Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1010838
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av nidhogg
Ved å gro utendørs hvor lav kvalitet blir det på budsa, blir det så lavt at det holder til en eller to joints, eller blir det ganske bra?
Vis hele sitatet...
Kommer jo totalt ann på sessongen, regn, overskyet vær, temperatur er noen av faktorene som kan være med å ødelegge for deg.

I værste fall dør planten, i beste fall får du noen få gram middelmådige greier: Utedyrking er ikke akkurat noe nybegynnertema og du må alikevell gro plantene til en viss størrelse inne før du kan sette de ute.
Sitat av Kauder
For de som vil ha kvalitet, samt laste ned, uten å kontakte andre kisen:
Go TPB

Du skal ha High Pressure Sodium pærer, som har en lyshvithet på ca 2000 Kelvin, dette til blomstringsfasen.

Se Norcan's Groguide for mer spesifikke ting, den funker dødsfett.
Vis hele sitatet...
Jasså ? Jeg var helt sikker på at det skulle være gul-aktig lys i blomst rommet , og hvit-aktig og litt blå spektrum i vekst....???

Leitet i Norcans Guide , men fant ikkeno om det ...
hvor lavt kan et eventuellt dyrkerom\skap være for en cannabis satvia plantè?
Det kommer helt ann på hva slags utstyr og oppsett du har.

Først må du beregne plass til pottene, som ikke kan være for små, og så må du bestemme hvor høye planter du skal ha ved å først sette dem i blomst, og så ved å beskjære dem underveis. Deretter må du ta hensyn til avstanden mellom toppen av plantene og pæra, og naturligvis plass nok til selve lampa.

Du bør ha minst 30 cm mellom pæra og plantene, med mindre du har en "cool tube" rundt pæra. Isåfal kan du ha toppen av planta helt oppunder tuben..
Sist endret av mentalmelt; 30. juni 2008 kl. 02:12.
Lurte bare på om evirolite bloom 2,700k 200W er en brukenes pære for et mindre oppsett i skap?
Også, siden jeg bare har råd til en pære nå i første omgang, bør jeg satse på 2,700k eller 6,400? Denne blir da brukt på til vegging og blomstring.

Grunnen til at jeg ønsker å gå for en LE er at den bruker mindre strøm enn en HPS. Dette er litt viktig siden jeg bor i hybel med fast strømpris og ønsker ikke å gjøre noen 'suspicious '. Dessuten er jeg nybegynner-gartner og tenker litt økonomi. Koster jo med reflektor, vifter, næring osv.

Så må jeg bare føye til at jeg syns du har gjort en dritt god job her LoveToGrow!
Sitat av RESpekt
Har nå satt 3 håpfulle damer fra growcubes over i potter. Noen av de hadde strekt seg merkbart langt+ tynne start blader(sativa?) Forløpig har de kun et slikt vanlig skrivebordslampe over seg, 10 volt tror jeg pæren var på? Men merk, det er kun forløpig.

Så nå Guru LoveToGrow, ser jeg fram til opplyste, opphøyde svar fra deg:P Hva bør gjøres videre nå? Åssen gjødsling, Alle tre er ca 1 uke gamle fra frø som har vært tint i 2-3 år. Vil tilvenne de utelivet for på denne Growers dream av en plass har, så er det en hvit vegg som akkumulerer meget varme, + avkjølendes bris i tillegg..

Ser fram til opplyste, og opphøyde svar o guru

:P.....
Vis hele sitatet...
Grunnen til de har strekt seg er åpenlyst det alt for svake lyset, det første du burde gjøre er å investere i en lampe. Etter lampe ville jeg funnet god jord og perlite. En sirkulerende vifte og næring, hvilke næring du skal bruke er egentlig opp til deg sjøl, men bruk en med høyt (N) i vegfasen f.eks 8(N)-6(P)-6(K) eller 20-10-10 i blomstringsfasen er det viktig med P og K, men gjerne litt mindre (N) så i blomst kanskje en kombinasjon av 4-10-10 eller kanskje 6-15-15. Her må man prøve seg litt fram=)

Venne de til uteliv nå er nesten litt bortkastet, de vil ikke nå rekke å blomstre før nettene blir for kalde og plantene vil dø lenge før du får et brukbart resultat=/ Derimot om du har mulighet til å styre miljøet til planten(e) inne, kan du herde plantene på den måten.

