Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1314
Hei, jeg er netopp bosatt i Oslo på grunn av at damen min jobber der. Etter oljekrisen har jeg vært nødt til og se meg om etter nye muligheter på jobbmarkedet. Av person er jeg såpass allsidig at jeg ikke har noen spesifik interesse det er mulig å leve av. Jeg vil enkelt og greit bare ha en jobb hvor jeg kan starte med to sterke hender. Det kunne vært så ensidig at jobben kun besto i og flytte de firkantede kassene til høyre, og de runde til venstre 8 timer hver dag. Uavhengig av hvor lite givende mange gjerne synest den type jobb er, så har jeg den egenskapen at jeg trives med det meste.

Med dagens kravspesifikasjoner er det nesten umulig og få erfaring. Dette til tross for at jeg kan påskryte meg og ha de beste refferanser med dokumentert null timers fravær sammenhengende i 6-7 år i arbeidslivet. Finn.no fylles opp av vikarbyråer med korte oppdrag. Til og med på de stillingene ser det ut til at man må ha en mastergrad nesten for og jobbe som renovasjonsarbeider.


Er det noen som har noen ideer til hvor jeg kan søke, eller komme inn en trygg bransje fort? En lagerjobb er og noe jeg muligens kunne tenke meg...Er det noen som vet om konkrete lager hvor det er mulig og få en jobb? Jeg er tom for ideer når jeg skal søke, men jeg tar motivert i mot det første jobbtilbudet jeg får. Dette helt uavhengig av hva det er.

Jeg er nå 40 år gammel, og det er svært vanskelig og få jobb fordi man ikke har erfaring...Så får man heller ikke erfaring fordi man ikke får jobb.
Sist endret av pipestilk; 18. mars 2019 kl. 14:22.
Lag deg en linkedin til å begynne med om du ikke har.

Og gå gjennom bemanningsbyråer. Er utrolig mange stillingen som aldri blir lyst ut på Finn. Har ikke noe kilde men hørt at så mange som 7 av 10 stillinger aldri havner på Finn.
Brste metoden er nok å være litt på hugget med bemanningsbyråene. Ring dem med gjenvne mellomrom og høre om det har dukket opp noe.

Søker du ordinære stillinger et det viktig og han en fin og ryddig CV.
Søknaden Burde ikke være helt A4.

Og husk at du skal selge inn den beste versjonen av deg selv men ikke overdriv.

Ofte blir CV og søknad scannet så velger de bort kandidater som ikke
ikke har de rette ordene.

Dette kan være ord som «utadvent, service innstilt, rolig, takler stress etc»

Derfor er det også viktig at søknaden er rettet mot stillingen og ikke er «kopi paste».

Finnes også selskaper som skriver for deg. Kjenner flere som har brukt dette med positive resultat.

Og en siste ting, ikke søk på stillingen du et overkvalifisert til. Fjern isåfall ting fra CV som gjør deg overkvalifisert.
Sist endret av bianchi_89; 19. mars 2019 kl. 00:35.