Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4300
Hei!
Jeg har en egen hjemmeside som inneholder informasjon om hacking, og andre websider blir hacket, og hjemmesiden min blir reklamert..

Igår ble siden min stengt av Politiet.. pga politiet hadde fått masse klager av andre..

Det jeg lurer på er: For jeg noe straff ??

eieren av serveren skal til avhør, pga serveren er hans..

Jeg eier selv kun domene har ikke noe med hackingen å gjøre.. + at politiet har ikke ipen min for noe ulovlig..

Så jeg spør igjen tror dere jeg for noe straff ?? jeg er 16 år
informasjon er for alle.
Straff? Nei. Såfremt du ikke har gjort noe illegalt ellers.

Hva heter siden?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kva type innhald? Kven var levrandør?

Det er ikkje nødvendigvis ulovleg å opplyse; det kjem totalt an på vinklinga teksten har.

Eg ville tatt kontakt med en advokat. Dersom du har en litt gira advokat, kan eg omtrent love deg at du slepp unna straff, men uten advokat er det fair sjans for at det kan bli et forenkla forelegg eller noko i den stilen.
Så lenge han ikke oppfordrer folk til å gjøre dette. Og informasjon/data ikke var kopibeskyttet. Hva har han da gjort galt?
Sist endret av d0nk3y; 5. januar 2007 kl. 00:26.
Ministry of Love
sptz's Avatar
De får inndra alle eksemplarer av Hacking Exposed da Samt å bøtelegge alle som har solgt denne informasjonen. Drev du derimot å oppfordret folk til ulovligvirksomhet så er det straffbart afaik.
Trådstarter
3 0
siden heter: www.shadowhack.org

Eieren av serveren skal til avhør.. så jeg kommer nok til bli kontaktet jeg også
Tja, nicket ditt og servernavnet ditt står på en haug med sider rundt om i verden (defacing), så ja, jeg ville si du kan risikere å slite litt. (Eller jeg håper i det minste så)
Ang straff, så er det jo faktisk dine foreldre som er ansvarlig for dine handlinger med tanke på at du ikke er myndig.
Sitat av exin0
pga politiet hadde fått masse klager av andre..
Vis hele sitatet...
Det var jo rart.
http://www.google.no/search?hl=no&q=...s%C3%B8k&meta=

Får håpe politiet tar denne saken seriøst da.
Når du skal gjøre noe ulovolig så skjønner jeg ikke hvorfor du har lagt igjen kontaktinformasjon? Ganske idiotisk spør du meg. At du blir kontaktet av politiet burde du skjønne! Tiltross for at du har vært så dum å legge igjen nicket ditt over alle nettsidene du har hacket tviler jeg på at politiet kan ta deg for alle da de ikke har IP'en din (antar jeg.) Jeg ville tatt det med ro
Sitat av meitemark
Ang straff, så er det jo faktisk dine foreldre som er ansvarlig for dine handlinger med tanke på at du ikke er myndig.
Vis hele sitatet...
Han er over 15, da kan han vel straffes selv?
Sitat av Lille My
Han er over 15, da kan han vel straffes selv?
Vis hele sitatet...
Riktig, etter fylte 15 ses man på som voksen i det norske rettsvesenet.
Men! Blir det økonomiske krav blir nok foreldrene dratt inn.
Sist endret av charz0r; 5. januar 2007 kl. 12:01.
http://www.telefonet.ro/ dette er straffbart afaik... håper du må svi.
noterte meg noe sånt som bortimot 20 sider han hadde ødelagt... selv om noen av sidene var fikset igjenn.
Sist endret av nerga; 5. januar 2007 kl. 21:36.
Haha, du er uskyldig?
Eneste som ikke var hacket av deg som opp på google, det var catchgamer!
haha
http://www.zone-h.net/defaced/2006/1...ive-hotels.de/
Sist endret av Jorgens; 5. januar 2007 kl. 22:36.
Du fortjener å bli puttet inn lenge, og håper du blir det. Selvfølgelig får du straff.
Sitat av exin0
Hei!
Jeg har en egen hjemmeside som inneholder informasjon om hacking, og andre websider blir hacket, og hjemmesiden min blir reklamert..

Igår ble siden min stengt av Politiet.. pga politiet hadde fått masse klager av andre..

Det jeg lurer på er: For jeg noe straff ??

eieren av serveren skal til avhør, pga serveren er hans..

