Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1026461
Sitat av Goodgirlgonebad Vis innlegg
Hei.. Noen som vet om lamper hps? tenkte kjøpe i januar.. Alt og hvor jeg for tak i det er bra=) privat personer og nettsider.

Takker for eventuelle svar..
Vis hele sitatet...
http://designbelysning.no
Siden du bor i Oslo er også Scorpius en fin butikk. Designbelysning kan du også besøke IRL, ligger ved siden av teknikmagasinet om jeg ikke husker veldig feil(det er ingen butikk i den forstand, men du kan dra dit å kjøpe så slipper du frakt og venting).
Litt billigere på designbelysning, men det tar Scorpius-ansatte igjen i erfaring
Sitat av bronsky Vis innlegg
Du trenker aktivt kull i alle fall. Ikke grillkull
Vis hele sitatet...
hehe takk ;D hadde driti meg ut med grillkull jeg ass ;P
Er denne kabelen fra Clas Ohlson velegnet for kobling mellom ballast og en hps-pære (400W)? Da tenker jeg på den med lederareal på 2x1.5.
Hvor mye kommer ca 4 planter hunner til å lukte `?
nok, kullfilteret er number #1 prioritet for å ikke bli tatt. Essensielt i enhver grow
Sitat av Needleteck Vis innlegg
Hvor mye kommer ca 4 planter hunner til å lukte `?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt ann på hvilken strain du bruker. En strain som skunk lukter mye mer enn strains som er kjent for å være mindre sterke på lukt, som f.eks. northern light. Å sette et mål på hvor mye 4 planter kommer til å lukte blir uansett til å bli vanskelig.
Sitat av Rektal Vis innlegg
Er denne kabelen fra Clas Ohlson velegnet for kobling mellom ballast og en hps-pære (400W)? Da tenker jeg på den med lederareal på 2x1.5.
Vis hele sitatet...
Det skal funke bra, ja. Gitt at du mener 2x1.5+1.5; det ville være galskap å koble opp en hps uten jording.

Jeg er absolutt ingen elektriker, så du bør sikkert gjøre en kontrollberegning på http://www.tlc-direct.co.uk/Technica...ltageDrop.html .

Tror ikke jeg ville gått under 1.5mm2, selv om kalkulatoren sier det skal holde med 1.0mm2. Det er fint med tynn lampekabel, men enda finere med litt marginer på slikt, imo.
Hvor lang tid ca tar det før jeg ser om det er jenter eller gutter ? En kompis har noen som er 4 uker gamle og han visste hvordan man så forskjell på gutter og jenter, men hvor lang tid ca tar det før jente " håra " kommer answer now bitches ;D
Sitat av Needleteck Vis innlegg
Hvor lang tid ca tar det før jeg ser om det er jenter eller gutter ? En kompis har noen som er 4 uker gamle og han visste hvordan man så forskjell på gutter og jenter, men hvor lang tid ca tar det før jente " håra " kommer answer now bitches ;D
Vis hele sitatet...
Ta stiklinger og sett enten disse eller morplanten i blomst, så ser du kjønnet etter ca 10 dager. Husk å merke planter og stiklinger tydelig.

Anbefaler en diy bubble cloner (google it) til stiklingene. Koster bare en hundrelapp eller to å lage.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av dweeb Vis innlegg
Ta stiklinger og sett enten disse eller morplanten i blomst, så ser du kjønnet etter ca 10 dager. Husk å merke planter og stiklinger tydelig.

