Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  919 301506
Sitat av Elemental Vis innlegg
Pandemonium / Pandemonium 2!

Takk for at du bringer frem barndomsminner!
Vis hele sitatet...
Savner dette spillet hadde det på min gamle playstation 1.
Er det noen spill som fortsatt bruker denne måten for a save på?
for på det pandemonium spilet jeg hadde ( pandemonium 1),
savet man ved å skrive ned en lang kode som man måtte skrive inn igjen hver gang man startet å spille, hadde til slutt flere A4 ark med koder.
Var egentlig en veldig tungvinn måte for å save på.
Jeg leter etter et spill jeg spilte for 10-12 år siden. Var i 3D.
Var et bilspill hvor man kunne crashe andre biler. Husker at man kunne velge biler og jo lengre du kom jo bedre biler fikk man. Kunne også få brannbiler, busser til og med en bulldoser.
Husker også at den ene bilen (med person) gjorde spesielt inntrykk for han hadde typiske 90-talls farger og stil. Skrikende farger og rosa hanekam(hvis jeg ikke er helt på bærtur her nå)

Hadde vært flott om dere visste
Sitat av Stijey Vis innlegg
Jeg leter etter et spill jeg spilte for 10-12 år siden. Var i 3D.
Var et bilspill hvor man kunne crashe andre biler. Husker at man kunne velge biler og jo lengre du kom jo bedre biler fikk man. Kunne også få brannbiler, busser til og med en bulldoser.
Husker også at den ene bilen (med person) gjorde spesielt inntrykk for han hadde typiske 90-talls farger og stil. Skrikende farger og rosa hanekam(hvis jeg ikke er helt på bærtur her nå)

Hadde vært flott om dere visste
Vis hele sitatet...
Destructuion Derby?
Tror ikke det nei

Var forresten på PC jeg spilte det

Fant ut av det. Det er Carmageddon.
Men takk
Sitat av Elemental Vis innlegg
Pandemonium / Pandemonium 2!

Takk for at du bringer frem barndomsminner!
Vis hele sitatet...
Det var det desverre ikke Det hadde en litt tegnefilm-aktig grafikk.
Savner et gammelt DOS-spill jeg spillte mye i barndommen - usikker på hva det heter, men i korte trekk gikk det ut på følgende:

- Man lander på en planet med et havarert romskip. Målet er å samle opp nok diamanter (som fins i en mine) til å fyre opp skipet og komme seg derfra igjen. Perspektivet var 2D, fra siden.

Spillet hadde iallefall èn oppfølger, og kan ha het noe sånt som "Diamonds", "Mines" eller lignende.
Sitat av vidder Vis innlegg
Savner et gammelt DOS-spill jeg spillte mye i barndommen - usikker på hva det heter, men i korte trekk gikk det ut på følgende:

- Man lander på en planet med et havarert romskip. Målet er å samle opp nok diamanter (som fins i en mine) til å fyre opp skipet og komme seg derfra igjen. Perspektivet var 2D, fra siden.

Spillet hadde iallefall èn oppfølger, og kan ha het noe sånt som "Diamonds", "Mines" eller lignende.
Vis hele sitatet...
Crystal Cave I og II. Fine og enkle spill.
Link: http://www.dosgames.com/g_side2.php
Sist endret av Reply_to; 28. februar 2010 kl. 21:18.
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Heisann!

Leter etter et 2D-spill til PC der man er en mann med svart hår og grønn t-skjorte som bærer overdimensjonerte våpen og dreper rare skapninger (noen av de ruller bortover bakken hvis jeg ikke tar helt feil). Husker spesielt en scene hvor man skulle hoppe oppetter verandaene på en svær blokk for så og kunne hoppe hele veien ned uten å dø. Sist jeg spilte det må ha vært rundt 96', men tror det er fra tidlig 90-tallet. Navnet på spillet mener jeg var navnet på hovedpersonen.

