Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1383
Når jeg starter Firefox, begynner den automatisk å kjøre alle faner slik at systemet begynner å gå veldig tregt. Først etter å ha lukket og åpnet den igjen flere ganger, fungere det som det skal. Dvs at fanene kjøres bare når jeg klikker meg inn på dem.

Hva kan være galt?
Har du tatt en hard restart? (Tatt strømmen)? Eller har det skjedd en feil når du lukket programmet? Da skjer det samme hos meg. Såkalt gjenoppretting av faner.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Har du tatt en hard restart? (Tatt strømmen)? Eller har det skjedd en feil når du lukket programmet? Da skjer det samme hos meg. Såkalt gjenoppretting av faner.
Vis hele sitatet...
Det har krasjet ofte den siste tiden, men det skjer også uten at den har krasjet på forhånd.
Da kan jo noe være endret, slik at programmet tror den kræsja forrige gang. Blir ofte litt register-trøbbel. Prøv å installér programmet på nytt og se om det gir seg.
Limited edition
Moff's Avatar
Det pleier å være en egen innstilling for dette her i nettleseren. Det høres kanskje ikke ut som det er helt stabilt, hvis det er sånn at det fungerer av og til. Du kan likevel sjekke om innstillingen er slått på ved å gjøre det som står her: https://support.mozilla.org/en-US/kb...abs-background

TLDR: Skriv "about:config" i adressefeltet, trykk Enter og trykk på knappen for å vise innstillingene. Søk etter innstillingen som heter "browser.tabs.remote.autostart" og se at den er satt til true.

Jeg synes det er pussig at de har en innstilling som heter "autostart" som hvis satt til true fører til at faner ikke laster inn før du velger dem - så hvis dette ikke fungerer, eller du allerede har satt denne til true, prøv å sette den til false for å se hva som skjer da.

Husk å restarte Firefox når du har endret innstillingen.
Sitat av Moff Vis innlegg
Det pleier å være en egen innstilling for dette her i nettleseren. Det høres kanskje ikke ut som det er helt stabilt, hvis det er sånn at det fungerer av og til. Du kan likevel sjekke om innstillingen er slått på ved å gjøre det som står her: https://support.mozilla.org/en-US/kb...abs-background

TLDR: Skriv "about:config" i adressefeltet, trykk Enter og trykk på knappen for å vise innstillingene. Søk etter innstillingen som heter "browser.tabs.remote.autostart" og se at den er satt til true.

Jeg synes det er pussig at de har en innstilling som heter "autostart" som hvis satt til true fører til at faner ikke laster inn før du velger dem - så hvis dette ikke fungerer, eller du allerede har satt denne til true, prøv å sette den til false for å se hva som skjer da.

Husk å restarte Firefox når du har endret innstillingen.
Vis hele sitatet...
Det var to versjoner av denne:

browser.tabs.remote.autostart
browser.tabs.remote.autostart.2

Den første var satt til false og den andre til true. Jeg prøvde å forandre begge i alle variasjoner, men til ingen nytte. Problemet bare fortsetter.
Sist endret av seriouslowitch; 8. november 2017 kl. 18:36.
Jeg bruker alltid denne når FFFU (FireFox Fucker Up) https://support.mozilla.org/en-US/kb...s-and-settings
Kan være greit å kopiere snarveier og skrive opp hvilke addons du MÅ ha i tilfelle, hender allt blir borte
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Jeg bruker alltid denne når FFFU (FireFox Fucker Up) https://support.mozilla.org/en-US/kb...s-and-settings
Kan være greit å kopiere snarveier og skrive opp hvilke addons du MÅ ha i tilfelle, hender allt blir borte
Vis hele sitatet...
Dette fungerte, men oversetter-funksjonen (T) ble borte og da jeg prøvde å innstallere den på nytt fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha Firefox 57 eller nyere for å installere den. Jeg trykket da på dden vedlagte linken og innstallerte, men fremdeles har jeg V.56. Hvordan får jeg oppgradert Firefox?
Ohhh da sliter du
Siste er 56.0.2
FireFox er satt til å automatisk oppdatere til nyeste versjon...

Hvilken oversetter bruker du, og på hvilket OS? (OSX, IOS, Android eller Windows)

T - Google Translator for Firefox by nobzol
T - Tap Translate 1.0.0 by miraks
eller en annen?
Alle jeg tester installerer greit både på mac og på Windows
Sist endret av SpecialWeirdo10; 9. november 2017 kl. 13:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.