Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  919 301495
Sitat av nosferea Vis innlegg
Leter etter et nostalgia spill.

Spillte det på tidlig/midten av 90-tallet
Ut i fra det jeg husker gikk spiller ut på å kjøre rundt i små futuristiske kjøretøy på ganske enkle baner. Jeg tror det var racing, litt usikker.
Det var 3D.. Det ble spillt på ms-dos eller windows 95. husker ikke helt.

longshot men håper noen kan komme med forslag, har søkt overalt på nettet uten hell
Vis hele sitatet...

Descent? https://en.wikipedia.org/wiki/Descent_(video_game)
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Monsterdre Vis innlegg
Hva går spillet ut på
Masse bønder som bor i en landsby, de føder babyer og springer inn og ut av husene konstant. etterhvert som populasjonen vokser må du bygge mer hus. tror det kommer noen slemminger som du må ta deg av her og der. men husker ikke så mye mer.

Hvilken plattform
PC
2D
Når spillte du det sist?
1995-2000ish
Vis hele sitatet...
The Settlers?
OBS. Finnes mange utgaver.
Sist endret av luni; 15. oktober 2017 kl. 19:07.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Leter etter et PC spill fra ca sent 90-tidlig 2000 tallet, der det var norsk tale. Husker veldig lite men du var en liten jente(mener jeg) og du var blandt annet inne i et slott der du måtte løse forskjellige puzzles med farger osv, mener det var en heks der og..
Et spill på PC ganske gammelt.

WW2 tema.
Man skulle sette opp soldater også trykka man på play så skulle man krige. 2D spill sett fra himmelen.
Husker at tyskere hadde flamme kaster og det var noen tankser med. Hadde bare spillet på demo og det er kanskje 15-20 år gammelt, mulig eldre også.

Fikk demoen i et PC / spill blad vi fikk i posten, kan det ha vært Computerworld.

Noen som vet?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei!
Jeg leter etter et spill som jeg tror jeg fikk i en frokostblanding. Det handlet om en øy hvor man hadde forskjellige stasjoner og skulle forske på ting, bygge raketter for å utforske verdensrommet, trene opp astronauter om jeg ikke tar helt feil. Det var et spill for barn/ungdom for å lære om verdensrommet.

Hvilken plattform
PC

Når spillte du det sist?
Det må ha vært 2000-2007 en gang.
Sitat av Flaskehals Vis innlegg
Et spill på PC ganske gammelt.

WW2 tema.
Man skulle sette opp soldater også trykka man på play så skulle man krige. 2D spill sett fra himmelen.
Husker at tyskere hadde flamme kaster og det var noen tankser med. Hadde bare spillet på demo og det er kanskje 15-20 år gammelt, mulig eldre også.
Vis hele sitatet...
Army Men?

https://www.youtube.com/watch?v=VjqeCxnVCRA
Et spill der du ser ovenfra å zoomer du nokk ut ser du at du spiller på et bord, millitær strategi spill lignende red alert. Var på demo på steam å besto av 3-4 bokstaver med punktum mellom f.eks: A.R.M.A

Plattform
PC

Spillte sist 2014 ish
Sitat av Miagopal Vis innlegg
Hei!
Jeg leter etter et spill som jeg tror jeg fikk i en frokostblanding. Det handlet om en øy hvor man hadde forskjellige stasjoner og skulle forske på ting, bygge raketter for å utforske verdensrommet, trene opp astronauter om jeg ikke tar helt feil. Det var et spill for barn/ungdom for å lære om verdensrommet.

Hvilken plattform
PC

Når spillte du det sist?
Det må ha vært 2000-2007 en gang.
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at du snakker om spillet Romjakten.
https://www.youtube.com/watch?v=8A7rQKEuQb4

Jeg spilte det for første gang hos en venn som hadde fått det i en frokostblanding tidlig 2000 tallet. For noen måneder siden poppet det opp i hukommelsen min og nostalgi sendte meg ut på en søken etter en spillbar versjon. Husker ikke eksakt hvor, mulig en torrentside, men jeg fant en kopi som fungerte fint på windows 10.

