Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 10800
Heisann freaks.

Hvor og hvordan jeg skal begynne vet jeg faktisk ikke, så jeg hiver meg rett i det.

Jeg er en person som har vokst opp med spill og dubbeditter.
Jeg har hatt alt fra NES, gamle og nye håndkonsoller og nyere spillmaskiner som PS4.
Min kjære samboer synes jeg spiller for mye. Jeg spiller hovedsaklig på datamaskinen, men jeg eier også en Wii U og PS4.
Det går mest i tidkrevende spill som f.eks WoW og Diablo 3.

Jeg er for tiden arbeidsledig og ønsker meg sterkt å komme meg tilbake i jobb, men å bo en plass hvor man ikke har direkte mye jobbtilbud med kun generell studiekompetanse som utdanning er det nokså lite jobbmuligheter i området.

Situasjonen min er da at jeg sitter en del hjemme og spiller siden jeg ikke har noe annet å gjøre. Jeg mener jeg heller kan gjøre noe som f.eks spilling enn å sitte foran tv'en hele dagen, mens samboeren min mener jeg spiller for mye (4-6t, mens hun er på jobb og mens hun er hjemme) og ikke gjør noe fornuftig.
Enkelte dager kan jeg legge inn noen ekstra timer grunnet kompiser som vil spille.

Skal jeg sosialisere med kompiser fra hvor jeg opprinnelig kommer i fra, må jeg på nettet og spille sammen med dem.

Ja, jeg er en aktiv jobbsøker og prøver mitt beste. Ja, jeg gjør husarbeid hjemme som å lage middag hver dag m.m.

Spillingen min har aldri kommet i veien for noe. Verken utdanning eller jobb, men nå føler jeg at den har kommet i veien for meg og henne da hun aldri har hatt noe relasjon for spill.

Jeg mener jeg har kontroll over spillingen og vet hva jeg gjør, mens hun mener jeg spiller for mye og ikke tar arbeidsledigheten min seriøst nok.

Så da kommer det store spørsmålet, er jeg avhengig?
Sist endret av Snyltebjarne; 13. oktober 2016 kl. 23:09.
Jeg vokste også opp med mye spill. typ gameboy, playstation, pc-spill osv. I dag er jeg 20 og gamer lite, men fram til en 17-18 års alderen hendte det at jeg kunne legge en del timer daglig i et spill som f.eks. Skyrim. Jeg hadde altså perioder hvor jeg spilte veldig mye (Runescape brukte jeg mye tid på husker jeg) og perioder hvor jeg ikke spilte i det hele tatt.

Interessant om du forteller hvor gammel du er forresten?

Jeg får (mindre enn jeg pleide, dessverre )mye glede av å være rundt venner, sosiale situasjoner og ville definitivt følt at en dag er "kastet bort" om jeg hadde brukt 8-12 timer på gaming en dag. Vil minne deg på at jeg overhodet ikke prøver å være nedlatende, jeg skriver dette innlegget fordi jeg er genuint interessert, sjef!

Er du glad for tiden eller er du litt nedstemt? Jeg forbinder ofte det å isolere seg og bruke mye tid hjemme med depresjon. Jeg har selv vært deprimert tidligere, og er faktisk lettere deprimert nå for tiden. Jeg tilbringer påfallende mye mer tid alene og gjerne inne enn jeg gjorde i f.eks. sommermånedene.

Hva ønsker du å jobbe med, har du noen ambisjoner sånn i forhold til å oppnå noe stort? Er du glad i penger?
Sist endret av krystallkongen; 13. oktober 2016 kl. 23:27.
Ja det er du, til en viss grad iallefall. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å gjøre alt av husarbeid hjemme før hun kommer hjem og all eventuelt finne deg en mer produktiv hobby imens du er hjemme. (Sier ikke at du også kan game, men prøv å begrens det til imens hun er på jobb iallefall) Du kunne også begynt å trene for eksempel om du ikke gjør det fra før av.
Jeg blir 24 i November.

Jeg har egentlig ganske blandende følelser for spill. Både gode og negative. Selvfølgelig blir jeg glad hvis jeg oppnår noe bra eller litt irritert hvis jeg dør eller annet.
Det hender også at jeg føler jeg har kastet bort tid og enkelte ganger ikke.

Depresjon er noe jeg har tenkt på flere ganger jeg kanskje lider av. Var en stund i ungdomstiden min jeg virkelig sleit med det sosiale og ikke ville noe.