Beklager, men dette er faktisk det eneste jeg husker (eller greier å sette ord på) Har gått å fundert på hva i all verden det het for noe i månedsvis nå, så hadde vært evig takknemlig hvis noen vet.
Vis hele sitatet...
Duke Nukem?
Sitat av apx500 Vis innlegg
Crystal Cave I og II. Fine og enkle spill.
Link: http://www.dosgames.com/g_side2.php
Vis hele sitatet...
Hei, jeg tror jeg elsker deg <3

Mange takk!
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Heisann!

Leter etter et 2D-spill til PC der man er en mann med svart hår og grønn t-skjorte som bærer overdimensjonerte våpen og dreper rare skapninger (noen av de ruller bortover bakken hvis jeg ikke tar helt feil). Husker spesielt en scene hvor man skulle hoppe oppetter verandaene på en svær blokk for så og kunne hoppe hele veien ned uten å dø. Sist jeg spilte det må ha vært rundt 96', men tror det er fra tidlig 90-tallet. Navnet på spillet mener jeg var navnet på hovedpersonen.

Beklager, men dette er faktisk det eneste jeg husker (eller greier å sette ord på) Har gått å fundert på hva i all verden det het for noe i månedsvis nå, så hadde vært evig takknemlig hvis noen vet.
Vis hele sitatet...
Det er nok det Duke Nukem-lignende spillet Bio Menace, som er utviklet av de samme karene.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bio_Menace
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av Powlair Vis innlegg
Et PS1 spill i 3D. Spilte kun demoen. Handlet om en Joker/narr som gikk rundt og løste gåter og slost mot rare vesen.
Vis hele sitatet...
Fant det Jeg har gått å grublet over dette de siste dagene og i natt drømte jeg om spillet :S Plutselig poppet det opp et navn. Jinx. Første jeg gjorde da jeg stod opp var og google i vei og jada, det var korekt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Spilte et 2D platform spill der du skulle finne ord som passet til en beskrivelse av gjenstanden. Mener det var et dos spill, men er ikke helt sikker.
Noen som kan hjelpe meg. Spilte det sist for ca 10 år siden. Har sjekket nettet men finner ingenting. Spillet er norsk så vidt jeg husker.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Husker jeg spilte et gammel spill når jeg var liten, på diskett faktisk.
Det var et spill hvor du så alt fra siden, du styrte en gutt eller jente så skulle du gå rundt og drepe monstre. For å drepe mange av disse måtte du trykke space så du helte noe gugge over de eller noe slikt. Første banet startet ved et hus tror jeg, hvor du møtte noen lilla hufsa lignende dyr.
Igrunn alt jeg husker

Et annet spill jeg savner er et gammel bil spill. Spilte det vel for 6-7 år siden. Du kjøpte biler via en avis, så fikk du de i garasjen din hvor du kunne mekke de, style de osv. Så kunne du dragge mot andre biler hvis du kjørte til en diner.
Ganske sikker på at det bilspillet du nevener er Street Rod 1 eller 2.
Tenker på et spill som sikkert må være 10 + år gammelt, men kommer ikke på tittelen.

Hva går spillet ut på:
Du er jagerpilot. Du starter på et hangarskip og får briefing før oppdrag. Første oppdraget mener jeg å huske var å ta ut russiske mig-29.
Hvilken plattform
PC
2D/3D:
3D
Når spillte du det sist?

Tipper ca 11 år siden.
Sitat av Herremann Vis innlegg
Ganske sikker på at det bilspillet du nevener er Street Rod 1 eller 2.
Vis hele sitatet...
Var det. Takker så meget!
Spillte det som liten, hvor du er en krokodille som går rundt omkring på en øy hvor det er diverse folk, en mann på stranda som passer på folk, og rundt om på øya lærer du masse kjemi, som å lage papir av trær, blande diverse kjemikalier, smelte is, hjelpe en oljesheik you name it, vet noen av der hva det het?
Hadde ett bilspill som minnet litt om carmageddon (gammelt bilspill for pc), med at man også her skal kræsje de andre bilene i stykker. Man hadde også våpen i bilen (lyn hvor første bil til å trykke inn knappen heiste den andre opp i været og slapp han ned) samt en del andre våpen. Man kunne feks være en søppelbil, en liten go cart, iskrembil osv.

