Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1701
Dette blir en veldig generell tråd som omfatter litt av hvert, men tenkte bare jeg skulle poste noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på før jeg begir meg til skogs med omtrent 60 andre natt til 1. mai.

1. Det er alkohol inne i bildet og skogen regnes selvfølgelig som offentlig rom, men hva kan straffen være for å drikke på offentlig område? Regner med at bot er en selvfølge hvis man er over 18, men kan politiet også inndra førerkortet mitt? Hvis sistnevnte er tilfelle burde jeg nemlig revurdere planene drastisk

2. Har noen et forslag til lydløsning som ikke omfatter aggregat? Min idé er å skaffe en AUX-ledning som kan gå fra EN iPod inn i TO boomblastere med AUX-støtte, men vet ikke helt hvor bra det kan funke.

3. Hva slags erfaringer har folk med skogstur natt til 1. mai? Vi gjorde det samme i fjor og det ble kjempesuksess hvis man ser bortifra lydanlegget (boomblaster av minste sort + iPod)

Takker for alle svar!
Sist endret av DJ Småkake; 28. april 2010 kl. 17:35.
1. Nei, du vil bli bedt om å helle ut øl eller gå inn et sted. Hvis politiet er asshole kan de gi deg et forenklet forelegg. Å miste førerkortet er ikke et problem, siden det har absolutt ingenting med å drikke i en skog.
2. Ingen forslag. iDock?
Det der med førerkortet er litt tricky siden politiet teoretisk har lov til å frata deg førerkortet hvis de mener du er en person som ikke burde ha førerkort, uavhengig om du har brutt trafikklovene eller ikke. I praksis er jeg enig med Bendikfa, med mindre festen utvikler seg til et fylle/hærverk-kaos hvor dere kjører med bilene inni skogen. Jo flere dere er, jo mer bråk blir det, og jo større sjanse er det for at onkel kommer.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Ok, her er mitt forslag til musikken:

iPod http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=104374428 2x http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=145717126 = Profit?
Sist endret av Tomacco; 28. april 2010 kl. 17:58.
Husk å ha med ekstra batterier til boomblasterne
Angående drikking på offentlig område: Det er en tradisjon i Kristiansand at det møtes masse folk på hamresanden som drikker(natt til1), der møter det også opp masse politi og natteravner. Men de er der kun for å passe på. De bryr seg ikke om drikking.
Vet ikke om det er tilfellet der du bor, men slik er det nå her.
Sist endret av AndyCandy; 28. april 2010 kl. 18:07.
Hver 1. mai her jeg bor, drar folk opp på en lokal badeplass og drikker og fester til langt på natt.

Politiet er innom en gang i blandt og hilser på og sjekker at det ikke skjer noe ulovlig.

Men drikkinga bryr de seg ikke noe om.

Så det kommer helt an på, men om du er med 60 andre, så er det jo bare å løpe som faen om snuten er kødd.
Hold i minnet at Iphone(og kanskje ipod touch, husker ikke), BARE støtter apple sitt headset pga spesiell input. Aux-kabel får rett og slett ikke plass. En helt enkel hun-splitter er også et billigere alternativ enn forgrening.
Have a good time!
Politiet har vist lov til å inndra førerkort ved gjentatte hendelser der personen er ruset (altså ikke nødvendighvis full) og lager kvalm (vold, bråk, overstadig beruset etc.)

Hvis dere er et godt stykke inne i skogen, så burde det ikke bli noe problem med lyd, eller at politiet skal dukke opp, med mindre deltakerne ringer
Her jeg bor er vi også på en lokal bade-plass. Så lenge man ikke lager bråk eller er 10 år så bryr dem seg ikke.
Alle vill jo drikke ute natt til første mai sammen med resten av byen og dem ville trengt mer enn 2-3 politibiler for å kaste vekk 60 persjoner uten at det blir bråk. så jeg trur politiet har sett at så lenge man ikke driver med hærverk,slossing, eller flatfylla så er det beste å bare la oss ha det gøy den ene dagen i året. selvom det selvsagt er unntak med asshole-snut!

Musikk = Boom blaster og Biler med bra annlegg her ivertfall Musikken er ikke det vigtigste, Men stemningen rundt deg
Takk for alle svar!

DonTomaso: Akkurat det jeg også har hørt om. "Manglende edruelighet" kaller de det, og brukes gjerne om personer de anser som så uansvarlige at de ikke burde ha førerkortet.