Lykke til

Sitat av p0ffski
Anyone ? Hvilken farge skal jeg ha på blomst lys ? og hvilket i vekst ?`jeg er helt forvirra.. har gule lys, blå lys, hvite lys.. alle 400 w.. forskjellige pærer..
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbefale en pære som er for det meste gul/rød i sitt spektrum til blomst, men bruk gjerne en pære med f.eks 30% mer blått. Min personlige mening er at Son-T AGRO er den beste pæren, men har kun prøvd 6-12 forskjellige og gudene må vite hvor mange det finnes.

Sitat av RESpekt
Sånn vannings mengde i startfasen. Før det har begynt å dannes ledd? Mye, lite.. ta det på feeling?

Og med planter som frøet fremdeles sitter rundt bladene. Skal man gi en "hjelpendes" hånd med de eller??
Vis hele sitatet...
Vann må man bare ta litt på "feelingen" som du skriver, men det er bedre med for lite enn for mye, du vil se plantene henge om de skulle bli for tørste.

Og for all del: NEI, ikke gi en hjelpende hånd, skallet er på fordi bladene ikke er utviklet godt nok enda, la frø-kapselen dette av av seg selv.

Sitat av nidhogg
Ved å gro utendørs hvor lav kvalitet blir det på budsa, blir det så lavt at det holder til en eller to joints, eller blir det ganske bra?
Vis hele sitatet...
Kommer ann på hvor god jobb du gjør, jeg har vært vitne til en meget god høstning fra utendørs planter, men har lite erfaring sjøl. Men muligheten for gode buds er der selv i Norge og med riktige kunskaper, og riktige forhold kan du nok høste 100g pr. plante.

Sitat av Fudge
hvor lavt kan et eventuellt dyrkerom\skap være for en cannabis satvia plantè?
Vis hele sitatet...
Om du har en sativa-dominerende plante vil den minimum bli 60-120 cm og du må beregne ca 40cm fra toppen av planten(e) til pæra. Altså 2 meter er vel passende, men du kan jo bruke Scrog metoden og holde planten så lav du vil, eller det vil ca ca 25 cm om du vil ha noe resultat.

Men om plassen ikke strekker til, kan planter også dyrkest vertikalt.

Sitat av NorwegianGoat
Lurte bare på om evirolite bloom 2,700k 200W er en brukenes pære for et mindre oppsett i skap?
Også, siden jeg bare har råd til en pære nå i første omgang, bør jeg satse på 2,700k eller 6,400? Denne blir da brukt på til vegging og blomstring.

Grunnen til at jeg ønsker å gå for en LE er at den bruker mindre strøm enn en HPS. Dette er litt viktig siden jeg bor i hybel med fast strømpris og ønsker ikke å gjøre noen 'suspicious '. Dessuten er jeg nybegynner-gartner og tenker litt økonomi. Koster jo med reflektor, vifter, næring osv.

Så må jeg bare føye til at jeg syns du har gjort en dritt god job her LoveToGrow!
Vis hele sitatet...
Pærene er brukbare, men resultatet blir magert. Det stemmer at de fleste LE pærer bruker mindre strøm en en HPS, men ta regnestykke. 400w HPS ville knapt kostet: 0,4kw x 12 timer = 4,8kw i døgnet x 31 døgn = 148,8kw pr. måned så er det bare gange kw med kw prisen din f.eks 38 øre og det blir 148,8kw x 0,38øre = 56,5 kroner å drive det armaturet 12 timer i døgnet. Det har de fleste råd til=D Hps bruker generelt mindre en de fleste kaffetraktere.
Sitat av LoveToGrow
Grunnen til de har strekt seg er åpenlyst det alt for svake lyset, det første du burde gjøre er å investere i en lampe. Etter lampe ville jeg funnet god jord og perlite. En sirkulerende vifte og næring, hvilke næring du skal bruke er egentlig opp til deg sjøl, men bruk en med høyt (N) i vegfasen f.eks 8(N)-6(P)-6(K) eller 20-10-10 i blomstringsfasen er det viktig med P og K, men gjerne litt mindre (N) så i blomst kanskje en kombinasjon av 4-10-10 eller kanskje 6-15-15. Her må man prøve seg litt fram=)

Venne de til uteliv nå er nesten litt bortkastet, de vil ikke nå rekke å blomstre før nettene blir for kalde og plantene vil dø lenge før du får et brukbart resultat=/ Derimot om du har mulighet til å styre miljøet til planten(e) inne, kan du herde plantene på den måten.

