Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  212 57973
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Ja. Nå er det kommet. RuneScape servere er oppe og går med backup fra august 2007.

Er det noen som spiller? Erfaringer osv.?
Dritgøy er alt å si. Vanskelig og uvant, men utrolig nostalgisk. Vil anbefale alle å gjøre Knight's Sword, Restless Ghost og Waterfall Quest umiddelbart. Da får man 30 attack og strength, 10+ prayer og 24 smithing.
Learning by doing
Undef's Avatar
ja ass, synd de måtte ha mange av de nye modellene, oldschool skal være oldschool! personlig vil jeg ha vekk grensa i wildy, guardsa skal være oldschool guards og noen av bilde av GS i minimap må være hvit i midten og ikke sort.

Oldschool er 2006 ikke 2007

ellers tror jeg denne serveren tar "orginalen" med storm
Music Producer
Kobberkabel's Avatar
52 9
Endelig, Runescape skjønte at de hadde tapt mange kunder, håper det blir så mange stemmer at ''Free'' playere også kan spille og at det blir populært igjen
Fett, har ikke vært member på en stund og tror ikke jeg prøver før det blir åpent for free
Hvis jeg husker rett så er 2007 perioden før de ødela wildy, det er i såfall topp! Det var på den tiden Runescape var på sitt beste, men er absolutt mye som har blitt veldig bra i de senere årene å.

Sitat av Ketenna Vis innlegg
Dritgøy er alt å si. Vanskelig og uvant, men utrolig nostalgisk. Vil anbefale alle å gjøre Knight's Sword, Restless Ghost og Waterfall Quest umiddelbart. Da får man 30 attack og strength, 10+ prayer og 24 smithing.
Vis hele sitatet...
Å? Kan man spille på sin vanlige bruker og fortsette å levle her?
Mener du 30 levler? på 3 quests? har allerede gjort dem...
Sitat av packman Vis innlegg
Fett, har ikke vært member på en stund og tror ikke jeg prøver før det blir åpent for free
Hvis jeg husker rett så er 2007 perioden før de ødela wildy, det er i såfall topp! Det var på den tiden Runescape var på sitt beste, men er absolutt mye som har blitt veldig bra i de senere årene å.



Å? Kan man spille på sin vanlige bruker og fortsette å levle her?
Mener du 30 levler? på 3 quests? har allerede gjort dem...
Vis hele sitatet...
I 07Scape starter man helt fra begynnelsen igjen. Questene over gir fra 1 til levelet jeg skrev.
Music Producer
Kobberkabel's Avatar
52 9
Gleder meg til det kommer til ''Free'' da jeg en sjanse til å bli en sånn proff fyr i lvl 126 Siden alle begynner jo på nytt.
Noen som kan linke til hvor du spiller det? Er ikke den beste leteren... :P
skjønner det...
www.runescape.com

Pretty obvious
Haha tror jeg misforsto litt.. Har serverene har en rollback eller er det en annen server med RS versionen fra 07?
En annen server, men må for øyeblikket være member(betalende) for å spille der...
Ah, okey.. Det var jo litt kjipt da. :P
ja, du får kjøpe deg en måned, stemme og da får du spille det i månedsprisen din.. Og hvis det blir over 750k stemmer så får alle spille det uten ekstra kostnad
Kommer heller neppe til å bli åpna for free-gamers, det trengs det 750000 stemmer for. Man kan stemme fram til fredag tror jeg, med farta det er nå så blir det vel i nærheten av 500000 stemmer, så skal dere spille må dere nok betale for det, men jeg mener hvertfall at det er verdt det. Som nevnt over, vil jeg også helst ha fra 2006, men dette var vist den eldste back-up'en de hadde som jeg har fortstått det. Jeg er uansett storfornøyd, det soleklare favorittspillet mitt er tilbake som det skal være!
When People hate me.
MadeOfSteal's Avatar
4 0
Jeg husker da jeg spillte det
Hei, jeg spilte RuneScape før - er denne nye serveren startet helt på nytt? Altså - alle har startet på level 3 i løpet av den siste uken (eller når serveren startet?). Dette hadde jo vært kjempeartig, da hadde 'skillsene' faktisk hatt en verdi i seg selv, ettersom at det ikke går an å bare "kjøpe det du trenger".

