Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 877
Hei

Er i det tankefulle hjørnet i dag. Lurer på om det er en sammenheng mellom det indre i oss og hvordan vi fremstår? Måten vi tenker på blir vel reflektert i hvordan vi ser ut? Og hvilke verdier vi har. Er det ikke noe i det, eller tar eg feil her? Er en forvirret sjel i dag, og håper noen har noen tanker rundt dette.

Vet ikke helt hva du vil frem til; men en ting er klart.
Hvordan vi fremtrer vil reflektere tilbake på oss selv.
Hvis du fremtrer som en tilbakestående person, sjenert o.l. - vil andre se på deg som nettopp dette.
Hvordan du ser på deg selv vil lyse igjennom deg til andre, (ref. Oprah "haha")
Du har helt rett. F.eks selvtillitt, selvfølelse, osv fanges opp av underbevisstheten til dem man møter på. Dette fordi det gjenspeiler seg i kroppspråk, holdning, uttrykk, osv.
Jo bedre du utstråler deg som selvsikker, jo mer selvsikre mennesker vil du tiltrekke deg. Har du et kroppspråk som sier at du er en taper, jo mer tapere vil du tiltrekke deg
Dette kan likevel fakes til en hvis grad, spesielt når det gjelder førsteinntrykk, ved blant annet strekke halsen, gå med rak rygg, brystkassa frem, smile, snakke uten å tenke "hva om jeg sier noe feil", ikke være redd for å rope, plystre, ellers være velstelt og ikke bry deg om hvordan folk vil reagere på deg
Jeg er selv også av den oppfatningen at hvordan du føler deg innvendig også kan preges av hvordan du ter deg, er osv "utvendig". Om jeg står opp en morra, ser meg i speilet og hey, en haug kviser, surk i øya og ånde som en torsk...så blir jeg rimelig reservert og snurt. Jeg vil ikke vise meg for folk på samme måte som når jeg f.eks ser mer eller mindre bra ut (i mine egne øyne). Ser jeg ikke selv bra ut, osv..så er det vel vanskeligere å føle seg bra.
Ja, du har rett. 'Mind over matter' som det kalles. Alt har sine røtter i det indre(bevissthet) før det tar form i den psykiske virkelighet. Veldig vanskelig å diskutere dette i dag, da alt fokuset er satt på det ytre og ingen lærer noe om den indre verden.
Trådstarter
9 0
Grunnen til at eg skrev dette innlegget var at eg besøkte et sted med veldig mange personer som ser veldig ytrefokuserte ut. Og da blir eg veldig paff, for det strider veldig mot min natur. Eg bryr meg om mitt eget utseende, men føler at mange bare tenker på det ytre. For meg er det indre det viktigste, og eg setter kos foran flott. sjarm foran fancy osv. Ikkje det at eg tenker på meg som noe opphøyet og at eg er bedre enn "andre", men eg bare lurer på om det for størsteparten av "folk flest" er det det ytre som er viktigst. Eg håper mine tanker er grundig feil.
Du blir reflektert av hvilken trapp du står på i den sosiale rangstigen...
Trådstarter
9 0
Kan du utdype??
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av kreps84
Grunnen til at eg skrev dette innlegget var at eg besøkte et sted med veldig mange personer som ser veldig ytrefokuserte ut. Og da blir eg veldig paff, for det strider veldig mot min natur. Eg bryr meg om mitt eget utseende, men føler at mange bare tenker på det ytre. For meg er det indre det viktigste, og eg setter kos foran flott. sjarm foran fancy osv. Ikkje det at eg tenker på meg som noe opphøyet og at eg er bedre enn "andre", men eg bare lurer på om det for størsteparten av "folk flest" er det det ytre som er viktigst. Eg håper mine tanker er grundig feil.
Vis hele sitatet...
Er det så ille? Å ha en fin fasade er for mange en glimrende måte å pleie det indre på. Det er da slett ikke noe negativt i det. Uansett hvilken del av den todelte oppfatningen din du fokuserer mest på, vil det til slutt munne ut i at du pleier deg selv om en helhet. Når du pleier ditt ytre tenker du f.eks: Oi, nå så jeg bra ut. Det må da vel være god indre pleie?

