Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  192 75140
Sitat av Simox Vis innlegg
Spennende spill, er det noen som vet om man kan få tak i pokemon go plus? Ser at Spillsjappa selger dem for 454 i følge "minpokemongo.no" (http://minpokemongo.no/forhandsbesti...-pokemon-plus/)
Dersom noen vet om billigere så gi meg gjerne en link!
Vis hele sitatet...
https://www.prisguide.no/produkt/pokemon-go-plus-268290

Grei oversikt over de mest kjente nettbutikkene i hvertfall.

----------

Real-time kart over hvor man finner pokemons: https://pokevision.com/
Har testet det ut selv, ser ut til å fungere temmelig bra. Har funnet de pokemonene den viser på kartet.
Sist endret av etse; 20. juli 2016 kl. 14:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser ut til at serverne er mer stabile nå. Skal ha vært oppe i over 7 timer i følge en status-nettside.
Eller er det bare fordi at færre er på og laster mindre? Tviler ettersom det er en av de beste dagene å være ute på i dag. værmessig.
Hvor mye tid bruker dere pr dag på dette ?
Bruker ca 1 times tid + tipper jeg, har hunder som må ut uansett.
Det har sikkert blitt nevnt tidligere i tråden, men dersom noen freaks i Bergen leter etter gode hotspots/Pokestops, så er Festplassen og Akvariet på Nordnes å anbefale. Stort sett alltid lures der, og svært mange folk som står og leter etter Pokemon, så det sosiale er også tilgjengelig om dette ønskes.
Etter min erfaring dukker det opp flere sjeldne Pokemons på Nordnes, slik som i dag da det dukket opp en Magmar, og over 50 folk flokket bort til Pokestoppet den var ved. Underholdende, og jeg fikk en Magmar med 800CP.
Sist endret av Deadlock Radium; 21. juli 2016 kl. 01:49.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Det har sikkert blitt nevnt tidligere i tråden, men dersom noen freaks i Bergen leter etter gode hotspots/Pokestops, så er Festplassen og Akvariet på Nordnes å anbefale. Stort sett alltid lures der, og svært mange folk som står og leter etter Pokemon, så det sosiale er også tilgjengelig om dette ønskes.
Etter min erfaring dukker det opp flere sjeldne Pokemons på Nordnes, slik som i dag da det dukket opp en Magmar, og over 50 folk flokket bort til Pokestoppet den var ved. Underholdende, og jeg fikk en Magmar med 800CP.
Vis hele sitatet...
Det sosiale ved pokemon go er jævlig bra. Alle er hyggelige og kommer bort og spør hvordan det går, hvilke pokemons vi har fanget osv.. Faktisk det beste spill conninityet jeg har opplevd. Utrolig morsomt
Det verste med Pokemon Go er alle som spør om jeg leter etter pokemons. Ja, jeg gjør det, men jeg vil ikke snakke med deg. Gå vekk.
Hei! Har en australsk bruker til pokemon. Så lurte jeg på om når det kommer til norge om jeg kan bare lage meg en norsk apple bruker så vil pokemon brukeren min være den samme og jeg trenger ikke å starte på ny? takk
Jeg lasta ned en APK fil og mekka bruker via google kontoen min før de lanserte i norge.

Oppdaterte appen i play-store som vanlig da den ble lansert i norge, no problemo.
Sitat av commie Vis innlegg
Det verste med Pokemon Go er alle som spør om jeg leter etter pokemons. Ja, jeg gjør det, men jeg vil ikke snakke med deg. Gå vekk.
Vis hele sitatet...
Det følger vel litt med spillets design, da. Dette blir litt som å digge bilspill men hate å bruke ratt... ;-)
Sitat av thomas1toget Vis innlegg
Hei! Har en australsk bruker til pokemon. Så lurte jeg på om når det kommer til norge om jeg kan bare lage meg en norsk apple bruker så vil pokemon brukeren min være den samme og jeg trenger ikke å starte på ny? takk
Vis hele sitatet...
Hvis du benytter deg av google konto, så kan du slette appen, laste ned via norsk appstore og logge på med samme googlekonto. Da vil du starte der du var sist.
Og der ble det offisielt lansert i Japan. Kan vel glemme å spille i helga.
Sitat av etse Vis innlegg
[url]

Real-time kart over hvor man finner pokemons: https://pokevision.com/
Har testet det ut selv, ser ut til å fungere temmelig bra. Har funnet de pokemonene den viser på kartet.
Vis hele sitatet...
Jeg får det ikke til å virke hos meg. Setter markeren innenfor et triangel av pokestops, men siden kverner videre uten napp. Bor ikke i pokker vold heller, by med 50-60k innbyggere
For ett avhengighetspkapende spill! Skulle på butikken å kjøpe meg frokost, før jeg innser det, har jeg godt i 2 timer...

