Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 10328
Halla, jeg leter etter et spill som jeg spilte rundt 1997-99. Spillet tar handling i egypt hvor du skal komme deg videre i spillet. Ettersom du kommer deg videre så blir det bygd en diger pyramide og det er en del minigames i handlingen. Det er et norsk pek og klikk spill mener jeg å huske og har en artig tegnefilm grafikk.

Husker ikke så veldig mye av handlingen men ettersom du kommer videre og gjør minigames osv så blir det til slutt en pyramide, pharaoen dør og du skal obduksjonere han i et minigame også går det videre mot en begravelse. Er et artig lærerikt spill...

noen som kommer på noe navn?, for det gjør ikke jeg!
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Pyramid pursuit?

http://screwattack.com/AVGN/2008/BibleGames2 Se fra rundt 13:20.
Er nok ikke noen av dem

Spillet ligger vel litt mer i lek og lær sjangeren
Kan det være Pharao? Youtube
er nok ikke den heller. er liksom ikke den typen pek og klikk spill. Er på en måte samme pek og klikk "oppsett" som på monkey island spillene osv, pyramidene som blir bygd og sånt blir bygd automatisk ettersom du kommer lengre i spillet.

Men takk for forslag så langt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tror jeg vet hva du mener. Hvis det er det spillet jeg tror du mener så vil jeg også gjerne vite hva det heter. Husker jeg og en kompis spilte det når vi var små. Husker spesielt godt en del av spillet der du skulle lage papyrus ved å legge papyrusplanter sammen og banke dem med en stein. Husker også noe med den egyptiske guden Anubis, nede i en slags form for krypt. En del andre ting jeg husker også, men dessverre ikke selve navnet på spillet.
"LEK & LÆR - EVENTYRERNE På oppdrag i Egypt" ?
Fant det tror jeg
http://www.webflight.org/samples/mhhi/product/sky.htm
Pyramiden. Faraoens store drøm.
Sitat av Tsunami Vis innlegg
Fant det tror jeg
http://www.webflight.org/samples/mhhi/product/sky.htm
Pyramiden. Faraoens store drøm.
Vis hele sitatet...

Det stemmer. Det er iallefall det spillet der jeg mener! Takk skal du ha Tsunami
Noen som vet hvor jeg kan laste ned dette spillet i norsk versjon? Har en niese som jeg ønsker å gi dette til.

Takk.
Fant det ikke på nettet. men mulig du kan låne det på biblioteket og lage iso av det selv.
link
Takk for det. Dessverre er de litt for langt unna.
▼ ... over en uke senere ... ▼
paverye's Avatar
Trådstarter
oi nå kjenner jeg at jeg ikke har fulgt med ordentlig i posten min, jommen meg har du klart å finne spillet!

Takk til Tsunami
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av slart Vis innlegg
Takk for det. Dessverre er de litt for langt unna.
Vis hele sitatet...
Kom på dette spillet selv, fulgte linken og sendte mail til biblioteket i Tromsø om de kunne sende det til meg.

Det har de nå gjort og når det kommer skal jeg lage ISO av platene og spille på Windows emulert i Dosbox

Si fra om det er interesse for en torrent av filene.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av cain_85 Vis innlegg
Kom på dette spillet selv, fulgte linken og sendte mail til biblioteket i Tromsø om de kunne sende det til meg.

Det har de nå gjort og når det kommer skal jeg lage ISO av platene og spille på Windows emulert i Dosbox

Si fra om det er interesse for en torrent av filene.
Vis hele sitatet...
Jeg er interessert! Måtte logge meg inn her for første gang på 10 år for å svare her. Har akkurat fått en del eldre spill til å fungere på pcen. Pyramiden var favorittspillet da jeg var liten. Hadde vært dritfett å fått spilt det igjen.