Anbefaler en diy bubble cloner (google it) til stiklingene. Koster bare en hundrelapp eller to å lage.
Vis hele sitatet...
Du trenger da vitterlig ikke å sette noe i blomst, plantene blir kjønnsmodne når de er mellom 4-6 uker gamle, man vil da se enten pistiller (de hvite hårene) som bekrefter at det er hunn, eller pollensekkene til hannen.
Hårene kommer når planten er kjønnsmoden, tar ofte 4-6 uker.. Tar du stiklinger er alderen med fra "mor" og dermed er stiklinger som har fått røtter allerede kjønnsmodne som små. Med frø må du desverre vente disse 4-6 ukene..You have been answered.
Sitat av moret Vis innlegg
Siden du bor i Oslo er også Scorpius en fin butikk. Designbelysning kan du også besøke IRL, ligger ved siden av teknikmagasinet om jeg ikke husker veldig feil(det er ingen butikk i den forstand, men du kan dra dit å kjøpe så slipper du frakt og venting).
Litt billigere på designbelysning, men det tar Scorpius-ansatte igjen i erfaring
Vis hele sitatet...
Du har også nyoppstartede hydrohagen.no i nedre slottsgate (og på nett), som afaik selger norges billigste hps-lamper akkurat nå. 1100,- for 600W og 800,- for 400W.
bør holde i masse vis.. Sjekk ut imagehosting sider, last opp bildet ditt der. Ta den som sier "URL for forum or websites". Kopier, kom hit og lim inn Åssen auto strain er det?
finnes det growshop/headshop i bergen ?
LED og greier. Når man putter frøa i jorda spørs på hva hvordan man foretrekker å starte dem. Noen venter til det er en lang rottipp, andre putter de ikke i vann en gang men rett i jorda. Kommer helt ann på hvilken metode man foretrekker. Du finner nok ut av hvilken metode du liker etter at du har hatt en noen par avlinger vettu
er det næring i jorda trenges ikke noe næring før om en måned. Er den tom for næring kan det være greit tilsette litt.. Men i grunn det eneste rådet som kan være behjelpelig på din vei videre på den vei du nå har startet er at du prøver og feiler. Jo flere avlinger under beltet, jo større erfaring og peiling..

overgrow the world
Sweet, arjans haze number 3. Ikke dårli

Dette er ment å være en skunk prega art, en måten på hvordan calyxene er oraganisert så får det meg til å tenke Haze av en eller annen merkelig grunn..
anyways må alle få de avlingene de ønsker seg og gavene de fortjener, its all about the karma dudes and dudettes..:P

http://i55.tinypic.com/10ehkqd.jpg
Ikke sant, så sier dem at det skulle være en skunk preg over denne strainen. ska få slengt inn et bilde seinere etter all fråtsinga slik at dere ser hva jeg mener med calyxer som bare står rett opp.. rare greier.. Reint hypotetisk så er den min fantasivenn sin:P..

Og god jul forresten..
finnes det growshop/headshop i nærheten av bergen?
Sitat av ivingman90 Vis innlegg
finnes det growshop/headshop i nærheten av bergen?
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=119520

Søk!!
Sitat av Doktoren Vis innlegg
Vis hele sitatet...
relativ gammel tråd da

mange ting som kommer og går på over 1 år.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Her er det stille for tiden gitt,legger ut bilde av siste innkjøp da bare for å holde tråden noenlunde oppe
Må gi denne et forsøk da jeg bare har lest positivt om ff produkter generellt.
http://img696.imageshack.us/img696/7500/030ita.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us
Vis hele sitatet...
Hvordan type tomater dyrker du ?
Skade-skutt: Hvor har du kjøpt jorda? Har lett etter foxfarm-jord uten hell en stund
Jeg skal til Amsterdam om en 2 ukers tid og kose meg, jeg har meget lyst til å kjøpe meg noen frø og legge i en konvolutt og sende til adressen min.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal gå fram og noen tips om andre måter å gjøre det på?

Og jeg leste på forumet at det er lov med soppsporer i norge? Så det betyr at jeg kan ta med det lovlig i kofferten hjem?
Sist endret av Jäger; 10. januar 2011 kl. 20:06.
Sitat av Jäger Vis innlegg
Jeg skal til Amsterdam om en 2 ukers tid og kose meg, jeg har meget lyst til å kjøpe meg noen frø og legge i en konvolutt og sende til adressen min.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal gå fram og noen tips om andre måter å gjøre det på?

Og jeg leste på forumet at det er lov med soppsporer i norge? Så det betyr at jeg kan ta med det lovlig i kofferten hjem?
Vis hele sitatet...
Soppsporer kan du fritt ta med over.