Morsomt at jeg ikke var den eneste som husker dette spillet
Sitat av Sup3rn0va123 Vis innlegg
Et spill der du ser ovenfra å zoomer du nokk ut ser du at du spiller på et bord, millitær strategi spill lignende red alert. Var på demo på steam å besto av 3-4 bokstaver med punktum mellom f.eks: A.R.M.A

Plattform
PC

Spillte sist 2014 ish
Vis hele sitatet...
R.U.S.E ? Titegn
Sitat av Mrlarsen Vis innlegg
R.U.S.E ? Titegn
Vis hele sitatet...
Tusen takk
Har en melodi på hjernen og jeg holder på å bli gal. Begynner nesten og lure på og jeg har laget den selv noe jeg tviler på. Plystra det jeg kan så om noen kjenner det igjen så plz tell me. https://vocaroo.com/i/s0nWtm4ZBNt1
Sitat av Doktor Hodebry Vis innlegg
Har en melodi på hjernen og jeg holder på å bli gal. Begynner nesten og lure på og jeg har laget den selv noe jeg tviler på. Plystra det jeg kan så om noen kjenner det igjen så plz tell me. https://vocaroo.com/i/s0nWtm4ZBNt1
Vis hele sitatet...
Sangen heter Greensleves

https://youtu.be/ldSvr_nDjKU
Endelig! TYVM! Så nå at jeg posta i feil tråd :P Hehehehe
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tusen takk for hjelpen med å finne Romjakten!

Nå lurer jeg på et annet spill:

Dette er også fra en frokostblanding, mest sannsynlig nesquick. Det er enten 1 eller 2-player, funky musikk og man er en robot med headset som beveger seg litt til musikken. Man skal sende kuber ut på brettet og matche farger for å fjerne kuber, så bordet ikke blir fult. Litt ala bubbleshooter.

Konsoll: PC

Tid:
2005-2009?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg ser etter et spill fra 90-tallet, tidlig 2000. Mulig point and click. På windows 95/98. Alt foregår i et arktisk miljø (med blant annet en narhval og hvalross m.m). Jeg husker veldig lite, men en av oppgavene gikk ut på å finne disse dyrene i landskapet. Jeg har enda ikke funnet det, lett over alt og holder på å bli gal x) Hadde satt stor pris på litt hjelp...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Monsterdre Vis innlegg
Hva går spillet ut på
Masse bønder som bor i en landsby, de føder babyer og springer inn og ut av husene konstant. etterhvert som populasjonen vokser må du bygge mer hus. tror det kommer noen slemminger som du må ta deg av her og der. men husker ikke så mye mer.

Hvilken plattform
PC
2D
Når spillte du det sist?
1995-2000ish
Vis hele sitatet...
Kan det være... Populous

https://youtu.be/PY5TwF_IdS0

Isåfall så skal dette finnes og spilles for min del -gode minner
Sist endret av solgløtten; 26. august 2018 kl. 11:54.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva går spillet ut på
3D bilspill, du styrte monstertrucks. Introen endte med zoom inn på en ford logo på et bilpanser.
Det var så vidt jeg kan huske to moduser, rally hvor du kjørte mot klokken, og en greie hvor du måtte knuse en masse mindre vegger ved å kjøre inn i dem. Veggene kunne være av forskjellig styrke, fra tre til betong. Du kunne oppgradere bilen, kjøpe nye osv. og låse opp nye baner. I spillmenyen kunne du også klikke deg fram til en del som foreslo hinderløyper eller noe man kunne printe ut og brette opp og kjøre med radiobiler eller noe sånt. Skjønte ikke så mye av det.
Tror det het Monster Crash men får jo 121 000 treff på det på google. Noen som vet hva jeg snakker om?


Hvilken plattform
PC

Når spillte du det sist?
Tidlig 2000-tallet tror jeg
Spillet omhandler
Man spiller med en oppfinner med navn Salvador eller lignende, mener å huske han hadde rød caps. Spillet var med Norsk tale, mener å huske det var et type puzzle hjernetrim spill.

Platform
PC

Spilletid
Sent 90tallet/tidlig 2000

Noen som husker eller kjenner igjen ?
Spillet omhandler
Bygge en base for romfart/astronomi. 2-D grafikk, minner kanskje om Mulle Mekk eller Kerbal.