Og når startet serveren?
Sitat av MBTI Vis innlegg
Hei, jeg spilte RuneScape før - er denne nye serveren startet helt på nytt? Altså - alle har startet på level 3 i løpet av den siste uken (eller når serveren startet?). Dette hadde jo vært kjempeartig, da hadde 'skillsene' faktisk hatt en verdi i seg selv, ettersom at det ikke går an å bare "kjøpe det du trenger".

Og når startet serveren?
Vis hele sitatet...
Fredag 22., relativt sent på kvelden.
Serveren er starta fra scratch ja, dvs. alle starter i lvl 3, alle skills i lvl 1. Den starta på fredag.
Hvordan er det med rares? Partyhats etc?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hvordan er det med rares? Partyhats etc?
Vis hele sitatet...
Ingen i spillet. De kom først ut ved et engangstilfelle i 2003. Pumpkin og Easter Egg kom ut rundt samme tid.
Dette skal prøves ut! Prøver å finne ut hvordan jeg skal kjøpe meg membership nå - stikker vel å kjøper meg et paysafecard etterpå.
Husk å vote hvis du kjøper membership
Music Producer
Kobberkabel's Avatar
52 9
Jeg ble så gira nå, trur jeg må kjøpe member. Og vote sefølgelig
Det var et godt syn, og ikke minst musikken... Det var den musikken jeg alltid pleide å mute før. Nå er den som en orgasme for mine ører, gjennom minner. Litt av en opplevelse dette her.

http://bildr.no/image/1401669.jpeg
http://bildr.no/image/1401669.jpeg - Bildet blir lite av en eller annen grunn. Bytt ut /thumb/ i linken med /image/ for å få det større.

Det koster forresten bare 12,50 kr for membership første måneden om du betaler med PayPal/Kredittkort - perfekt om du bare skal 'teste ut', slik som jeg. Merk deg at de vil trekke 50 kr måneden om ikke du avbryter greiene innen en måned.


Edit: Er det noen som vet om hvordan det er med Grand Exchange? Og Bounty Hunter/ Wilderness?
Sist endret av MBTI; 25. februar 2013 kl. 21:48.
Music Producer
Kobberkabel's Avatar
52 9
Sitat av MBTI Vis innlegg
Det var et godt syn, og ikke minst musikken... Det var den musikken jeg alltid pleide å mute før. Nå er den som en orgasme for mine ører, gjennom minner. Litt av en opplevelse dette her.

http://bildr.no/image/1401669.jpeg
http://bildr.no/image/1401669.jpeg - bilde i større versjon... det ble lite når jeg tok "sett inn lenke".

Det koster forresten bare 12,50 kr for membership første måneden om du betaler med PayPal/Kredittkort - perfekt om du bare skal 'teste ut', slik som jeg. Merk deg at de vil trekke 50 kr måneden om ikke du avbryter greiene innen en måned.
Vis hele sitatet...
Nå står du å frister meg her! Men er det fortsatt duel arena, castle wars etc etc. Du vet.
Sitat av Kobberkabel Vis innlegg
Nå står du å frister meg her! Men er det fortsatt duel arena, castle wars etc etc. Du vet.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke enda, dessverre. Prøvde å spørre litt rundt ved banken i Varrock (om det var det det het?). Det er ihvertfall free trade og wilderness, så jeg skal lage meg en "pure" som det het, planen blir vel lav prayer, 1 defence, og litt forskjellig. Skal se om jeg får noen kompiser til å kode meg en simpel bot eller noe.
Music Producer
Kobberkabel's Avatar
52 9
Sitat av MBTI Vis innlegg
Jeg vet ikke enda, dessverre. Prøvde å spørre litt rundt ved banken i Varrock (om det var det det het?). Det er ihvertfall free trade og wilderness, så jeg skal lage meg en "pure" som det het, planen blir vel lav prayer, 1 defence, og litt forskjellig. Skal se om jeg får noen kompiser til å kode meg en simpel bot eller noe.
Vis hele sitatet...
Nice, skal vel ha en ''Range pure'' der man var 1 i defense og resten range
er det en backup fra 2007 at det er lvl's og slik fra 2007 eller er det fra hvordan det så ut fra 2007
Dette er gode minner ja, men kom på noe. Når jeg spilte for ganske mange år siden så var det en player som var overlegen over alle, mener å huske at nicket hans startet på Z, men er ikke helt sikker. Noen som vet hvem jeg snakker om?
haha husker vi alltid sjekka rankingen hans regelmessig

