Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 5030
Sitat av Miraculix Vis innlegg
Har ikke hardnakket kallt meg en forsker, det var mere du som ville poengtere det fordi jeg sa jeg hadde forsket (røyket) endel...
Vis hele sitatet...
Neivel? Du har ikke kalt deg forsker?
Sitat av Miraculix Vis innlegg
men jeg har forsket, så jeg vet...
Vis hele sitatet...
Har vel egentlig forklart meg før. Når jeg skrev vi er like mye forskere med en smiley bak, burde du vel forstå at jeg ikke har vært seriøs med å bruke ordet forske og vi egentlig er fullstendig enige om den saken. Hadde jeg drevet med ordtnlig forskning med lab og alt, så hadde jeg selvfølgelig kommet til skrive det. Skal slutte og skrive ting som har spøkefull undertone, det blir tydeligvis misforstått!

Siden jeg nå har depresjon, og har positiv virkning av salvia ca. 4 år nå. Så synes jeg min erfaring (altså IKKE forskning) må få lov å formidles i denne tråden her.

http://www.maps.org/news-letters/v13n1/13118han.html

Sitat av Omaha Vis innlegg
Vi prøver ikke å tyne. Bare å få fram fakta og skape diskusjon på ett godt grunnlag. Du bare virker ikke helt ferdig utviklet, du er ikke så veldig gammel enda er du? Og da dine egne ville erfaringer kanskje ikke stemmer helt kan det være greit å si ifra. Slik at andre kan ha gode opplysninger å jobbe med hvis de faktisk vurdere å prøve stoffene.

Det at folk som du beskriver som "har tura mye" osv ikke liker salvia, tror jeg ligger i det at det er ett verktøy for å jobbe med seg selv i mye større grad enn andre stoffer. Kødder du med salvia så får du svi noe så innmari, det er absolutt ikke ett partydop. Også grunnet dette er det utrolig kjekt med gode fakta, vi som faktisk kan bruke dette på en fornuftig måte vil jo ikke at alt skal bli ulovlig bare fordi alle fjortissene skal løpe rundt psykotiske og skade seg selv eller andre.
Vis hele sitatet...
Ganske smålig å kalle meg ikke ferdig utviklet, og at jeg ikke er så veldig gammel enda. Har sett den den brukt uttallige ganger i diverse forum før. Og hvordan kan du påstå at min ville? erfaringer ikke stemmer. Hva stemmer det ikke med, har du et en bok ala DMT the spirit molecule, bare at den dreier seg om salvia du bruker som kilde?
Det jeg har opplevd har jeg opplevd, som sagt konsekvent gjennom hele tråden. Og jeg gjort det klart at jeg tror få vil oppleve det på samme måte som meg. Men av bortimot 20 forskjellige voksne (ca 25-35 år) jeg har røyket det sammen med, har faktisk kun en av dem fått en kjip opplevelse. Han fikk ikke panikk, men følte seg ikke bra etterpå.

Resten du skriver der er vi enige om!
Sitat av Miraculix Vis innlegg
Leter du etter noe som kan kurere eller hjelpe mot depresjonen din? Eller prøver du å finne et psykedelia som du ikke får badtripp på? Er litt usikker på hva du vil oppnå med denne tråden.
Vis hele sitatet...
Jeg leter etter psykedelia som vil gi meg perspektiv. Slik salvia gjorde første gangen. Jeg leter etter en genuin spirituell opplevelse som vi perspektiv på småproblemer som ensomhet, angst, usikkerhet og tomhet.
Jeg er praktiserende mediterer, men leter etter noe å hjelpe meg mer på vei, ikke en snarvei, men en... liten boost.
Sitat av Old Bull Lee Vis innlegg
Jeg leter etter psykedelia som vil gi meg perspektiv. Slik salvia gjorde første gangen. Jeg leter etter en genuin spirituell opplevelse som vi perspektiv på småproblemer som ensomhet, angst, usikkerhet og tomhet.
Jeg er praktiserende mediterer, men leter etter noe å hjelpe meg mer på vei, ikke en snarvei, men en... liten boost.
Vis hele sitatet...
Har ikke ikke fått noe livs endring ut av min testing av Salvia, så der kan jeg ikke hjelpe deg.

Jeg har opplevd ting som har endret mitt syn på livet, og hvordan jeg går igjennom hverdagen fra både LSD og Sopp. Personlig har jeg merket at jeg må opp i ganske store doser, før tankemønsteret mitt endres permanent, men jeg vil ikke anbefale og kjøre på med mye de første gangene, test ut effektene over et par - tre turer, før du går inn for og endre på ting.

Jeg vil også anbefale deg og se filmer som Barakka, og Lucky People Center International under de tunge turene, de er skapt for og få deg til og tenke, og se på ting med et nytt syn.
Sitat av Old Bull Lee Vis innlegg
Jeg leter etter psykedelia som vil gi meg perspektiv. Slik salvia gjorde første gangen. Jeg leter etter en genuin spirituell opplevelse som vi perspektiv på småproblemer som ensomhet, angst, usikkerhet og tomhet.
Jeg er praktiserende mediterer, men leter etter noe å hjelpe meg mer på vei, ikke en snarvei, men en... liten boost.
Vis hele sitatet...
Ja ok, skjønner. Tror alle psykedeliane har potensiale til det, men det skal jeg overlate til andre og utdype. Men salvia virker humør-løftende meg bare ved at jeg inntar planten, uten at nødvendigvis hvordan trippen forløper seg har så mye å si. Det har jeg kanskje ikke klart å få mere tydelig frem. Og den virkningen sitter i lengre når jeg tar tinktur enn ved å røyke. Men det er ofte absurde og komiske ting som skjer, og følelsen av å være i ett med alt går veldig ofte igjen.
Selv om jeg har røyket endel, er det ofte jeg overdoseser sånn at jeg ikke husker noenting, men alikevel så har jeg latterkrampe når jeg lander. Skal ofte veldig lite til før salvia blir for intenst til at det har den virkningen du hadde første gangen, ved å røyke. Er jo en veldig potent substans, så rett dosering er viktig. Er også ganske stor forskjell på potensen på ekstraktene fra en webshop til en annen, har jeg lagt merke til. En annen ting er at man blir mindre tolerant ved bruk, i motsetning til alle andre rusmidler. Det er såvidt jeg vet helt unikt for denne planten!
Jeg vurderer å ta en trip under min ukentlig dose hero, eller forsøke å kombinere det med en lav dose benzoer (Rivotril, eller om det er mulig å skaffe, thorazine)
salvia er ikke glad i å blandes med andre stoffer, men du får prøve deg frem... og se hva som skjer... du kan bli hardt straffet!