Men håper det blir ett bedre PVP-system senere, der man kan utfordre vennner o.l til matcher, og hadde vært fett med en pokemon liga 1 gang i mnd elns.
Jeg har allerede fanget over 200 pokesmons, brukt penger på alt mulig rart og klekket utallige egg. Veldig morsomt spill og som de ovenfor sier, håper jeg og at det blir mulighet for å møte andre på kartet, duellere eller pvp.

Synes også at man ikke trenger å scanne områder, blir liksom juks, så jeg anbefaler å lese deg opp hvor du finner hva og heller lete på egenhånd, blir en mye bedre spillglede. Eksempel her: http://minpokemongo.no/hvor-finner-jeg/ , finnes mange andre sider og wikis
Artig Jeg håper også på at det kommer et slags pvp system som fungerer noe ala gameboy. Hadde vært morsomt etterhvert å få castet noen hyper beams og flamethrower) For de som er på den late siden kan jeg anbefale å ta en tur med kollektiven, kjørte vel forbi 12-13 pokestops på en 10 minutters resie
Rart at ingen har nevnt det tidligere, men man kan ikke hatche eggs om man beveger seg raskere enn 20km/t da meningen med spillet er å gå i rundt, ikke kjøre. Man må ha appen åpen hele tiden da den ikke jobber i bakgrunnen (Når vinduet er langt ned/slått av). Ser det står litt forskjellig fra plass til plass ang. hvor for man kan bevege seg, men ut fra egen erfaring er 20km/t gullpunktet, dog jeg har god erfaring med 25km/t også bare at det fort blir litt ustabilt.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Man må ha appen åpen hele tiden da den ikke jobber i bakgrunnen
Vis hele sitatet...
Dette fant jeg ut litt for sent, gitt! Et par 10 km egg som ikke hadde rørt seg etter en 15 km lang tur

Å ha appen åpen så lenge kan jo fort bli dyrt med tanke på 4G. Kommer vel et par artikler i avisene neste måned "Mor (22) raste på sønnen da hun så mobilregningen"...
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Jeg er komisk Vis innlegg
Dette fant jeg ut litt for sent, gitt! Et par 10 km egg som ikke hadde rørt seg etter en 15 km lang tur

Å ha appen åpen så lenge kan jo fort bli dyrt med tanke på 4G. Kommer vel et par artikler i avisene neste måned "Mor (22) raste på sønnen da hun så mobilregningen"...
Vis hele sitatet...
Appen bruker omtrent ikke mobildata. Iallefall ikke nok til at det ville gått over fort.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Appen bruker omtrent ikke mobildata. Iallefall ikke nok til at det ville gått over fort.
Vis hele sitatet...
Batteri derimot...

Appen min har stått på ~8-10 timer per dag, for det meste i bakgrunnen, da jeg har Pokestops på jobb og klekker egg vha. GPS-drifting. Siden 7. juli har den brukt 241 MiB på 4G. Det er slettes ikke mye. Under 20MiB per dag.
Sist endret av Dyret; 22. juli 2016 kl. 20:39.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Rart at ingen har nevnt det tidligere, men man kan ikke hatche eggs om man beveger seg raskere enn 20km/t da meningen med spillet er å gå i rundt, ikke kjøre. Man må ha appen åpen hele tiden da den ikke jobber i bakgrunnen (Når vinduet er langt ned/slått av). Ser det står litt forskjellig fra plass til plass ang. hvor for man kan bevege seg, men ut fra egen erfaring er 20km/t gullpunktet, dog jeg har god erfaring med 25km/t også bare at det fort blir litt ustabilt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Jeg er komisk Vis innlegg
Dette fant jeg ut litt for sent, gitt! Et par 10 km egg som ikke hadde rørt seg etter en 15 km lang tur

