Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  406 112968
Jeg skyter med bue (Compound) og armbrøst, å skyter godsakene ganske enkelt opp med en pil.
En enkel bue og piler kan kjøpes brukt, for noen hundrelapper, eller man kan lage det selv.
Å skyte opp noe som helst som vil kreve at du selv er i nærheten av ladningen så kort tid før (1-2s) er galskap..

Hvis du må ty til pil og bue for å skyte opp noe pyroteknisk bør du ikke skyte det opp i utgangspunktet.
Sist endret av DIYElectroGeek; 1. oktober 2013 kl. 05:28. Grunn: Mindre endring.
▼ ... over et år senere ... ▼
Har laget flere KNO3+sukker raketter som flyr såpass bra at de ikke er mulige å finne igjen. Hadde vært kjekt å finne raketten (kan alltids ta mindre drivstoff i raketten, men vil helst ikke). Noen tips for hvordan å finne raketten igjen?

Har tenkt på forskjellige ting: Farge raketten en farge som gjør den lettere å se(rosa?), gps/en slags transmitter, lyd.
Gps/transmitter hadde trolig vært nyttig, hvis dere har noen forslag så ville jeg vært glad for å høre de.
Sitat av TomBombadil Vis innlegg
Har laget flere KNO3+sukker raketter som flyr såpass bra at de ikke er mulige å finne igjen. Hadde vært kjekt å finne raketten (kan alltids ta mindre drivstoff i raketten, men vil helst ikke). Noen tips for hvordan å finne raketten igjen?

Har tenkt på forskjellige ting: Farge raketten en farge som gjør den lettere å se(rosa?), gps/en slags transmitter, lyd.
Gps/transmitter hadde trolig vært nyttig, hvis dere har noen forslag så ville jeg vært glad for å høre de.
Vis hele sitatet...
Hva med fallskjerm?
Hva med å toppe raketten med en røykbombe? Da får du et spor ned til bakken og en røyksky på bakken som du kan gå etter.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av GalFisk Vis innlegg
Hva med å toppe raketten med en røykbombe? Da får du et spor ned til bakken og en røyksky på bakken som du kan gå etter.
Vis hele sitatet...
Da har du jo også et stridshode...
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Hva med fallskjerm?
Vis hele sitatet...
God ide. Bare litt søking på nettet så finner jeg nok en fin fallskjerm løsning. Da kan jeg også muligens feste noe kamera på(Kanksje litt overkill) ettersom at raketten kommer tregere ned. Takk for den


Sitat av GalFisk Vis innlegg
Hva med å toppe raketten med en røykbombe? Da får du et spor ned til bakken og en røyksky på bakken som du kan gå etter.
Vis hele sitatet...
Jeg likte denne ideen også. Hadde sikkert vært veldig stilig å se på. Den skal skrives ned ;D Som sagt
Sitat av BomberMan
da har du jo også et stridshode...
Vis hele sitatet...
, så er det kanksje litt skummelt med det som kommer ned igjen, men utenom det ikke en dum ide.