Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 962
2pac alive in serbia
Hei alle sammen,

Etter å ha lest en del om benzo gjennom åra har jeg kommet frem til at benzo virker til å svære rusmiddelet med mest mulig skadepotensiale, i form av hva folk *gjør* på det rusmiddelet.

Benzoer virker tilsynelatende til å gjøre at ordinære mennesker som bare skal ta "en" for gøy plutselig har knasket 60 stykker, og går og raner bestemødre for rullatorer.

Jeg er dermed veldig nysjerrig på hva som gjør at folk ender opp med slike syke benzohistorier. Hva førte til at du tok din først benzodiazepin, og hvor gikk det fra 0 til 100 på under 1 sekund?
For min del startet det med angst. Endelig kunne jeg slappe av i hodet / kroppen, og ting var ikke så farlig. Så hvis man også har en avhengighetspersonlighet, holder det ikke bare med den ene.
Man kan godt holde seg med noen få over uker, men så tenker man at man liker også rusen man får ved å ta 10 stk i steden for en, og sånn baller det på seg. Så virker ikke den ene du starta med og så blir du rett og slett både fysisk og psykisk avhengig.
Det med at noen plutselig raner bestemødre, har ofte med at man er blandingsmisbruker( correct me if i am wrong) og evnt har noe psykisk i bånn som grunnlidelse. Og forskjell på valium og rivotril f.eks, blir ikke helt loco av 10 valium/sobril som 10 rivo/hyppere++ i den gata.
Kommer helt an på hva slags type benzos du tar, jeg syns det er chill med 2-3 valium/sobril du føler deg bra og du har full kontroll, det holder i massevis for min del og gidder ikke prøve pushe grensene ved å ta xanax/rivo når jeg vet jeg fort blir avhengig av ting.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Litt forskjell å ta to små og ha en rolig kveld uten angst en kveld i ny og ne kontra 4 dagers binge hvor du våkner opp med naboens mikrobølgeovn på stuegulvet.

Hadde valium på resept mot kraftig angst tidligere, ble ikke avhengig og dreit meg heller aldri ut etter å ha tatt dem
Jeg har sterk sosial angst og andre angstlidelser. Sannsynligvis grunnet Aspergers Syndrom.
Jeg har egentlig ikke en avhengighetspersonlighet, men ble fort avhengig av Valium da jeg begynte for rundt 8 år siden. Men jeg hadde lett klart å slutte visst ikke abstinensene varte i flere måneder.

Jeg blir derimot aldri ruset av benzodiazepiner, bortsett fra da jeg prøvde rivotril for alle første gang. Da ble jeg også mildt euforisk, men kan nå ta 20 Rivotril uten å få mer effekt enn jeg får av 1. Har heldigvis ikke gjort noe dumt pga. Benzoer.

Nå er det omtrent 1-2 år siden jeg sist var borti benzoer, visst man ser bort ifra Imovane og Apodorm som jeg får på resept for søvn.
Men bestilte nylig 100 Lorazepam på det mørke nettet. Men er fast bestemt på at jeg ikke skal bruke det i mer enn 1-2 måneder.
Det er egentlig veldig lett å holde seg unna når man er kvitt den fysiske avhengigheten, synes nå jeg.
Sist endret av einsteindragon; 4 uker siden kl. 12:43.
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Benzoer virker tilsynelatende til å gjøre at ordinære mennesker som bare skal ta "en" for gøy plutselig har knasket 60 stykker, og går og raner bestemødre for rullatorer.

Jeg er dermed veldig nysjerrig på hva som gjør at folk ender opp med slike syke benzohistorier. Hva førte til at du tok din først benzodiazepin, og hvor gikk det fra 0 til 100 på under 1 sekund?
Vis hele sitatet...

De benzoene som det er mye av på det illegale markedet er gjerne veldig sterke benzo som xanax og rivotril.
Jeg har aldri likt benzo følelsen noe spesielt, men opplevd å gjøre mye sykt jeg ellers aldri ville gjort på rivotril ved en 2-3 anledninger.
Det handlet om at jeg ikke viste hvor sterkt det egentlig var fordi jeg var uerfaren. Når noen spanderte på meg noen rivo fikk jeg ofte 5-10stk på en gang. Det er jo billig og er gjerne slike doser de som pleier bruke det illegalt gjerne tar. For meg uten noen toleranse var det nok å spise et par av dem, så forsvant resten i løpet av kort tid. kanskje likt som de som drikker alkohol, så føler meg seg mindre ruse, så mer rusa man blir og jo mer får man lyst på det.

Min avsky for rivotril er større en noen annet rusmiddel. Selv om tung heroinst ville jeg ikke ha noe med rivotril folk å gjøre, ei heller være en sånn selv.
I min erfaring så var man allerede i faresonen.

Vokste opp med hasj som foretrukne middel selv om det var mange i gjengen som ikke røkte, var litt 50/50 egentlig. Piller var sjeldent, ofte en og annen som stjal fra bestemor eller lignende.

De som da begynte med piller var allerede på vei ned i et hull, det var tydelig de ikke ble med i skogen for å ta et trekk for å legge til livet men å behandle/skjule traumer eller problemer de selv hadde.

Det ble fort en splittelse når folk nærmet seg 18-22 årene , da så man virkelig de som ville fungere i samfunnet og de som fikk livet sitt definert av rusen.
99/100 ganger går det bra. Når man tar benzo og drikker hver dag blir det likevel fort noen episoder i løpet av året. Dessuten er det et helvete å slutte når man først har begynt. Glad jeg er ferdig med det greiene der. Synes forøvrig suget etter benzo og alkohol burde begynne å gi seg snart, har tross alt gått flere år...
Pleier og ta benzo for og sove mellom slagene når jeg er på en skikkelig fyll + bender helg med gutta

Går for det meste i xanax og ksalol.

Men aldri tatt edru og blir nok ikke å ta det igjen da familiære plikter kommer nå til sommeren