Å ha appen åpen så lenge kan jo fort bli dyrt med tanke på 4G. Kommer vel et par artikler i avisene neste måned "Mor (22) raste på sønnen da hun så mobilregningen"...
Vis hele sitatet...
Kan oppdatere om at visst du kjører igjennom byen er det sjeldent den henger med, da du kjører for fort. Mens trikken som regel går fint. Så å ta trikken en runde kan gi deg en del kilometerstand på eggene
Sist endret av KjemikalieX; 23. juli 2016 kl. 01:24.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Kan oppdatere om at visst du kjører igjennom byen er det sjeldent den henger med, da du kjører for fort. Mens trikken som regel går fint. Så å ta trikken en runde kan gi deg en del kilometerstand på eggene
Vis hele sitatet...
Kan si ang mobildataen bruker den ikke mye. på en 3 timers gåtur sist uke havna jeg en plass mellom 30-50mb på 3! timer aktiv bruk.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Så å ta trikken en runde kan gi deg en del kilometerstand på eggene
Vis hele sitatet...
Speaking of; Forespørselen etter robotklippere har denne sommeren skutt til værs hos nordmannen i gata, så hvis noen av dere har en slik en er det enkelt å teipe fast mobilen på toppen og få hamstret inn flere km uten å gå mer enn til og fra klipperen =)

Edit; Skriveleif
Sist endret av SoppVandreren; 23. juli 2016 kl. 04:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om du har iPhone så demper den skjermen om du holder mobilen opp-ned. GPS bruker endel strøm, men det er skjermen som suger absolutt mest, så om du putter den i lomma opp-ned så bruker den langt mindre strøm enn om du går og ser på den hele tiden. Vet ikke hvordan det funker med Android, men sikkert noe av det samme. Det vibrerer jo når det dukker opp en pokemon eller pokestop/gym.
Sitat av commie Vis innlegg
Om du har iPhone så demper den skjermen om du holder mobilen opp-ned. GPS bruker endel strøm, men det er skjermen som suger absolutt mest, så om du putter den i lomma opp-ned så bruker den langt mindre strøm enn om du går og ser på den hele tiden. Vet ikke hvordan det funker med Android, men sikkert noe av det samme. Det vibrerer jo når det dukker opp en pokemon eller pokestop/gym.
Vis hele sitatet...
Det fungerer på Android også, men på begge deler må du først aktivere strømsparing i settings!
Sliter med at appen henger seg etter strømsparing. Holder at man kommer litt borti skjermen før de obligatoriske ventesekundene har passert, og så blir UIet helt uresponsivt. Mulig det er Android-spesifikt.
Sist endret av Dyret; 23. juli 2016 kl. 20:41.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Sliter med at appen henger seg etter strømsparing. Holder at man kommer litt borti skjermen før de obligatoriske ventesekundene har passert, og så blir UIet helt uresponsivt. Mulig det er Android-spesifikt.
Vis hele sitatet...
Takk! Har hatt problemet med at UI'n fryser, nå vet jeg hvordan jeg skal unngå det.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er neppe så mye å gjøre med det, bare vente til folka bak det ansetter programmerere som ikke er søppel.
Sitat av Jeg er komisk Vis innlegg
Dette fant jeg ut litt for sent, gitt! Et par 10 km egg som ikke hadde rørt seg etter en 15 km lang tur

Å ha appen åpen så lenge kan jo fort bli dyrt med tanke på 4G. Kommer vel et par artikler i avisene neste måned "Mor (22) raste på sønnen da hun så mobilregningen"...
Vis hele sitatet...
Pokemon Go bruker latterlig lite, har hørt at den bruker MAX 50MB etter 4 timer.
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Pokemon Go bruker latterlig lite, har hørt at den bruker MAX 50MB etter 4 timer.
Vis hele sitatet...
For en person med bare 1 GB data i telefonabbo (en del barn/unge f.eks.) kan den beskjedne databruken til pokemon go fortsatt koste en del om man spiller flere timer om dagen.

Et par målinger:

androidcentral.com: under 20MB per time
mobipicker.com: 10MB per time

La oss si at pokemon go bare bruker 10 MB per time.
1000 MB per måned / 31 dager = 31 MB per dag.
10 MB i timen, 32 MB per dag blir 3 timer pokemon go om dagen.

Og da uten å kunne bruke mobildata til noe annet, bare pokemon go.

Støtt denne underskriftskampanjen, offline kart sparer batteri også!

change.org: Add support for offline maps in Pokemon Go!