Platform
PC

Når spilte du det sist?
Sent 90/tidlig 2000

Tillegsdetaljer
Tror det var norskprodusert. Ord som "Månejakten" og "Romkappløpet" sitter igjen hos meg.
Sitat av Kolobok Vis innlegg
Spillet omhandler
Bygge en base for romfart/astronomi. 2-D grafikk, minner kanskje om Mulle Mekk eller Kerbal.

Platform
PC

Når spilte du det sist?
Sent 90/tidlig 2000

Tillegsdetaljer
Tror det var norskprodusert. Ord som "Månejakten" og "Romkappløpet" sitter igjen hos meg.
Vis hele sitatet...
Fra tidligere i denne tråden:


Sitat av Ad_hoc Vis innlegg
Ganske sikker på at du snakker om spillet Romjakten.
https://www.youtube.com/watch?v=8A7rQKEuQb4

Jeg spilte det for første gang hos en venn som hadde fått det i en frokostblanding tidlig 2000 tallet. For noen måneder siden poppet det opp i hukommelsen min og nostalgi sendte meg ut på en søken etter en spillbar versjon. Husker ikke eksakt hvor, mulig en torrentside, men jeg fant en kopi som fungerte fint på windows 10.

Morsomt at jeg ikke var den eneste som husker dette spillet
Vis hele sitatet...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg kan kun forklare litt, ved å si at displayet av bilene man valgte var ekte bilder av bilene. Altså når man valgte bil til et race. Jeg tror jeg spilte dette fra rundt 2000-2004 tallet, men spillet kan ha blitt produsert tidligere enn dette..

Noen som har noen forslag?
En eller anned versjon av need for speed er vel det første som dukker opp i hodet.
Ellers kan det vel være en ide å se over denne listen. Kanskje du finner noe som hørest kjent ut. https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ng_video_games
Dersom du har noe mer informasjon kan dette hjelpe i en stor grad. Var det et bane-racingspill, et rallyspill eller gateracing? Eksempler på disse tre er Gran Turismo 3 og 4 (Baneracing), Colin McRae Rally 3 og 4 (Rally) og Need for Speed Underground og Underground 2 (Gateracing). Dersom det ikke var "ekte" biler, kan det være f.eks Burnout 2 eller 3. Videre har du også Smuggler's Run dersom det f.eks var et åpent kart en kunne free roame rundt med offroad-biler i.
Grand turisimo
Et spill som ikke er nevnt er Midtown Madness 2. Ganske populære spill på den tiden.
Sist endret av Curragi; 3. juni 2019 kl. 16:00.
Feks dette?
Street Rod.
Tidlig nittitallet.
Episk.
"bilene man valgte var ekte bilder av bilene" jeg syntes jeg husker dette på ett av de tidlige GT spilla jeg er i prosessen i og grave fram ps1 og finne det ut-
Ridge racer spilla har også det som TS husker.
Sitat av Rapzter Vis innlegg
Spillet omhandler
Man spiller med en oppfinner med navn Salvador eller lignende, mener å huske han hadde rød caps. Spillet var med Norsk tale, mener å huske det var et type puzzle hjernetrim spill.

Platform
PC

Spilletid
Sent 90tallet/tidlig 2000

Noen som husker eller kjenner igjen ?
Vis hele sitatet...
Professor salvador.
Fant en svensk link i farten men mener det heter det samme på norsk ettersom jeg tok det på hukommelse

https://www.kaptenkrok.se/pc-profess...upptackter-beg
Sist endret av Veggen; 4. juni 2019 kl. 22:13. Grunn: La inn sitat
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva går spillet ut på
2D - Puzzle (Point and click)

Jeg husker ikke helt 100% på hva det gikk ut på men man er i et form for slott/mansion der man skal finne frem til et hemmelig rom eller komme seg ut eller noe slikt. Det er litt "horror" aktig (på den tiden) der man hører lyder og ting som beveger seg litt innimellom og det man samler nøkler og andre ting for å komme videre i spillet. Lurer på om det er en professor/vaktmester/butler eller en annen figur som prater når det er progress.

Husker dessverre veldig få detaljer da er et eldgammelt spill og er minst +16 år siden jeg spile det, mulig noe av dette gir mening for noen

Det er litt samme opplegg som Secret og monkey island.