Zezima
Hvordan er xp? Kan huske og prøve rs igjen i 2010 og da var det ganske Tregt og lvle.
Sitat av ciksty Vis innlegg
er det en backup fra 2007 at det er lvl's og slik fra 2007 eller er det fra hvordan det så ut fra 2007
Vis hele sitatet...
Hei,

Det er sånn at alle starter helt fra starten igjen (fra og med noen dager siden) - Grand Exchange er ikke der, det er null trade limit, og ganske gøy egentlig. Du må nesten lage alt selv for å klare deg

Er det noen her som har 2-4 iron bars å spandere på en freak i nød?
er ganske morsom ja kan ikke alle møtes på en world?
Freak clan/guild eller hva det nå heter?
Nå vurderer jeg nesten å begynne igjen, tross jeg vet det siste som er igjen av mitt liv som AFK kommer til å forsvinne :O
satt opp en freak klan bare til å joine "Freak"
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Hvordan er xp? Kan huske og prøve rs igjen i 2010 og da var det ganske Tregt og lvle.
Vis hele sitatet...
Blir ikke stort tregere enn det er nå. Der mye av moroa ligger. I "ekte" RS lvler man alt for fort nå. Man runder 100k xp / hr i runecrafting pga. RuneSpan, Jadinko Lair gir 350k firemaking xp / hr, etc.

I 07 var ingen skills buffa opp på den måten, så alt lvler tregt.
shieeeeet, dette må testes!!!
Men det kommer ingen oppdateringer og "forbedringer" på denne serveren?
Denne serveren bli RuneScape anno 2007, uten noe mer tull?
Vil anbefale alle som spiller og dra til barbarian village for og skaffe 10k, så burde dere queste stats, f.eks. gjør the waterfall quest, da får dere level 30 strenght og attack.

Her er en guide til questen:
http://www.youtube.com/watch?v=xPEBwszUqoo
Sitat av uaexed Vis innlegg
Ja. Nå er det kommet. RuneScape servere er oppe og går med backup fra august 2007.

Er det noen som spiller? Erfaringer osv.?
Vis hele sitatet...
Er ennå ikke F2P, så da venter jeg til det blir det.. Håper det går kjapt..

De sier at man da må ha 500.000+ stemmer dersom de skal gjøre det gratis.

Sitat av ciksty Vis innlegg
er det en backup fra 2007 at det er lvl's og slik fra 2007 eller er det fra hvordan det så ut fra 2007
Vis hele sitatet...
Nope, du starter fresh.
Sist endret av TheMightyUnknow; 26. februar 2013 kl. 01:07.
Bare for å gjøre en ting klart, det kommer til å bli uten EKSTRA membership avgift om den før 500k stemmer.
Om det blir 750k stemmer så blir det en free del og en member del, slik det alltid har vært
Tror det blir å kjøpe en membership innen fredag og teste og ikke minst stemme
EDIT: stemminga stenger 01.03.13 og da får du testa serveren til 31.03 uten å betale noe i tillegg til den vanlige membership avgiften
Sist endret av packman; 26. februar 2013 kl. 01:16. Grunn: Tillegsinfo
Er det noen som har noen andre forslag til quests? Og helst noen hvor jeg ikke er avhengig av å lage noe (høye skills) eller kjøpe. Er såklart ute etter xp rewards


