Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1882 202715
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av DingoXo Vis innlegg
glemte og nevne at jeg ville ha det på norsk.
Vis hele sitatet...
http://www.skyrim-norge.com/
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Vis hele sitatet...
tusen takk
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Jo her er det "lagringsystemet" som er problemet. "Alle" RPG spill idag lagrer som regel saves seperat for hver character/play through
Vis hele sitatet...
Så det du sier, er at hvis man starter en ny character, så blander de savene til den nye med den gammle??

Hvordan i helvette skal man skille dem da? Håper hvertfall ikke faren for å save over andre characters save er mulig..
Sitat av phideph Vis innlegg
Så det du sier, er at hvis man starter en ny character, så blander de savene til den nye med den gammle??

Hvordan i helvette skal man skille dem da? Håper hvertfall ikke faren for å save over andre characters save er mulig..
Vis hele sitatet...
Hvis du manuelt lagrer en ny save vil du få en fil som heter "xSkyrim-Character navn-Antall timer spillt." Disse er det ikke fare for å bli overskrevet, så lenge du ikke gjør det selv. Men hvis du lagrer via quicksave eller autosave heter det bare autosave.ess(?) eller quicksave.ess. Disse vil bli overskrevet hvis du går på en ny character og bruker quicksave eller autosave funksjonen. Litt løst forklart, men håper dette kan være til hjelp.
Sikkert blitt spurt om det flere ganger, men jeg orker faktisk ikke å bla igjennom alle de 68 sidene.

Hvilken konsoll vil dere anbefale Skyrim på? PC er utelukket ettersom jeg ikke gidder å kjøpe ny PC som kan dra det. Altså, hva er best av xbox og PS3? Tenker på at alt ifra grafikk til flyt i spillet (at det ikke lagger).

Så hva mener folket?
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Hvis du manuelt lagrer en ny save vil du få en fil som heter "xSkyrim-Character navn-Antall timer spillt." Disse er det ikke fare for å bli overskrevet, så lenge du ikke gjør det selv. Men hvis du lagrer via quicksave eller autosave heter det bare autosave.ess(?) eller quicksave.ess. Disse vil bli overskrevet hvis du går på en ny character og bruker quicksave eller autosave funksjonen. Litt løst forklart, men håper dette kan være til hjelp.
Vis hele sitatet...
Det er jo helt på tryne... Vet du hvor man evt. kan hente save'sa for å lagre de? Slik at man ikke gjør noe man angrer på senere..
Sitat av Prins Bæsj Vis innlegg
Sikkert blitt spurt om det flere ganger, men jeg orker faktisk ikke å bla igjennom alle de 68 sidene.

Hvilken konsoll vil dere anbefale Skyrim på? PC er utelukket ettersom jeg ikke gidder å kjøpe ny PC som kan dra det. Altså, hva er best av xbox og PS3? Tenker på at alt ifra grafikk til flyt i spillet (at det ikke lagger).

Så hva mener folket?
Vis hele sitatet...
Har hørt at noen har opplevd litt lagg på PS3. Jeg har personlig ikke opplevd dette.
På Xboxen har de derimot problemer med texturer.
Ellers har både PC, PS3 og 360 versjonen en del quest bugs.

Så vil ikke anbefale den ene ovenfor den andre, selv om jeg personlig foretrekker PS3
Sitat av phideph Vis innlegg
Det er jo helt på tryne... Vet du hvor man evt. kan hente save'sa for å lagre de? Slik at man ikke gjør noe man angrer på senere..
Vis hele sitatet...
I windows 7

