele sitatet...
Får jeg lov til å spørre i hvilken setting var dette i ? Og er du på om lag samme alder som trådstarter??

Spør i og med at din og trådstarters situasjon ikke helt kan sammenlignes mener jeg.. Hun virker/er(?) student med litt lite pæng, på deg derimot står det et yrke som er godt kjent for å ha solide lønninger... Appåtil de forskjellige kretsene dere to er i virker forskjellige, derfor ikke fullt sammenlignbart situasjonene deres vil jeg si.
10.000 kr-, for å ha sex? Damn.. Noen ganger skulle jeg ønske jeg var jente :P
Sitat av fth Vis innlegg
10.000 kr-, for å ha sex? Damn.. Noen ganger skulle jeg ønske jeg var jente :P
Vis hele sitatet...
Klarer du å få den opp og kjøre på på damer på enten +120 kilo eller +55 i alder.. eller begge.. er det nok marked for deg også kjære

Jeg står nemlig over.
Sist endret av DumDiDum; 9. november 2012 kl. 16:39.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Bullshit. Når vi kommer til en sum, så hadde tilogmed du tatt en pikk oppi rumpa Taurean.
Det gjelder alle mennesker i hele verden, spørsmålet er egentlig bare hvor grensa di ligger.

500? 10,000? En million?
Vis hele sitatet...
Det gjelder absolutt ikke alle mennesker i hele verden. Mange har penger så de klarer seg, og føler ikke at de trenger noe mer. Tror du noen pengesum hadde fått Bill Gates til å suge kuk for eksempel? Han har allerede penger så han kan gjøre hva han vil. Og det er mange med mye mindre penger enn det han har, som er helt tilfreds med tilværelsen.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Klarer du å få den opp og kjøre på på damer på enten +120 kilo eller +55 i alder.. eller begge.. er det nok marked for deg også kjære

Jeg står nemlig over.
Vis hele sitatet...
Skulle nok klart det, ved å lukke øynene og fantasere om noe annet :P Men nei, er ikke helt min stil. Hadde følt meg skitten rett og slett.
Jeg har en litt artig og flau historie som berører temaet vi diskuterer. Min erfaring er ikke helt det samme som din situasjon, men kanskje vil den allikevel påvirke beslutningen din i den ene eller andre retningen.
Dette er historien om da jeg ble tilbudt penger for å ha sex med en mindre vakker dame i 40-årene.


Da jeg var 19 gikk jeg et år på folkehøgskole. Folkehøgskolen ligger i en liten bygd i en liten kommune hvor majoriteten av ungdommene har forlatt bygda og flyttet til større byer for å gå på skole. Dette medførte at utelivet ble dominert av festglade single eldre kvinner og noen få mutte inngrodde bygdemenn.


Så kommer vi til min episode. Det var lørdag og en del elever fra folkehøgskolen dro ut for å drikke, prate og danse, inkludert meg selv og min kompis.
Vi konsumerte store mengder gyllen væske og kom etterhvert i snakk med en venninnegjeng av eldre kvinner. De var single, og desperasjonen etter litt god gammeldags "inn-ut, inn-ut", strålte fra øynene til samtige av det inngrodde bygdefolket. Jeg gikk mot baren for å kjøpe nok en halvliter til skampris da kompisen min dro meg i armen.
Han lurte på hvor mye jeg skulle hatt for å ha samkvem med en av kvinnene.
"200", sa jeg sporenstreks. "Deal!", svarte han med et flir om munnen og tok meg i hånda. Et monster av konkurranseinnstinkt fyllte kroppen ut til fingerspissene. Rommet rundt meg ble en anelse klarere og tankene rapporterte at de var klare til å innlede forførelsesritualet.


Jeg bevegde meg mot venninnegjengen og en liten time senere stod jeg og min utvalgte bygdekvinne utenfor et hvitt eldre leilighetskompleks. Hun tok hånden min og geleidet meg inn døra, opp trappene og inn i en liten leilighet. Vi gikk inn i stua og jeg oppdaget at vi ikke var alene. Kvinnens 16-år gammle datter satt i en slitt ikea-sofa med et sjokkert spørrende uttrykk rettet mot oss begge.
(Nei, dette ender ikke i en små-kinky threesome.)
Panikken raste innvendig og jeg så etter mulige fluktveier. Jeg fikk øye på et vindu ut mot gaten, men slo raskt fra meg tanken, da vi befant oss i 3. etasje. Jeg bestemte meg for å påta meg et rolig ytre og vente å se hvordan situasjonen villle spille seg ut. Moren var tydligvis like sjokkert og sa: "Jeg trodde du skulle ut i dag?". Datteren fortalte at planene hadde endret seg, men at hun kanskje skulle ut senere.
Så da satt vi der alle tre og så på Danseband-jukebox på nrk.
Etter et par minutter med melodi og vokal produsert av en halv-død fyr med cowboy-hatt kjente jeg en merkelig følelse bruse stadig sterkere i mellomgulvet. Jeg måtte bite meg i tunga for ikke å begynne å le uhemmet av situasjonen jeg hadde rotet meg inn i. Jeg besluttet å omfavne situasjonen for det den var og innledet en samtale med datteren. Hun var hyggelig og fortalte at hun ønsket seg en Ford Escort og skulle ta lappen så snart hun ble 18. Etterhvert gled samtalen godt og det oppstod en riktig hyggelig stemning i den lille stua. Plutselig fikk datteren en sms og hun sa vennlig adjø og forlot oss. Moren sløste ikke med tiden og viste meg veien til soverommet.