I den situasjonen jeg er i for øyeblikket, er vikariat mer akseptabelt for meg mtp vi skal flytte sommeren 2017, og jeg tar gladelig alt av jobb.

Sitat av Martin1d Vis innlegg
Ja det er du, til en viss grad iallefall. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å gjøre alt av husarbeid hjemme før hun kommer hjem og all eventuelt finne deg en mer produktiv hobby imens du er hjemme. (Sier ikke at du også kan game, men prøv å begrens det til imens hun er på jobb iallefall) Du kunne også begynt å trene for eksempel om du ikke gjør det fra før av.
Vis hele sitatet...
Er begrenset hvor ofte jeg kan kjøre over gulvet med støvsugeren og tørke støv i en 50kv leilighet , men ja, jeg skjønner hva du mener.
Ikke mange hobbyer man kan finne i denne lille bygda vi bor i med drøye 1800 innbyggere. Skal jeg en plass, må jeg hive meg i bilen og kjøre 1 time +
Sist endret av Snyltebjarne; 13. oktober 2016 kl. 23:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Situasjonen kommer an på (og jeg er, bare for å ha nevnt det, ikke noen samlivsekspert) hva det er hun vil oppnå med å ta det opp. Det høres for min del mer enn sannsynlig ut at hun rett og slett bare vil tilbringe mer tid med deg? 4-6 timer er en anseelig mengde tid i løpet av en dag, og jeg sier det som en gamer selv. For å sette det i perspektiv: du bruker mellom 16 og 25 prosent av døgnet - mellom 25 og 38 prosent hvis man bare vurderer tiden du er våken.
Ser den, og selvsagt er det ikke noe poeng å vaske bare for å vaske Føler egentlig problemet her ligger mer mellom deg og henne enn spillavhengighet. Hun får vel sikkert følelsen av at alt du gjør er å chille hjemme å game imens hun jobber. Tenker du litt det samme eller?
Sitat av robhol Vis innlegg
Situasjonen kommer an på (og jeg er, bare for å ha nevnt det, ikke noen samlivsekspert) hva det er hun vil oppnå med å ta det opp. Det høres for min del mer enn sannsynlig ut at hun rett og slett bare vil tilbringe mer tid med deg? 4-6 timer er en anseelig mengde tid i løpet av en dag, og jeg sier det som en gamer selv. For å sette det i perspektiv: du bruker mellom 16 og 25 prosent av døgnet - mellom 25 og 38 prosent hvis man bare vurderer tiden du er våken.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg føler og mener jeg tilbringer veldig mye tid sammen med henne.
Hver helg gjør vi noe sammen og reiser i ny og ne. Men jeg føler også at hun er veldig "avhengig" av meg. Hun har enda fjortistendenser hvor hun må ha oppmerksomhet nesten 24/7 og kan ikke gå 1-2 dag uten å se meg.
Kjenner selv enkelte ganger at jeg må ha litt alenetid med meg selv, men den har jeg jo med at hun er på jobb

Sitat av Martin1d Vis innlegg
Ser den, og selvsagt er det ikke noe poeng å vaske bare for å vaske Føler egentlig problemet her ligger mer mellom deg og henne enn spillavhengighet. Hun får vel sikkert følelsen av at alt du gjør er å chille hjemme å game imens hun jobber. Tenker du litt det samme eller?
Vis hele sitatet...
Kan hende hun mener jeg ikke gjør noe kreativt osv ja siden jeg bare er hjemme. Men jeg tror også det har mer mellom oss å gjøre enn kun spillingen.
Sist endret av Snyltebjarne; 14. oktober 2016 kl. 00:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Snyltebjarne Vis innlegg

Kan hende hun mener jeg ikke gjør noe kreativt osv ja siden jeg bare er hjemme. Men jeg tror også det har mer mellom oss å gjøre enn kun spillingen.
Vis hele sitatet...
Sånn du beskriver ting så føler jeg det er her problemet egentlig ligger, og ikke det at du gamer for mye.
Jeg er spillavhengig - går 4. året på universitetet og har egentlig ikke gjort en dritt, noe som har resultert i at jeg ligger helt latterlig langt bak.
Noen tips til deg. Du trenger ikke svare på disse, bare tenk GODT igjennom dem.