Sitat av x3m187
Du blir reflektert av hvilken trapp du står på i den sosiale rangstigen...
Vis hele sitatet...
Sad but true.
Nå skal du også passe litt på å ikke skue hunden alt for mye på hårene, ingenting er mer tåpelig enn folk som ser ned på andre pga hvordan de ser ut - som f.ex. når du sier at de "ser veldig ytrefokuserte ut". Da gjør du faktisk akkurat det du anklager dem for, bare at du fokuserer på DERES ytre istedet for ditt eget.

For de aller fleste vil det hjelpe litt på selvfølelsen å se "riktig" ut. Hvordan "riktig" er vil selvsagt variere utrolig, alt fra punkere med nagler i hue og ræva og en halvmeter høy hanekam, til dresskledde folk som jobber i noe som kan virke som tidenes streiteste og kjedeligste jobb for oss andre, eller selvsagt - en som føler at han uttrykker noe ved å "ikke bry seg om hvordan han ser ut... men da bryr han seg jo faktisk om det allikevel.

Samme hva, så kler man seg da etter en oppfatning man har om hva man selv syns ser bra/tøft/kult/riktig ut, og du føler deg bedre. Sett heller pris på at folk kler seg forskjellig, så det blir litt mer mangfold i verden, og er det noen som bare ser helt latterlige ut, så ja... da har du da noe å le av takket være dem.
Sist endret av atomet; 6. oktober 2008 kl. 21:40.
Hmmm.. dette fikk meg til å tenke litt.
Alle mennesker er forskjellige og normalitet er så mangt. Hvordan feks jeg har det inni meg, vil jo være det som gjør at jeg oppfører meg som jeg gjør i følge meg selv. Men det er lite sannsynlig at feks du sitter med nøyaktig samme referansepunkter som meg, dermed så vil sannsynlivis du trekke andre konklusjoner ang hvordan du tror jeg har det med meg selv ut i fra det du observerer. Det er jo ikke sånn at et lykkelig ytre = et problemfritt indre for alle feks. For noen kanskje, men ikke alle. Og med det så tenker jeg at det må være sånn med all slags oppførsel.

Ang klær og sånt. Selvfølgelig leser man mye ut av hvordan en person ser ut. Man kan se om vedkomne er forfengelig, spiser sunt, har mye/lite penger osv. Dette trenger ikke stemme da, men sånn er det jo. Vi legger alle merke til utseende til folk og vi trekker konklusjoner uten at det automatisk gjør en person overfladisk.
Trådstarter
9 0
Eg tror det at min frustrasjon tidlig i morres hadde med mitt syn på meg selv å gjør også gikk det utover de eg såg rundt meg (heldigvis bare i mitt hode). Nei, man skal ikke dømme andre for hvordan de ser ut. Men likevel så er det såå lett å gjøre det i tide og utide.
Dere kan jo se en film som heter The secret, handler om the law of attraction. det du tenker manifesterer seg.
Men ganske enkelt er utseende så mye mer enn genetisk utseende

Du ser lykkelig ut
Du ser velstelt ut
Du ser komfortabel ut
osv...

Det har så sinnsykt mye med utstråling å si. Jeg foretrekker som oftest mennesker med god utstråling fremfor dem med bra genetisk utseende og dårligere utstråling. Utstrålinga kan man faktisk gjøre noe med. Har selv vært gjennom en forvandling av den, bygget opp et bra inner game og klatra på den sosiale rangstigen. Spessielt med nye folk jeg møter, så stiller jeg meg mange trinn høyere enn jeg gjorde for et par år siden.

Det er så sykt mange som sier "vær degselv" så går alt bra, hvorfor det? Skal en taper godta at han/hun er en taper om han/hun ikke vil være det? Nei, skaff et bedre mindset og press deg oppover. Man merker fort fremgang, spessielt med nye mennesker som ikke allerede har et inntrykk av deg.

Ikke vær degselv, vær den du vil være!
Trådstarter
9 0
Så utrolig bra sagt PepsiCo!
Tankens og viljens kraft er undervurdert. Man kan selv velge å realisere seg selv, være den man vil være. Har opplevd store forandringer i meg selv etter at eg flyttet fra bygd til by. Flere folk som kan gi deg feedback på dine områder. Dette har vært veldig viktig for meg. Å være den man ønsker å være, er avhengig av å få anerkjennelse på det man synes er positivt med seg selv. Eg tror selvrealisering er avhengig av ikke bare deg selv, men samfunnet rundt deg, dine nærmeste og de du er glad i.