Frø kan du bare sende i en konvolutt ja. Boblekonvolutter er fine greier. Det er sånn man skaffer frø i norge, gjennom konvolutter fyllt med frø fra seedbanks rundt om. Hvis ikke ser jeg ikke den store faren med å bare ta med noen frø i lommen din heller, sikkert veldig liten sjangse om du blir tatt for det. Om du ikke har rullet deg i kokain dagen før så hundene markerer deg da.
Btw: Dette kan bli stoppet i tollen og det kan fort føre til bot, men sannsyneligvis ikke.
Sist endret av moret; 10. januar 2011 kl. 20:26.
Sitat av moret Vis innlegg
Soppsporer kan du fritt ta med over.

Frø kan du bare sende i en konvolutt ja. Boblekonvolutter er fine greier. Det er sånn man skaffer frø i norge, gjennom konvolutter fyllt med frø fra seedbanks rundt om. Hvis ikke ser jeg ikke den store faren med å bare ta med noen frø i lommen din heller, sikkert veldig liten sjangse om du blir tatt for det. Om du ikke har rullet deg i kokain dagen før så hundene markerer deg da.
Btw: Dette kan bli stoppet i tollen og det kan fort føre til bot, men sannsyneligvis ikke.
Vis hele sitatet...
Hmm, takk for svar!
Kan ikke hundene merke frø altså? Hadde vært utrolig greit å bare ta med i lomma enn å sende i anonymt brev og foreldrene lurer på hva som var i brevet, haha.
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Har en rekke frø liggende,men skal begynne med autoflower etterhvert,noen blueberry å ak47xloweryder2,noen vanlige strains som arjans haze 3,amnesia haze,skunk special å noen flere.
Satte igang 2x blueberry like føre jul,men huseiern så dette røde led-lyset igjennom veggen når det var mørkt.Han tok det fint å ba meg om å ikke gjøre det mens jeg bodde her så var heldig da han ikke gjorde noe mer utav det.
Så må vel prøve igjen da jeg får flytta inn i eget hus etterhvert.
Vis hele sitatet...
Hehe. Men hvis det kommer lys ut av gro-området ditt, så kommer det vel også plenty inn, og du er nødt til å få hermafroditter hvis du i det hele tatt får dem til å blomstre? Ettersom du "skal begynne" med autoflower, mener jeg.
Hei jeg lurte på om det var noen som hadde noen gode forslag til hvordan man kan henge opp en reflektor??

Takker for svar
Sitat av Jäger Vis innlegg
Hmm, takk for svar!
Kan ikke hundene merke frø altså? Hadde vært utrolig greit å bare ta med i lomma enn å sende i anonymt brev og foreldrene lurer på hva som var i brevet, haha.
Vis hele sitatet...
Hunder lukter frø. Men det kommer jo helt ann på hvor bra trent hunden er.
Men de sa ihvertfall det på cops xD
Sitat av robinyo Vis innlegg
Hei jeg lurte på om det var noen som hadde noen gode forslag til hvordan man kan henge opp en reflektor??

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Krok i taket med litt sterk hyssing ned til reflektoren. Reflektoren din skal ha hull eller skruer som er ment til å henge den opp i.
Da er de to jentene blitt 2 mnd og stått i blomst nå i 2 uker. KUN 1 MND IGJENN ! Gleder seg veldig til å bli en stolt pappa for første gang ! Legger ut bilder etterhvert når det er strøm på kamera.
Sitat av robinyo Vis innlegg
Hei jeg lurte på om det var noen som hadde noen gode forslag til hvordan man kan henge opp en reflektor??