Er man avhengig av noe vil man lyve for å skjule det, underdrive alvorlighetsgrad/mengde både til andre og i bunn og grunn segselv.
Spillingen går på bekostning av alt annet. Jeg er en svært sosial person men i perioder har jeg kansellert og utsatt utallige avtaler fordi jeg spiller. Ikke fordi jeg ikke har tid men tiden forran skjermen gjør at mister absolutt alt som heter initiativ.
Initiativ er også et veldig viktig ord når det kommer til kjæresten din. Jeg sier ikke at dere er skapt for hverandre, eller om dere passer sammen i det hele tatt - men jeg kan love deg at det finnes ikke noe mer usexy enn en mann som ikke viser et fnugg av initiativ. Har du lyst på en jobb (som ikke krever utdanning) så finner du det.

Dersom du skal slutte med spilling fordi du merker du er avhengig, slutt med alt annet også. Youtube, twitch - slett alt av apper (som ikke er type candy crush) og la det bli med det. Din absolutt største fiende er degselv og jeg kan love deg at du finner måter å spille på.
Senest igår ba jeg kjæresten låse inn dataen min i hennes bod og gjemme nøkkelen, samt ba broren min om å bytte passord på sin PC fordi jeg hadde klart å lure meg unna, opp på universitetet og satt fra klokken 08.00 til klokken 19.30 og spilte. Åpnet ikke en bok.
Hei TS, vil ikke si du er spillavhengig, men kanskje du har litt lett for å kjede deg og at det er lett å tilfalle spilling? Der får man til en viss grad, stimulanse av hjernen og annet, som gjør at tiden går fort.

Kan komme med min situasjon om det er til hjelp/nytte:
Jeg er, og har alltid vært glad i spill, føler at det er noe å fylle åpne tider med, synes ikke tv og annet "tomt" er noe spesielt gøy, men ser gjerne på tv med dama. Vi er samboere og har det supert, men merker at hun ikke akkurat er super happy de få gangene jeg spiller spill. Ikke fordi jeg spiller, men fordi jeg "isoleres" fra henne. Jeg sitter med headset og ser inn i en skjerm, og jeg klarer ikke å fokusere på gaming og holde samtale med henne. Derfor har jeg valgt å legge spilling til de tidene hun ikke er hjemme, og føler det fungerer veldig fint. Hender dog at jeg tar meg et league game i ny og ned når hun er hjemme, men da snakker vi 2-3 ganger ila. en måned.

Vet ikke om det hjalp eller noe, men poenget mitt er at det kanskje er best å legge isoleringstiden mens hun er borte? Og heller fokusere på å være med din hjertes utkårede når hun er hjemme?
Sitat av Snyltebjarne Vis innlegg
hun mener jeg spiller for mye og ikke tar arbeidsledigheten min seriøst nok.
Vis hele sitatet...
Kanskje hun har rett? En må vel nesten vurdere det selv. Jeg vil nå mene at hun har ett poeng her. Er det slik at en gror fast inne fordi det ikke finnes noe å bedrive dagene med pga mangel på arbeidsplasser i nærområdet eller lignende kan du jo kanskje komme med forslag som forbedrer din situasjon. Som f.eks å flytte ett sted der hvor det er muligheter for deg?

Det pleier i alle fall ikke å florere med ledige arbeidsplasser i små bygder. Spørsmålet blir vel hva en kan gjøre med det.

Spillavhengig vil jeg nå ikke si at du er, men ett problem er det vel uansett?
Hva synes kjæresten din om at hun er den eneste med inntekt av dere to? Må vel være litt frustrende for henne at hun jobber og sliter hver jævla dag, mens du sitter og ikke gjør en dritt.

Tror litt av frustrasjonen hennes kommer derfra.
Sist endret av Mirage; 14. oktober 2016 kl. 12:14.
Jeg vil ikke si du er spilleavhengig. Jeg er litt i samme situasjon som deg. Bor på en liten plass og har ikke jobb.
Jeg har virkelig prøvd å få meg jobb, jeg har søkt på jobber som jeg er kvalifisert til (har fagbrev) og jobber som en ikke trenger noe kvalifikasjon for.
Både i min hjemby, og større byer som Oslo og Bergen.
Jeg vil ikke si noe spesifikt om hvor lenge dette har pågått, men det er blitt en stund nå.

