Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5921
Jeg har prøvd meg litt på Damiana nå. Men får ikke noen særlig effekt ut av det. Hvilke fremgangsmåter har dere?

Først forsøke - Setting: Kveld, god fysisk form
To spiseskjeer med plantematerialet i varmt vann, lot det stå i 10 min, rørte innimellom. Drakk opp, og røyket Damiana en liten brønn i vanlig pipe.

Merket at jeg ble veldig varm rundt ørene, og kanskje en ekstreeeeemt liten avslapningsfølelse, men ikke mer.

Andre forsøk - Setting: På mårran, dagen etter høyt alkoholinntak, slapp/ingen hangover.
Kokte ~3 spiseskjeer i ca. fire DL med vann over 10-15 minutter. Mens det kokte røyket jeg to brønner med drittet. Drakk de to koppene med te til to brødskiver.

Hjalp litt på den fysiske formen, men det kunne vært av en annen grunn eller placebo. Ble mindre slapp, litt mer våken/mer energi.


NB: Jeg trenger ikke å få feedback fra dere som IKKE har fått det til å funke. Jeg er 100% klar over at det ikke har funket for alle. Dere som fikk til, hva gjorde dere får å få noen særlig effekt?

Takk!
Sist endret av ffdck; 31. mars 2012 kl. 20:54.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Drikker en kopp damiana rett før jeg skal legge meg hver kveld, fungerer dritbra. Sovner lett, er avslappet og får helt SYKE drømmer som jeg digger.
Drikker den her, etter anbefaling fra GeirGeirGeir.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av trckLOL Vis innlegg
Jeg har prøvd meg litt på Damiana nå. Men får ikke noen særlig effekt ut av det. Hvilke fremgangsmåter har dere?

Først forsøke - Setting: Kveld, god fysisk form
To spiseskjeer med plantematerialet i varmt vann, lot det stå i 10 min, rørte innimellom. Drakk opp, og røyket Damiana en liten brønn i vanlig pipe.

Merket at jeg ble veldig varm rundt ørene, og kanskje en ekstreeeeemt liten avslapningsfølelse, men ikke mer.

Andre forsøk - Setting: På mårran, dagen etter høyt alkoholinntak, slapp/ingen hangover.
Kokte ~3 spiseskjeer i ca. fire DL med vann over 10-15 minutter. Mens det kokte røyket jeg to brønner med drittet. Drakk de to koppene med te til to brødskiver.

Hjalp litt på den fysiske formen, men det kunne vært av en annen grunn eller placebo. Ble mindre slapp, litt mer våken/mer energi.


NB: Jeg trenger ikke å få feedback fra dere som IKKE har fått det til å funke. Jeg er 100% klar over at det ikke har funket for alle. Dere som fikk til, hva gjorde dere får å få noen særlig effekt?