Hvilken plattform
PC

Når spillte du det sist?
Slutten av 90, muligens tidlig 2000.
Sist endret av WhiteHat; 23. juni 2019 kl. 23:38.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Handlingen utgår på naboer som kaster ting på hverandre over et gjerde, mens de snøvler på dansk. 2D 1v1-spill. Hver karakter har sitt "våpen" - bl.a. bowling-kule og rakett. Fantes i sin tid på 123spill.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Hva går spillet ut på
2D - Puzzle (Point and click)

Jeg husker ikke helt 100% på hva det gikk ut på men man er i et form for slott/mansion der man skal finne frem til et hemmelig rom eller komme seg ut eller noe slikt. Det er litt "horror" aktig (på den tiden) der man hører lyder og ting som beveger seg litt innimellom og det man samler nøkler og andre ting for å komme videre i spillet. Lurer på om det er en professor/vaktmester/butler eller en annen figur som prater når det er progress.

Husker dessverre veldig få detaljer da er et eldgammelt spill og er minst +16 år siden jeg spile det, mulig noe av dette gir mening for noen

Det er litt samme opplegg som Secret og monkey island.


Hvilken plattform
PC

Når spillte du det sist?
Slutten av 90, muligens tidlig 2000.
Vis hele sitatet...
Mysteriet på Greveholm du sikter til tenker jeg Mener det består av tre forskjellige spill?
Kom på et spill jeg spilte en stund tilbake. Tipper maks 5 år, men husker ikke hva det het eller om det var konsoll eller pc.

Det var et semi-skrekk spill hvor man startet med bilen langs veien ved skogen eller noe sånt før man gikk inn.

Gatebelysning fungerte som checkpoints / safe zone.

Man hadde våpen, men Ammo var alltid en mangelvare.

Man var blant annet å snakket med en fyr som drev noe radio greier.

Håper noen klarer å tolke minnene mine og komme frem med navnet på spillet
Alan wake?
Sitat av Sergantpepper Vis innlegg
Alan wake?
Vis hele sitatet...
Takker Det stemte
Sitat av Brems Vis innlegg
Handlingen utgår på naboer som kaster ting på hverandre over et gjerde, mens de snøvler på dansk. 2D 1v1-spill. Hver karakter har sitt "våpen" - bl.a. bowling-kule og rakett. Fantes i sin tid på 123spill.
Vis hele sitatet...
Du tenker på rockerspillet !
http://www.123spill.no/spill/273/Rockerspillet
Voilà
Hei, lurer på om noen andre også kjenner til et spill der det var flere "mini-spill" i.

Husker det var et Space Shooter spill der du var en rund/oval, sort romskip, og at det var en boss hver 3. bane.

Husker også det var et "Sims" type spill der man kunne lage og plassere raketter, hus, dyr og mennesker rundt omkring en flat oververden (Minner kanskje litt om Lego, men var 3D)

Det siste jeg husker er at det var et spill der man var under vann hvor en professor snakket med deg og lærte (?) deg om fisk osv. Tror jeg fikk dette spillet i en frokostblanding. Må vel være flere som har spillt/hatt et slikt spill.
▼ ... noen uker senere ... ▼
husker at jeg hadde et spill til PC, mellom 2000-2005 engang, usikker på akkurat når jeg spilte, men klarer overhodet ikke å komme på navnet, husker du spiller som en liten gutt som bor i jungelen og er i en "tribe" som bor i små trehytter ellerno, og han har sort bollesveis hvis jeg husker rett, litt mørk i huden. trur jeg husker det var noen drager som var med i spillet som oppholdt seg ved et vann. enten var det 1 drage med tre hoder, eller 3 drager som var der, beklager hvis det er lite informasjon, men husker ikke stort mer :P

håper noen har litt peiling på hva jeg prøver å komme frem til
trur spillet begynte på "A"
In the kitchen
muRit's Avatar
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Marbles on Stream, her
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei, ny her, men leter etter et gammelt Arkadespill.
Fra slutten av 1980?
Jeg kalte det for ‘Solen’ tror jeg.
Du kjørte en liten månerakett, i/på forskjellige planeter.
Du styrte raketten med en kule (biljardkule) og en thruster. Du ble drept av små kanoner som skøyt mot deg, (disse måtte du skyte for å komme forbi) eller av å treffe land. Du navigerte i små ‘kanaler’ hvor disse kanonene var plassert rundt om.
Helt i begynnelsen kunne du ta ‘solen’ og hoppe over de 4-5 første planetene. Det var en lang spiral som gikk på tid.
Noen som kan hjelpe med navnet. Leitet i flere år.
-Anders
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei!