Dagen etter våknet jeg opp i en myk dobbeltseng. En pulserende snorking fra venstre fortalte meg at jeg ikke var alene. Jeg satte meg opp og minnene fra kvelden og natten kom til meg med litt for mange detaljer. Jeg kledde på meg fort som f. og forlot soverommet sjanglende av alkoholen og forsøkte å ikke rive ned stearinlys og annen dekor som ville røpe min flukt. Jeg fiklet med låsene til døren til leiligheten i 30 lange sekunder før jeg var fri og kunne spasere hjem i den kjølige morgenluften.


De tredve minuttene det tok å komme seg hjem til fots ga meg tid til å reflektere over nattens begivenheter.
Jeg kom fram til at jeg angret som en gud. Ideen om å ha sex for penger hadde fått egoet mitt og konkurranseinnstinktet til å fryde seg, men nå når det var overstått følte jeg meg skitten. Ikke standard one-night-stand skitten, men ordentlig møkkaskitten helt inn til sjela. Dette skulle aldri skje igjen.


Når det gjelder trådstarters problem har jeg selvfølgelig bitt meg merke i at det er snakk om en betydelig høyere sum som er tilbudt. Men for min del ville jeg gladlig betalt titusen kroner for å ikke oppleve denne følelsen av skittenhet igjen. Følelsen gikk over etter noen uker, men de var absolutt ikke verdt tohundre eller titusen kroner. Hehe, men kanskje en million?


Moralen er: Alt kan kjøpes for penger, men summen bør til de grader overstige de følelsesmessige konsekvensene.
Sitat av ferskvann Vis innlegg
Jeg har en litt artig og flau historie som berører temaet vi diskuterer. Min erfaring er ikke helt det samme som din situasjon, men kanskje vil den allikevel påvirke beslutningen din i den ene eller andre retningen.
Dette er historien om da jeg ble tilbudt penger for å ha sex med en mindre vakker dame i 40-årene.


Da jeg var 19 gikk jeg et år på folkehøgskole. Folkehøgskolen ligger i en liten bygd i en liten kommune hvor majoriteten av ungdommene har forlatt bygda og flyttet til større byer for å gå på skole. Dette medførte at utelivet ble dominert av festglade single eldre kvinner og noen få mutte inngrodde bygdemenn.


Så kommer vi til min episode. Det var lørdag og en del elever fra folkehøgskolen dro ut for å drikke, prate og danse, inkludert meg selv og min kompis.
Vi konsumerte store mengder gyllen væske og kom etterhvert i snakk med en venninnegjeng av eldre kvinner. De var single, og desperasjonen etter litt god gammeldags "inn-ut, inn-ut", strålte fra øynene til samtige av det inngrodde bygdefolket. Jeg gikk mot baren for å kjøpe nok en halvliter til skampris da kompisen min dro meg i armen.
Han lurte på hvor mye jeg skulle hatt for å ha samkvem med en av kvinnene.
"200", sa jeg sporenstreks. "Deal!", svarte han med et flir om munnen og tok meg i hånda. Et monster av konkurranseinnstinkt fyllte kroppen ut til fingerspissene. Rommet rundt meg ble en anelse klarere og tankene rapporterte at de var klare til å innlede forførelsesritualet.


Jeg bevegde meg mot venninnegjengen og en liten time senere stod jeg og min utvalgte bygdekvinne utenfor et hvitt eldre leilighetskompleks. Hun tok hånden min og geleidet meg inn døra, opp trappene og inn i en liten leilighet. Vi gikk inn i stua og jeg oppdaget at vi ikke var alene. Kvinnens 16-år gammle datter satt i en slitt ikea-sofa med et sjokkert spørrende uttrykk rettet mot oss begge.
(Nei, dette ender ikke i en små-kinky threesome.)
Panikken raste innvendig og jeg så etter mulige fluktveier. Jeg fikk øye på et vindu ut mot gaten, men slo raskt fra meg tanken, da vi befant oss i 3. etasje. Jeg bestemte meg for å påta meg et rolig ytre og vente å se hvordan situasjonen villle spille seg ut. Moren var tydligvis like sjokkert og sa: "Jeg trodde du skulle ut i dag?". Datteren fortalte at planene hadde endret seg, men at hun kanskje skulle ut senere.
Så da satt vi der alle tre og så på Danseband-jukebox på nrk.
Etter et par minutter med melodi og vokal produsert av en halv-død fyr med cowboy-hatt kjente jeg en merkelig følelse bruse stadig sterkere i mellomgulvet. Jeg måtte bite meg i tunga for ikke å begynne å le uhemmet av situasjonen jeg hadde rotet meg inn i. Jeg besluttet å omfavne situasjonen for det den var og innledet en samtale med datteren. Hun var hyggelig og fortalte at hun ønsket seg en Ford Escort og skulle ta lappen så snart hun ble 18. Etterhvert gled samtalen godt og det oppstod en riktig hyggelig stemning i den lille stua. Plutselig fikk datteren en sms og hun sa vennlig adjø og forlot oss. Moren sløste ikke med tiden og viste meg veien til soverommet.