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Jeg festet 2 kroker i veggen og et rør øverst ved taket så brukte jeg tau til å henge reflektoren i trakk tauet fra korgene i veggen og over røret og ned til reflektoren!
Fordelen med å gjøre det sånn er at du kan stille på eflektoren hvor høyt den skal henge, er bare å løsne tauet ved krokene og dra reflektoren høyere opp etterhvert som planta vokser.
Bruk kjetting eller "kjede" til å henge den opp i taket. Så kjøper du 2 små kroker som du henger på kjettingen på hver side av reflektoren. Så kan du enkelt og greit bare stille høyden på denne ved å løfte reflektoren i kjettingen og henke ønsket "kjettinghull" over på kroken.
Sist endret av caperno; 13. januar 2011 kl. 19:37.
hei lurer på om noen kan forklare meg skikkelig hvordan scrog gjennomføres! har funnet en guide på engelsk men ja litt vanskelig og forstå... og den ene dyrkeguiden som jeg bruker og har lest en del ganger som heter "fra frø til plante" forklarer scrog men allikevel så forklarer de det ikke detaljert nok... også lurer jeg på om det er smart og gjøre det første gang man planter og hvor mye avkasting jeg eventuelt vil få på 7 planter... og frøene er tatt ifra weed som er blitt kjøpt som det fulgte med frø så er noe usikker på ossen type jeg egentlig har plantet men det finner jeg ut underveis... blir sikkert litt amatør messig det her siden det er første gangen men vil ha en god avkasting "i forhold til hvor mange planter jeg har" og har lest mye om planting osv i over 1,5 år så tror det skal gå bra... takk på forhånd
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
hei lurer på om noen kan forklare meg skikkelig hvordan scrog gjennomføres! har funnet en guide på engelsk men ja litt vanskelig og forstå... og den ene dyrkeguiden som jeg bruker og har lest en del ganger som heter "fra frø til plante" forklarer scrog men allikevel så forklarer de det ikke detaljert nok... også lurer jeg på om det er smart og gjøre det første gang man planter og hvor mye avkasting jeg eventuelt vil få på 7 planter... og frøene er tatt ifra weed som er blitt kjøpt som det fulgte med frø så er noe usikker på ossen type jeg egentlig har plantet men det finner jeg ut underveis... blir sikkert litt amatør messig det her siden det er første gangen men vil ha en god avkasting "i forhold til hvor mange planter jeg har" og har lest mye om planting osv i over 1,5 år så tror det skal gå bra... takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Yes!!! Godt å lese om folk som får en interesse for den vakre planten..
Hvis det er din første avling, vent med scrog. Hvorfor? Da får du en anledning til å bli kjent med det å så et frø, så pleie og yte MAKS omsorg for "den lille" som kommer opp av jorda. Og i tillegg så er det bagseeds, noe som kan resultere i ( i verste fall ) 7 hannplanter, eller 5 hannplanter og 2 hunnplanter. Noe som er maks kjipern dude..

Så derfor bruk de frøene du nå har til å få en feeling for det å dyrke. Kanskje er du maks heldig og får 7 keepers, det vil si 7 planter som du ønsker å holde i live så lenge som mulig, og alle er deilige damer Og så kan du ved din neste avling ( tro meg, blir vanskelig å la være etter den første )da leite spesifikt etter frøvarianter som er best tilpasset det du ønsker å få ut av avlingen din. Det være seg yield, smak, ulike sammensetninger av kjemikaliene som vi alle liker ( THC, CDB og CBD ) eller lengden det tar før den er blomstret ferdig.

Forskjellen mellom S.O.G og S.C.R.O.G er vel det at ved sog så er det mange småe planter som settes tett i tett. De plantene har og karakteristika som veldig få side greiner, fort ferdige med mer. Hvorfor, da kan man fokusere lyset på å få til en feit Topp Bud(mariujana)på toppen. Og minimalt med lys på sidegreinene, eller under toppen på alla plantene. Ligger jo i navnet Sea of Green ikke sant..

Scrog går ut på og ha netting over plantene eller dyrkeområdet ditt. Slik at man da har plantene i vegitasjons tid på en ca 2-3 måneder, mens man hele tiden passer på og dytte toppene ned og under nettingen. Slik at det blir Jævlig mange gode topper som blir til en topp bud på en plante:P. PÅ den måten har man kicka opp yielden en god del.