Så om du spiller hele dagen, ser på tv, eller er frivillig for røde kors. Så mener jeg det er det samme hva en gjør, så lenge en har det bra med seg selv, og fortsetter å prøve å få seg jobb.
Men jeg vil og legge til, at jeg synes og det blir feil hvis du sitter og spiller hele kvelden, i stede for å være sammen med kjæresten din når hun først er hjemme.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Så om du spiller hele dagen, ser på tv, eller er frivillig for røde kors. Så mener jeg det er det samme hva en gjør, så lenge en har det bra med seg selv, og fortsetter å prøve å få seg jobb.
Vis hele sitatet...
Det var da lite gjennomtenkt og egoistisk sagt.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Det var da lite gjennomtenkt og egoistisk sagt.
Vis hele sitatet...
Hva med å feller si hvorfor det er det?
Hvis du mener det med å heller spille en å gjøre frivillig arbeid, er da mennesker som jobber og ikke gjør veldedighet/donerer regelmessig like egoistisk?

Både jeg og TS prøver jo å komme i jobb, skjønner det hadde vært en annen sak hvis en bare ville sitte inne og NAVe, i steden for å faktisk prøve å få seg en jobb.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Hva med å feller si hvorfor det er det?
Hvis du mener det med å heller spille en å gjøre frivillig arbeid, er da mennesker som jobber og ikke gjør veldedighet/donerer regelmessig like egoistisk?

Både jeg og TS prøver jo å komme i jobb, skjønner det hadde vært en annen sak hvis en bare ville sitte inne og NAVe, i steden for å faktisk prøve å få seg en jobb.
Vis hele sitatet...
Det var lite gjennomtenkt fordi et menneske trenger å være produktive for å føle seg vell. Mister ikke livet litt mening av å bare sitte inne?

Det var egoistisk fordi det er ikke kun en selv som opplever negative konsekvenser av slik latskap.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Det var lite gjennomtenkt fordi et menneske trenger å være produktive for å føle seg vell. Mister ikke livet litt mening av å bare sitte inne?

Det var egoistisk fordi det er ikke kun en selv som opplever negative konsekvenser av slik latskap.
Vis hele sitatet...
Livet har ikke noe mening, det er et faktum. Alt er tilfeldig.
Ikke alle trenger å være produktiv får å ha det bra med seg selv.

Latskap? Som jeg allerede har nevnt, så prøver jo både jeg og TS og få oss jobb.
Hvem andre er det som lider da?
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Livet har ikke noe mening, det er et faktum. Alt er tilfeldig.
Ikke alle trenger å være produktiv får å ha det bra med seg selv.

Latskap? Som jeg allerede har nevnt, så prøver jo både jeg og TS og få oss jobb.
Hvem andre er det som lider da?
Vis hele sitatet...
1. Jeg gidder ikke å ta en filosofisk diskusjon på meningen med livet. Jo, om man kjenner til hjernens mekanismer så finner man fort ut at man trenger å være produktive for å ha det bra.

2. Selv om det er vanskelig å få seg jobb, så er ikke det noen unnskyldning til å være passiv i andre arenaer av livet. De som lider av din latskap er de som har noe form for relasjon med deg.
Sist endret av Mirage; 14. oktober 2016 kl. 14:22.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
1. Jeg gidder ikke å ta en filosofisk diskusjon på meningen med livet. Jo, om man kjenner til hjernens mekanismer så finner man fort ut at man trenger å være produktive for å ha det bra.

2. Selv om det er vanskelig å få seg jobb, så er ikke det noen unnskyldning til å være passiv i andre arenaer av livet. De som lider av din latskap er de som har noe form for relasjon med deg.
Vis hele sitatet...
Neivell.
Du tar feil, jeg er ikke produktiv, jeg har det bra.
Det er sannt. Jeg har heller ikke sagt noe annet.
Du tar feil igjen, jeg er ikke lat og de som sosialiserer seg med meg har det ikke vondt.

Jeg føler du kommer med person angrep, i stedenfor å diskutere sakelig, jeg kommer ikke til å poste mer.
Ha en fin dag videre
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Neivell.
Du tar feil, jeg er ikke produktiv, jeg har det bra.
Det er sannt. Jeg har heller ikke sagt noe annet.
Du tar feil igjen, jeg er ikke lat og de som sosialiserer seg med meg har det ikke vondt.

Jeg føler du kommer med person angrep, i stedenfor å diskutere sakelig, jeg kommer ikke til å poste mer.
Ha en fin dag videre
Vis hele sitatet...

Det du sier er selvmotsigende. Du sier at du ikke er produktiv og har det bra, men etterpå sier du at du ikke er lat.