Lykke til
Vis hele sitatet...
____________________________________________________________ _____________

Men å bruke sollyset fram til det blir for kaldt ute, og ha de inne om natta. De vil herde plantene?. Vil som sagt skifte syklusen fra 24/24-18/6 til 12/12 når de har nådd "one foot" som Jorge Cervantes sa. Ikke sikker på hva en foot er i cm men. Det er brukbart å sette dem i blomstring da?..

Har alltid planta, men aldri fått hatt damene i fred til de nådde det stadiet desverre. Endelig har muligheten ankommet og de jeg har nå skal i Blomst, der med basta:P.. Har et 600watt lys m/ ballast. Bare ikke fått montert det opp ennda. vill 600watt være nok til å gi brukbart med røykbare blomster når den tid kommer?. Ikke sikker på om pæra var hps eller mh da?...

Takk igjen for all din velvillige deling av kunnskap LoveToGrow
Sist endret av mentalmelt; 30. juni 2008 kl. 20:43. Grunn: fiksa quoten
600watt er flotte greier, men bytt til HPS når blomstringstid er inne. Det jeg stusser på er hvorfor du vil herde de ute, når du skal blomstre inne?

Og 1 foot er 30,48cm
Sitat av LoveToGrow
600watt er flotte greier, men bytt til HPS når blomstringstid er inne. Det jeg stusser på er hvorfor du vil herde de ute, når du skal blomstre inne?

Og 1 foot er 30,48cm
Vis hele sitatet...
Oki, ha de fire damene inne da, inntil lyset er slengt opp

Igjen LTG. TAKK!!!
noen som har noen erfaringer å dele med meg ang Blue Heaven? Bra strain å begynne med? Yield?
Skal ompotte de. Tenker på å ta fire stk 10l bøtter. Drille mini hull i bunnen. Fylle på med lecakuler, og evt legge noe stri aktig overder igjen. Vanlig plantejord vil funke fett det eller?.

Men har ikke reflektor til den 600 watten jeg har=/ ? Noen som har noen guerilla tips ang det?:P.. Men bestemt meg for å bare kjøre på. Que sera, sera...
sånn rent teoretisk, i finnmark, på vestkysten, ville det være mulig å få til noe som helst utendørs?
Ztaale fra finnmark=D Deg husker jeg, tror jeg Det vil nok være så og si umulig i finnmark, selv om været og temperaturen ville holdt seg, ville planten(e) ikke begynt å blomstre før veldig seint grunnet lys nesten hele døgnet i finnmark nå. En annen ting er den dårlige jorda som er der oppe, er en grunn til at det kun er lyng og stein der oppe Og hundremeterskogen i hammerfest da, men der er det jo knapt 100 trær=D

Om man har god råd, er det eneste jeg tror som har noe som helst sjans i finnmark må være de selvblomstrende Lowryder 1 og 2.

Lykke til
Er det svært synlig på strømregninga om en har 1-2 planter?
Noen gode råd mot muggaktige, gulhvite uhumskheter i øverste jordlag? Ser ikke særlig sunt ut... Luftsirkulasjon er satt opp kraftig, og det har foreløpig ikke spredd seg til andre potter enn den ene. Tror heller ikke det er snakk om overvanning, men mulig det er for mye torv i den ene blandinga slik at den holder for lenge på fuktigheten...?
Yes, desverre så er det nok ikke nok lys til at du kan vanne så hyppig som du kanskje gjør, eneste tipset jeg har er å fjerne så mye av den øverste jorda som du klarer uten å måtte bryte i noen røtter. Så fyller du opp med nyjordblanding, kanskje huske å bruke en bedre drenerende jordmix til neste gang? Er du hull i potta?