Og jeg gjentar til alle som vil ha member - betaler du membership for føste gang betaler du kun 12,50 kr. Dette gjelder kun PayPal og kredittkort, og det er SUBSCRIPTION. (Du kan alltids avbryte den)
Sist endret av MBTI; 26. februar 2013 kl. 01:19.
Sitat av MBTI Vis innlegg
Er det noen som har noen andre forslag til quests? Og helst noen hvor jeg ikke er avhengig av å lage noe (høye skills) eller kjøpe. Er såklart ute etter xp rewards
Vis hele sitatet...
Du finner alt du lurer på her: http://runescape.wikia.com/wiki/RuneScape_Wiki
ESM
Lazy Generation
http://pastebin.com/d4Mefp3L

God liste over quests som hjelper deg godt i gang,
Sitat av sodin Vis innlegg
Vil anbefale alle som spiller og dra til barbarian village for og skaffe 10k, så burde dere queste stats, f.eks. gjør the waterfall quest, da får dere level 30 strenght og attack.

Her er en guide til questen:
http://www.youtube.com/watch?v=xPEBwszUqoo
Vis hele sitatet...
Hvordan får man 10k i barbarian village?
ESM
Lazy Generation
http://pastebin.com/d4Mefp3L

God liste over quests som hjelper deg godt i gang.
Øsj, tok alt for lang tid for Jagex å få i gang dette - Rs har for veldig mange veteraner gått for langt vekk fra det gode spillet det engang var. EOC (Evolution of Combat) var vel det som satte spikeren i kista for mange. Men, RS måtte vel utvikles videre for å holde tritt med andre MMORPGs - dog en kunne gjort det på andre måter enn å gjøre det til en ren copi av så og si alle andre spill der ute. Litt av sjarmen for mange var tross alt at det var relativt ulikt spill som WOW, hvor du slapp å sitte å spamklikke tast etter tast.

Dog gledelig å se at 2007 igjen er tilbake igjen, men en skal ikke se at om for lenge vil serverne være fulle av bots som ødelegger gleden for de ærlige spillerne. En må også huske på at om man ikke hitter 750k stemmer vil det være noe begrenset team som jobber med det, noe jeg tipper også vil gjelde for å moderere/banne bottere.

Kommer selv ikke til å mekke acc, har hatt mine straks 11 år ingame og føler det er nok å ha maxed en acc med nærmere 600m oa. Vil være altfor tidkrevende å igjen skulle starte, og jeg veit med meg selv at om jeg skulle først begynne, er det ingen vei tilbake.

Dog et lite tips om man skulle velge å no-life; skaff deg mage for å kunne HA og rc for å lage nats. Lite penger ingame, og en av de letteste måtene å få inn penger inn i økonomien er å high-alche/selge til shops.

Kos dykk! :P
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Dog et lite tips om man skulle velge å no-life; skaff deg mage for å kunne HA og rc for å lage nats. Lite penger ingame, og en av de letteste måtene å få inn penger inn i økonomien er å high-alche/selge til shops.
Vis hele sitatet...
Noen tips til å kunne komme seg i 55 Magic? Koster veldig mye med "dagens" økonomi.
Sitat av Dibsent Vis innlegg


Kommer selv ikke til å mekke acc, har hatt mine straks 11 år ingame og føler det er nok å ha maxed en acc med nærmere 600m oa. Vil være altfor tidkrevende å igjen skulle starte, og jeg veit med meg selv at om jeg skulle først begynne, er det ingen vei tilbake.
Vis hele sitatet...
Nei vet du hva!
Nå er det gått snart ti år siden vi først møttes på Runescape og jeg stemmer for recreating av accounts og masse spilling.
Like them good old days. Vi drar med oss hele #tid også.

Du klarer å makse ut skillsene på en account til. Null stress.
Sist endret av Bombasa; 26. februar 2013 kl. 02:41.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Nei vet du hva!
Nå er det gått snart ti år siden vi først møttes på Runescape og jeg stemmer for recreating av accounts og masse spilling.
Like them good old days. Vi drar med oss hele #tid også.

Du klarer å makse ut skillsene på en account til. Null stress.
Vis hele sitatet...
3nd_It checkin' in!