Spillet var på playstation 1.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Spillte det som liten, hvor du er en krokodille som går rundt omkring på en øy hvor det er diverse folk, en mann på stranda som passer på folk, og rundt om på øya lærer du masse kjemi, som å lage papir av trær, blande diverse kjemikalier, smelte is, hjelpe en oljesheik you name it, vet noen av der hva det het?
Vis hele sitatet...
Croc? her er en del ivertfall http://www.youtube.com/watch?v=p1vh3UH1AOc
alt for lett, super mario 64. logisk, kke' sant?
Sitat av toxicity Vis innlegg
Croc? her er en del ivertfall http://www.youtube.com/watch?v=p1vh3UH1AOc
Vis hele sitatet...
Holy shit! Nostalgia! Må finne fram PS1'en min!
Takk til deg!
Heisann!
Leter etter et MMO:

Nok et fantasy MMO, som er gratis å spille. Men spillet har en ordentlig økonomi. Dvs at du kjøper spillets valuta med ordentlige penger, som du da kan bruke i spillet. Ting du farmer og crafter kan selges til andre spillere. Spill valuta kan tas ut i ordentlige penger.

Mulig denne infoen er litt tynn, men kommer rett og slett ikke på noe mer.

Takk på forhånd : )
Sitat av Rosin Vis innlegg
Tenker på et spill som sikkert må være 10 + år gammelt, men kommer ikke på tittelen.

Hva går spillet ut på:
Du er jagerpilot. Du starter på et hangarskip og får briefing før oppdrag. Første oppdraget mener jeg å huske var å ta ut russiske mig-29.
Hvilken plattform
PC
2D/3D:
3D
Når spillte du det sist?

Tipper ca 11 år siden.
Vis hele sitatet...
kan det være Raptor?
http://www.youtube.com/watch?v=j19rc8YB3sY

Heisann!
Leter etter et MMO:

Nok et fantasy MMO, som er gratis å spille. Men spillet har en ordentlig økonomi. Dvs at du kjøper spillets valuta med ordentlige penger, som du da kan bruke i spillet. Ting du farmer og crafter kan selges til andre spillere. Spill valuta kan tas ut i ordentlige penger.

Mulig denne infoen er litt tynn, men kommer rett og slett ikke på noe mer.

Takk på forhånd : )
Vis hele sitatet...
Høres ut som Entropia Universe

Hadde ett bilspill som minnet litt om carmageddon (gammelt bilspill for pc), med at man også her skal kræsje de andre bilene i stykker. Man hadde også våpen i bilen (lyn hvor første bil til å trykke inn knappen heiste den andre opp i været og slapp han ned) samt en del andre våpen. Man kunne feks være en søppelbil, en liten go cart, iskrembil osv.

Spillet var på playstation 1.
Vis hele sitatet...
Dette høres ut som Twisted Metal, men er ikke helt sikker.
Du kan se om du kjenner det igjen her
Sitat av Joakimz Vis innlegg
Dette høres ut som Twisted Metal, men er ikke helt sikker.
Du kan se om du kjenner det igjen her
Vis hele sitatet...
Vist er det d Thx a million!
Sitat av Kirie Vis innlegg
Husker jeg spilte et gammel spill når jeg var liten, på diskett faktisk.
Det var et spill hvor du så alt fra siden, du styrte en gutt eller jente så skulle du gå rundt og drepe monstre. For å drepe mange av disse måtte du trykke space så du helte noe gugge over de eller noe slikt. Første banet startet ved et hus tror jeg, hvor du møtte noen lilla hufsa lignende dyr.
Igrunn alt jeg husker

Et annet spill jeg savner er et gammel bil spill. Spilte det vel for 6-7 år siden. Du kjøpte biler via en avis, så fikk du de i garasjen din hvor du kunne mekke de, style de osv. Så kunne du dragge mot andre biler hvis du kjørte til en diner.
Vis hele sitatet...
Haha! Jeg tenkte på akuratt det samme spillet du nevnte først her!
Jeg skulle til å poste det
Spillte det alltid på SFO, det var faen så morro!