Det er ikke krise, men du trenger mest sannsynlig mer lys og kanskje mer varme slik at vannet kan tørke inn fortere.

Sitat av nidhogg
Er det svært synlig på strømregninga om en har 1-2 planter?
Vis hele sitatet...
Hvor mange planter du har, har neppe noe å si på noens strømregning, men derimot hvor mange armatur, vifter og hvor mange watt de bruker er jo relevant=)

Det skal stå her i groguiden hvordan du regner ut strømforbruket ditt, men jeg er for slapp til å lete det frem for deg=/ Sorry mann
Sitat av LoveToGrow
Ztaale fra finnmark=D Deg husker jeg, tror jeg Det vil nok være så og si umulig i finnmark, selv om været og temperaturen ville holdt seg, ville planten(e) ikke begynt å blomstre før veldig seint grunnet lys nesten hele døgnet i finnmark nå. En annen ting er den dårlige jorda som er der oppe, er en grunn til at det kun er lyng og stein der oppe Og hundremeterskogen i hammerfest da, men der er det jo knapt 100 trær=D

Om man har god råd, er det eneste jeg tror som har noe som helst sjans i finnmark må være de selvblomstrende Lowryder 1 og 2.

Lykke til
Vis hele sitatet...

Regna vel nesten med det, men det var som sagt kun rent teoretisk da gress etc ikke er min greie
Sitat av nidhogg
Er det svært synlig på strømregninga om en har 1-2 planter?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker nå 6 stk 400 w lamper, plus 2 stk 250 watt. Har to blomst rom, og et vekstrom i min leilighet. Har hørt fra mine elektriker venner, at man kan fint bruke oppi 3 tusen watt per time. Jeg ligger nå på 2900. Men det er minus 12 timer mørke på 4 av lampene Har ikke fått strømregning enda, men så lenge den betales fatter de null mistanke. Kan være en varmekabel....

Og igjen LoveToGrow TAKK for alltid pålitelige svar !

Jeg har et problem til folkens ! Har som sagt tidligere i forumet, 3 fine store hunnplanter i blomst. Budsa er blitt veldig store og må binde de opp. 7 uker i blomst nå. Problemet er at den ene har null solblader igjen. Bare små 'bud-blader' hvis dere skjønner hva jeg mener. Og de detter også av en etter en, for budsa suger til seg næringen. HVa gjør jeg hvis den går helt tom for blader ?? Er det noe jeg kan tilføye av næring eller sprute på planten, som erstatter bladene på en måte ? EN kompis sine planter ble helt gule å tørre i budsa de siste blomstringsdagene i fjor. Vil ikke at det skal skje meg ! Glad om noen kan ha noen kjerringråd på dette

Og forresten , de hermafroditene jeg fikk. 2 stk. Jeg tok til og med av noen 'hann-knopper' og ristet ut pollen i handa mi. Jeg så tydelig at det var pollen! Så kuttet jeg av greinene som hadde hannpodder, etter og ha hatt hermaene i mørke i 36 timer for å 'resette' de. Og igjen i 24 timer lys i noen dager, så revegget de seg. Og til blomst igjen kjapt, Og vips: Stresset jeg lagde for dem, gjorde dem friske ! haha De produserer bare mer og mer hvite hår, og budsa er blitt store og masse krystaller, og NULL tegn til hannpodder på mange uker )))

Its a miracle
Kjempebra tråd... Jeg lurer på hva slags jord å potter man burde bruke hvis man planter innendørs i et skap? Å også hvordan det med bugs er... er det lett å få det?
Kan man unngå det hvis man planter det inne på vinteren?
Å til slutt lurte jeg på om caramelicious strainsa er et bra valg for første gang???
Sitat av TNK
Kjempebra tråd... Jeg lurer på hva slags jord å potter man burde bruke hvis man planter innendørs i et skap? Å også hvordan det med bugs er... er det lett å få det?
Kan man unngå det hvis man planter det inne på vinteren?
Å til slutt lurte jeg på om caramelicious strainsa er et bra valg for første gang???
Vis hele sitatet...
En fin blanding er: 45% vanlig sånn bed jord. 5% Fin pottejord. 25% sand, og 25% lekakuler. Bugs må du nok ta å følge nøye med på. Får plantene no sykdommer, eller blir spist opp så ser du det

