Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 11371
Heisann!
Lurte på om det er noen som vet hva et spill heter Robinson (eller noe sånn), og eventuelt hvor det kan kjøpes?
Altså, det var et barnespill, hvor man følger etter en dude som har strandet på en øde øy. Han lander på stranden, og må samle vann og klatre etter kokosnøtter. Etter hvert som man er ferdig med stranda, kan man gå videre og utforske øya. Han bygger hus, og møter en svart mann som heter Fredag og er fra en annen øy. Og han svømmer ut til et gammelt sjørøverskip og får magesjau fordi han spiser dårlig frukt...
Er ikke så mye mer jeg husker, men ble iallefall veldig irritert fordi han aldri gjorde som jeg ba han om :P


Takk på forhånd
Homo Luminous
wavezor's Avatar
ÅH GUD! Jeg husker det spillet, at han dreit fordi han spiste den fruktn osv.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Dette? *titegn*
Sitat av wavezor Vis innlegg
ÅH GUD! Jeg husker det spillet, at han dreit fordi han spiste den fruktn osv.
Vis hele sitatet...
Du husker vel ikke hva det heter?

Jeg kom aldri lenger enn til når han skulle bruke et fuglerede som båt... Klarte aldri å få han til å dra det ned til stranda....
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Dette? *titegn*
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke det han er ute etter. Brukte litt tid for noen uker siden på å finne ut hva det het, og hvor jeg eventuelt kunne få tak i det. Når jeg tenker meg om hadde vi det, kan se om jeg finner det i CD-bunken vi har her i huset
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Mystisk, det er jo helt klart basert på filmen Robinson Crusoe, men det er ikke Robinson Crusoe: the game?

Fikk lyst til å spille dette selv nå.
Takk for tips!

Jeg kom på at jeg hadde CD'en liggende, og skal begynne å spille nå. (<3)
Jeg har det langt nede i en skuff og jeg tror det bare het "Robinson", skal se om jeg finner det :P
Spillet heter "Robinson - Et spennende overlevelsesspill"
http://www.innlegg.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=619

Det er forresten et spill av Young Genius. Kjekt å vite, da dette gjør det mye enklere å finne eventuelle torrenter
Sitat av Crazyness Vis innlegg
Spillet heter "Robinson - Et spennende overlevelsesspill"


Det er forresten et spill av Young Genius. Kjekt å vite, da dette gjør det mye enklere å finne eventuelle torrenter
Vis hele sitatet...
OMFG, takk
Kom til en øy med noen "afroamerikanere" på så skulle jeg sette sammen et eller annet musikkstykke eller noe. Det klarte jeg ikke, uansett hvor mye jeg prøvde. Frustrerende å tenke tilbake på, kanskje jeg burde grave det fra igjen
Hrrrmpf, kommer fortsatt ikke noe videre etter jeg har laget ballonger til meg og Fredag... T_T
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg fikk akkurat den store idé om å prøve dette spillet selv! Spilte det mye da jeg var yngre! Men nå får ikke spilt spillet. Jeg sitter på en maskin med windows 7, og har prøvd de fleste kompatibilitetsmodus på Egenskaper(fra win95 til XP), men det samme skjer hver gang.

Jeg får åpna spillet, og med litt inn og ut av spillet får jeg fram skjermbildet på stranden. Fyren rører på seg i 2 sekund før alt fryser. Jeg kan fortsatt røre på pila, og timeglass kommer. Alle lyder er tilstede, men jeg ser jo ikke noe av det han driver med!

Jeg har krysset av for annen skjermoppløsning, og 256 farger for å sjekke om det hjalp, noe det ikke gjør.. Noen som har noen god plan for å kjøre spillet på win7?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei!
Jeg selv kom på at det var et spill kalt Robinson som jeg spilte når jeg var mindre, husker at det var utrolig morsomt! haha
Jeg har sykt lyst å skaffe meg spillet igjen, men jeg har et problem om hvor jeg skal få det fra? Jeg har prøvd å lett etter det på internett, men jeg finner ingen gode linker såå, mitt spørsmål er om noen der ute kan hjelpe meg om hvordan jeg kan skaffe det!
Jeg kan tenke meg å laste det ned, men ingen problem med å kjøpe det heller!
The sims cast away er noe av det samme.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av wavezor Vis innlegg
ÅH GUD! Jeg husker det spillet, at han dreit fordi han spiste den fruktn osv.
Vis hele sitatet...
Jaaaa!! HAhaha! Har lett så hardt etter det!!

Sitat av Shittles Vis innlegg
Heisann!
Lurte på om det er noen som vet hva et spill heter Robinson (eller noe sånn), og eventuelt hvor det kan kjøpes?
Altså, det var et barnespill, hvor man følger etter en dude som har strandet på en øde øy. Han lander på stranden, og må samle vann og klatre etter kokosnøtter. Etter hvert som man er ferdig med stranda, kan man gå videre og utforske øya. Han bygger hus, og møter en svart mann som heter Fredag og er fra en annen øy. Og han svømmer ut til et gammelt sjørøverskip og får magesjau fordi han spiser dårlig frukt...
Er ikke så mye mer jeg husker, men ble iallefall veldig irritert fordi han aldri gjorde som jeg ba han om :P


Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Haha! Sykt at noen har laget samme tråd før meg.. Så random (8

Sitat av StiSko Vis innlegg
Takk for tips!

Jeg kom på at jeg hadde CD'en liggende, og skal begynne å spille nå. (<3)
Vis hele sitatet...
Har du mulighet til å laste opp/dele spillet på noen måte?
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen som vet hvor jeg kan finne dette spillet? Finner det bare her http://tienlenmiennamonline.com/torr...rlevelsesspill men må registrere bank kortet mitt. Er ikke så keen på og gjøre det på en torrent side

Edit: var bare og trykke på Magnet link for torrenten...
Sist endret av hypernuke; 14. oktober 2017 kl. 22:33.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Kom til en øy med noen "afroamerikanere" på så skulle jeg sette sammen et eller annet musikkstykke eller noe. Det klarte jeg ikke, uansett hvor mye jeg prøvde. Frustrerende å tenke tilbake på, kanskje jeg burde grave det fra igjen
Vis hele sitatet...
Løsningen:
https://youtu.be/GkPA4xMJofU
God mandag og uke.