Jeg eier selv kun domene har ikke noe med hackingen å gjøre.. + at politiet har ikke ipen min for noe ulovlig..

Så jeg spør igjen tror dere jeg for noe straff ?? jeg er 16 år
Vis hele sitatet...
Who cares? Er ikke dette litt av spenningen med hacking da? Du kan straffes etter du har fylt 15 år, og det er fra den dato også lov å putte deg i buret for varetekt, dersom de anser det som mulig at du kan forspille bevis.
Du kan også dømmes av en domstol til fengselsstraff etter fylte 15 år.

Jeg ville vel heller snakket med en advokat om dette fremfor å spørre her på forumet.
Samme hvilke svar du får her (forsovidt av en advokat også), så er det jo opp til påtalemakten å evt. ta ut en tiltale for et eller annet, og da domstolenes oppgave å evt. dømme deg til straff for forholdet.

Hadde jeg stått i en slik situasjon, så hadde jeg solgt alt jeg hadde av utstyr, og sagt til Onkel, evt. dommeren, at jeg har sluttet med alt slikt, og solgt alt utstyret for å bryte med miljøet.

Da hadde kanskje folkene sett litt anderledes på det, og kunne kanskje droppet en evt. straffeforfølgelse.

Det funker med bil/mc dersom man mister lappen..

Men på den annen side, de som direkte ødelegger for andre, måtte de brenne i helvete og måtte fluene fra ræva på 10.000 døde kameler legge egg i ræva deres, og armene deres krympe så dere ikke fikk klødd dere... Point taken?
Haha, uskyldig my ass. Håper du får den straffen du fortjener.
Jævla scriptkiddieunge.
Sist endret av Exmagician; 6. januar 2007 kl. 10:48.
"Hack 4 Islam"...
Mistenker at vi ikke hører mer fra exin0-fyren mer i denne tråden, jeg
er han en god hacker da?
ahh, hater sånne som deg. Hack4fun?
Er det noen med balltre som bor i stavanger?

en side han har lekt seg på: http://www.2004crew.com/forum/
serveren til den dritkule mp3 låta: http://sofrakebab.no/ldu/index/Kilic Ft. Baba-G - Sokak Yasami.mp3
http://sofrakebab.no/

Ayy gutten driver kebabsjappe i Stavanger

edit: siden er oppe igjen: http://sofrakebab.no/ldu/index.php
Sist endret av campod; 6. januar 2007 kl. 15:35.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av h4llik
er han en god hacker da?
Vis hele sitatet...
Nei. Han er en script kiddie.
han er også en taper som fortjener all den straffen han får. håper noen drar til deg med en flisete vaier på overleppa...
Bor i stavanger jeg.. ^^
Tror det du og dere har gjort har gjort såpass mange instanser forbannet på dere, så kan være lurt å ligge litt lavt. Mja. Men det er vel for sent for det. Skal man først gjøre noe ulovlig, legger man aldri igjen spor overhodet, og man mocker ikke eierne av nettsteder slik som "defacere" gjør. For de som forstår språket kan de googlecache seg igjennom nettstedet shadowhack.org:
http://209.85.135.104/search?q=cache...hadowhack.org/
Flere steder må man authoriseres tho. Men kanskje det går an å lure seg unna, med tanke på at siden er generert med www.neocrome.net, og de skreik om feil for en måned siden.

Tror neppe folk tar defacing lightly, det er en pest og en plage. Lykke til, det kan godt være dere trenger det.
"LOLZ U R SCRIPTKIDDI'D BY <my full name> THE PROFESSIONAL HAXXER. PS THIS IS NIOT ILLIGAL"
Men hva er en script kiddie, han virker ganske flink for og cracke så mange sider? og hva er og deface, endre forsiden til siden?

Takker..
http://en.wikipedia.org/wiki/Scriptkiddie

In computing, a script kiddie (occasionally script bunny, script kitty, script kiddo, "skidiot", skiddie or Victor Skill Deficiency (VSD) and even lamer) is a derogatory term for inexperienced crackers who use scripts and programs developed by others, without knowing what they are or how they work, for the purpose of compromising computer accounts and files, and for launching attacks on whole computer systems (see DoS). In general, they do not have the ability to write these kinds of programs on their own.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Exmagician; 6. januar 2007 kl. 17:06.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
En scriptkiddie er en som bruker verktøy han finner på nettet, han kan ha en viss forståelser på hvordan ting fungerer, men 'gidder' ikke å sette seg inn i mer enn han må for å ødelegge for andre.