Dokumenter/mine spill/Skyrim
Er det noen med XBox 360 som kan kommentere hvorvidt den siste patchen bør lastes ned? Har hørt at det er ganske massive bugs som kommer med den - drager som flyr baklengs og sånt...? Ville ikke fucke opp saven min :s
Lasta ned patchen i går kveld og opplevde ikke noen problemer. Skjedde noen litt underfundige ting (drager som stod stille i lufta og ikke reagerte på noe som helst, en bikkje som plutselig svevde opp i været når den stod mot en vegg og drageskjelett som kom dalende ned fra himmelen etter fast travel (men syntes å huske at dette har skjedd før patchen også)), men ikke noe videre plagsomt.
Har merka rare ting jeg også. Som nevnt ovenfor fant jeg dragen som fløy baklengs. Idag møtte jeg også på en drage utenfor Markath(random spawn) som fløy baklengs, men den rettet seg opp etterhvert og jeg fikk tatt den.
Der hvor jeg traff på den første dragen gikk jeg også over en stein og ble skutt opp i været, til dødelig høyde, men tok ingen skade når jeg landet(red på Shadowmere).
Det kommer av ''patchen'' som bethesda ga ut nå nylig.
Står en artikkel om problemer knytett til denne på gamer.no

- artikkel
Sitat av Fossen Vis innlegg
Det kommer av ''patchen'' som bethesda ga ut nå nylig.
Står en artikkel om problemer knytett til denne på gamer.no

- artikkel
Vis hele sitatet...
Stemmer det. Så var det nettopp om noen andre har merket rare ting etter denne patchen vi allerede holdt på å diskutere.
Virker som hver gang de "fikser" noe blir noe annet ødelaget
Møtte på en drage som ikke beveget seg men bare gled langsomt ned mot bakken, stod under og spammet piler som den helten jeg er men rakk ikke å avlive beistet før det poppa noclip og gled igjennom bakken, never to be seen again!
Men er det mulig å IKKE laste ned patchen? Kommer det opp en valgskjerm? Eller Oppdateres den automatisk om man er tilkoblet Live?
Jeg måtte laste ned patchen for å kunne starte spillet på PS3.
Den blir vel ikke lastet ned om du ikke er tilkoblet til Internett.
Men om jeg en dag glemmer å koble meg av Live så laster den den ned?
Nei det kommer opp en beskjed når du starter spillet som sier "A update is avaible" så har du valget om download eller cancel trykker du cancel mens du er på live får du ikke achievements trur jeg
Takk for det, da kan jeg forhåpentligvis trygt spille det i kveld
Jeg har ikke merket noen direkte problemer på grunn av den nye patchen enda. Mest sannsynlig er jeg heldig. Jeg bare sitter og gleder meg til construction kit kommer ut. Håper det ikke er så lenge til.
Sist endret av sixfeetunder; 1. desember 2011 kl. 16:22.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Jeg har ikke merket noen direkte problemer på grunn av den nye patchen enda. Mest sannsynlig er jeg heldig. Jeg bare sitter og gleder meg til construction kit kommer ut. Håper det ikke er så lenge til.
Vis hele sitatet...
Hva er Construction Kit?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Mod-tool.
ti tusen tegn.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Jeg har ikke merket noen direkte problemer på grunn av den nye patchen enda. Mest sannsynlig er jeg heldig. Jeg bare sitter og gleder meg til construction kit kommer ut. Håper det ikke er så lenge til.
Vis hele sitatet...
Har ikke det allerede kommet ut da?
Kan noen hjelpe meg plssss ?
Tror jeg har driti meg litt ut på mainchainqueste :P Er på det questet der jeg skal snike meg inn på den festen, har fått utlevert festantrekk av den snille damen å greier. Men det jeg dreit meg ut på var at jeg ga ikke fra meg noe utstyr til han duden som skulle smugle inn våpen og diverse for meg så når jeg kommer inn til denne festen og actionet starter står jeg jo der unarmed mot 4-5 ganske så solide armored guards, blir jo eid med 1gang. Såååå spm'et er jo om noen har noe anelse om man kan levere ustyr til han fyren som skal smugle dette inn for meg enda en gang?
Sitat av lollern Vis innlegg
Kan noen hjelpe meg plssss ?
Tror jeg har driti meg litt ut på mainchainqueste :P Er på det questet der jeg skal snike meg inn på den festen, har fått utlevert festantrekk av den snille damen å greier. Men det jeg dreit meg ut på var at jeg ga ikke fra meg noe utstyr til han duden som skulle smugle inn våpen og diverse for meg så når jeg kommer inn til denne festen og actionet starter står jeg jo der unarmed mot 4-5 ganske så solide armored guards, blir jo eid med 1gang. Såååå spm'et er jo om noen har noe anelse om man kan levere ustyr til han fyren som skal smugle dette inn for meg enda en gang?
Vis hele sitatet...
Da må du i såfal reloade til en tidligere save, er også litt gear i noen av eskene trur jeg.
ah var det jeg frykta Men da får jeg bare håpe på at jeg finner noe i eskene