Tomacco: Det er akkurat omvendt av den første der jeg trenger! Men takk for at du "åpnet opp øynene mine" skal se litt rundt på hjemmesidene til Clas Ohlson

AndyCandy: Det hørtes jo idyllisk ut! Bor på østkanten i Oslo, så har vel ikke verdens beste utgangspunkt egentlig.

Myor2Mac: Takk for tipset! Skal ha det i bakhodet

Hobby_narkis: Politiet her er vel heller omvendt. Virker som om de får 100 kr rett i lomma for hver fjortis de buster med en flaske øl. Er dessverre ikke mulighet for å kjøre bilen inn i skogen, så får heller gå for løsningen med boomblaster!
transformator til 230v i bilen og lang skjøteledning til skogen=profit (hvis dere skjønner)
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
transformator til 230v i bilen og lang skjøteledning til skogen=profit (hvis dere skjønner)
Vis hele sitatet...
Haha, det blir vel mer som å si politiet "Heyhey, følg ledningen så finner dere noe rart"
Sitat av DJ Småkake Vis innlegg
Haha, det blir vel mer som å si politiet "Heyhey, følg ledningen så finner dere noe rart"
Vis hele sitatet...
Dem omformer har veldig stort tap, så på 1 bilbatteri så og du bruker ca 100watt så holder det ca 40-50min før den dør ut.

gammel bilsterio + ipod + noen røtene høytaler, + batteri fra biltema funker gull
Sitat av DJ Småkake Vis innlegg
3. Hva slags erfaringer har folk med skogstur natt til 1. mai? Vi gjorde det samme i fjor og det ble kjempesuksess hvis man ser bortifra lydanlegget (boomblaster av minste sort + iPod)

Takker for alle svar!
Vis hele sitatet...
Det er vel nå 15år siden jeg sto i skogen med 11 pils i en bærepose og en pils i hånda.
Jeg var 18år bli og fornøyd, klar for en skikkelig natt til 1.mai!
Snuten ankomer stedet ganske tidlig for å jage alle ungdommene ut av skogen og ber oss se til helvete komme oss vekk herfra,
trekk ned i byen.. uansett, kom dere vekk var beskjeden.

Jeg synts det er merkelig at vi blir bedt om å trekke inn i byen når vi er en hel gjeng inne i skogen i stedet for å reke rundt i byen,
og bestemmer meg for å få en aldri så liten forklaring på hvorfor.
Jeg rekker ikke engang fullføre setningen jeg begynte på før snuten tar tak i meg, hiver på meg håndjern, og kjører meg rett ned på glattcella.
Så der sitter jeg i sokkelsessen, edru, låst inne og lurer på hva i svarte hælvete satan det feiler enkelte mennesker i uniform.
Slapp ut kl 08.00 på morran og fikk skoa, jakka og mine 11pils...

Så med andre ord, har ikke så jævlig bra minner om skogsturer på natt til første
Sitat av Lizz Vis innlegg
Det er vel nå 15år siden jeg sto i skogen med 11 pils i en bærepose og en pils i hånda.
Jeg var 18år bli og fornøyd, klar for en skikkelig natt til 1.mai!
Snuten ankomer stedet ganske tidlig for å jage alle ungdommene ut av skogen og ber oss se til helvete komme oss vekk herfra,
trekk ned i byen.. uansett, kom dere vekk var beskjeden.

Jeg synts det er merkelig at vi blir bedt om å trekke inn i byen når vi er en hel gjeng inne i skogen i stedet for å reke rundt i byen,
og bestemmer meg for å få en aldri så liten forklaring på hvorfor.
Jeg rekker ikke engang fullføre setningen jeg begynte på før snuten tar tak i meg, hiver på meg håndjern, og kjører meg rett ned på glattcella.
Så der sitter jeg i sokkelsessen, edru, låst inne og lurer på hva i svarte hælvete satan det feiler enkelte mennesker i uniform.
Slapp ut kl 08.00 på morran og fikk skoa, jakka og mine 11pils...

Så med andre ord, har ikke så jævlig bra minner om skogsturer på natt til første
Vis hele sitatet...
Uff, det der hørtes forferdelig kjipt ut (finnes det noen bedre ord?). Får håpe det ikke ender sånn for meg også da!
Sist endret av DJ Småkake; 28. april 2010 kl. 20:19.