Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 719
Hei alle mann.

Egentlig var emnet Problem med Nvidia, men gjetter at folk flest leser denne hvis jeg lager den som den er nå, ergo mer hjelp å få.

Har nettopp formatert c-disken pga lagg/hakking/spyware/trojan osv..
Nå for øyeblikket har jeg bare en Intel Celeron 2,4ghz CPU, GeForce 6600GT, 1gb ram, uansett...

Dette bør da være godt nok for å få en stabil 100fps i spill og diverse andre ting som trenger dette.
Snakker da om cs.. Spiller med for det meste 30-60fps, og alt går til helvete!

Har skrudd av vSync og har lasta ned drivere (De folk på forum mener er de beste, med minst bugs og ulumskheter i).
Har også lasta ned alle windowsoppdateringer.

Bare si ifra om det er noe info jeg mangler som er til nytte.
Bare for å få det på det klare,
*du har spillt CS før med 100fps?

Uansett, så skal vel PCen dere greie å kjøre CS med 100fps.

Ting du kan se igjennom er vel:
*cmdrate 101
*cl_updaterate 101
*rate 25000
*fps_max 101

Skjekke oppgavebehandling -> Prosesser : tilfelle du har noe som drar mye kraft ut av PCen gående.
kwm
kwm's Avatar
Trådstarter
Ja, har spilt tidligere med stabilt 100fps.. husker ikke om det er akkurat slik som den er nå, eller om det er litt eldre skjærmkort elns.

Rate, cmdrate og updaterate trodde jeg da kun hadde noe å si med linja mi og det tror jeg fortsatt..

Det som tar mye prosess er de programmene som kjører!
Sitat av kwm
Det som tar mye prosess er de programmene som kjører!
Vis hele sitatet...
No shit? Det sier seg selv, hehe.
Jeg ville ha prøvd og avsluttet absolutt alle prosesser du ikke trenger, å starte CS på nytt - se om det blir noe forbedring.

Eventuelt kan det tenkes drivern du lastet ned, ikke er så bra som de skulle ha det til.
Sist endret av Restyle; 2. mai 2008 kl. 17:53.
kwm
kwm's Avatar
Trådstarter
Jeg sa at jeg nettopp hadde formatert, hvor mange prosesser det er oppe å går?
Ingen som jeg kan/bør avslutte.
Har også prøvd flere drivere, og tror ikke feilen ligger der eller her!

Tror det er noen instillinger på nvidia control panel jeg ikke har kontroll på.
Det er litt begrenset hvor mye man kan gjøre feil i nVidia kontrollpanelet, men du kan jo se etter under "3D-instillinger" -> "Juster bildeinstillinger med forhåndsvisning"

Velg "Bruk min preferanse med vekt på" og dra streken til "ytelse".
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Celeron 2.4GHz er jo tross alt socket 478 teknologi iallefall, så dette er ingen racerPC.

Men dersom du faktisk har hatt 100FPS før burde du jo fortsatt klare det så lenge det er samme versjon av spillet.

Derimot er det interessante, du sier du formaterte "c-disken", har du noen andre disker ? isåfall ville jo alle virus \ trojanere kunne ta fotfeste på disse diskene og eventuelt hoppe over på den "nye" c-disken når du kjører maskinen.
Husket å installere skjerkort drivere etter formateringen?
Hvis du har sjekk settings som f.eks V-sync osv..

Hvis du ikke har lastet ned drivere så kan du laste ned drivere fra http://nvidia.com

btw. har ikke lest gjennom hele posten

Lykke til
Sist endret av SamC++; 2. mai 2008 kl. 21:37.
Jeg har et oppsett som er ganske likt ditt, sett bort ifra at jeg har 2GB RAM. Det kjører CS glatt på 100 FPS.

Hvilket operativsystem kjører du?
Hvor mange prosesser kjøres?
Slått av Vertical-Sync?
Oppdatert til nyeste drivere?
Kjørt en full sjekk for antivitus og spyware?
Sist endret av Feeling; 3. mai 2008 kl. 10:36.
kwm
kwm's Avatar
Trådstarter
Har skrudd av vSync..
Har lastet ned de driverne som kjører best og har minst bugs relatert.
Hadde dere lest første post, så hadde dere sett dette!

Det kjøres en del prosesser som jeg ikke gidder å ramse opp, men resten ser slik ut:
Steam
Firefox
Avgas (virusprogram)
Wuauclt osv..
Resten er bare piss som er nødvendig.
Kjører WXP professional.

#6, har allerede dratt den (ytelse) |---[]-----------|(kvalitet) dit.
Vil ha litt kvalitet selv om jeg spiller litt cs;p bør ikke trenge å endre på den hver gang jeg skal gjøre noe!

Det som kanskje er en ide er å laste ned cs models osv...
Sist endret av kwm; 6. mai 2008 kl. 03:59.