Ellers er jeg keen på å rerolle/starte ny char, bare for å teste noe nytt.
Spiller imperial med dual wielding nå. Noen som har testet noen fete klasser som kan komme med forslag?
Kahjiit med dual wield er awesome, drit kul fight stance
Construction kit skulle ha kommed når Skyrim kom. Altså den 11 november. Så skulle den komme ut en gang mellom 27 november og 3. desember. Når er det ingen som har peiling på når de gir den ut.
Sitat av lollern Vis innlegg
Kan noen hjelpe meg plssss ?
Tror jeg har driti meg litt ut på mainchainqueste :P Er på det questet der jeg skal snike meg inn på den festen, har fått utlevert festantrekk av den snille damen å greier. Men det jeg dreit meg ut på var at jeg ga ikke fra meg noe utstyr til han duden som skulle smugle inn våpen og diverse for meg så når jeg kommer inn til denne festen og actionet starter står jeg jo der unarmed mot 4-5 ganske så solide armored guards, blir jo eid med 1gang. Såååå spm'et er jo om noen har noe anelse om man kan levere ustyr til han fyren som skal smugle dette inn for meg enda en gang?
Vis hele sitatet...
Hehe, gjorde akkurat det samme, fulgte ikke helt med og gav han bare noe skrot.
Forstod det slik at han ville ha de tingene eg ikke hadde bruk for.
Så kommer eg der og ikke sjangs i helvete å komme meg unna, og hadde ikke savet på lenge, endte med at jeg begynte helt på nytt med ny karakter.
Tips til dere som leter etter Flawless Sapphire: Fant en som lå i hyllene i Temple of Dibella i Markath. Kan godt hende det er fast spawn(og ikke random) siden den lå åpent.
Jeg sliter som faen med å finne lockpicks. Det er så villt mange som er expert, og da knekker de på 1,2,3. Noen som vet andre steder å kjøpe enn i Whiterun's General goods? Også piler og sånn. Flere butikker?
Bli medlem av thieves guild, da får du tak i mange. Det er en Kahjiit utenfor Whiterun som selger 30+ lockpicks. Han setter camp rett utenfor muren/broen, mellom 12-16 PM så blir han der hele natta. Husker ikke navnet på han.
Har kjøpt noen ganger av han og har hatt 99+ lockpicks de siste 10 timene(real life) jeg har spillt Skyrim.
Sist endret av xcitu; 1. desember 2011 kl. 21:24.
HAHA. Jeg dreit meg ut på akuratt det samme jeg og :P Fulgte tydeligvis ikke med når jeg skulle levere våpen til han. Jeg gjorde følgende: healing i en hånd, og flames i en hånd. Løp fram til døra til venstre der det kommer 3 stykker. 2 soliders og en mage. Få dem etter deg inn på soverommet framover til høyere. Så går du ut og inn og targeter 1 solider. Når du klarer å ta han så løper du ut og tar opp våpenet hans og cruiser videre. Brukte vell 1 time eller no på det questet

Sitat av xcitu Vis innlegg
Bli medlem av thieves guild, da får du tak i mange. Det er en Kahjiit utenfor Whiterun som selger 30+ lockpicks. Han setter camp rett utenfor muren/broen, mellom 12-16 PM så blir han der hele natta. Husker ikke navnet på han.
Har kjøpt noen ganger av han og har hatt 99+ lockpicks de siste 10 timene(real life) jeg har spillt Skyrim.
Vis hele sitatet...
ahh, takker kan du gi meg en rask tourtail hvordan jeg joiner? alt på youtube rundt dette er så rotete......