Og spill nr. høres jo ut som Redline Legal Street Racing, bortsett fra det med avisa.
Spilte et spill for en del år siden. Du kjørte en motorsykkel og kjørte mot andre. Du kunne bruke skitne triks som å spenne og slå med kjettinger på de andre motorsyklene. Det var 3D så vidt jeg husker.

Noen som vet?
Sitat av hemidemi Vis innlegg
Spilte et spill for en del år siden. Du kjørte en motorsykkel og kjørte mot andre. Du kunne bruke skitne triks som å spenne og slå med kjettinger på de andre motorsyklene. Det var 3D så vidt jeg husker.

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Road Rash?
edit feil link ^^ http://www.youtube.com/watch?v=bvD8NydSA4I
Sist endret av Joakimz; 22. mars 2010 kl. 23:31.
Sitat av Joakimz Vis innlegg
Road Rash?
edit feil link ^^ http://www.youtube.com/watch?v=bvD8NydSA4I
Vis hele sitatet...
Var ikke det spillet tror jeg, men var helt likt. De kjørte racingsykler. Men takker for forsøket!
leter etter et musikk spill, du er plateselskap manager og skal kjøpe/selge/styre artistene dine, 100% tekst, har blå bakrunn, så litt bluescreen aktig, spilte det på xp for ca. 5 år siden, men spillet så gamelere ut, eld-gammelt.
Jeg leter etter en sang som er med i tvserien chuck. De spiller litt av den i første episode etter 37 min, når chuck har demontert bomben. noen som vet hva den heter?
Sitat av chripson Vis innlegg
Jeg leter etter en sang som er med i tvserien chuck. De spiller litt av den i første episode etter 37 min, når chuck har demontert bomben. noen som vet hva den heter?
Vis hele sitatet...
Feil tråd?
Sitat av hemidemi Vis innlegg
Var ikke det spillet tror jeg, men var helt likt. De kjørte racingsykler. Men takker for forsøket!
Vis hele sitatet...
Road rash 2? http://www.youtube.com/watch?v=9o5uTyvUNVk
eller 3? http://www.youtube.com/watch?v=AyFTCtzlkys
eller jalbreak? http://www.youtube.com/watch?v=5hY95idee9Q
hei leter etter et n64 spill.. vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive men prøver.. var et spill med diverse extrem sporter som falskjerm hanglider å fikk noen slags hoppe sko mot slutten:P noen som vet?

nwm fant det selv var pilotwings 64
Det er et spill jeg aldri har funnet igjen.

Du flyr rundt i et romskip i verdensrommet, det er alt jeg kan huske.
Det var en demo for en gammel Windows, kanskje en 98 eller en 99-modell.
3D
9-10 år siden

Håper noen kan hjelpe meg. To andre demoer følgte med maskinen, Age of Empires og Monster Truck Madness, hvis det er til noe hjelp.
leiter etter et super nintendo spill med et flygeekorn i hovedrollen husker ikke stort mer enn det, drev å spelte det når jeg var 6 men det var helt villt. forresten 2d side scrollende spill
▼ ... over en uke senere ... ▼
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar



Noen som vet hvilke spill dette er? (Det er 2 forskjellige)
Det øverste bildet syns jeg ser ut som er fra et av Gothic-spillene
Sitat av TwinkyBone Vis innlegg
Det er et spill jeg aldri har funnet igjen.

Du flyr rundt i et romskip i verdensrommet, det er alt jeg kan huske.
Det var en demo for en gammel Windows, kanskje en 98 eller en 99-modell.
3D
9-10 år siden

Håper noen kan hjelpe meg. To andre demoer følgte med maskinen, Age of Empires og Monster Truck Madness, hvis det er til noe hjelp.
Vis hele sitatet...
Disse er to av de beste Space Combat Simsa, og de er ca 10 år gamle.