Det at du rettferdigjør din egen passitivitet er jo nok et bevis for at man trenger å føle seg produktiv for å ha det bra.

Alle mine eksempler er tatt fra et generelt basis. Jeg angriper ikke deg som person i det hele tatt .
Hadde jeg selv sittet å spilt spill 4-6 timer om dagen hadde jeg ikke vært veldig produktiv. Kanskje en slækk søndag en gang i blant kan jeg ligge på så mange timer, og kanskje mer. Men hver dag? Nei. Kanskje om du hadde lagt like mange timer i å søke jobb, hadde du kanskje hatt jobb nå.

Prøv å finne ut hvorfor du ikke har jobb. Bruk tid på å analysere deg selv og dine egne ferdigheter. Er det noen online kurs du kan ta for å oppgradere deg selv og forbedre dine skills som gjør deg mer attraktiv på arbeidsmarkedet? Har du googlet opp og ned og i mente alternativer til jobber, kanskje melde deg på et kveldskurs, ta opp noen fag, skrive markedsbrev, oppgradere cv, gå på forskjellige sammenkomster, kurs, meetups, konferanser og andre minglegreier for å bli lagt merke til der ute.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg selv i nakken og lagt alt av spill på hylla til du har nått dine mål.
Sett deg opp delmål. Feks "søke minst 10 nye jobber i fagfelt hvor min bakgrunn er relevant + 10 nye jobber hvor jeg må svelge en kamel og kanskje jobbe med noe jeg ikke er så veldig interessert i" Når du har gjort dette kan du belønne deg selv med 1 time spill, ikke mer ikke mindre. Belønn deg selv når du har gjort noe bra for deg selv og din egen progresjon mot et mål til jobb. Kanskje et annet delmål er å bli innkalt på jobbintervjuer minst en gang i uka. Blir du innkalt spill en time. Blir du ikke innkalt søk mer.

Slik det ser ut nå er spill et problem for deg, det er en avhengighet om du virkelig må spille 4-6 timer hver dag, og samtidig lar deg påvirke av venner til å spille ekstra for å være sosial. Du har problemer med å velge andre alternativer. Finn ut hvorfor spill er så viktig for deg. Er du deprimert? Flykter du fra noe? Gjør det deg glad? Føler du at spill gir deg en makt og en kontroll som du mangler i det virkelig liv? Du mestrer noe, og du føler deg bra? Det er veldig lett å flykte til noe når livet går i mot deg. Hver forsikitg med å la fristelser ta over ditt fokus og hva du virkelig ønsker utav livet. Dersom spill er så viktig for deg, og en stor interesse i livet ditt, hvorfor ikke se etter jobber hvor du kan jobbe med dette, evnt begynne å studere spill?

Spill har mange gode kvaliteter med seg, og det er flere ting med spill som kan utvikle gode personlige ferdigheter. Forskning på MMORPG viser at spillere utvikler gode lederegenskaper og sympati for andre mennesker. Vrir du litt om kan du gjerne putte slike ting på CVn din. En annen ting; spill gir deg en eufori og en følelse av mestring i små doser, men jo mer man spiller og jo mer man isollerer seg fra den virkelig verden, jo mer deprimert vil man bli. Alt med måte, også spill! Hver bevisst på dine egne handlingsmønstre. Riv deg bort fra spill litt, og prøv å gjør litt andre ting som fritidsaktiviteter i stedet.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Det du sier er selvmotsigende. Du sier at du ikke er produktiv og har det bra, men etterpå sier du at du ikke er lat.

Det at du rettferdigjør din egen passitivitet er jo nok et bevis for at man trenger å føle seg produktiv for å ha det bra.

Alle mine eksempler er tatt fra et generelt basis. Jeg angriper ikke deg som person i det hele tatt .
Vis hele sitatet...
Du lyver ikke... de få gangene jeg har søkt etter jobb og ikke fått napp på 1 måned eller mer, har jeg blitt ekstremt lat og deppa. Du føler deg jo helt ubrukelig når du våkner 12:00 - 15:00 hver jævla dag og føler du ikke har noe å stå opp for. Så klart sitter du på PCn eller foran TVn hele dagen også for å ha noe å gjøre. I begynnelsen går det fint, før det begynner å bli en rutine og du ikke har vært ute av huset på dager.