Defacing er å endre på forsiden av en webside ja.
Det som VIRKELIG hadde vært morsomt var om han hadde hacket noen sider i tyrkia eller liknende og norsk politi sender ham dit for å få straffen sin

Man ender ikke opp med bare bøter der nede
Okay, hehe, stakkars unge.
Han trenger ikke ha noen skills da, fyfaen han har sikkert briefa så mye på skolen angående dette.
Men jeg håper du holder oss oppdatert ang straffen..
håper du blir sperra inne og dør der
:P
haha! ikke sikkert han blir straffet for innholdet på sida si, men på grunn av alle de sidene som er hacket.. :P
Je g vet ikke om du får noen straff, men det burde du.
Men om du er 16 nå, og gjorde ugjerningene når du var under 15 kan du ikke straffes!
er ikke veldig for hacker men script kiddieer er bare patetisk.
Trådstarter
3 0
lol duster.. fikk ikke straff.. fikk beskjed av politiet om at di ikke hadde funne bevis på at var meg.. så saken er nede.. !!

Gleder meg til jeg er i serveren t FreakForum )


SNAKKES FOLKENS..

PS: www.sofrakebab.no er hjemmesiden jeg har laget + jeg jobber der Billig mat.. alle e velkommen
Sitat av exin0
lol duster.. fikk ikke straff.. fikk beskjed av politiet om at di ikke hadde funne bevis på at var meg.. så saken er nede.. !!

Gleder meg til jeg er i serveren t FreakForum )


SNAKKES FOLKENS..

PS: www.sofrakebab.no er hjemmesiden jeg har laget + jeg jobber der Billig mat.. alle e velkommen
Vis hele sitatet...
fjortis2k! hahahah lolzor roflmao! trusler blablabla.. du er kul! kan jeg få autografen?
aargh, sånne trusler tror jeg ikke man kommer langt med når det gjelder nff ihvertfall.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av exin0
lol duster.. fikk ikke straff.. fikk beskjed av politiet om at di ikke hadde funne bevis på at var meg.. så saken er nede.. !!

Gleder meg til jeg er i serveren t FreakForum )

SNAKKES FOLKENS..
Vis hele sitatet...
Altså avskriver vi deg med at du var en tulling som vart utnytta uten å vere klar over det sjølv. Idiot.

Og å prøve å cracke serveren til nff trur eg er det dummaste du kan finne på å gjere. Folk er ikkje heilt inkompetente her, og eg trur heller ikkje admin tar seg så veldig nær av useriøse truslet...

Så eg spår at vi ikkje snakkast så alt for mange ganger Noko som ikkje plager meg nevneverdig.

Sånn btw så tok det under halvminuttet å finne fullt namn, addresse og telefonnummer på deg. Så du er ikkje spesielt anonym.
Sist endret av vidarlo; 11. januar 2007 kl. 00:39.
<ironi>
Så det du mener er at om noe skjer så kan vi bare ta til nytte denne tråden: http://www.freakforum.nu/forum/showt...&highlight=lik
</ironi>
Hahah.. Jaja.. Puh..*ler_falktisk_fortsatt*
Artig å lese hvor dumme folk faktisk er.
Han får jo bare prøve å hacke nFF da, hvis han er så utrolig flink x)
Sitat av exin0
lol duster.. fikk ikke straff.. fikk beskjed av politiet om at di ikke hadde funne bevis på at var meg.. så saken er nede.. !!

Gleder meg til jeg er i serveren t FreakForum )


SNAKKES FOLKENS..

PS: www.sofrakebab.no er hjemmesiden jeg har laget + jeg jobber der Billig mat.. alle e velkommen
Vis hele sitatet...
Du er utestengt. Aw-e-some. Jeg har herved anmeldt deg til politiet igjen. Og denne gangen med bevis, som var drittlett å få tak i.
Sitat av Bob Saget
<ironi>
Så det du mener er at om noe skjer så kan vi bare ta til nytte denne tråden: http://www.freakforum.nu/forum/showt...&highlight=lik
</ironi>
Vis hele sitatet...
Hahahaha! En artig skrue du!
synd politiet ikkje gidder å oppdrive informasjon som kan dømme han i ein rettsal. Siden han hadde fortjent det så jævlig
Haha, scriptkiddie ja, artig du reklamerer hvor du arbeider, tenk hvis noen maniacs du har hacket siden til, kommer for og snakke med deg :s