Dagen etter våknet jeg opp i en myk dobbeltseng. En pulserende snorking fra venstre fortalte meg at jeg ikke var alene. Jeg satte meg opp og minnene fra kvelden og natten kom til meg med litt for mange detaljer. Jeg kledde på meg fort som f. og forlot soverommet sjanglende av alkoholen og forsøkte å ikke rive ned stearinlys og annen dekor som ville røpe min flukt. Jeg fiklet med låsene til døren til leiligheten i 30 lange sekunder før jeg var fri og kunne spasere hjem i den kjølige morgenluften.


De tredve minuttene det tok å komme seg hjem til fots ga meg tid til å reflektere over nattens begivenheter.
Jeg kom fram til at jeg angret som en gud. Ideen om å ha sex for penger hadde fått egoet mitt og konkurranseinnstinktet til å fryde seg, men nå når det var overstått følte jeg meg skitten. Ikke standard one-night-stand skitten, men ordentlig møkkaskitten helt inn til sjela. Dette skulle aldri skje igjen.


Når det gjelder trådstarters problem har jeg selvfølgelig bitt meg merke i at det er snakk om en betydelig høyere sum som er tilbudt. Men for min del ville jeg gladlig betalt titusen kroner for å ikke oppleve denne følelsen av skittenhet igjen. Følelsen gikk over etter noen uker, men de var absolutt ikke verdt tohundre eller titusen kroner. Hehe, men kanskje en million?


Moralen er: Alt kan kjøpes for penger, men summen bør til de grader overstige de følelsesmessige konsekvensene.
Vis hele sitatet...
Du aner ikke hvor jeg ler...
Trådstarter
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Du aner ikke hvor jeg ler...
Vis hele sitatet...
ahahaha. enig. altså, beklager, men dette kan ikke sammenlignes
Jeg har alltid trodd at om man selger sex så blir den "ekte" sexen mindre verdifull. At man selger en del av "sjela" si, om det gir mening. Oppgir noe "spirituelt" for penger. Kommer selvfølgelig an på hvor mye man jobber før det skjer. Om det skjer i det hele tatt. Det finnes ei hore på diskusjon.no som har en tråd hvor man kan stille spørsmål til. Kanskje du kan få litt info av henne.
Sitat av strikkball Vis innlegg
Jeg har alltid trodd at om man selger sex så blir den "ekte" sexen mindre verdifull. At man selger en del av "sjela" si, om det gir mening. Oppgir noe "spirituelt" for penger. Kommer selvfølgelig an på hvor mye man jobber før det skjer. Om det skjer i det hele tatt. Det finnes ei hore på diskusjon.no som har en tråd hvor man kan stille spørsmål til. Kanskje du kan få litt info av henne.
Vis hele sitatet...
Vis meg denne sjelen, så skal jeg ikke lenger stemple deg som en overtroisk pjatt.
Det var ment metaforisk. Innsiktsfull, du.
Hvis du ikke har noe fornuftig å bruke pengene på ville jeg ungått det, men hvis du derimot trenger penger sårt så du kan kjøpe noe du har spart til lenge foreslår jeg at du går for det.
dessuten tror jeg du vet innerst inne hva du har lyst til hele tiden:P
Sist endret av PunkBear; 9. november 2012 kl. 18:40.
Sitat av ferskvann Vis innlegg
Jeg har en litt artig og flau historie som berører temaet vi diskuterer. Min erfaring er ikke helt det samme som din situasjon, men kanskje vil den allikevel påvirke beslutningen din i den ene eller andre retningen.
Dette er historien om da jeg ble tilbudt penger for å ha sex med en mindre vakker dame i 40-årene.
Vis hele sitatet...
Godt skrevet! Men hvis ikke jeg missforstår så dreide vel din historie seg om et veddemål mellom deg og din venn? Altså at det var han som betalte deg pengene og dama var lykkelig uvitende om at du fikk "betalt" for å ligge med henne?

Med tanke på at summen bare var 200 så regner jeg med at du gjorde det mest for moro skyld enn for pengene sin del?