Takk!
Vis hele sitatet...
Dude, vær litt forsiktig med hvor mye du tar, husk at du kan pådra deg en leveforgiftning... Men jeg vil anbefale te egentlig, drikker en kopp om morran og en om kvelden før jeg legger meg, det er direkte behagelig, og jeg får mer kontakt med drømmene mine
Trådstarter
Kan ikke skjønne at det er for mye. Mener å ha lest at to spiseskjeer er omtrent 2 gram (som skal være dosen??), og dessuten gir 2 spiseskjeer + 10 min, veldig svak farge på vannet og liten smak. Brukte faktisk en annen type te sammen med Damianaen ved andre forsøk for å få mer smak.
Sist endret av ffdck; 31. mars 2012 kl. 21:47.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
joa, det høres jo greit ut det, men å koke opp tre SS og røyke to brønner mens du venter på det kan nok bli litt i faresonen kan jeg tenke meg. Hvis du vil ha optimal virkning burde du heller ta det jevnlig hver dag mens du leker med drømmene dine som bare blir kulere og kulere
Sikkert noob spørsmål, men er dette lovlig å importere?
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
jepp, helt lovlig
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
jepp, helt lovlig
Vis hele sitatet...
som et legemiddel eller er det like lovlig som og kjøpe 200 LED lys fra ebay?
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
som et legemiddel eller er det like lovlig som og kjøpe 200 LED lys fra ebay?
Vis hele sitatet...
Like lovlig som å kjøpe te eller urter i butikken
Noen norske nettsider som selger dette?
Sitat av mexico Vis innlegg
Noen norske nettsider som selger dette?
Vis hele sitatet...
Lenken PerPerPerPer kom med er ganske grei til tross for at leverandøren befinner seg utenlands, og han forteller jo at det spesifikke produktet fungerer bra (for ham). Virker også som en fin pris You know, every one does it!
Sist endret av Tawon; 31. mars 2012 kl. 23:21. Grunn: typo
Trådstarter
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
joa, det høres jo greit ut det, men å koke opp tre SS og røyke to brønner mens du venter på det kan nok bli litt i faresonen kan jeg tenke meg. Hvis du vil ha optimal virkning burde du heller ta det jevnlig hver dag mens du leker med drømmene dine som bare blir kulere og kulere
Vis hele sitatet...
Hvor mange mg/g Damiana er det i teposene?
Ang drømmer, har dere prøvd calea zacatechichi aka drømmeurt (dream herb)? Hvordan er damiana i forhold til dette? Høres interessant ut å prøve ut damiana, billig også!
Trådstarter
Hahaha, jeg har visst blandet "teaspoon" og "tablespoon". Vil det være farlig for levern å drikke en kopp te av 1-2 teskjeer hver kveld/morgen og kveld?
Heihei! Stjeler denne tråden litt, jeg...
Vil det være direkte skadelig for en 15-åring å drikke en kopp damiana te hver kveld? Har fattet en interesse for bevisst drømming de siste månedene. I den sammenhengen har jeg begynt å skrive ned drømmene mine, og det er alltid like gøy å lese i notatene mine enda jeg ikke har bevisste drømmer, så jeg ville ikke hatt noe mot å spice opp drømmene mine litt.
Jeg lurer også på om å røyke en damiana sigarett/joint før man legger seg har samme effekten som å drikke det. Har dog ingen planer om å røyke det, bare spør ut av ren interesse... Takk!
Maglii: Calea zacatechichi får deg til å drømme syke drømmer. Kun prøvd en gang, må vel trene litt mer for å mestre det. Ble en natt hvor jeg fikk dårlig søvn, og masse kaos i hodet mitt. Spørs om ikke denne er mer vennlig mot leveren?
Sist endret av Chronic420; 1. april 2012 kl. 17:29.
Chronic420: Takk for svar! Jeg har faktisk lest en del om Calea, og jeg har tenkt på å prøve ut den en stund nå. Jeg vurderer bare de alternativene som finnes nå... Men jeg har ikke hørt om noen negative bivirkninger fra denne urten, og jeg har lest at noen sjamaner drakk en kopp te mens de røykte en sigarett av den før de la seg for å få visjoner i drømmene sine. Har også hørt at etter daglig bruk i ca. en måned fører til regelmessige fargerike og livlige drømmer. Skal absolutt vurderes!
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Like lovlig som å kjøpe te eller urter i butikken
Vis hele sitatet...
Men hvorfor er damiana på urtelisten da?
Fordi den er en urt. Som det står på lovdata; "Urter er legemidler. Dette gjelder likevel ikke urter som i det følgende er merket med H (handelsvare). Urter som under er merket med L og LR er klassifisert som henholdsvis legemiddel og reseptpliktig legemiddel." Damiana er oppført som handelsvare og er dermed fullstendig lovlig, det er fritt fram for import også fra utenfor EU-land.
Trådstarter
Jeg skal kjøpe litt mer Damiana, men er usikker på om jeg skal kjøpe plantemateriale igjen, eller om jeg skal kjøpe Damianapulver. Hva synes dere/Noen som har erfaringer?

Jeg tror ikke jeg orker å prøve teposene enda, da jeg liker å kunne dosere selv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Damiana har en estrogenlignende effekt, noe som er verdt å vite.
Noe jeg ikke ville brukt.

Har du dame, kan du gi den til henne.
Den har postiv effekt på damer, samme som Don Quai, Wild Yam, etc...som blir reklamert som kvinneurter.
Når vi først er inne på det, så har dama mi merka seg at hun har fått finere hud, hår, litt mer feminime holdninger, mm...

Det er hva estrogen og estrogenlignende stoff gjør med deg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er det farlig hvis jeg som er 14 år spiser drikker det?
kan man gjøre andre måter enn te?
Og får man kjøpt frø?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen annen måte og inta det uten røyk eller te