Tachyon: The Fringe:
http://www.gamespot.com/pc/sim/tachy...result;title;0

Freespace 2:
http://www.gamespot.com/pc/sim/frees...result;title;0

Sitat av Rosin Vis innlegg
Tenker på et spill som sikkert må være 10 + år gammelt, men kommer ikke på tittelen.

Hva går spillet ut på:
Du er jagerpilot. Du starter på et hangarskip og får briefing før oppdrag. Første oppdraget mener jeg å huske var å ta ut russiske mig-29.
Hvilken plattform
PC
2D/3D:
3D
Når spillte du det sist?

Tipper ca 11 år siden.
Vis hele sitatet...
Kan de ligne på dette?

F-22 Lightning 3:
http://www.gamespot.com/pc/sim/f22li...result;title;1
Sitat av h3in3ken Vis innlegg
leiter etter et super nintendo spill med et flygeekorn i hovedrollen husker ikke stort mer enn det, drev å spelte det når jeg var 6 men det var helt villt. forresten 2d side scrollende spill
Vis hele sitatet...
Eneste jeg husker med ekorn foruten chip&dale til nes er Conker's bad fur day, som forøvrig er til N64 og ikke snes som du sa. Mener å huske han var drita også eller noe?
Sist endret av sh1bby; 14. april 2010 kl. 03:05.
Conker's Bad Fur Day er et plattformspill i 3D. Det er vel pinlig åpenbart at det ikke er det han er på utkikk etter?
Sitat av Rosin Vis innlegg
Tenker på et spill som sikkert må være 10 + år gammelt, men kommer ikke på tittelen.

Hva går spillet ut på:
Du er jagerpilot. Du starter på et hangarskip og får briefing før oppdrag. Første oppdraget mener jeg å huske var å ta ut russiske mig-29.
Hvilken plattform
PC
2D/3D:
3D
Når spillte du det sist?

Tipper ca 11 år siden.
Vis hele sitatet...
F-15. Evt F-15 Strike Eagle 2

http://www.gamespot.com/pc/sim/f15/i...result;title;0
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Heisann!

Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hvilket spill jeg tenker på;
Spillet er nok fra 90-tallet en gang. Det er et point and click adventure game, men satt i en moderne setting. Du styrer en ung kar, og jeg mener at den første scenen i spillet er fra et hotelrom eller lignende. Etterhvert, på en eller annen måte, skal du finne ei dame som heter Lola. Man finner ut at hu jobber som danser/stripper eller lignende, og må komme seg inn på dette stedet. For å komme inn må du skaffe deg et slips, ellers slipper ikke den store vakta deg inn. Jeg spilte dette spillet en del når jeg var yngre, men husker ikke navnet!

Noen som kjenner igjen dette?
Sitat av daimeno Vis innlegg
Heisann!

Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hvilket spill jeg tenker på;
Spillet er nok fra 90-tallet en gang. Det er et point and click adventure game, men satt i en moderne setting. Du styrer en ung kar, og jeg mener at den første scenen i spillet er fra et hotelrom eller lignende. Etterhvert, på en eller annen måte, skal du finne ei dame som heter Lola. Man finner ut at hu jobber som danser/stripper eller lignende, og må komme seg inn på dette stedet. For å komme inn må du skaffe deg et slips, ellers slipper ikke den store vakta deg inn. Jeg spilte dette spillet en del når jeg var yngre, men husker ikke navnet!

Noen som kjenner igjen dette?
Vis hele sitatet...
Leisure Suit Larry?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Nei, er ikke Leisure Suit Larry!
Sitat av Tardenturd Vis innlegg
Heihei! Jeg har glemt navnet på ett spill. Det handler om en fyr, som kommer til en by, der blir han rana, og fikk alle sine eiendeler stjålet. Han går til den lokale "Puben" for å forhøre seg om hvem som kan ha gjort dette. Der får han vite at det var nok de som bodde i kloakken. Det var liksom en "verden" under denne byen her da. Også drar han ned i kloakken.. Dette er liksom starten av spillet da. Noen som kan hjelpe meg?
Vis hele sitatet...