De strainsa vet jeg ingeting om , jeg er noob
Sitat av TNK
Kjempebra tråd... Jeg lurer på hva slags jord å potter man burde bruke hvis man planter innendørs i et skap? Å også hvordan det med bugs er... er det lett å få det?
Kan man unngå det hvis man planter det inne på vinteren?
Å til slutt lurte jeg på om caramelicious strainsa er et bra valg for første gang???
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler 40% Vanlig blomsterjord med høyt nitrogeninnhold, 10% vermeculite eller sand, og 50% Perlite.. Da har du en luftig og meget god drenerende mix, men ikke alverdens av næring for planten å hente etter noen uker.

Bugs er lett å få, men her i Norge har jeg verken hørt eller opplevd at de er et problem, jeg hadde i mine dyrkedager en gjeng med fluer i dyrkeskapet en liten periode, men samme periode hadde jeg edderkopper og de var fornøyd med alle fluene og lot plantene mine være i fred.. Det eneste som suger med fluer er at det er store sjanser for at de legger egg i jorda og da kan de fort bli mange..

Det er ikke vanskelig å unngå insekter inne om du gjør noen få enkle ting.

1: Legg myggnetting over hele inngangen til skapet, bruk gjerneborrelås teip.
2: Vask hele dyrkeskapet med Klor 1 dag før du setter plantene dine inn. (Luft godt mann)
3: Kjøp en "lab"-frakk du har hengende rett på innsiden av rommet du har skapet i. Ta denne på hvergang du går inn eller ut.
4: Ikke ligg å rull i gresset på utsiden før du løper hjem til plantene dine for å fortelle om alle de fine jente du så, en at de ikke er finere en de i skapet.. For det kan føre til at du tar med deg alle typer insekter eller egg fra gudene vet hva..

Den strainsen din har jeg ingen erfaring med, men den virker moderat, altså midt på treet. Jeg tror de fleste kan starte med de fleste strains, men jeg anbefaler som regel Northern Lights #5 eller topp 44 eller kanskje AK47. Kun fordi da er det mer sannsynlig at du får et resultat du blir fornøyd med=)

Lykke til
Takk for svar... lurer bare på om du kan anbefale en størrelse på potter?
Å ca. hvor mye man burde vanne hver dag da med ak47 strains???
Sitat av TNK
Takk for svar... lurer bare på om du kan anbefale en størrelse på potter?
Å ca. hvor mye man burde vanne hver dag da med ak47 strains???
Vis hele sitatet...
Hvis du skal ha i skap vil jeg anbefale de sorte bøttene som er 5-7 liter, går akkurat 6 av de inn i et skap hvor midten er fjernet, men minimum 3,5L. Bruker du 3,5l må plantene settes i blomst når de mellom 20-40 cm.

Hvor mye du skal vanne er umulig å si, i begynnelsen vil sikkert 1-2 dl annehver dag være nok, men i full blomst vil den sikkert bruke 6dl annehver dag. Det vil også ha mye å si hvor store potter du har og hvilken drenering du har i jordmixen din.

Når du har vannet, la de øverste 1-2 cm av jorda tørke helt ut fr du vanner på nytt, det er og mye enklere å redde en plante som er under-vannet enn en som er overvannet.
Sist endret av LoveToGrow; 10. juli 2008 kl. 10:11.
Jeg har et problem til folkens ! Har som sagt tidligere i forumet, 3 fine store hunnplanter i blomst. Budsa er blitt veldig store og må binde de opp. 7 uker i blomst nå. Problemet er at den ene har null solblader igjen. Bare små 'bud-blader' hvis dere skjønner hva jeg mener. Og de detter også av en etter en, for budsa suger til seg næringen. HVa gjør jeg hvis den går helt tom for blader ?? Er det noe jeg kan tilføye av næring eller sprute på planten, som erstatter bladene på en måte ? EN kompis sine planter ble helt gule å tørre i budsa de siste blomstringsdagene i fjor. Vil ikke at det skal skje meg ! Glad om noen kan ha noen kjerringråd på dette
Jeg vil tro om alle de store bladene er borte, er toget mest sannsynlig dratt. Du kan jo gi den en svak blanding av næring, men vil nok ikke gjøre helt det store=/ Når begynte du å skylle?
har ikke begynt skyllling enda. Jeg skal begynne med Ripen om ca en uke. Så derfor er jeg bekymret for om bladene holder så lenge som det er igjen av blomstringen...