Leter etter 2 spill

Første er et online spill, ikke norsk men usikker hvilket språk. Man skulle velge mellom noen søte små babydyr som var redd for ting og så skulle du prøve å få de friske. Det ene dyret var en søt krokodille med security blanket som var redd for vann. Og så valgte du forskjellige ting for å gjøre han frisk og en av de tingene var å slippe han i vann og så ble han kjemperedd og gjemte seg i teppet og skalv. Er sikkert 10 år siden jeg spilte det.

Det andre er et pc spill, windows. Man var detektiv eller noe som skulle finne en person eller noe sånt, og dro til forskjellige byer i verden for eksempel Bangkok (eneste byen jeg husker at var der). Det kom en plingelyd når du var ute i verdenskartet og så måtte du forte deg å dra til riktig by for å finne den du lette etter (eller kanskje det var flere du lette etter). Og så når du trykket på byen så var det et stilbilde med byen i bakgrunnen og masse lyder av biler og mennesker og sånt som liksom passet til den byen du var i og så måtte du høre etter om noen hostet elns for da var de der og så måtte du trykke på de. EDIT: Er sikkert sånn 15+ år siden jeg spilte dette.

Håper noen kan hjelpe meg !
Sist endret av j1u919; 2. juni 2020 kl. 06:03.
Sitat av j1u919 Vis innlegg
Hei!

Leter etter 2 spill

Første er et online spill, ikke norsk men usikker hvilket språk. Man skulle velge mellom noen søte små babydyr som var redd for ting og så skulle du prøve å få de friske. Det ene dyret var en søt krokodille med security blanket som var redd for vann. Og så valgte du forskjellige ting for å gjøre han frisk og en av de tingene var å slippe han i vann og så ble han kjemperedd og gjemte seg i teppet og skalv. Er sikkert 10 år siden jeg spilte det.

Det andre er et pc spill, windows. Man var detektiv eller noe som skulle finne en person eller noe sånt, og dro til forskjellige byer i verden for eksempel Bangkok (eneste byen jeg husker at var der). Det kom en plingelyd når du var ute i verdenskartet og så måtte du forte deg å dra til riktig by for å finne den du lette etter (eller kanskje det var flere du lette etter). Og så når du trykket på byen så var det et stilbilde med byen i bakgrunnen og masse lyder av biler og mennesker og sånt som liksom passet til den byen du var i og så måtte du høre etter om noen hostet elns for da var de der og så måtte du trykke på de. EDIT: Er sikkert sånn 15+ år siden jeg spilte dette.

Håper noen kan hjelpe meg !
Vis hele sitatet...
spill nr2 er det: Super detektivene ?
source:
https://www.reddit.com/r/norge/comme...A5_eit_pcspel/
Sitat av MertenNor Vis innlegg
spill nr2 er det: Super detektivene ?
source:
https://www.reddit.com/r/norge/comme...A5_eit_pcspel/
Vis hele sitatet...
Jaa det er det!! Tusen takk !
Heisann!vet noen om hvor spillet gudfaren ligger,ikke d nye men ett gammelt tekst spill alla dopewars bare mye bedre å langvardende
Sist endret av Rognkjeksa; 9. juni 2020 kl. 12:06.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg leter etter et spill jeg spilte på PC tidlig 2000-tallet, på Windows XP. Spillet er top-down, og med 3D-grafikk. Du styrer en slags liten rund karakter (mener å huske en slags helikopter-lyd fra denne) med målet om å forflytte deg over et hult areal for å fylle det. Det vanskelige er at det er spikes og baller med mer inni dette arealet som spretter rundt, og for å fylle arealet må du forflytte deg over en bit av det uten å bli truffet av disse. For å komme til neste level må store deler av arealet være fylt, og etter hvert blir det mer og mer vanskelig å fylle uten å bli truffet. Du mister liv av å bli truffet, og mener å huske at det gnister når du dør.

Tror det var en slags robot-futuristisk stemme på menyen(?)