Det er virkelig en ond sirkel å våkne sent hver dag, for da legger du deg jo senere, som igjen betyr at du da sover lenger. I mine tilfeller bodde jeg med familie, kan ikke tenke meg hvor ille det hadde vært alene eller med én annen person som ikke var her hele dagen en gang.

Edit: Søking av jobb? Hah, det der skjer bare ikke etter ca. de første ukene. Isåfall veldig sjeldent og halfassed. Det er mulig å få jobb, bare du faktisk gidder i mer enn et halv sekund. Det er bare å søke på alt du ser hver eneste dag, hva har du å tape? Bare vær tålmodig og konsistent.
Sist endret av Nraw; 14. oktober 2016 kl. 15:55.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Det var lite gjennomtenkt fordi et menneske trenger å være produktive for å føle seg vell. Mister ikke livet litt mening av å bare sitte inne?
Vis hele sitatet...
Jeg kan få følelsen av å være produktiv gjennom spill og ha en givende dag med mange timer bak skjermen.

Jeg er sjømann, og har 4 uker fri.
Normalt sett har jeg to-tre uker alene i leiligheten hvor dagene mine er omtrent er lagt opp slik:
Står opp 9, frokost og kaffe, 3-4 timer spill/data, lunsj, 2-4t spill/data, middag, "aktivitet" (venner, shopping, husarbeid, trening, friluft) 2-3t spill/data.

Reiser jo alltid på en ukes tur, ut på byen i helgene, festivaler osv, så er ikke 4 uker med dette opplegget.
Når jeg uansett ikke har noe annet å gjøre, hvorfor ikke spille 10 timer om dagen?

EDIT: Jeg er spillavhengi uten tvil. Denne frituren har jeg fullpakket plan. 28dager fri fra jobb, men kun to dager hvor jeg ikke har planlagt en ting. Kjenner jeg har lyst å avlyse et par planer kun for å spille.. Da skal det sies at jeg ikke får spilt i det hele tatt mens jeg er på jobb, så to dager spilling på tre mnd er lite!
Får jo tid noen kvelder selvfølgelig, men det blir nok under 30t spilling denne friperioden..
Sist endret av TheEngineer; 15. oktober 2016 kl. 02:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av TheEngineer Vis innlegg
Jeg kan få følelsen av å være produktiv gjennom spill og ha en givende dag med mange timer bak skjermen.

Jeg er sjømann, og har 4 uker fri.
Normalt sett har jeg to-tre uker alene i leiligheten hvor dagene mine er omtrent er lagt opp slik:
Står opp 9, frokost og kaffe, 3-4 timer spill/data, lunsj, 2-4t spill/data, middag, "aktivitet" (venner, shopping, husarbeid, trening, friluft) 2-3t spill/data.

Reiser jo alltid på en ukes tur, ut på byen i helgene, festivaler osv, så er ikke 4 uker med dette opplegget.
Når jeg uansett ikke har noe annet å gjøre, hvorfor ikke spille 10 timer om dagen?

EDIT: Jeg er spillavhengi uten tvil. Denne frituren har jeg fullpakket plan. 28dager fri fra jobb, men kun to dager hvor jeg ikke har planlagt en ting. Kjenner jeg har lyst å avlyse et par planer kun for å spille.. Da skal det sies at jeg ikke får spilt i det hele tatt mens jeg er på jobb, så to dager spilling på tre mnd er lite!
Får jo tid noen kvelder selvfølgelig, men det blir nok under 30t spilling denne friperioden..
Vis hele sitatet...
Tror du misforstår meg. Jeg har aldri påstått at en som er spilleavhengig ikke kan være, eller føle seg produktiv.
Sist endret av Mirage; 15. oktober 2016 kl. 03:22.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Det du sier er selvmotsigende. Du sier at du ikke er produktiv og har det bra, men etterpå sier du at du ikke er lat.

Det at du rettferdigjør din egen passitivitet er jo nok et bevis for at man trenger å føle seg produktiv for å ha det bra.

Alle mine eksempler er tatt fra et generelt basis. Jeg angriper ikke deg som person i det hele tatt .
Vis hele sitatet...
Jeg kunne ikke dy meg til å la være å lese innlegget du kom med.
Og jeg må bare si etter litt reflektering over mine egne tanker,
at første posten min var et dårlig eksempel.
Og du har rett i at det er bedre og være ute å være sosial/gjøre noe av verdi. En å bare sitte inne hele dagen.
▼ ... over et år senere ... ▼