Men kjører man ikke modular scrog så kan det bli litt tricky med å fange opp det overflødige vannet siden toppene vokser fast i nettingen og man liksom må løfte og flytte på potene. Men setter du 4 pinner i jorda, eller får dem fastlåst til potta og så legger på plass nettingen mellom der. Da blir det litt lettere...

wow, mange ord nå så seint på kvelden vist:P..
Peace out, gone blazeing..
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Yes!!! Godt å lese om folk som får en interesse for den vakre planten..
Hvis det er din første avling, vent med scrog. Hvorfor? Da får du en anledning til å bli kjent med det å så et frø, så pleie og yte MAKS omsorg for "den lille" som kommer opp av jorda. Og i tillegg så er det bagseeds, noe som kan resultere i ( i verste fall ) 7 hannplanter, eller 5 hannplanter og 2 hunnplanter. Noe som er maks kjipern dude..

Så derfor bruk de frøene du nå har til å få en feeling for det å dyrke. Kanskje er du maks heldig og får 7 keepers, det vil si 7 planter som du ønsker å holde i live så lenge som mulig, og alle er deilige damer Og så kan du ved din neste avling ( tro meg, blir vanskelig å la være etter den første )da leite spesifikt etter frøvarianter som er best tilpasset det du ønsker å få ut av avlingen din. Det være seg yield, smak, ulike sammensetninger av kjemikaliene som vi alle liker ( THC, CDB og CBD ) eller lengden det tar før den er blomstret ferdig.

Forskjellen mellom S.O.G og S.C.R.O.G er vel det at ved sog så er det mange småe planter som settes tett i tett. De plantene har og karakteristika som veldig få side greiner, fort ferdige med mer. Hvorfor, da kan man fokusere lyset på å få til en feit Topp Bud(mariujana)på toppen. Og minimalt med lys på sidegreinene, eller under toppen på alla plantene. Ligger jo i navnet Sea of Green ikke sant..

Scrog går ut på og ha netting over plantene eller dyrkeområdet ditt. Slik at man da har plantene i vegitasjons tid på en ca 2-3 måneder, mens man hele tiden passer på og dytte toppene ned og under nettingen. Slik at det blir Jævlig mange gode topper som blir til en topp bud på en plante:P. PÅ den måten har man kicka opp yielden en god del.

Men kjører man ikke modular scrog så kan det bli litt tricky med å fange opp det overflødige vannet siden toppene vokser fast i nettingen og man liksom må løfte og flytte på potene. Men setter du 4 pinner i jorda, eller får dem fastlåst til potta og så legger på plass nettingen mellom der. Da blir det litt lettere...

