Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1285
Hei, er ute etter en løsning som lar meg automatisk overflytte alle filer på en minnepinne over til harddisken på maskinen, og igjen etter mapper med dagens dato.
Og tilslutt må minne pennen tømmes.

Eksempel:
Jeg har en minnepinne med filer, hver dag ønsker jeg å koble denne inn i min maskin. Da skal automatisk alle filene på minnepinnen flyttes over på harddisken på maskinen min i en egen mappe etter dagens dato. Og alle filene på minne pinnen slettes slik at den er klar til nytt bruk.

Finnes det noen slike løsninger?
Maskinen som blir brukt har ikke tilgang til Internett.
Sist endret av 4asd13; 13. desember 2018 kl. 12:13.
Sitat av haxxor Vis innlegg
Hei, er ute etter en løsning som lar meg automatisk overflytte alle filer på en minnepinne over til harddisken på maskinen, og igjen etter mapper med dagens dato.
Og tilslutt må minne pennen tømmes.

Eksempel:
Jeg har en minnepinne med filer, hver dag ønsker jeg å koble denne inn i min maskin. Da skal automatisk alle filene på minnepinnen flyttes over på harddisken på maskinen min i en egen mappe etter dagens dato. Og alle filene på minne pinnen slettes slik at den er klar til nytt bruk.

Finnes det noen slike løsninger?
Maskinen som blir brukt har ikke tilgang til Internett.
Vis hele sitatet...
Hvilket operativsystem kjører du?

@echo off

set usbdrv=
set usb=No
:: Above two lines on 12 Oct 2013

fsutil fsinfo drives >de
type de | find "Drives:" /v >dlist

for /F "tokens=1" %%c in ('type dlist') do (

for /F "tokens=3" %%d in ('fsutil fsinfo drivetype %%c') do (

rem echo Token is %%d

if %%d equ Removable (

echo Drive %%c is Removable (USB^)

set usbletter=%%c
set usb=Yes

echo USB drive letter is %usbletter%

rem set usbdrv = %%c <<< this does NOT work!
rem echo USB1 drive letter is %usbdrv%

)
)
)
del de
del dlist

echo REPEATevice at %usbletter%

if "%usb%"=="No" echo No USB Device Connected .
set usb=


hva skjer om du kjører denne i powershell? eller lager en .bat fil? er ikke på windows nå. men fannt denne på stackoverflow: https://stackoverflow.com/questions/...g-batch-script

kan hjelpe deg å skrive resten av skriptet, men må bare se om dette eksempelet fungerer på din windows versjon
Sist endret av ruby666; 13. desember 2018 kl. 12:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.