Kanskje jeg skulle kjørt på med Ripen med en gang , det får den til å blomstre seg kjapt ferdig på 10 dager..
Var det jeg var redd for, problemet er nok at planten har fått får mye nitrogen og mest sannsynlig for lite av noe annet og bladene er rett å slett brent i filler av all nitrogenet.

Jaja du er langt fra første person som gjør dette=) Stopp med næring på alle plantene. Ripen er oppskyrt, men bruk det gjerne når du først har kjøpt det=) Min anbefalinge er at du høster den planten som har mistet solbaldene(eller gir den ripen i 10 dager), den vil snart begynne å brenne og visne alle budsbladene med cannabioder på og det vil man ikke ha noe av.

Kjipe greier, føler med deg, alt stresset du har måtte møte første gangen=/. Jaja den gode nyheten er at det kun blir lettere for hver runde
Takk for medfølelsen hehe.. da setter jeg på ripen med en gang å håper at de klarer seg 10 dager til Tuusen takk for tips ! Uten denne siden hadde jeg aldri kommet i nærheten av der jeg er nå !
Har noe mer jeg lurer på... er det meningen at man skal blande næringen oppi vannet før man heller på vann?
Å hva slags næring burde jeg kjøpe å hvor får jeg kjøpt det?
Du burde kjøpe en ordentlig næring og den må mest sannsynlig bestilles fra nett. Kanskje www.mrgrowgear.no ? Vel uansett, ja du skal blande næringen med vannet før du vanner. De fleste næringer kommer i flytende konsentrater som skal blandes ut med vann, men nekelte næringer kan også få's i pulverform.

Gjør deg kjent med strainsen din og vit hvordan du leser den's tegn på hva den vil ha, som regel er det fosfor og kalium man ikke klarer å gi i like menger, men også magnesium som planter buker for å forfyltte og bearbeide lyset den tar inn er kjent som en mangel som "ofte" kan oppstå.
Sitat av TNK
Har noe mer jeg lurer på... er det meningen at man skal blande næringen oppi vannet før man heller på vann?
Å hva slags næring burde jeg kjøpe å hvor får jeg kjøpt det?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker GHE Flora 3 sets næring,(FloraBloom, FloraGro, Flora Micro.) Plus Ripen siste ti dagene. Husk å les veldig nøye på pakkene, og følg doseringene som står der Bland det helst i vann med riktig ph, mellom 5.5 - 6.5. Ikke for kaldt ikke for varmt.

Alle solbladene er borte nå på den ene planten ! HJelp.. Skal jeg høste den med en gang tro ? Den begynner å få gule svidde bud blader.......

Nå har jeg lært på den tunge måten at man ikke skal kappe for mange blader i begynnelsen av blomstringen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg skjønner absolutt ingenting her. Budsa på plantene i blomst er store ! Men de mangler krystaller ! De har en 400w lampe til hver plante. Merkelige greier. De er over 8 uker i blomst. Når skal de bli 'boosta' med disse hvite teppene med krystaller som jeg hadde gledet meg sånn til ? ? Har de hatt det for varmt , kan det være derfor ? Har lett kommet oppi 32 grader der inne nå i sommer.... Hmm de ser likeosm ferdig ut til høsting snart, men LITE krystaller. Skal jeg høste den å være fornøyd at jeg har klart det ? Eller skal jeg vente vente vente på krystallene ? Hmmmm
Sitat av p0ffski
Jeg skjønner absolutt ingenting her. Budsa på plantene i blomst er store ! Men de mangler krystaller ! De har en 400w lampe til hver plante. Merkelige greier. De er over 8 uker i blomst. Når skal de bli 'boosta' med disse hvite teppene med krystaller som jeg hadde gledet meg sånn til ? ? Har de hatt det for varmt , kan det være derfor ? Har lett kommet oppi 32 grader der inne nå i sommer.... Hmm de ser likeosm ferdig ut til høsting snart, men LITE krystaller. Skal jeg høste den å være fornøyd at jeg har klart det ? Eller skal jeg vente vente vente på krystallene ? Hmmmm
Vis hele sitatet...
Jeg har vært ute for dette sjøl, hva som er grunnen er litt usikkert, men det skyldes nok mye stress for plantene.