wow, mange ord nå så seint på kvelden vist:P..
Peace out, gone blazeing..
Vis hele sitatet...
ja men kan vel risikere og få hermafrediter? er vel mest sansynelig det jeg får siden jeg har tatt frø ifra weed som er handlet? men jeg venter i spenning 2 frø hadde spiret idag så var bare og slenge de rett i jorda men vis jeg oppdager en han plante hvordan fjerner jeg den eventuelt? har tenkt og så 3 frø i vær potte...
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
ja men kan vel risikere og få hermafrediter? er vel mest sansynelig det jeg får siden jeg har tatt frø ifra weed som er handlet? men jeg venter i spenning 2 frø hadde spiret idag så var bare og slenge de rett i jorda men vis jeg oppdager en han plante hvordan fjerner jeg den eventuelt? har tenkt og så 3 frø i vær potte...
Vis hele sitatet...
Du burde ikke så 3 frø i en potte, bruk en potte til et frø
Sitat av zevz Vis innlegg
Du burde ikke så 3 frø i en potte, bruk en potte til et frø
Vis hele sitatet...
sto at man fint kunne gjøre det i en guide jeg har lest i 3 frø skulle visst gå bra i 10 L potte.. men man finner vel ut av hva som er best etter vært men tester det går det drit så går det drit finnes mer der de kommer ifra gir meg ikke med det første :P
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
ja men kan vel risikere og få hermafrediter? er vel mest sansynelig det jeg får siden jeg har tatt frø ifra weed som er handlet? men jeg venter i spenning 2 frø hadde spiret idag så var bare og slenge de rett i jorda men vis jeg oppdager en han plante hvordan fjerner jeg den eventuelt? har tenkt og så 3 frø i vær potte...
Vis hele sitatet...
Jeg har grodd bra weed fra bagseeds jeg, så det er fullt mulig å få damer. Men, selvfølgelig; det er større sjangs for hermier enn ved "riktige" frø.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
sto at man fint kunne gjøre det i en guide jeg har lest i 3 frø skulle visst gå bra i 10 L potte.. men man finner vel ut av hva som er best etter vært men tester det går det drit så går det drit finnes mer der de kommer ifra gir meg ikke med det første :P
Vis hele sitatet...
Men plantene dine vil ha et bedre utgangspunkt hvis de får hver sin potte, gjør dem en tjeneste. Eller så kan du evt. stikke ned noe som fungerer som en skillevegg, så har du brått "to potter" i en. Cluet er at plantene/røttene ikke skal kjempe om den samme jorda/næringa
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
sto at man fint kunne gjøre det i en guide jeg har lest i 3 frø skulle visst gå bra i 10 L potte.. men man finner vel ut av hva som er best etter vært men tester det går det drit så går det drit finnes mer der de kommer ifra gir meg ikke med det første :P
Vis hele sitatet...
Nei, ikke plant 3 frø i samme potte.
Da blir det krangling mellom plantene i rotsystemet. De liker god plass til røttene sine, og det får dem ikke om du planter 3 i samme potte.
10 liter er også alt for lite i volum. Kanskje det kunne gått med lowryders eller noe, men jeg mener det fortsatt det blir totalt feil.
1 plante - 1 potte.
Viktig å huske på at de liker masse jord og plass. Synes nesten 10 liters potter er litt for lite for 1 plante ved enkelte grows også. Fikk veldig problemer med 10literspotter under en sativa grow for en stund siden, så et lite tips fra meg er å kjøre på med volum på pottene.
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg har grodd bra weed fra bagseeds jeg, så det er fullt mulig å få damer. Men, selvfølgelig; det er større sjangs for hermier enn ved "riktige" frø.
Vis hele sitatet...
ja men det viktigste for meg akkurat nå før jeg gambler og handler masse frø er og få det til så grei måte og starte i gang på men kan jo bli bra ut av det også som du sier men det vil jo slutt resultatet gi svar på ang smak og feelingen osv

Sitat av moret Vis innlegg
Nei, ikke plant 3 frø i samme potte.
Da blir det krangling mellom plantene i rotsystemet. De liker god plass til røttene sine, og det får dem ikke om du planter 3 i samme potte.
10 liter er også alt for lite i volum. Kanskje det kunne gått med lowryders eller noe, men jeg mener det fortsatt det blir totalt feil.
1 plante - 1 potte.
Viktig å huske på at de liker masse jord og plass. Synes nesten 10 liters potter er litt for lite for 1 plante ved enkelte grows også. Fikk veldig problemer med 10literspotter under en sativa grow for en stund siden, så et lite tips fra meg er å kjøre på med volum på pottene.
Vis hele sitatet...
okei men litt sent da jeg allerede har satt 2 frø i en pote da får satse på at det går bra men skal høre på hva du sier er ikke helt sikkert at den dyrking ifra a-å er helt 100% for min del likte jeg bedre dyrkeguiden "fra frø til plante"
Dra de rett opp fra jorda vel:P Har de kommet buds og du ser bananer i blant dem er det bare å ta en steriliert pinsett å fjerne alle som kommer fram. Eller bruke gamle trofaste pekefinger og tommelfinger. I de fleste tilfeller skal det holde hvis man tar de fort nok. 3 frø i hver potte? tja føler du for det så go for it. Men får si som Love To Grow sa om det å så flere frø i en potte. Det ender som regel opp med konkurranse mellom de to siden naturen er en nådeløs egoist av dimensjoner og en potte er et rot sone miljø for et spesifikt individ med en spesifikt phenotype..