Sitat av søtmann50 Vis innlegg
Hehe, gjorde akkurat det samme, fulgte ikke helt med og gav han bare noe skrot.
Forstod det slik at han ville ha de tingene eg ikke hadde bruk for.
Så kommer eg der og ikke sjangs i helvete å komme meg unna, og hadde ikke savet på lenge, endte med at jeg begynte helt på nytt med ny karakter.
Vis hele sitatet...
HAHA. Jeg dreit meg ut på akuratt det samme jeg og :P Fulgte tydeligvis ikke med når jeg skulle levere våpen til han. Jeg gjorde følgende: healing i en hånd, og flames i en hånd. Løp fram til døra til venstre der det kommer 3 stykker. 2 soliders og en mage. Få dem etter deg inn på soverommet framover til høyere. Så går du ut og inn og targeter 1 solider. Når du klarer å ta han så løper du ut og tar opp våpenet hans og cruiser videre. Brukte vell 1 time eller no på det questet
Sitat av imtheman Vis innlegg
ahh, takker kan du gi meg en rask tourtail hvordan jeg joiner? alt på youtube rundt dette er så rotete......
Vis hele sitatet...
Gå til "Riften", og til markedet som er i midten der (du finner masser boder). Han ene som står i den ene boden vil be deg om en tjeneste som innebærer å stjele noe fra en kista i den andre boden, og putte dette på en som står i en annen bod - slik at han får skylda. Etter du har gjort dette vil han som ga deg questen tilby deg å møte han; gjør dette om du blir med i Thieves guild.
Sitat av xcitu Vis innlegg
Bli medlem av thieves guild, da får du tak i mange. Det er en Kahjiit utenfor Whiterun som selger 30+ lockpicks. Han setter camp rett utenfor muren/broen, mellom 12-16 PM så blir han der hele natta. Husker ikke navnet på han.
Har kjøpt noen ganger av han og har hatt 99+ lockpicks de siste 10 timene(real life) jeg har spillt Skyrim.
Vis hele sitatet...
lockpicks er det eneste jeg har cheatet på...
trykk på | til høyre for 1 tallet og skriv deretter
player.additem 0000000a 100
for 100 lockpicks
Sitat av xcitu Vis innlegg
Tips til dere som leter etter Flawless Sapphire: Fant en som lå i hyllene i Temple of Dibella i Markath. Kan godt hende det er fast spawn(og ikke random) siden den lå åpent.
Vis hele sitatet...
De er helt utrolig sjeldne! Jeg har spilt ~90 timer nå, og fant nettopp min første. Diamanter har jeg f.eks funnet 5-6 av.
Sitat av steinarlima Vis innlegg
De er helt utrolig sjeldne! Jeg har spilt ~90 timer nå, og fant nettopp min første. Diamanter har jeg f.eks funnet 5-6 av.
Vis hele sitatet...
Ja, helt ekstremt og. Hadde questet til Madesi i Riften jævlig lenge, fant 1 men ikke nr 2. Men når jeg endelig fant nr 2 da så har jeg plutselig funnet 6 til iløpet av kort tid. Sverger på at det er noen form for konspirasjon mot meg som spillet driver med.
Sitat av steinarlima Vis innlegg
De er helt utrolig sjeldne! Jeg har spilt ~90 timer nå, og fant nettopp min første. Diamanter har jeg f.eks funnet 5-6 av.
Vis hele sitatet...
Unngår du grotter eller? Har spilt i 97 timer på en karakter og har 15 flawless sapphires i kisten min. Det har også gått med et par stykker til smithing. Flawless diamond er verre, bare funnet 3 slike.


