Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  192 75143
Noe lignende ingress, bare med Pokemon.
Du går rundt og fanger pokemon som man finner rundt om i nærområde. Så langt er pokestops (gir rewards) og gyms sluppet.

Vet ikke hvordan man får dette på IOS pr nå i Norge, er ikke sluppet i så mange land at det gjør noe til nå.

Men om du er så heldig å har android kan du anskaffe det her: https://www.apkmirror.com/apk/nianti...-apk-download/

Trailer og litt mer informasjon får du her: http://www.gamereactor.no/nyheter/43...ne+og+Android/

og her

http://www.pokemon.com/us/pokemon-vi...es/pokemon-go/

Gotta catch em all!
Spillet lanseres sannsynligvis "i slutten av uken" i Europa for de som foretrekker den offisielle måten å få det på
Spiller er utrolig ustabilt. og serverene mer nede enn oppe på kveldstid - utrolig mye barnesykdommer. Ikke så mye å være tidlig ute etter
Trådstarter
Sitat av Ueland Vis innlegg
Spillet lanseres sannsynligvis "i slutten av uken" i Europa for de som foretrekker den offisielle måten å få det på
Vis hele sitatet...
Jepp og i følge reddit (kommentar 2) : https://www.reddit.com/r/pokemongo/c...every_30_mins/

Så integrerer apk'n seg med playstore så er samme/gyldig fil.

Sitat av etse Vis innlegg
Spiller er utrolig ustabilt. og serverene mer nede enn oppe på kveldstid - utrolig mye barnesykdommer. Ikke så mye å være tidlig ute etter
Vis hele sitatet...
Ja er ganske ustabilt, var akkurat i byen og ble gym master for en gym. Stoppa opp når jeg skulle ta ett pokestop.
Sist endret av svaart; 7. juli 2016 kl. 22:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen som kan fiske opp når den kommer til Apple og Europa??
Spillet er tigjengelig på Apple i Nord Amerika, Canada og Australia (og muligens fler, Japan?), Europa er vel oppgitt som 'Coming soon'.
Er forøvrig bare å mekke en Australsk konto for Appstore, da spillet ikke koster noe.

Mikrotransaksjoner virker nok forøvrig ikke før en får installert spillet med samme konto en vil betale fra.
Sitat av etse Vis innlegg
Spiller er utrolig ustabilt. og serverene mer nede enn oppe på kveldstid - utrolig mye barnesykdommer. Ikke så mye å være tidlig ute etter
Vis hele sitatet...
Jeg brukte det hele dagen i går, helt uten problem, kigget også inn en 20min på kveldstid som gikk glatt, men amerikanerne påvirker det sikkert veldig.

Hvilke lag er folk på!?
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Noen som kan fiske opp når den kommer til Apple og Europa??
Vis hele sitatet...
Skulle komme "mot slutten av uka" men er usatt inntil de får kontroll på serverne, de hadde ikke tenkt på hvor populært dette faktisk ville bli, og ble tatt helt på senga. (Nintendo aksjen fløy opp 8% på en dag)
Ganske skuffet TBH - Psyduck mitt i gaten etc. Men det kan bare bli bedre! Håper det blir en kassasuksess så de fortsetter å forbedre.
Sitat av nikita Vis innlegg
Ganske skuffet TBH - Psyduck mitt i gaten etc. Men det kan bare bli bedre! Håper det blir en kassasuksess så de fortsetter å forbedre.
Vis hele sitatet...
Drømmer om en utgave som gjør at du kan møte og battle i mer konvensjonell pokemon/gameboy stil. Det hadde vørt HELT sykt rått.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Jeg brukte det hele dagen i går, helt uten problem, kigget også inn en 20min på kveldstid som gikk glatt, men amerikanerne påvirker det sikkert veldig.