Slike underskriftskampanjer har funka på Niantic før btw.
change.org: Pokemon Go, Intel Processor
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Jeg trodde at offline maps allerede funker med android og google maps?
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Jeg trodde at offline maps allerede funker med android og google maps?
Vis hele sitatet...
fra underskriftskampanjen:

this was debunked by google engineer Sam Thorogood on twitter, i decided to create this petition to raise awareness around this "feature".
Vis hele sitatet...
Noen som vet om noen Machop spawns i Oslo området? Trenger sårt flere, og han er så vanskelig å finne..
Sitat av Echodius Vis innlegg
Noen som vet om noen Machop spawns i Oslo området? Trenger sårt flere, og han er så vanskelig å finne..
Vis hele sitatet...
Fikk han på Tusenfryd.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Noen som vet om noen Machop spawns i Oslo området? Trenger sårt flere, og han er så vanskelig å finne..
Vis hele sitatet...
Fant en rundt botanisk hage, det er 2 stops der som nesten alltid har lures, så det kan være verdt et forsøk.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Speaking of; Forespørselen etter robotklippere har denne sommeren skutt til værs hos nordmannen i gata, så hvis noen av dere har en slik en er det enkelt å teipe fast mobilen på toppen og få hamstret inn flere km uten å gå mer enn til og fra klipperen =)

Edit; Skriveleif
Vis hele sitatet...
Vurderer selv å teipe fast mobilen på robomowen i hagen. Problemet er at gressklipperen er så kraftig at noen ganger i oppover bakke så tar den baklengs salto og detter på ryggen. Går sikkert ant å justere kraften på den, skal sjekke det ut en dag.
Hadde vert flott å sitte på terassen å se plenen bli fin, mens en hatcher et par egg selv om det er litt juks. Jeg får se, personlig liker jeg å gå rundt også. Er deilig med frisk luft
Sitat av Dyret Vis innlegg
klekker egg vha. GPS-drifting.
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle mer om dette?
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Kan du fortelle mer om dette?
Vis hele sitatet...
Enkelte androidtelefoner har loka gps, slik at når den ligger stille registrerer pokemon at figuren beveger seg litt rundt. Dermed får man noen meter her og der som fører til eggklekking uten å gjøre en dritt. Kjipt for oss med iphone som har gps som fungerer skikkelig...
Sitat av Raymond Vis innlegg
Enkelte androidtelefoner har loka gps, slik at når den ligger stille registrerer pokemon at figuren beveger seg litt rundt. Dermed får man noen meter her og der som fører til eggklekking uten å gjøre en dritt. Kjipt for oss med iphone som har gps som fungerer skikkelig...
Vis hele sitatet...
Hvordan går jeg fram for å aktivere dette på telefonen min? Min er såpass nøyaktig at jeg ikke får tilfeldige kilometer på eggene mine
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Hvordan går jeg fram for å aktivere dette på telefonen min? Min er såpass nøyaktig at jeg ikke får tilfeldige kilometer på eggene mine
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe man aktiverer, det er bare dårlig GPS. Det kan også oppnås ved å sitte i en kjeller med dårlig dekning
På Android kan du stille nøyaktigheten på lokasjonstjenesten. Om du setter den til "batterisparing" så vil den bruke mobilmaster og WiFi-nettverk i nærheten til å anslå hvor du er. På beste innstilling så er den selvfølgelig helt fin, men sluker batteri

Så vidt jeg har forstått, så sjekker spillet ca. hvert minutt hvor du er hen. Så trekker den en rett linje til forrige stedet du var, og det er distansen du har bevegd deg. Hvis denne distansen er over 300m så forkastes den, for da har du mest sannsynligvis kjørt eller syklet veldig fort. Om lokasjonen din er litt unøyaktig, så får du en 20-50m per minutt bare av å ha appen oppe.
Sist endret av Dyret; 26. juli 2016 kl. 22:46.
Min android telefon er så unøyaktig hele tiden, når jeg kommer til et pokestop viser den likevel at jeg er for langt unna til å spinne. Dette er jo fryktelig irriterende. Når telefonen har vært i ro over en viss tid, for eksempel om natten, "vet" den ikke hvor jeg er. Dette løser jeg med å tvinge appen til å stoppe for så å starte den igjen. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan løse mine problemer?
Klem fra Betty
Noen som har funnet en god replacement for Pokevision? Utrolig ustabilt.
Sitat av wat Vis innlegg
Noen som har funnet en god replacement for Pokevision? Utrolig ustabilt.
Vis hele sitatet...
https://github.com/AHAAAAAAA/PokemonGo-Map

Denne er lett å sette opp og helt genial!

