Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6152
Hey

Noen erfaring med disse litt mer ukjente merkene som lager "rugged" telefoner?

Her på berget er det stort sett alternativet Cat å få i butikkene. Men med litt googling så finnes det en del der ute.

https://www.androidcentral.com/best-...android-phones

Cat S52 virker interessant men er nok ikke av de raskeste.

Ulefone Armor 7 derimot ser fristende ut.
Samsung sine Xcover telefoner har tålt mitt bruk, men hvordan bruker du telefonen siden den må tåle så mye?
Kan en annen løsning være og skaffe ett robust deksel?
Visste ikke om Xcover. Det er vel ikke at den må tåle så mye. Det er heller at alle tenkelige kjedelige dritttelefoner ikke tåler noe som helst, de er jo laget for å oppbevares i esken sin i en bankboks. Greit at skjermen må være glass men når du lager baksiden i glass på ett produkt som innebærer "mobil" bruk da tenker jeg de bør revurdere å bytte ut hele R&D.

Så istedet for å kjøpe en telefon omfavnet i glass med tilhørende etui for å kunne brukes utenfor sofaen, hvorfor ikke en rugged?
Sitat av Dough Vis innlegg
Visste ikke om Xcover. Det er vel ikke at den må tåle så mye. Det er heller at alle tenkelige kjedelige dritttelefoner ikke tåler noe som helst, de er jo laget for å oppbevares i esken sin i en bankboks. Greit at skjermen må være glass men når du lager baksiden i glass på ett produkt som innebærer "mobil" bruk da tenker jeg de bør revurdere å bytte ut hele R&D.

Så istedet for å kjøpe en telefon omfavnet i glass med tilhørende etui for å kunne brukes utenfor sofaen, hvorfor ikke en rugged?
Vis hele sitatet...
Et ord: estetikk.

Folk vil ha pene mobiler og da er glass + litt metall pent.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Et ord: estetikk.

Folk vil ha pene mobiler og da er glass + litt metall pent.
Vis hele sitatet...
Lettere ironisk med den estetikken når 99 av 100 likevel må ha og velger å benytte ett stygt/enkelt designet deksel/etui for at telefonen skal bli eldre enn ei uke ute av esken. Eneste funksjonen den estetikken har er å selge.

Det er jo knapt en telefon å få kjøpt på finn uten knust glass.
Sist endret av Dough; 3. juni 2020 kl. 15:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Vanskelig å ta deg seriøst når du overdriver så fælt.
Veit ikke hva du jobber med, men et læretui har holdt mine smarttelefoner i live. Noe som tar imot støt i hjørnene
Sist endret av Bothrops; 3. juni 2020 kl. 19:33.
Har note 10, mistet i bakken utallige ganger, har div hakk i kantene ikke noe sprekker.
Flaks,mulig.
Har cat s61 nå, hadde s60 før.
Garantert ikke den raskeste, men den tåler alt.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Vanskelig å ta deg seriøst når du overdriver så fælt.
Veit ikke hva du jobber med, men et læretui har holdt mine smarttelefoner i live. Noe som tar imot støt i hjørnene
Vis hele sitatet...
Nøyaktig hva jeg jobber med er irrelevant. Jeg ønsker en telefon som tåler alt både til jobb og fritid. Spør derfor om noen som har erfaring med sånne telefoner istedet for estetisk vakre hyllevare telefoner inndekket i glass som må brukes med etui.
Sitat av Terrassebeist Vis innlegg
Har cat s61 nå, hadde s60 før.
Garantert ikke den raskeste, men den tåler alt.
Vis hele sitatet...
Synes den er litt dyr for å være 2 år gammel.. Da er S52 mye mer fristende. Det ligger an til en S52 om jeg ikke blir beroliget med at f.eks Ulefone er et godt og trygt kjøp fra utlandet. Jeg finner ikke noe marked for sånt her til lands?

Uansett åpen for forslag, problemet mitt er i bunn og grunn at det ikke er noe jeg har lyst på. Og jeg foretrekker en relativt clean android. Det blir fort nok rot på telefonen om jeg ikke skal ha dobbelt opp med alle std apper + enda litt til før jeg har slått den på.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Dough Vis innlegg
Nøyaktig hva jeg jobber med er irrelevant. Jeg ønsker en telefon som tåler alt både til jobb og fritid. Spør derfor om noen som har erfaring med sånne telefoner istedet for estetisk vakre hyllevare telefoner inndekket i glass som må brukes med etui.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er nøyaktiv hva du jobber med irrelevant Hvis du er stuntmann kanskje legg fra deg mobilen før du hopper.
Gå for Samsung Galaxy. Sett på et cover og tegn noe stygt på det. Har tålt alt jeg har trengt for jobb og fritid.
De store "solide" telefonene er dårligere, større, tyngre og treigere.
Sist endret av Bothrops; 4. juni 2020 kl. 01:00.
Cat S61 kan absolutt anbefales. Har stått i 3-4 meters høyde og mistet den flere ganger, kastet bortover gulvet, i veggen mista i en trapp, i vannet og har glemt den ute flere ganger. alt fungerer helt fint og ingen skade på skjermen