Hvilke lag er folk på!?
Vis hele sitatet...
Formiddagen pleier å gå fint. Men utover kvelden streiker serveren, når amerikanerne begynner å logge på. Serveren takler ikke helt.kapasiteten.
Får ikke trykket på installere, bare avbryt. Noen som vet hva det kommer av?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Om du har Android er det nok fordi du ikke har tillat å installere fra ukjente kilder
Sitat av Fleff Vis innlegg
Om du har Android er det nok fordi du ikke har tillat å installere fra ukjente kilder
Vis hele sitatet...
ornda seg
Fant bulbasaur i sengen, lol
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
46 Pokémon, derav 8 Pidgey og 8 Rattata

Har ikke lest mye instruksjoner enda, fordi å prøve seg fram er moro, men nå som jeg kan dra til gymmer blir det nok mer fokus på å trene opp et par. Blitt mørbanket i de to kampene jeg prøvde meg på =)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Første som slo meg er hvor helvetes elendig koden må være. Jeg overdriver ikke engang når jeg sier at batteriet gikk rett i dørken med en gang; 1%p per SEKUND appen var aktiv. Hvordan får man til sånt?!
Sitat av robhol Vis innlegg
Første som slo meg er hvor helvetes elendig koden må være. Jeg overdriver ikke engang når jeg sier at batteriet gikk rett i dørken med en gang; 1%p per SEKUND appen var aktiv. Hvordan får man til sånt?!
Vis hele sitatet...
Må være noe med telefonen din. Spilte i over 4 timer med 4G og appen åpen hele tiden uten strømsparer. iPhone 6.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Nei, det er ikke telefonen. Det gir jo ikke mening engang. Hvis det hadde vært vanlig for telefonen utenfor denne ene appen hadde jeg vel ikke nevnt det, eller hva?
Sitat av robhol Vis innlegg
Nei, det er ikke telefonen. Det gir jo ikke mening engang. Hvis det hadde vært vanlig for telefonen utenfor denne ene appen hadde jeg vel ikke nevnt det, eller hva?
Vis hele sitatet...
Vel. jag og alle je kjenner som bruker appen kan bruke den i timesvis uten problemer med å gå tom for strøm (noe du påstår skjer i løpet av 100 sekunder), så det er kanskje ikke så rart å tenke at det er telefonen din som er problemet, eller hva?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Det at P:Go suger strøm er ganske godt kjent (ref. "Power bank" memet på /r/pokemongo), men moroa varer fortsatt en god stund før du går tom. Jeg og en venn tusla rundt i Pompeii i 5 timer igår, vi måtte ikke trekke fram powerbanken før vi venta på siste bussen -ca. 1t etter det igjen.
http://adamreeve.tumblr.com/post/147...-security-risk

Så, ikke bruk samme googlekonto som man bruker til andre ting
Jeg finner ikke pokemons Go i listen over apper med tilgang til kontoen min, selv om jeg brukte den til å logge inn senest i går. Andre som opplever det samme?

Edit: ser flere rapporterer det samme. På android har de ingen tilganger, på iPhone får de full access.
Sist endret av etse; 11. juli 2016 kl. 18:08.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Samme her. Sjekket nå som liasis postet. Ga ikke tilgang til kontaktene mine (og har nå fjernet kameratilgang, fordi AR ikke funker, som også er bra batteritips). Kan det ha noe med saken å gjøre?
Trådstarter
Brukte min xperia z3 compact i 4 timer idag på pokemon jakt. Gikk fra 95% til 38% på de timene.
Sitat av svaart Vis innlegg
Brukte min xperia z3 compact i 4 timer idag på pokemon jakt. Gikk fra 95% til 38% på de timene.
Vis hele sitatet...
Følg denne guiden for å lagre google maps offline. Kjekt å ha på ferieturer også btw.

Slik kan du kanskje få bedre Pokémon Go-batterilevetid

Det er enkelt: besøk innstillingene til Google Maps, velg «Innstillinger» fra venstre menylinje, trykk «Områder for bruk uten nett» og velg pluss-tegnet.

Vent noen sekunder (ikke lukk appen), og nærområdet ditt er lagret slik at spillet forhåpnetligvsi ikke trenger å laste ned kartdata fra nettet hele tiden.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Turbolego; 11. juli 2016 kl. 20:14.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Fikk ikke til i det hele tatt. Laget karakter ferdig og så stoppet den bare der. Jeg kunne snurre på karakteren min men det skjedde ikke mer enn det. Dette var på Android.