Om noen velger å bruker den, så husk å sette -t 1 på slutten. Flere threads pleier å gå galt da den ikke displayer alle
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei, håper det er noen som kan hjelpe en gammel dame som samler Pokémons.
Selv om jeg går mye reagerer ikke nedtellingen for når eggene skal klekkes. De har stått på samme antall kilometer i flere dager.
Tidligere har to eg klekket, men nå skjer det ingen ting.
Ellers virker spillet ok, fikk orden på det etter at jeg åpnet Google Maps.
På forhånd takk for svar.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Hei, håper det er noen som kan hjelpe en gammel dame som samler Pokémons.
Selv om jeg går mye reagerer ikke nedtellingen for når eggene skal klekkes. De har stått på samme antall kilometer i flere dager.
Tidligere har to eg klekket, men nå skjer det ingen ting.
Ellers virker spillet ok, fikk orden på det etter at jeg åpnet Google Maps.
På forhånd takk for svar.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Hvordan ser ruten du går ut? Spillet registrerer ikke kontinuerlig hvor du er når det kommer til å beregne tilbakelagt avstand for eggene. Har sett det bli påstått at posisjonen din bare registreres hvert femte minutt (Dette gjaldt før siste oppdatering, så jeg kan ikke garantere at det stemmer lengre), noe som betyr at du ikke får uttelling på å gå i sirkler hvis du er tilbake på utgangspunktet etter fem minutter.

Er naturligvis lite sannsynlig at tellerne ikke skulle endre seg i det hele tatt, men det kan være en forklaring.

Ellers kan det være verdt et forsøk å avinstallere og installere spillet på nytt. Progresjonen din er knyttet til kontoen din, så du taper ingenting på å slette spillet.

Det finnes sikkert andre kjente kilder til slike problem, som jeg ikke er klar over, men jeg håper dette kan hjelpe noe. Lykke til!
I går gikk jeg en lang tur i skogen, skrittelleren på telefonen viste 8 km. Jeg har stoppet spillet med tvungen stopp flere ganger da det ikke følger helt med om jeg forflytter meg med bil. Kan jeg bruke " sign out" uten å "miste" spillet?
Det er litt gøy å spille, selv for godt voksne, så da blir en litt irritert nå det ikke virker.
Takk for svar.
Klem fra Betty
Egg-klekking fungerer ca. slik, basert på grundig testing fra flere:
0. Appen vet hastigheten din, men denne blir ikke brukt for egg-klekking. Kun for å animere at avataren din løper, eller gi deg melding om at du går for raskt (35km/t).
1. Appen må være oppe og aktiv. Du må ikke nødvendigvis se på kartet, men du må være logget inn. Distanse måles selv om du er i kamp, ser på en meny eller på et egg som klekkes.
2. Ca. hvert minutt (ikke 100% bekreftet) så registrerer spillet posisjonen din.
3. Hvis distansen mellom din nåværende og forhenværende posisjon er mindre enn (eller lik) 175 meter, så teller hele denne distansen.
4. Ca. hvert 4. minutt så oppdateres egg-skjermen med den totale lengden du har fått. Da vil eventuelle egg klekkes også. Denne skjermen oppdaterer seg bare om du går inn og ut av menyen igjen.

Resultatet av dette, er at for eggklekking så har du en "fartsgrense" på 10.5km/t. Går du noe over dette, så vil du ikke få credit for hele distansen. I verste fall ingenting. Hvor mye du får registrert avhenger av når posisjonen din samples, og distansen mellom punktene i rett linje. Så om du råkjører ned Trollstigen så er det godt mulig at du faktisk får registrert distanse for det, men om du triller sykkelen din litt fort i en rett nedoverbakke så kan det bli null og niks.

Se også: https://www.reddit.com/r/TheSilphRoa..._with_science/
Sist endret av Dyret; 15. august 2016 kl. 12:02.
Tusen takk for svar. Jeg har gått mye lengre distansert en 175 m, så da skulle det registreres av "telleren", dessuten går jeg ikke så fort heller
Kan jeg avinstallere spillet for så å laste det ned igjen uten å miste alle mine Pokémons og Items ?
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Tusen takk for svar. Jeg har gått mye lengre distansert en 175 m, så da skulle det registreres av "telleren", dessuten går jeg ikke så fort heller
Kan jeg avinstallere spillet for så å laste det ned igjen uten å miste alle mine Pokémons og Items ?
Vis hele sitatet...
Hvis det er mer enn 175 meter mellom to avstandsmålinger, så teller den ikke. Så om det går for lang tid mellom hver gang appen får sendt inn melding, så vil du ikke få noen distanse på eggene dine.

Alle Pokemons/item er tilknyttet kontoen du bruker. Så om du husker brukernavn/passord til Pokemon Club- eller Google-brukeren som du bruker, så beholdes alt.
Sist endret av Dyret; 15. august 2016 kl. 14:33.