Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1907
Hei dere, ny her og jeg har nylig fått et problem. Min bank Sparebank1 sørøst-norge sier de har begynt å blokkere all kjøp av krypto.

Noen som fortsatt får til å kjøpe med deres kort? I så fall hva bank/kort bruker dere? Er det annen framgangsmåte jeg burde vite om får å få kjøpt inn mer?
Jeg kjøper igjenom feks saitapro betaler igjenom epay.me jeg har også sparebank1.
Firi og Vipps?
hadde samme problem for litt sia. måtte bestille nytt bank kort som var ment for nett handel. vet ikke om dette er en løsning nå derrimot.
Bruker DNB. De tillater det.
dsi
Trådstarter
2 2
Tusen takk for så raskt svar dere. Godt å vite DNB fortsatt fungerer, men jeg er redd DNB vil også etterhvert slutte å fungere, så jeg tenker jeg vil teste ut de betalingsappene for en potensiell mer langsiktig løsning.

Til info Firi + Vipps (kort fra Sparebank1) fungerte faktisk.
Sist endret av dsi; 23. november 2022 kl. 10:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
m[ bekrefte hva @dsi sier... jeg nkj;pte med srb 1 hos firi og crypto.com til og med stormgain fungerte </(
Her er noe man kan prøve.
Man kan kjøpe CSGO skins på feks csgoempire. Man kan kjøpe coins for crypto, som man videre kan kjøpe skins for.
Det er ikke noe fees annet enn vanlig transfer fee, og skins selges til markedspris da csgoempire kun tjener penger på gambling.
Det er et stort marked for skins og er ikke spesielt vanskelig å selge, blant annet på norske cs trading sider på facebook.

Nå vet ikke jeg hva slags beløp det er snakk om. csgo empire er veldig vag på hva som er maxbeløp, men har selv puttet inn et sted mellom 0 og 10.000 Kr uten noe problem.

Når man selger skins tar man som regel 90-95% av verdien på gjenstanden som står på en annen nettside som heter buff.marked.


Så lenge du unngår scammers på facebook og kjøper går først (med vipps) funker dette.
eneste minuset er at du må vente en uke fra du får skin til du trade det med en annen bruker.

Når det kommer til skatting sier skatteetaten "Inntekt fra formuesobjekt regnes som kapitalinntekt og skattlegges med 22 prosent." -
fra "Skatteregler - Virtuell valuta"


Samtidig kan man lese i brønnøysundregisteret "For at en aktivitet skal godtas som næringsvirksomhet må den drives for egen regning og risiko, ha et visst omfang og en viss varighet. Den skal over tid være egnet til å gi overskudd. ... Er omfanget av aktiviteten liten og kostnadene omtrent like store som inntektene, kan dette trekke i retning av at du driver en hobby. Fortjeneste på hobbyvirksomhet er ikke skattepliktig inntekt.

Siden du bytter skins mot penger så har du teknisk sett ikke "tjent" noe på handelen, ergo siste setning fra forrige avsnitt.

Det er i grenseland, men funker!