Tror heller jeg får prøve ut den der Ingress-greia frem til Pokemon: GO evt kommer ut i Norge, det er vel ca det samme bare litt mer avansert. Erfaringer med det?
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Tror det er ganske bugget pga server problemer, det fungerte helt fint i noen mellomrom, mens noen ganger måtte jeg restarte spillet for at det skulle fortsette å fungere.

Håper de lager et battle system, er decent nå, men føler det ikke er så dypt og bra spill som det ha potensial til å bli.

Også kjipt når serverene går ned når du har gått ut kl 3 på natten for å hunte pokemon
Sist endret av ArtOfHacking; 12. juli 2016 kl. 04:26.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Følg denne guiden for å lagre google maps offline. Kjekt å ha på ferieturer også btw.
Vis hele sitatet...
Til denslags ville jeg heller lastet ned hele landet i Here. Norge for eksempel er på under 400 MB.

Sitat av Dongerino Vis innlegg
Tror heller jeg får prøve ut den der Ingress-greia frem til Pokemon: GO evt kommer ut i Norge, det er vel ca det samme bare litt mer avansert. Erfaringer med det?
Vis hele sitatet...
Ja. Bra greie. Ser litt mye ut i starten kanskje, men man venner seg fort til det. Her i Trondheim er det gode muligheter for å møte folk IRL for å bytte utstyr og raskt bli oppgradert om man er ny spiller ved å gå sammen med en veteran.
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Følg denne guiden for å lagre google maps offline. Kjekt å ha på ferieturer også btw.

Slik kan du kanskje få bedre Pokémon Go-batterilevetid
Vis hele sitatet...
En google ingeniør har vel gått ut i etterkant og sagt at dette bare var placebo?

Kilde: https://www.reddit.com/r/pokemongo/c...y_to_decrease/

Edit 3.
Sist endret av svaart; 12. juli 2016 kl. 07:18.
Noen som vet noe om account reset når det blir offisielt lansert her? Hørte noe rykter om at de som har fått tilgang til spillet i landene som ikke skal ha tilgang enda blir reset på release for å få bukt med de advantage en vil ha ved å starte før alle andre.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Fikk til med spillet nå ja, regner med at det bare var serverproblemer.

Sitat av eirsik Vis innlegg
Noen som vet noe om account reset når det blir offisielt lansert her? Hørte noe rykter om at de som har fått tilgang til spillet i landene som ikke skal ha tilgang enda blir reset på release for å få bukt med de advantage en vil ha ved å starte før alle andre.
Vis hele sitatet...
Jeg er rimelig sikker på at folk flest er lei av spillet til da, men man vet jo aldri.
Trådstarter
Sitat av eirsik Vis innlegg
Noen som vet noe om account reset når det blir offisielt lansert her? Hørte noe rykter om at de som har fått tilgang til spillet i landene som ikke skal ha tilgang enda blir reset på release for å få bukt med de advantage en vil ha ved å starte før alle andre.
Vis hele sitatet...
Har mine tvil om det siden folk allerede har og kan bruke ekte penger på coins uansett om dem er i ett land der spillet er sluppet eller ikke.
Noen andre som sliter med GPS på iPhone?
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Lasta ned fra APK Mirror linken i første post. Når jeg installerer å skal kjøre filen, så står det "Kunne ikke validere bla bla bla" Noen som vet hva det går i?

Er Android btw
Sist endret av ranman22; 12. juli 2016 kl. 19:51.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Når de ikke kan validere bla bla bla, er det åpenbart en feil med din bla bla bla. Prøv å fikse din bla bla bla, for deretter å prøve på nytt. Da bør bla bla bla-en kunne valideres.

=)
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av Jonta Vis innlegg
Når de ikke kan validere bla bla bla, er det åpenbart en feil med din bla bla bla. Prøv å fikse din bla bla bla, for deretter å prøve på nytt. Da bør bla bla bla-en kunne valideres.