Kanskje Baldur's Gate Dark Alliance II ?

http://www.youtube.com/watch?v=pe-0D8jAcBk

Helt lik start hvertfall.. I starten skal man ned i klokken for å drepe rotter, men så er det masse tyver og orkelignende figurer der nede..

Hey, jeg pleide å spille ett fighting spill da jeg var yngre..
Husker ikke hvilken konsoll jeg spilte det på, men en av figurene man kunne være var en gammel kinesisk mann med jernklør på henda, han brukte de til parrering og han kunne skyte noe strømkule greier ut av de...
Han kunne også gå opp i handstand og gå bortover på klørna...

All infoen jeg har desverre..

Posten over vil ikke endres, det skulle være to forskjellige...

Damnit..

Det skulle være to forskjellige poster, men nå er det bugga.
Alt jeg skriver i hurtigsvar blir posta som en edit :S
Sist endret av impulze; 16. april 2010 kl. 15:22.
Hva går spillet ut på?
Mener å huske det var noe med å gå frem og tilbake i tid for å forandre nåtiden. Var ikke noe action som i slossing skying dreping etc. Var mer å løse gåter, hindre hendelser etc etc. Sykt fett.
Hvilken plattform?
Dette er jeg usikker på. Enten PS, PS2 eller Xbox.
2D/3D?
3D
Når spillte du det sist?
Det er en del år siden. i og med at det var på PS, PS2 eller Xbox. Kanskje 6 - 7 år?

Tror ikke mange har spilt dette spillet, men jeg husker det var utrolig fett. Gikk rundt som en kar med svart hår tror jeg.
Håper noen av dere vet hvilket spill jeg er ute etter!
Takk!
strategi
3D overhead
futuristisk
noe om å dra til en paralell dimensjon

ser for meg at det er starcraft, men har aldri prøvd det så jeg kan huske
Har hørt om et spill som vist nok kan lastes ned fra nettet.Er usikker på navnet på spillet,men det går ut på å dyrke pot.I spillet kan man velge frø,så disse for så å vanne og gjødsle de frem til ferdig blomstret plante.
Noen her som har peiling på hvilket spill jeg mener?
Sist endret av diabolus; 19. april 2010 kl. 16:56.
Sitat av impulze Vis innlegg

Hey, jeg pleide å spille ett fighting spill da jeg var yngre..
Husker ikke hvilken konsoll jeg spilte det på, men en av figurene man kunne være var en gammel kinesisk mann med jernklør på henda, han brukte de til parrering og han kunne skyte noe strømkule greier ut av de...
Han kunne også gå opp i handstand og gå bortover på klørna...
Vis hele sitatet...
Litt av en tilfeldighet at jeg også har letet etter dette spillet lenge, og fant ut hvilket det var for en liten time siden. Det er Battle Arena Toshinden til Playstation 1 du tenker på.

http://www.youtube.com/watch?v=0Or1hawe0rg

http://www.youtube.com/watch?v=iwgMw4KzqUk
Sist endret av Golden Cap; 20. april 2010 kl. 18:51.
Sitat av daimeno Vis innlegg
Heisann!

Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hvilket spill jeg tenker på;
Spillet er nok fra 90-tallet en gang. Det er et point and click adventure game, men satt i en moderne setting. Du styrer en ung kar, og jeg mener at den første scenen i spillet er fra et hotelrom eller lignende. Etterhvert, på en eller annen måte, skal du finne ei dame som heter Lola. Man finner ut at hu jobber som danser/stripper eller lignende, og må komme seg inn på dette stedet. For å komme inn må du skaffe deg et slips, ellers slipper ikke den store vakta deg inn. Jeg spilte dette spillet en del når jeg var yngre, men husker ikke navnet!

Noen som kjenner igjen dette?
Vis hele sitatet...
Lula; the Sexy Empire - Screenshots
Sist endret av Lanjelin; 21. april 2010 kl. 13:13.