Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 11263
Heisann!

Noen som har erfaringer med sider som selger koder til spill, som liverkort.no? Ser jo faktisk ut som en ordentlig side, og anmeldelsene er gode, hvis de faktisk er ekte... Men det virker litt for godt til å være sant at det skal være så enkelt å skaffe populære spill så billig?

Fant ikke noen nye og gode tråder om dette. Hadde vært veldig takknemlig for svar på om dette er legit?
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Jeg kjøper av og til fra g2play.net aldri hatt noe problemer med de.
Har kjøpt over 10 triple A games fra cdkeys.com har alltid fått koden min før release eller på samme dagen.
De er også billigst 90% av gangene. Ser ikke noen grunn til å bruke en annen selger. Kinguin fungerer også (Bare velg den som er billigst) Det er mange ulike selgere på Kinguin (f.eks g2play.net som nevnt ovenfor), bare kjøp fra den billgste fungerer fett.

Bare å spørre om du har noen spørsmål, dette er faktisk noe jeg har peiling på.
Okay, tusen takk for svar! De har dessverre ikke GTA 5 til xbox one men da regner jeg med at andre lignende sider er legit også. Jeg så på g2g men da skjønte jeg ikke hvilken platform spillet man kjøpte var til, så tror jeg bruker Men ja, da slår jeg til på livekort.no!
Anbefaler deg å se denne. Den forklarer hvorfor de er så billige, og hvor mye shady shit som står bak.

https://www.youtube.com/watch?v=mBakPg6x63Q&t=790s
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Tek.no hadde en artikkel om slikt for litt siden;
https://www.tek.no/artikler/feature-...g-greit/425869
Vis hele sitatet...
Still deg kritisk til den artikkelen da de har spurt selve bedriften om hvor de får kodene fra.

Faktum er at kodene kommer fra kredittkortsvindel og du kan risikere at utvikleren sperrer kodene. Det er også svært skadende for små utviklere som taper masse penger på slikt.
Kinguin tror jeg kan ha
Personlig ser jeg ikke noe problem med markeder som G2Z og Kinguin. At kodene kan stamme fra kredittkortsvindel er en konsekvens av et åpent marked. De kan like enkelt selge sine koder som er anskaffet gjennom svindel på Ebay og lignende markeder.

Uansett om det finnes flust av mennesker som selger produkter som er falske/stjålet/anskaffet gjennom svindel, er det få som boikotter Ebay/Finn/Craiglist av den grunn.

Det er også et kjent faktum at mange kjøper spillkodene når de er på tilbud før de legger dem ut til salg, så utsagnet om at alle kodene stammer fra svindel stemmer ikke.