Det er neppe temperaturen, med mindre du har gått over 40 grader. Jeg vil også tippe at alle plantene er hermer, selv om du ikke kan se noen hannpodder, kan de være "inni" budsene, lissom skjult av hunncalyxer.

De få tipsene jeg kan gi det er å øke lengden på nettene til 14 timer og lys 10 timer. Kan også prøve å gi plantene vann som ligger på rundt 15-18 grader, dette vil trigge de til å forstå at sessongen deres snart er over og kanske dette vil hjelpe.

Utrolig triste greier=/ Er jo cannabinoler på alle de hvite hårene eller stigmaene, men dette blir en rimelig svak røyk=/

Hoff, det har vært en hard første runde for deg, jeg føler med deg og det morsomme er at det høres helt ut som min første gang=D Holdt mote oppe, det har vært en fryd å se framgangen din her i tråden. Stå på! Bilde av plantene?
hehe, takket være bra støtte herfra kommer jeg meg lett over denne smellen Nå høstet jeg like greit , jeg så at de begynte å bli litt overmodne, litt krystaller, men ikke stort. Klarte hvertfall å lage min egen smoke ) Det er viktigst. Og samtidig nå smalt jeg hydro badene mine til blomst med helt splitter nye son t master pærer, 2 stk 400w og en 600 )) gleder meg som en unge ! Har også endelig fått kalibrert ph måleren , og ser at springvannet her, er på over 6.5. Men det kan jeg nå fikse med + og - ph væske. De vokser helt sinnsykt i forhold til jord, flere cm om dagen

Skal få satt ut flere bilder

Hahaha når jeg ser oppover på forumet ser jeg hvor mye hjelp jeg faktisk har trengt. Og dette er i tillegg til å ha 'googlet' og 'youtubet' seg frem til det meste fra før av Nesten flaut, men det sier hvor mye detaljert informsjon og hjelp jeg har fått akkurat her på dette lille frekforumet
Kan det være at jeg har fått industriell hemp frø ? Er det noe måte å se forskjell på i tilfelle ? Litt kjipt å bruke strøm og energi på å lage et lite hoppetau
Sitat av p0ffski
Kan det være at jeg har fått industriell hemp frø ? Er det noe måte å se forskjell på i tilfelle ? Litt kjipt å bruke strøm og energi på å lage et lite hoppetau
Vis hele sitatet...
Klart, det kan være hampfrø, men de ville nok blitt mye lengere og en enslig tykk stamme, Ville vært mye mindre vegetasjon. Men det er jo mulig=/ Men jeg ser ikke helt hvorfor de skulle gitt deg det, da du bestillte fra?

Det posetive er at om det av liten sannsynlighet var hamp, har du uansett lært mye=) Venter enda på bilder av plantene, spesielt om de kunne bli tatt med "vanlig" belysning=) Da finner vi kanskje ut hva som gikk galt=)
Jeg fikk jo desverre ikke tat bilder av plantene i slutten av blomst tiden, men jeg skal legge ut noen imorgen av de kutta plantene som henger Trimmet et par av dem idag. Også skal jeg ta no bilder av de andre prosjektene mine Men du vil nok se på budsa om jeg får tatt bra nok bilder, hva som kan ha skjedd feil

Vi bestillte frø fra en ganske proff bank i nederland. Big Buds, Afgan, Bubblegum og Northern Lights. Det er vel ikke industriell hemp da vel ? Følte meg trygg på kjøpet .. Men hvis deter lett å se burde jeg kunne se det da. Mesteparten av grunnen til at jeg spør, er at jeg har jo satt en haug nye stiklinger , noen som har vokst seg meter store , og vil helst være sikker på at de er bra ordentlige tch-lagende grønne engler
ja, det er ordentlige thc-lagende engler
Fikk høre om en gjennomsiktig boks du kan dyrke cannabis i.