------
Til dere som spiller på PC.
Hvis du skriver 'save XXXX' i konsollen, vil saven hete XXXX. Da blir det litt lettere å finne igjen riktig tidspunkt og save i listen.
Før jeg tar quests som jeg vet kan bugge eller ødelegge noe, skriver jeg f.eks 'save merulz-pre-darkb'. Hvis jeg da har lyst til å ødelegge dark brotherhood vet jeg hvilken save jeg skal inn på.
tør jeg spørre hva som er så bra med flawless diamonds og sapphire? :P Hva brukes de til egentlig, annet enn å selges liksom.
Så det var nevnt cheats lengre opp her.. Hvor i F finner man dem? Har kjørt meg helt fast en plass her, og etter forsøk i 4 timer..gir jeg opp.
Hvor mange mainquest's er det?
Sitat av etse Vis innlegg
Gå til "Riften", og til markedet som er i midten der (du finner masser boder). Han ene som står i den ene boden vil be deg om en tjeneste som innebærer å stjele noe fra en kista i den andre boden, og putte dette på en som står i en annen bod - slik at han får skylda. Etter du har gjort dette vil han som ga deg questen tilby deg å møte han; gjør dette om du blir med i Thieves guild.
Vis hele sitatet...

Fack. Faila på det questet, hadde 1 lockpin og klarte den første og jublet... Men jeg måtte åpne kista også.... Men ha sa at et annet quest kunne gjøre så jeg kom inn i guildet. SEARCH FOR INFORMATION ,,,,,,, ELBORN .. Noe med Ratway. Kommer ned i et "type" fengsel... Men jeg prøver å snakke med han, den bare skipper det han sier,.og når jeg har brukt alle alternative spørsmålene så lukker han døra og sier kom inn..... Er det en nøkkel et sted??
Sitat av imtheman Vis innlegg
Fack. Faila på det questet, hadde 1 lockpin og klarte den første og jublet... Men jeg måtte åpne kista også.... Men ha sa at et annet quest kunne gjøre så jeg kom inn i guildet. SEARCH FOR INFORMATION ,,,,,,, ELBORN .. Noe med Ratway. Kommer ned i et "type" fengsel... Men jeg prøver å snakke med han, den bare skipper det han sier,.og når jeg har brukt alle alternative spørsmålene så lukker han døra og sier kom inn..... Er det en nøkkel et sted??
Vis hele sitatet...
Har du kjøpt spillet eller har du vært på bukta å hentet det? Har Hentet det der selv og hadde samme problemet.

Med litt søk på diverse forum kom jeg fram til at det ligger en bugfix ute på bukta. Lasta den ned og flyttet filene inn i mappen "\Data\sound\voice\skyrim.esm\maleuniqueesbern". Funka som bare det

Håper det er samme questen, og at min hjelp er til hjelp xD
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Så det var nevnt cheats lengre opp her.. Hvor i F finner man dem? Har kjørt meg helt fast en plass her, og etter forsøk i 4 timer..gir jeg opp.
Vis hele sitatet...
Man skriver dem i konsollen. For PC trykker du på | knappen, altså knappen vedsiden av 1/! på tastaturet.
Link til tråden som inspirerte til å høre fra Freak-rimmerne, mye gøy å lese der:

http://skyrimforums.org/threads/your...nts.368/page-5
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av imtheman Vis innlegg
Jeg sliter som faen med å finne lockpicks. Det er så villt mange som er expert, og da knekker de på 1,2,3. Noen som vet andre steder å kjøpe enn i Whiterun's General goods? Også piler og sånn. Flere butikker?
Vis hele sitatet...
Bank dritten ut av noen Bandits, de har flust av dem. Du kan også kjøpe fra Thieves Guild, så vidt jeg vet.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Har du kjøpt spillet eller har du vært på bukta å hentet det? Har Hentet det der selv og hadde samme problemet.

Med litt søk på diverse forum kom jeg fram til at det ligger en bugfix ute på bukta. Lasta den ned og flyttet filene inn i mappen "\Data\sound\voice\skyrim.esm\maleuniqueesbern". Funka som bare det

Håper det er samme questen, og at min hjelp er til hjelp xD
Vis hele sitatet...

****. det der fucka alt... ikke din felil, men jeg skjønte ikke helt hvor jeg skulle plassere den og kopierte og limte litt her og der............................. tror du at du kan si meg hva som skal ligge på DATA mappen, og alle undermappene der? kanskje det funker da?
Jeg ser at jeg postet linken min i helt feil tråd, beklager det!