=)
Vis hele sitatet...
Haha ja nå vet jeg hvertfall hva jeg skal gjøre!

"Det et problem med analyseringen av pakken" står det nå.
Sist endret av ranman22; 12. juli 2016 kl. 20:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du må tillate å installere 3parts apper fra ukjente kilder. Er en innstilling du på aktivere. Burde ikke være vanskelig å finne.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
Du må tillate å installere 3parts apper fra ukjente kilder. Er en innstilling du på aktivere. Burde ikke være vanskelig å finne.
Vis hele sitatet...
Hadde det aktivert allerede, får samme melding fordiom.
Noen som vet når det kommer til norge på iphone?
Sitat av Slakteren Vis innlegg
Noen som vet når det kommer til norge på iphone?
Vis hele sitatet...
Metoden som funker i dag:
  1. Last ned tunnelbear fra appstore.
  2. Mekk amerikansk apple id på mobilen med amerikansk ip.
  3. last ned pokemongo fra appstore.

Pokemongo kommer til norge om få dager tho:

GameReactor.no - Pokémon Go kommer til Norge om få dager
må jeg bruke vpn hæ? Får jeg opp kart fra mitt eget område da eller fra ett annet land? Vil jo fortsette å spille når det kommer til norge, trenger ikke restarte?
Sitat av Slakteren Vis innlegg
må jeg bruke vpn hæ? Får jeg opp kart fra mitt eget område da eller fra ett annet land? Vil jo fortsette å spille når det kommer til norge, trenger ikke restarte?
Vis hele sitatet...
Du bruker bare VPN for å laste ned spillet fra appstore. Du spiller i norge som normalt. Utviklerne har ikke lansert offesielt for hele verden enda.
ja jeg fikk lasta ned uten vpn, brukte bare apple id fra ett annet land. Når jeg prøver å åpne spillet så loader den i 5 sek så crasher den. får ikke gjort noe :/
Sitat av Slakteren Vis innlegg
ja jeg fikk lasta ned uten vpn, brukte bare apple id fra ett annet land. Når jeg prøver å åpne spillet så loader den i 5 sek så crasher den. får ikke gjort noe :/
Vis hele sitatet...
Mange amerikanere (hvor spillet er lansert) har opplevd freezes og crashes. Noen fixes du kan prøve:

How to Fix Pokémon Go Crashing or Server Issue on iPhone or iPad
Hei!
Har laget apple id som er plassert i USA, å lurer på om det er mulig å legge til betalingsinformasjon til dette?
Er det noe som strider imot å legge til visa kortet sitt å kjøpe coins på Pokémon GO når du har puttet falsk informasjon ang. hvor du bor, telefon nummer etc. som jeg gjorde for å oppnå amerikansk appstore?
Sitat av 4pekatt1 Vis innlegg
Hei!
Har laget apple id som er plassert i USA, å lurer på om det er mulig å legge til betalingsinformasjon til dette?
Er det noe som strider imot å legge til visa kortet sitt å kjøpe coins på Pokémon GO når du har puttet falsk informasjon ang. hvor du bor, telefon nummer etc. som jeg gjorde for å oppnå amerikansk appstore?
Vis hele sitatet...
Dunno, du får lese policy/brukeravtale/terms and conditions for pokemon go.

Selv har jeg f.eks. brukt mitt norske bankkort til amerikansk netflix i et par år uten problemer... :P

Tviler på at de bryr seg, siden pokemon go blir lansert i norge om et par dager uansett: Pokémon Go kommer til Norge om få dager
Oppdatering, fungerte ikke å legge til mitt Visa på appstore med min falske USA konto, payment method ble rejected.
Driver å fikser gift card til appstore
Sitat av 4pekatt1 Vis innlegg
Oppdatering, fungerte ikke å legge til mitt Visa på appstore med min falske USA konto, payment method ble rejected.
Driver å fikser gift card til appstore
Vis hele sitatet...
på betalingsmetode velger du bare "none". ikke noe krav om at du må legge det inn