Noen som har hørt om lignende?
Det jeg lurer på er navn evt internett adresse til dette.
Tror det fins på amerikanske nettsider.
Sist endret av Dodecha; 5. august 2008 kl. 18:01.
Sitat av kwm
Fikk høre om en gjennomsiktig boks du kan dyrke cannabis i.

Noen som har hørt om lignende?
Det jeg lurer på er navn evt internett adresse til dette.
Tror det fins på amerikanske nettsider.
Vis hele sitatet...
Homebox'en får du til knallpris hos www.mrgrowgear.no Det er ypperlig med cooltube til disse.
toppet planter som bare får reint vann, stått 11 månder, alle hår er brune, budsene er harde.
men jeg synes yielden ser veldig liten ut, kan jeg la den stå lengere?
Sitat av altgreit?
toppet planter som bare får reint vann, stått 11 månder, alle hår er brune, budsene er harde.
men jeg synes yielden ser veldig liten ut, kan jeg la den stå lengere?
Vis hele sitatet...
Vel det blir vanskelig å vite uten litt mer info, du sier yielden ser liten ut, hvilken strain er det? Hvo store potter bruker du? Har plantene hatt noe stress i miljøet? Vært veldig varmt? kanskje de har har for lite eller feil feil lys? Gi litt info og kanskje jeg kan være mer behjelpelig=)
Sist endret av LoveToGrow; 6. august 2008 kl. 10:02.
strainen er skunk 1, bruker 12 liters potter. i begynnelsen av blomstringen brukte vi nok feil lys, nå har vi 400w hps. de har hatt tendenser til å kunne nærme seg 30 grader på varme dager, men ellers null stress.
Hmm, alt høres jo finfint ut. Er plantene helt grønne?(Både blader, stamme, årene og den stilken som går fra bladet til stammen) 30 grader skal gå greit. Hvilken medium(jordmix) bruker du?
ja alt er grønnt of fint.
jorden er kjøpt på meny, vet ikke om den er helt optimal.
mvh meg
Hmm da kan det jo hende det bare er du som ikke er vant til å se en toppa skunk 1=p. Nei helt ærlig høres dette meget rart ut, nå er det vel sånn at skunk 1 er en hybrid av 4 andre varianter, og om den frø-butikken du fikk de fra er kanskje ikke metere på avling? Eller rett å slett ikke seriøse. Link til nettsted?

kan jo ha noe med saken og gjøre at du handla jord på meny, kan jo være at jordmixen har vært for "kompakt" rett å slett plantene har fått for lite luft? Dette kan løses enkelt med perlite, jeg har merket en ganske stor foskjell med og uten Perlite. Virker jorda veldig fast? Kompakt?

Har du sjekket PH'en i vannet du bruker? Vann kan også ha mye å si. Hvordan har du vannet ditt? I en beholder? Hvor lenge ligger det der? Tar du rett fra krana?

Vil gjerne også legge til at topping av planter er sjeldent/til aldri lønnsomt.
Sist endret av LoveToGrow; 7. august 2008 kl. 12:21.
heisann. mulig det har blitt spørt om før, men hva er egentlig fordelen/ufordelen med feminiserte frø? har hørt at plantene kan bli hermafroditer eller no??
takker for alle svar=)
Sitat av ONETOOMANYMORNI
heisann. mulig det har blitt spørt om før, men hva er egentlig fordelen/ufordelen med feminiserte frø? har hørt at plantene kan bli hermafroditer eller no??
takker for alle svar=)
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig som du sier, det er tatt opp før=) Du kan lese herfra: http://freakforum.nu/forum/showthrea...ight=femenized

Finner du ikke det du ville ha svar på, kan du jo bare poste på nytt=)