Congrats, 2 stk på vei. U have become a father:P.. hehehe
Kult å se at folk fortsatt holder tråden gående... Og at folk er ivrige og still growing Selv har jeg måtte ta en pause etter sist prosjekt. Hadde ett par planter gående ute i sommer oxo, funka overaskende greit, blei absolutt ikke store resultatet, men jeg VEIT at med litt bedre forberedelser så kan det funke fett.. Drar til utlandet snart, skal kjøpe med meg no frø, da forholdsvis lowryder typen. Tenker Easy Ryder, Lowryder 2, Diesel Ryder. Dette pga den korte vekst perioden og størrelsen.. Skal starte de inne og deretter plante de ut etter ett par uker. Noen som har erfaring med noen av disse strainsa utendørs? Veit de ikke gir stoe yielden, men det å ha muligheten til å gjøre flere innhøstninger i løpet av sommeren frister, pluss det at de ikke vokser seg så store.( kan lett skjules).
All input av erfaringer, råd og tips osv tas mot med stor takknemlighet..
Peace
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Dra de rett opp fra jorda vel:P Har de kommet buds og du ser bananer i blant dem er det bare å ta en steriliert pinsett å fjerne alle som kommer fram. Eller bruke gamle trofaste pekefinger og tommelfinger. I de fleste tilfeller skal det holde hvis man tar de fort nok. 3 frø i hver potte? tja føler du for det så go for it. Men får si som Love To Grow sa om det å så flere frø i en potte. Det ender som regel opp med konkurranse mellom de to siden naturen er en nådeløs egoist av dimensjoner og en potte er et rot sone miljø for et spesifikt individ med en spesifikt phenotype..

Congrats, 2 stk på vei. U have become a father:P.. hehehe
Vis hele sitatet...
haha var 2 stk til som hadde spiret idag så venter bare på de 3 siste vis de eventuelt spirer da man vet jo aldri... :P håper det blir hun planter og ikke han eller hermi:P men blir fett uansett men tror du at det vil funke med 300-400 wats "arbeids lampe" til 7 planter tror du?? har de ved siden av ovnen så riktig temp blir ikke særlig problem... men er lyset sterkt nok ?

Sitat av Shadows84 Vis innlegg
Kult å se at folk fortsatt holder tråden gående... Og at folk er ivrige og still growing Selv har jeg måtte ta en pause etter sist prosjekt. Hadde ett par planter gående ute i sommer oxo, funka overaskende greit, blei absolutt ikke store resultatet, men jeg VEIT at med litt bedre forberedelser så kan det funke fett.. Drar til utlandet snart, skal kjøpe med meg no frø, da forholdsvis lowryder typen. Tenker Easy Ryder, Lowryder 2, Diesel Ryder. Dette pga den korte vekst perioden og størrelsen.. Skal starte de inne og deretter plante de ut etter ett par uker. Noen som har erfaring med noen av disse strainsa utendørs? Veit de ikke gir stoe yielden, men det å ha muligheten til å gjøre flere innhøstninger i løpet av sommeren frister, pluss det at de ikke vokser seg så store.( kan lett skjules).
All input av erfaringer, råd og tips osv tas mot med stor takknemlighet..
Peace
Vis hele sitatet...
har lest litt om det aldri testet det selv men enkelte strains skal være enkle og gro ute her i norden og i tilegg er cannabis planten blant en av de dyktigste plantene til og til passe seg "miljøet" Leb27 har blant annet blitt dyrket ute i danmark i snart 30 år.. men det anbefalles og ta stiklinger eller la planta vokse 1 mnds tid inne først så sette de ut i skogen nær området hvor det er lett og skjule de og mye sol tilgang er jo bare og prøve og finne en "forlat skog" ikke tur mark så er det og plante Plantene kan tåle 1-2 minus grader, men dette er ikke ideelt. Ved å la platene gro under i kunstig lys i ca 1 måned, vil føre til at plantene blir mer motstadsdyktige mot vær og vind Hvis du ikke har mulighet til å lage et bed, er det mulig å dyrke utendørs i potter. Pottene krever at du vanner og gjødsler oftere. Fordelen med å dyrke i potten er at det er mulig å flytte plantene slik at de får mest sol i løpet av dagen. Marihuana krever mye vann avhengig av planten sin størrelse, temperatur og lys. En fullvoksen plante kan bruke flere liter om dagen Hvis temperaturen er høy, er det viktig å sørge for at plantene blir vannet nok men du får det nok til er bare og følge en utendørs planting guide og være på vakt og passe på de osv så går det nok bra
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
haha var 2 stk til som hadde spiret idag så venter bare på de 3 siste vis de eventuelt spirer da man vet jo aldri... :P håper det blir hun planter og ikke han eller hermi:P men blir fett uansett men tror du at det vil funke med 300-400 wats "arbeids lampe" til 7 planter tror du?? har de ved siden av ovnen så riktig temp blir ikke særlig problem... men er lyset sterkt nok ?