Det er med høy sannsynlighet at jeg fikk dette spillet eller en demo gratis et eller annet sted (komputer-blad, frokostblanding eller lignende). Vi pleide ikke å kjøpe så mange spill på den tiden.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Dimergon Vis innlegg

  • Hva går spillet ut på
  • Hvilken plattform
  • 2D/3D?
  • Når spillte du det sist?
Vis hele sitatet...
Hei!
Jeg leter etter et dataspill fra 90-tallet evt tidlig 2000. Handlet om en brannstasjon som på en måte var "basen", også kunne man kjøre brannbilen ut på veien og innom flere forskjellige minigames.
Husker feks én hvor man måtte slukke brann med slange i en blokk man så vinduene til, som begynte som røyk før det ble flammer, og hvis brannen gikk ut av kontroll tapte man.
Eller en annen hvor det var om rør og lekkasje, og man måtte legge rørene riktig og koble til slutten av brannslangen sånn at man kunne slukke brannen før vannet var rent gjennom.
Har et minne av inni basen der også hvor det var noe med en ball, som jeg ikke husker helt funksjonen av, men husker at etterhvert som man "levlet opp" eller noe så forandret den seg fra å se ut som en basketball til forskjellige planeter, og husker spesielt hvordan karakteren sa "måneball", og tror det var den beste.

Har prøvd å søke rundt, og vrengt hjernen min i omtrent ett år, men klarer ikke å komme på noe konkret som leder meg til spillet - plis hjelp!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av makeboy1 Vis innlegg
Jeg leter etter et spill jeg spilte på PC tidlig 2000-tallet, på Windows XP. Spillet er top-down, og med 3D-grafikk. Du styrer en slags liten rund karakter (mener å huske en slags helikopter-lyd fra denne) med målet om å forflytte deg over et hult areal for å fylle det. Det vanskelige er at det er spikes og baller med mer inni dette arealet som spretter rundt, og for å fylle arealet må du forflytte deg over en bit av det uten å bli truffet av disse. For å komme til neste level må store deler av arealet være fylt, og etter hvert blir det mer og mer vanskelig å fylle uten å bli truffet. Du mister liv av å bli truffet, og mener å huske at det gnister når du dør.

Tror det var en slags robot-futuristisk stemme på menyen(?)

Det er med høy sannsynlighet at jeg fikk dette spillet eller en demo gratis et eller annet sted (komputer-blad, frokostblanding eller lignende). Vi pleide ikke å kjøpe så mange spill på den tiden.
Vis hele sitatet...
Fant du noengang ut av dette? Har grublet på dette her siden i går og jeg blir gaaal. Elsket dette spillet! Hehe. Har googlet meg ihjel...

Sitat av makeboy1 Vis innlegg
Jeg leter etter et spill jeg spilte på PC tidlig 2000-tallet, på Windows XP. Spillet er top-down, og med 3D-grafikk. Du styrer en slags liten rund karakter (mener å huske en slags helikopter-lyd fra denne) med målet om å forflytte deg over et hult areal for å fylle det. Det vanskelige er at det er spikes og baller med mer inni dette arealet som spretter rundt, og for å fylle arealet må du forflytte deg over en bit av det uten å bli truffet av disse. For å komme til neste level må store deler av arealet være fylt, og etter hvert blir det mer og mer vanskelig å fylle uten å bli truffet. Du mister liv av å bli truffet, og mener å huske at det gnister når du dør.

Tror det var en slags robot-futuristisk stemme på menyen(?)

Det er med høy sannsynlighet at jeg fikk dette spillet eller en demo gratis et eller annet sted (komputer-blad, frokostblanding eller lignende). Vi pleide ikke å kjøpe så mange spill på den tiden.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg fant faktisk ut av det nå. AirXonix!
Sist endret av hage; 25. november 2020 kl. 15:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har prøvd å google meg fram til dette spillet i evigheter men finner ikke ut hva det heter så håper noen her kan hjelpe.

Hva går spillet ut på?
Grafikken er 2D og ovenfra. Det eneste jeg husker fra spillet er at man kunne kjøre forskjellige militærkjøretøy i en stor militærbase, kjørte man utforbi portene risikerte man å blir angripet om jeg ikke husker helt feil. Tilbringte mest tid å bare kjøre rundt så er det eneste jeg husker.
Hvilken plattform
PC
Når spillte du det sist?
Midten av 90 tallet.