Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1608
Hei,
Dette kan sikkert virke som en litt teit post, men venter en faktura på en tusenlapp for en tannlegetime. Hadde jeg bare ikke møtt opp på den timen, så ville det vært greit. Men jeg ringte å avbestilte for en måned siden, vil de fremdeles kreve betaling uansett hva jeg sier?
Kan du dokumentere/sannsynliggjøre at du avbestilte? Hvis ikke så må du nok bite i det sure eplet...
Lånte telefon fra noen på sykehus da jeg trodde jeg skulle være innlagt lengre enn jeg var. Så er vell vanskelig å dokumentere det med mindre jeg finner og får tak i den ansattes telefon?
Trenger ikke dokumentere noen ting.. bare si at du avbestille lenge før.. De får ikke krevd inn pengene juridisk i hvertfall.. gjort det mange ganger siden jeg er lettere glemsk.. aldri betalt noe
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Trenger ikke dokumentere noen ting.. bare si at du avbestille lenge før.. De får ikke krevd inn pengene juridisk i hvertfall.. gjort det mange ganger siden jeg er lettere glemsk.. aldri betalt noe
Vis hele sitatet...
I sivile saker handler det om sannsynsovervekt. Det handler ikkje om beviser. Om du kan dokumentere ein telefonsamtale til tannlegen vil det antakeleg vippe i din favør; om du ikkje kan det, og tannlegen ikkje har nedtegninger om at du har tatt kontakt kan det vippe i motsett retning. Så joda; dei kan ta eit krav til forliksrådet mot din vilje. Om det er god kundebehandling er jo ei heilt anna sak.
Tviler sterkt på at firmaer vinner noe sånt i en evnt sivil sak.. hadde jo vært rimelig enkelt å sende ut noen falske fakturaer .. På meg har det gått til inkasso en gang.. da ringte jeg + skrev og bestridde kravet.. skrev at jeg hadde ringt og avbestilt.. da slettet inkasso selskapet kravet med engang..
Ah, takk for svar. Skal ringe inn i morgen og gi beskjed om det. Får håpe det ikke blir noe mas over det. Vanskelig å finne tak i sykepleier og telefon for å bevise, men må man så må man...
Sitat av xxHenes Vis innlegg
Lånte telefon fra noen på sykehus da jeg trodde jeg skulle være innlagt lengre enn jeg var. Så er vell vanskelig å dokumentere det med mindre jeg finner og får tak i den ansattes telefon?
Vis hele sitatet...
Det kan da ikke være en umulig oppgave i å finne den aktuelle sykepleieren. Du vet hvor du var innlagt, du vet hvilken avdeling du var innlagt på og du vet når telefonsamtalen tok sted. Da er det bare å gå opp på den aktuelle avdeling og spørre hvem som var den ansvarlige sykepleieren for deg på det aktuelle tidspunktet. Og forklar sitasjonen for han/henne. Hun vet nok hvem som kan ha lånt deg telefon. Selv på store sykehus, så er det begrenset hvor mange sykepleiere som er på jobb samtidig, på en spesifikk avdeling.