har lest litt om det aldri testet det selv men enkelte strains skal være enkle og gro ute her i norden og i tilegg er cannabis planten blant en av de dyktigste plantene til og til passe seg "miljøet" Leb27 har blant annet blitt dyrket ute i danmark i snart 30 år.. men det anbefalles og ta stiklinger eller la planta vokse 1 mnds tid inne først så sette de ut i skogen nær området hvor det er lett og skjule de og mye sol tilgang er jo bare og prøve og finne en "forlat skog" ikke tur mark så er det og plante Plantene kan tåle 1-2 minus grader, men dette er ikke ideelt. Ved å la platene gro under i kunstig lys i ca 1 måned, vil føre til at plantene blir mer motstadsdyktige mot vær og vind Hvis du ikke har mulighet til å lage et bed, er det mulig å dyrke utendørs i potter. Pottene krever at du vanner og gjødsler oftere. Fordelen med å dyrke i potten er at det er mulig å flytte plantene slik at de får mest sol i løpet av dagen. Marihuana krever mye vann avhengig av planten sin størrelse, temperatur og lys. En fullvoksen plante kan bruke flere liter om dagen Hvis temperaturen er høy, er det viktig å sørge for at plantene blir vannet nok men du får det nok til er bare og følge en utendørs planting guide og være på vakt og passe på de osv så går det nok bra
Vis hele sitatet...
glemte og si det du må vartfall vis du skal plante de rett i jorden plante de et sted som de får minimum 5 timer direkte sol lys om dagen

hva anbefaller folk her btw vanntørking eller luft tørking? vet liksom ikke hvem av de jeg skal ta for meg men vis jeg får veldig lite ut av det her er det liten vits med vanntørking siden jeg mister en god del av vekten på det jeg eventuelt får..
Så lenge det er "arbeidslampe" og ikke arbeidslampe så skal ikke det by på problemer. Bare husk på varmen den avgir og hvordan luftsirkulasjon du har. Go for it. Blir morsomt med fler bilder her inne=)
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
glemte og si det du må vartfall vis du skal plante de rett i jorden plante de et sted som de får minimum 5 timer direkte sol lys om dagen

hva anbefaller folk her btw vanntørking eller luft tørking? vet liksom ikke hvem av de jeg skal ta for meg men vis jeg får veldig lite ut av det her er det liten vits med vanntørking siden jeg mister en god del av vekten på det jeg eventuelt får..
Vis hele sitatet...
Andbefaller lufttørking, har hørt at vanntørking bare er oppskrytt og ikke så bra som folk sier.
takker for input mr-martinss...
Hadde som sagt ett par planter ute i fjor sommer, 1 jente og to gutter. Hadde de plasert på to helt forskjellige steder.. Men på grunn av kulda som så plutselig kom så blei det for liten tid.. Men buds hadde begynt å danne seg.. Hadde henne inne i ca 1 mnd før jeg plantet henne ut i slutten av mai.. Hun vokste å koste seg så veit plassen er perfekt.. i nærheten av en bekk, skjult fra veier og stier i ett skogholt.. Med tanke på at lowrydern er liten og lett å skjule tror jeg det skal funke fett
Ser frem mot våren og sommeren jeg nå
Till next time
Stay high, stay low
Peace
Sist endret av Shadows84; 16. januar 2011 kl. 10:08.